(Tarvitaan apuja) Logitech G PRO Superlight USB-C

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
699
G Pro Superlight on osoittautunut kovin miellyttäväksi hiireksi, mutta tuo micro usb-portti rassaa mieltä. Pöydällä roikkuu jo muutenkin turhan paljon kaapeleita, joten yksi lisää tuntuu täysin typerältä. Jos jotenkin vain saisi USB-C-kaapelin kiinni hiireen. En hiirtä ladatessa sitä yleensä edes käytä, joten yksinkertainen adapteri riittäisi. Logitech käyttää ymmärtääkseni tätä johtoa myös joissain muissa tuotteissaan, joten suunnitelmaa olisi helppo hyödyntää myös noissa tuotteissa. Tästä lähti suunnitelmat käyntiin.

photo5836695925328820449.jpg


Päässä pyöri muutama eri vaihtoehto.
A) Logitechin oman adapterin teurastaminen ja siihen USB-C portin muokkaaminen. Turhan riskialtis. Ei tietoa mahtuuko sisälle USB-C porttia tai onko ylipäänsä helposti tehtävissä. Lisäksi takuu menee.
B) Valmiin adapterin käyttäminen ja sen ympärille 3D-tulostaminen. Adapteri olisi jatkuvasti hiiressä kiinni, joten hieman tulisi lisää painoa ja se törröttäisi hiirestä ulos, mutta en usko tämän olevan merkittävä haitta. Lisäksi alkuperäisen mallin kokoa saattaisi joutua kasvattamaan, jotta adapteri mahtuu sen sisälle. Tämä tuntuu loogisimmalta vaihtoehdolta useasta syystä: Helpommin toteutettavissa, ei vaadi kolvailua ja ympäri maailmaa helposti kopioitavissa sekä muokattavissa. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin sopivan hyvän adapterin löytäminen. Markkina tuntuu pieneltä ja ainut "turvallinen" vaihtoehto on (mielestäni) kohtalaisen kallis DJI:n adapteri. Halvin löytämäni on E-Villen adapteri, mutta pelkät myyntikuvat saavat epäilemään.
C) Adapterin tekeminen itse ja sen ympärille 3D-tulostaminen. Tämä mahdollistaisi tarkemman suunnittelun sekä mahdollisesti laadukkaamman tuloksen, mutta vaatii kolvailua ja ymmärrystä elektroniikasta. Adapterista saisi myös todennäköisesti pienemmän.

Tällä hetkellä tilanne on ongelmallinen. Minulla ei ole kolvia, ymmärrystä elektroniikasta, 3D-tulostinta, mallinnusosaamista enkä löydä järkevää adapteria. Löytyykö IO-Techiläisiltä osaamista ja halua tehdä?
 
Liittynyt
30.05.2019
Viestejä
122
Tämä menee vastoin mitä pyydetään, mutta itse pidän langattoman moduulipalikan aina kiinni adapterissa. Hiiressä taas aina kiinni magnetti-usb pää. Ei huomaa painona mitenkään. Kun laitan lataukseen, magneetilla usb nappaa helposti kiinni. Tässähän tulee yksi kaapeli lisää mitä et halunnut, mutta adapterin/langattoman moduulin voi siirtää vaikka pöydältä pois. Halpa ja helppo ratkaisu.

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
699
Tämä menee vastoin mitä pyydetään, mutta itse pidän langattoman moduulipalikan aina kiinni adapterissa. Hiiressä taas aina kiinni magnetti-usb pää. Ei huomaa painona mitenkään. Kun laitan lataukseen, magneetilla usb nappaa helposti kiinni. Tässähän tulee yksi kaapeli lisää mitä et halunnut, mutta adapterin/langattoman moduulin voi siirtää vaikka pöydältä pois. Halpa ja helppo ratkaisu.
*kuva pois*
Itseasiassa tollaista katselin ja varmaan tilailenkin. Parasta mitä voi saada aikaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 206
Viestejä
4 194 564
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom