Tarviiko/kannattaako koneeseen laittaa WLAN-sovitin?

Oon vähän vielä aloittelija mitä tulee PC-pelaamiseen niin voi olla vähän tyhmä kysymys. Meinasin tilata Jimmsiltä uuden koneen tänä vuonna kun tulee nuo uudet RTX-kortit ja noissa koneissa on Wi-Fi. Mahdollisuus on kuitenkin laittaa koneeseen myös WLAN-sovitin niin onko toi WLAN turha ja sitä ei tarvitse? Oon aina ollut vähän huono Internet asioissa. Eikös nykyään ihan langaton Wifi riitä ja netti on nopea myös langattomana?

Riippuu varmasti modeemista, wlan sovittimesta ja etäisyydestä.

Mulla joskus dota/cs lagailee wifillä, sillon jos enemmän aikoo pelailla laitan kaapelillä netin.

Nyt en ihan ymmärtänyt ap:n todellista kysymystä mutta haluan selvittää muutaman asian. Wi-Fi ja WLAN on käytännössä sama asia. Toinen on tuotemerkki (Wi-Fi) ja toinen lyhenne sanoista Wireless Local Area Network. Molemmat kuitenkin arkikielessä tarkoittavat samaa, langatonta internetyhteyttä.

Jos siis tulevan koneen emolevyllä on jo wifi antenni, et tarvitse erillistä wlan-sovitinta. Jos taas emolla ei ole ko. antennia ja haluat koneen langattomasti kiinni verkkoon, tulee ko. sovitin hankkia.

Nyt en ihan ymmärtänyt ap:n todellista kysymystä mutta haluan selvittää muutaman asian. Wi-Fi ja WLAN on käytännössä sama asia. Toinen on tuotemerkki (Wi-Fi) ja toinen lyhenne sanoista Wireless Local Area Network. Molemmat kuitenkin arkikielessä tarkoittavat samaa, langatonta internetyhteyttä.

Jos siis tulevan koneen emolevyllä on jo wifi antenni, et tarvitse erillistä wlan-sovitinta. Jos taas emolla ei ole ko. antennia ja haluat koneen langattomasti kiinni verkkoon, tulee ko. sovitin hankkia.
No juu myönnän että olen vähän kujalla ja tällä hetkellä vähän väsyneenä töissä. Vähän vaan hämmentää tuolla Jimmsin sivuilla kun selaa pelikoneita niin niissä lukee et koneissa on Wi-fi ja sitten kun selaa alaspäin niin lukee että koneeseen on mahdollista hankkia myös WLAN-sovitin.

Ite oon ymmärtänyt et jos koneessa on Wifi niin se toimii ilman mitään internet piuhaa. Jos otan tuon WLAN-sovittimen niin saan myös langallisen vaihtoehdon internetille eli koneen takana on paikka piuhalle.

No juu myönnän että olen vähän kujalla ja tällä hetkellä vähän väsyneenä töissä. Vähän vaan hämmentää tuolla Jimmsin sivuilla kun selaa pelikoneita niin niissä lukee et koneissa on Wi-fi ja sitten kun selaa alaspäin niin lukee että koneeseen on mahdollista hankkia myös WLAN-sovitin.

Ite oon ymmärtänyt et jos koneessa on Wifi niin se toimii ilman mitään internet piuhaa. Jos otan tuon WLAN-sovittimen niin saan myös langallisen vaihtoehdon internetille eli koneen takana on paikka piuhalle.
Oletko siis kasaamassa konetta itse yksittäisistä komponenteista vai katsomassa jotakin valmiiksi koottua yksilöä? Rautalangasta väännettynä; jos emolevyllä on maininta WIFI, et tarvitse erillistä sovitinta. Jos maininta puuttuu, tarvitset, mikäli haluat koneen langattomasti verkkoon. Paikka langalliselle verkkoyhteydelle (LAN - rj45) löytyy emolevyltä pääasiassa aina, siihen ei vaikuta onko koneessa wifi/wlan.

En itse asioi Jimmsillä niin en tiedä miten markkinoivat tuotteittaan, mutta maininta erillisestä WLAN-sovittimesta viittaa siihen että voit myös harkita konetta jonka emolevyltä ei langattoman verkon antennia löydy.

Linkkaa vaikka tähän keskusteluketjuun osat tai kone jota olet harkitsemassa niin kurkataan porukalla langattoman verkon tilanne.

Juu olisin tämän mun asian yksinkertaisemminkin esittää. Eli haluaisin tietää onko koneen takana paikka internet piuhalle vai ei. Mun tämän hetkisessä koneessa käytän jotain vanhaa DNA:n mokkulaa ja siitä kulkee piuha koneen taakse. Olen siis hankkimassa valmiiksi mulle kasattua konetta. En ole vielä varma minkä noista koneista haluan kun lopulliset hinnat ei oo vielä tiedossa.

Tässä ois linkki yhteen noista Jimmsin koneista mitä katselin: Jimm's Gamer Chaos Cloak 5090, pelitietokone - 9 999,00€

Lol. Ei muutako kysymykset vaan suoraan sinne jimmsille.
???

Johan se tuolla sivulla sanotaan, että koneesta löytyy 1 x RJ-45 -liitäntä. @Faker eli jos tarkoitus on liittää kone piuhalla nettiin (niin kuin sinulla on nyt) niin et tarvitse mitään ylimääräistä. Lisäksi sivuilla lukee "Muuta: Wi-Fi & Bluetooth" eli emolevyssä on MYÖS WLAN-toiminto eli jos haluat kytkeä koneen nettiin langattomasti niin sekin onnistuu. Ei siis tarvitse ostaa tuohon mitään ylimääräistä.

Lähinnä oma näkemys on se, että kun katsellaan kymppitonnin konetta, niin siihen rahaan jälleenmyyjäkin selittää jo varsin juurta jaksain asiakkaalle mitä kilkkeitä koneeseen tarvitaan ja vetää vielä kaupanpäälle varsin kattavan kurssin langattoman ja langallisen verkon käyttöeroista.

???

Johan se tuolla sivulla sanotaan, että koneesta löytyy 1 x RJ-45 -liitäntä. @Faker eli jos tarkoitus on liittää kone piuhalla nettiin (niin kuin sinulla on nyt) niin et tarvitse mitään ylimääräistä. Lisäksi sivuilla lukee "Muuta: Wi-Fi & Bluetooth" eli emolevyssä on MYÖS WLAN-toiminto eli jos haluat kytkeä koneen nettiin langattomasti niin sekin onnistuu. Ei siis tarvitse ostaa tuohon mitään ylimääräistä.
Kiitos. En tiennyt mikä on RJ-45, mutta nyt selvisi.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 323
Jäsenet
75 809
Uusin jäsen
Sevee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom