Tapaus ASMO-laturi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Asmo on nyt tullut kaapista ja kertonut Ylellä kuinka eheyttävä ja positiivinen kokemus konkurssi kuitenkin lopulta oli, ja kuinka työtarjouksia tulee nyt konkurssin jälkeen ovista ja ikkunoista.

Asmo Saloranta teki julkisen konkurssin ja yllättyi sen seurauksista: "Työtarjouksia on tullut enemmän kuin koskaan"
Hieman oudon sävyinen juttu ottaen huomioon Asmo-laturin olleen aika surkuhupaisa juttu jos ei nyt peräti suora kusetus. Tietenkin tuollaisille koijareille varmasti löytyy jossain yrityksissä kysyntää.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 005
Ylellä kyllä joku ihme pakkomielle tähän hermanniin. Muistan, kun tää oli uus juttu ja YLE teki jonkun tunnin haastattelun tyypistä. Kertaakaan ei toimittelija heittänyt edes kriittistä epäilyä koko laitteesta. Päinvastoin hehkutettiin melkein seuraavana Nokiana. Kivahan se on Saara Aallon uraa ja Asmo-laturia sponssata verorahoilla. Molemmat täyttä paskaa ja ihmisiä ei vaan kiinnosta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Kellehän noita micro-USB latureita oli tarkoitus myydä? Käsittääkseni suosituimmat Android mallit on käyttäneet jo pari vuotta USB-C liitintä ja iPhonella luonnollisesti on omansa?

edit: Luin tarkemmin arvostelun, eli mukana tulee irrallisena noita vaihtopäitä! Aika jännä konsepti, luulisi irtojohdon olevan se pointti tollasessa ja itse laturiin voisi sitten kytkeä minkä tahansa haluamansa johdon.
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
359
Kellehän noita micro-USB latureita oli tarkoitus myydä? Käsittääkseni suosituimmat Android mallit on käyttäneet jo pari vuotta USB-C liitintä ja iPhonella luonnollisesti on omansa?
Joukkorahoituskampanja oli 2014. Viime vuonna julkaistut HMD:n Nokia 3,5 ja 6 oli edelleen micro-usbilla. Samsungin S7 on micro-usbilla ja edelleen mynnissä. Kyllähän noita malleja markkinoilta löytyy vaikka kuinka ja paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Jos nokian laturi on sitä aikaa kun niissä oli muuntaja sisässä niin nehän on aika ikuisia. Hakkuvirtalähde aikakauden laturit taas eivät ole niin kestäviä.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Jos nokian laturi on sitä aikaa kun niissä oli muuntaja sisässä niin nehän on aika ikuisia. Hakkuvirtalähde aikakauden laturit taas eivät ole niin kestäviä.
Ei ole kyllä minulla yksikään laturi ikinä hajonnut, oli kyse vanhoista tai moderneista. Mites teillä, onko laturit hajonneet?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Aikoinaan ericsonin laturiin suli reikä kylkeen:

Siellä oli luultavasti möhlitty ja pistetty ilmeisesti normaali vastus paikkaan, jossa olisi pitänyt olla sulaketyyppinen vastus. -> Kun elko meni oikariin, niin vastus hehkui punaisena piirikortin johdepuolella ja sulatti kuoreen reiän.. Kesti hetken, ennenkuin tajusin, mistä käry tuli.. Jälkeenpäin hieman harmitti, olisi pitänyt antaa olla ja kokeilla, syttyykö se oikeasti tuleen..
Vaihdoin sen ja paskan elkon ja laturi oli käytössä sitten vielä n vuoden.

Pari muuta hakkurilaturia on mennyt tehottomaksi, en jaksanut korjata. Läppärin latureista on johtoja katkeillut ja kerran olen konkkia vaihtanut, kun ei toiminut. Liimatut aukeaa, kun kopauttelee saumaan sopivasti sopivalla vasaralla..
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Ei ole kyllä minulla yksikään laturi ikinä hajonnut, oli kyse vanhoista tai moderneista. Mites teillä, onko laturit hajonneet?
Yksi Applen 5W laturi on hajonnut. ASMO käy ja kukkuu niin kuin kaikki loputkin talouden laturit. ASMOn isoin myyntiargumentti taisi olla virrattomaksi kytkeytyminen, kun on yksinään pistokkeessa.

Itse ostin ASMO-laturin poistoalesta kympillä, niin kai se on siinä hintansa haukkunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 296
Viestejä
4 197 145
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom