Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nooooo.... nämä nykyiset kesti sitten näköjään puolitoista viikkoa, taas on toinen kampa viallinen. Eihän tätä todeksi kohta usko...
Kone kaatui randomisti -> seuraavaksi taas memory management bsod -> testmem5 antaa virheen heti -> memtest86 antaa satoja virheitä parissa minuutissa.
Eli tasan sama homma.
Helppo oli kokeilemalla löytää, että toinen kampa rikki.
Emolevykin kun jo vaihtui niin tuskin sekä vanha, että nykyinen emo rikkoo kampoja, saati prossu. Aikoinaan oli eri virtalähdekin ja prosessori kun ensimmäinen setti meni. Taisi itse asiassa olla eri emokin silloin, ASRockin X370 piirinen.
No eipä siinä, kolmannen kerran takuuseen sitten... ostan kyllä ensin ihan muut muistit tilalle, enkä jatkossa hanki GSkilliä, sen verran rimanalitus on kyllä tämä.
Ne ensimmäiseksi tilalle hankitut muistit oli muuten GSkilliä myös, Aegis sarjaa, en muista enää tarkempaa tyyppiä. Siis ne suoraan paketista vialliset, joiden takia aloin epäillä prosessorin muistiohjainta yms ja josta tämä ketju alkoi.
Joo varmasti tässä on minulla käynyt poikkeuksellisen huono tuuri, mutta ei näin huonoa kamaa saisi olla.
Ymmärrän jos joku ajattelee tämän trollaamiseksi, niin ajattelisin varmaan itsekin, mutta totta kaikki tyyni.
Oliko pakkaus selkeästi avaamaton tai valmistajan sineteissä kuin sait sen?
| KF432C16BB2AK2/32 |
Hhuh huh mitä tuuria ei kyl kannata lotota menee vaan rahat hukkaan. toivottavasti saat kumminkin koneen kuntoon jossain vaiheessa. Itellä ois jo voinu hermot palaa vaikka rauhallinen oonkin![]()
Miksi?Jos sieltä tulee ehjät, ajele niitä hetki hieman tuhnummilla asetuksilla. Vaikka kuukausi.
Kaikki AM4 alustat eivät välttämättä toimi nopeimilla taajuuksilla. Itseltänikin löytyy X370-piirisarjalainen ja Corsairin jokku 3600 CL16-kitti, jota en ole koskaan saanut edes boottaamaan yli 3200-taajuuksilla. Ajoitukset sain viilattua CL14 vakaaksi niin olen ihan tyytyväinen.Miksi?
Pitäähän niiden toimia ihan luvatuilla nopeuksillaan.
Kyllä kyllä mutta ei niiden kuitenkaan pitäisi mennä rikki vaikka ajelisikin speksatulla nopeudella.Kaikki AM4 alustat eivät välttämättä toimi nopeimilla taajuuksilla. Itseltänikin löytyy X370-piirisarjalainen ja Corsairin jokku 3600 CL16-kitti, jota en ole koskaan saanut edes boottaamaan yli 3200-taajuuksilla. Ajoitukset sain viilattua CL14 vakaaksi niin olen ihan tyytyväinen.
Riippuu varmasti emolevy+muisti+prossukombosta päästäänkö noihin nopeimpiin tajuuksiin.
Se termi on PC4-25600, PC-3200 on DDR1 400 MT/sPC3200
Täytyy sanoa, että mullakin ollut törkeä määrä rikkinäisiä G.Skillejä. DDR3 aikana kaksi rikkinäistä putkeen ja nykyisen koneen toinen setti oli paskaa (ei edes käynnistynyt kone). Jos jotain, niin takuu on pitkä... Mutta niin on kyllä muissakin.Nooooo.... nämä nykyiset kesti sitten näköjään puolitoista viikkoa, taas on toinen kampa viallinen. Eihän tätä todeksi kohta usko...
Kone kaatui randomisti -> seuraavaksi taas memory management bsod -> testmem5 antaa virheen heti -> memtest86 antaa satoja virheitä parissa minuutissa.
Eli tasan sama homma.
Helppo oli kokeilemalla löytää, että toinen kampa rikki.
Emolevykin kun jo vaihtui niin tuskin sekä vanha, että nykyinen emo rikkoo kampoja, saati prossu. Aikoinaan oli eri virtalähdekin ja prosessori kun ensimmäinen setti meni. Taisi itse asiassa olla eri emokin silloin, ASRockin X370 piirinen.
No eipä siinä, kolmannen kerran takuuseen sitten... ostan kyllä ensin ihan muut muistit tilalle, enkä jatkossa hanki GSkilliä, sen verran rimanalitus on kyllä tämä.
Ne ensimmäiseksi tilalle hankitut muistit oli muuten GSkilliä myös, Aegis sarjaa, en muista enää tarkempaa tyyppiä. Siis ne suoraan paketista vialliset, joiden takia aloin epäillä prosessorin muistiohjainta yms ja josta tämä ketju alkoi.
Joo varmasti tässä on minulla käynyt poikkeuksellisen huono tuuri, mutta ei näin huonoa kamaa saisi olla.
Ymmärrän jos joku ajattelee tämän trollaamiseksi, niin ajattelisin varmaan itsekin, mutta totta kaikki tyyni.
Kaikki AM4 alustat eivät välttämättä toimi nopeimilla taajuuksilla. Itseltänikin löytyy X370-piirisarjalainen ja Corsairin jokku 3600 CL16-kitti, jota en ole koskaan saanut edes boottaamaan yli 3200-taajuuksilla. Ajoitukset sain viilattua CL14 vakaaksi niin olen ihan tyytyväinen.
Riippuu varmasti emolevy+muisti+prossukombosta päästäänkö noihin nopeimpiin tajuuksiin.

Kummatkin on sellasia valmistajia, että niiden kampojen kanssa on melkosta arpapeliä mitä random paskapiirejä niistä sattuu milloinkin löytymään.Joo kyllä on jatkossa muistit Kingston tai Corsair, kummankaan kanssa ei ole ollut ongelmia itsellä menneisyydessä.
Kummatkin on sellasia valmistajia, että niiden kampojen kanssa on melkosta arpapeliä mitä random paskapiirejä niistä sattuu milloinkin löytymään.
Muistikammat ei kyllä ole millään lailla sellasia komponentteja, että brändistä voisi paljoa vetää juuri minkäänlaisia johtopäätöksiä sen suhteen, että mitkä on "hyviä" ja mitkä ei. Pääasiassa piireistä ja tuurista kiinni, eri brändeillä on lähinnä aavistuksen erilaisia jäähdytysratkaisuja..
Mulla on hajonnut tasan yksi muistikitti (toinen kampa) ja se oli Team Group Extreem, joka on vähän kuin muistikampojen Porsche.
Meinaatko että muistikammasta ei löydy mitään muita komponentteja kun pelkät muistipiirit, enemmän tuo vaikuttaa että tullut huono komponenttierä Skillsille.Eiköhän niitä samoja random paskapiirejä ole sitten kaikilla merkeillä, kun Samsung, Crucial ja Hynix valmistaa käytännössä kaikki piirit.
GSkillin kanssa ei ole ollut nyt edes arpapeliä, kolmesta setistä kaikki paskana ennemmin tai myöhemmin. Ei voi olla näin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.