Taloyhtiön netti

Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
388
Hei

Meille tuli taloyhtiöön netti ja jokaisessa huoneessa on nettipistoke, mutta eteisen sulakekaapissa tuloja on vain yksi josta voi yhdistää haluamaansa lähtöön. Joten miten ja mitä täytyy hankkia jotta saan nettiyhteyden jaettua kaikkien huoneiden datapistokkeisiin, kun nyt se vaan toimii yhdessä?
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
365
Varmaankin kannattaa hankkia reititin väliin ja siihen kytkin, jos ei portit riitä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
454
Reititin siihen väliin, esim Verkkokaupassa tuote 26882 (~20 eur) olen laittanut tutuille ja ajaa asiansa jakamalla netin eri huoneisiin ja wifi:n samalla. Tuo tulopiuha laitetaan reitittimen WAN-porttiin ja huonetökkeleihin laitetaan sitten noista neljästä portista johdot. Paketti sisältää yhden nettipiuhan joten jos niitä ei ole valmiina niin kannattaa samalla tilata riittävä määrä jos postilla tilaa. Tuossa on salaus päällä wifi:ssä ja salasana löytyy purkin takaa (voi muuttaa haluamakseen). Sulakekaappi kannattaa katsoa että mahtuu noiden antennien kanssa. Oma kokemus on että ei peltinen kaappi haittaa tuon wifi:n kanssa.

Em. tuote on halvin ja sopii perus käyttäjälle joka ei vaadi kuin toimivan netin ja Netflixit ja Areenat. Jos pelaat ja tarvitset enemmän säätämismahdollisuuksia niin kannattanee ostaa parempi kilke.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
388
No tämähän on sitten yksinkertaista. On omasta takaa jo reititin valmiina. joten se siihen ni sillä selvä. kaapeleita ei tosin ole tarpeeksi joten ne tulee hankkia. :) Kaappiin ei kyllä toi höktysmahdu mut pitää pultata seinään kii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 750
Minä ostaisin tuollaisen:
DLinkGO GO-SW-5E -5-porttinen kytkin 10,90 €

Vanha reititin käy varmasti ihan hyvin, mutta wifi ei kuulu metallikaapin läpi. Exäni antoi minulle uuden kytkimen joululahjaksi, niin käytin sitä :lol:

Kaapeleiksi tilasin tuollaisia:
VENTION CAT6 Shielded Twisted Pair Ethernet Network Cable 1.5m RJ45 Patch LAN Cord-in Ethernet Cables from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tosin hinta oli 3,41€ / kpl silloin ja se oli vuodenvaihteessa. Käytännössä mahdollisimman lyhyttä, mutta mielellään suojattua 1Gbps-kaapelia. STP (shielded twisted pair) on huomattavasti kalliimpaa kuin UTP (unshielded twisted pair), mutta jos tilaa tuolta Kiinasta, niin kannattaa ostaa jotain peruslaadukasta.

edit: ehkä sittenkin nykyään tätä ja 0.5m @ 3.01€/kpl :
SAMZHE Cat7 FTP Ethernet Patch Cable RJ45 Computer,PS2,PS3,XBox Networking LAN Cords 0.5/1/1.5/2/3/5/8/10/15/20/25/30/40/50m-in Ethernet Cables from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Minä tosiaan sain tuota toista halvalla. Samalla voi tilata kaapelit pistokkeista laitteisiin.
 

CrFr

Massapäällikkö
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
253
Jos ei huvita Kiinasta kaapeleita odotella, niin Puuilosta saa 0,5 m CAT6 kaapeleita 1,90 €/kpl. Itse laitoin 16kpl omaan kaappiin noita. Mielestäni hyvin kohtuullinen hinta suomikaupaksi.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Hei

Meille tuli taloyhtiöön netti ja jokaisessa huoneessa on nettipistoke, mutta eteisen sulakekaapissa tuloja on vain yksi josta voi yhdistää haluamaansa lähtöön. Joten miten ja mitä täytyy hankkia jotta saan nettiyhteyden jaettua kaikkien huoneiden datapistokkeisiin, kun nyt se vaan toimii yhdessä?
Ainakin täällä noihin asennettiin reitittimet ihan remonttifirman toimesta. Oisko edellinen asukas pöllinyt teiltä tai jotain.

Minä ostaisin tuollaisen:
DLinkGO GO-SW-5E -5-porttinen kytkin 10,90 €

Vanha reititin käy varmasti ihan hyvin, mutta wifi ei kuulu metallikaapin läpi. Exäni antoi minulle uuden kytkimen joululahjaksi, niin käytin sitä :lol:

Kaapeleiksi tilasin tuollaisia:
VENTION CAT6 Shielded Twisted Pair Ethernet Network Cable 1.5m RJ45 Patch LAN Cord-in Ethernet Cables from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tosin hinta oli 3,41€ / kpl silloin ja se oli vuodenvaihteessa. Käytännössä mahdollisimman lyhyttä, mutta mielellään suojattua 1Gbps-kaapelia. STP (shielded twisted pair) on huomattavasti kalliimpaa kuin UTP (unshielded twisted pair), mutta jos tilaa tuolta Kiinasta, niin kannattaa ostaa jotain peruslaadukasta.

edit: ehkä sittenkin nykyään tätä ja 0.5m @ 3.01€/kpl :
SAMZHE Cat7 FTP Ethernet Patch Cable RJ45 Computer,PS2,PS3,XBox Networking LAN Cords 0.5/1/1.5/2/3/5/8/10/15/20/25/30/40/50m-in Ethernet Cables from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Minä tosiaan sain tuota toista halvalla. Samalla voi tilata kaapelit pistokkeista laitteisiin.
Noihan maksaa saman Suomessa :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Itsellä on Asuksen RT-N56U siellä sähkökaapissa. Mukava kun on niin pieni kapistus niin mahtuu hyvin. WIFI toimii myös ongelmitta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 206
Viestejä
4 330 424
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom