Talonyhtiö rajoittaa portteja?

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
735
Tilanne on siis tämä:

Aiemmin pyörinyt koneella satunnaisesti Minecraft-serveri pelailu varten. Edellisessä asunnossa hommat toimi, kun vaihtoi serverin asetuksista portiksi 25566. Nyt uudessa asunnossa, täysin samoilla vehkeillä ei enää toimi. Open port checker ilmoittaa, että portti 25566 on suljettu, kun edellisessä asunnossa se näytti avointa. Voiko olla että talonyhtiö on jotenkin estänyt serverien pyörittämisen?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 317
Kerrotko vähän tarkempia speksejä siitä millainen yhteys sulla siellä taloyhtiössä on? Millä tekniikalla toteutettu, onko se jonkun operaattorin yhteys vai hoitaako taloyhtiö koko homman itse jne...

Jos se on joku taloyhtiön itse puuhaama yhteys, niin kaikki on mahdollista. Jos taas operaattoriyhteys niin silloin aika epätodennäköistä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
735
Kerrotko vähän tarkempia speksejä siitä millainen yhteys sulla siellä taloyhtiössä on? Millä tekniikalla toteutettu, onko se jonkun operaattorin yhteys vai hoitaako taloyhtiö koko homman itse jne...

Jos se on joku taloyhtiön itse puuhaama yhteys, niin kaikki on mahdollista. Jos taas operaattoriyhteys niin silloin aika epätodennäköistä.
Tosiaan. Taloyhtiössä Elmon Talokuitu, mutta DNA osti Elmon kuluttajapuolen, joten DNA:n kanssa tehdään sopparit nykyisin. Kuitu tulee ilmeisesti kellariin, josta jaetaan asuntoihin. Asunnon sähkökaapissa RJ45, josta saa suoraan yhteyden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Tuskin siinä sitten on kummoisia rajoituksia. Tarkasta palomuurit ja reitittimen asetukset huolellisesti vielä kerran. Jos ei vieläkään toimi, kysy DNA:n asiakastuesta.

"Open port checker"-työkaluihin ei kannata sokeasti luottaa. Ennen tulosten tulkintaa pitäisi ymmärtää, millä tavalla työkalu testin tekee ja onko tapa käyttökelpoinen kyseisessä tilanteessa.

e: Luin huolimattomasti, edellisessä asunnossa siis kyseinen työkalu näyttänyt avointa. Silloin se lienee tarpeeksi hyvä tähän tarkoitukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 409
Katso mikä oma osoitteesi on. Jos se on sisäverkon avaruudessa sun pitää avata reitittimestä portti. Voi onnistua esim jollain upnp palikalla, jos reitittimeen ei suoraan pääse käsiksi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
735
Tämä selvisi. Ei voi kun omalle nerokkuudelle nostaa hattua. Edellisessä asunnossa sisääntuloporttina oli olllut eth0 ja koneen porttina eth4. Olin uuteen asuntoon sitten kääntänyt reitittimen toistepäin, jolloin loogisesti porttiohjaus ei toiminut vaikka asetusten piti olla kunnossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 724
Viestejä
4 320 180
Jäsenet
72 096
Uusin jäsen
Rima123

Hinta.fi

Ylös Bottom