Nykyisen 3 teran levyn talletuskapasiteetti on täynnä, joten olisi tarvetta isommalle levylle.
Tähän asti olen varmuuskopioinut tiedot saman kokoiselle usb-kovalevylle.
Meneekö ihan metsään jos ostan tälläisen tilalle: Buffalo LinkStation 220DE -verkkolevypalvelin 89,90 € ?
Kovalevyiksi ajattelin 2x : Seagate IRONWOLF 8 Tt SATAIII 256 Mt 3,5" -kovalevy 269,90 €
Toisaalta verkko-ominaisuuksille ei ole ainakaan tässä vaiheessa käyttöä, joten olisiko parempi laittaa kovalevyt pöytäkoneen sisälle ja suorittaa varmuuskopiointi ohjelmallisesti (mikä softa tähän käyttöön?)?
Vai mikä ratkaisu olisi järkevin?
Kuten tekstistä näkyy, olen suhteellisen pihalla näiden kanssa.
Talletusmateriaali on lähinnä 4k videota sekä kuvien Raw-tiedostoja.
Erillinen 500GB SSD-levy löytyy editointikäyttöön ja näiden uusien pääsääntöinen tarkoitus on vain tietojen säilyttäminen.
Tähän asti olen varmuuskopioinut tiedot saman kokoiselle usb-kovalevylle.
Meneekö ihan metsään jos ostan tälläisen tilalle: Buffalo LinkStation 220DE -verkkolevypalvelin 89,90 € ?
Kovalevyiksi ajattelin 2x : Seagate IRONWOLF 8 Tt SATAIII 256 Mt 3,5" -kovalevy 269,90 €
Toisaalta verkko-ominaisuuksille ei ole ainakaan tässä vaiheessa käyttöä, joten olisiko parempi laittaa kovalevyt pöytäkoneen sisälle ja suorittaa varmuuskopiointi ohjelmallisesti (mikä softa tähän käyttöön?)?
Vai mikä ratkaisu olisi järkevin?
Kuten tekstistä näkyy, olen suhteellisen pihalla näiden kanssa.
Talletusmateriaali on lähinnä 4k videota sekä kuvien Raw-tiedostoja.
Erillinen 500GB SSD-levy löytyy editointikäyttöön ja näiden uusien pääsääntöinen tarkoitus on vain tietojen säilyttäminen.