Takuuhuolto

Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
30
Tommonen Acer Nitro -pakettikone kyseessä. Reilun kuukauden jälkeen konetta käynnistettäessä ruutu mustana ja peepperi antaa pitkän ja kaksi lyhkäistä. Eli ilmeisesti piippaus viittaa muistiongelmiin mikäli Acerin sivuja on uskominen. Elcare hoitaa Acerin (tai ainakin tässä tapauksessa kun on Elisalta ostettu) takuuta ja kone tuli lähetettyä sinne lappusen kanssa jossa tämä vika oli kerrottu. Kone oli 2 viikkoa huollossa ja lopputuloksena näytönohjain vaihdettiin ja Windows nollattiin. Eikun kone kiinni seinään ja kone päälle. Päivityksiä tuli asennettua ja kone vaati boottamisen ja hokkus pokkus kun ruutu jää mustaksi ja samat piippaukset. Eikun soittoa Elisalle, että kone on paskana suoraan huollon jälkeen. Elisa otti yhteyttä Elcareen ja vajaa viikko meni siihen, että Elcarelta tuli vastaus. Vastaus on, että käyttäjävika kun on näyttökaapeli kytketty emolevyyn joka nyt ei tietenkään pitänyt paikkaansa. Lopulta Elcare suostui konetta ottamaan takaisin huoltoon ja pyysi, että vika tällä kertaa kirjoitettaisiin selkeästi, ettei virhettä pääse sattumaan. Osaako joku kertoa miten paljon tarkemmin tämmöisestä viasta pitää osata kertoa?
 
Kuulostaa vahvasti siltä, että koneesta on näytönohjain paskana, joka ilmenee ajurien asentamisella?
 
Kuulostaa vahvasti siltä, että koneesta on näytönohjain paskana, joka ilmenee ajurien asentamisella?
Eli olet sitä mieltä, että alkuperäinen näytönohjain meni paskaksi ja se piti vaihtaa ja sen jälkeen uusi näytönohjain meni paskaksi koska windowsin päivityksiä ajettu? Ja molemmista niistä tulee sama ilmoitus, että muisteissa on vikaa?
 
Ei noista vioista tarttee kertoa kun se mitä tietää omalla osaamisella. Se huolto kyllä tsekkaa että kone skulaa. Tai ainakin pitäisi.
Eli kirjotat siihen mitä tiedät. Harva loppukäyttäjä osaa siihen kirjottaa muuta kuin että kone ei toimi, do shit.
 
Ei noista vioista tarttee kertoa kun se mitä tietää omalla osaamisella. Se huolto kyllä tsekkaa että kone skulaa. Tai ainakin pitäisi.
Eli kirjotat siihen mitä tiedät. Harva loppukäyttäjä osaa siihen kirjottaa muuta kuin että kone ei toimi, do shit.
Tämähän se juurikin on. Jos en itse rupea testaamaan komponentti kerrallaan mikä on paskana vaan luotan siihen ettei kone postaa ja peeper antaa viestin niin mulla on vaan se tieto. Mutta kun aletaan koneen ostajaa syyllistämään ja pyydetään tarkemmin kertomaan mikä vikana kun on kertonut peeperistä ja ettei postaa. Ois tos hyllyssä varmaan palaset millä koneen sais toimimaan et ei siitä oo kyse vaan sitä mitä tuo Elcare selittää ja mikähän mahtaa olla se tarkempi tieto minkä haluavat. Itse jos vielä noita hommia tekisin ja lukisin ettei kone postaa ja peeper huutaa tommoset tiedot niin varmaan alottaisin muisteista ja jos se ei auta niin sen jälkeen emosta ja prossusta ja virtalähteestä kun onhan niitä vaihtoehtoja useampi. Aika vaikea löytää se tie, että näyttis olis se mikä paskana.
 
Et tietysti jos on vaikeuksia lukea niin en ole vielä yrittänyt sitä, että tavutan vianmäärityksen jos se olis sillä helpompi lukea.
 
Tämähän se juurikin on. Jos en itse rupea testaamaan komponentti kerrallaan mikä on paskana vaan luotan siihen ettei kone postaa ja peeper antaa viestin niin mulla on vaan se tieto. Mutta kun aletaan koneen ostajaa syyllistämään ja pyydetään tarkemmin kertomaan mikä vikana kun on kertonut peeperistä ja ettei postaa. Ois tos hyllyssä varmaan palaset millä koneen sais toimimaan et ei siitä oo kyse vaan sitä mitä tuo Elcare selittää ja mikähän mahtaa olla se tarkempi tieto minkä haluavat. Itse jos vielä noita hommia tekisin ja lukisin ettei kone postaa ja peeper huutaa tommoset tiedot niin varmaan alottaisin muisteista ja jos se ei auta niin sen jälkeen emosta ja prossusta ja virtalähteestä kun onhan niitä vaihtoehtoja useampi. Aika vaikea löytää se tie, että näyttis olis se mikä paskana.
En lähtis stressaamaan sen huoltoliikkeen syyllistämisistä tms. Sanot vaan että mistä mä voin tietää mikä siinä on kakkana, oireina ovat nämä. Se on niiden homma selvittää vika. Näin kärjistetysti. Toki jos sulla on tarkkaa infoa niin se jeesaa niiden duunia ja ne varmasti ovat kiitollisia siitä(vitut).
 
En lähtis stressaamaan sen huoltoliikkeen syyllistämisistä tms. Sanot vaan että mistä mä voin tietää mikä siinä on kakkana, oireina ovat nämä. Se on niiden homma selvittää vika. Näin kärjistetysti. Toki jos sulla on tarkkaa infoa niin se jeesaa niiden duunia ja ne varmasti ovat kiitollisia siitä(vitut).
En itsekkään lähtisi Elcarea huoltofirmana syyllistämään ellei sieltä nyt olisi ruvettu syyllistämään käyttäjäviasta ja sinänsä uhkailemaan, että kuluttaja joutuu maksamaan jos huolto ei ole takuun alainen. Ja valitettu siitä ettei vika ole tarpeeksi selkeästi ilmaistu kun on vaan ilmoitettu ettei tuu ruudulle kuva ja pitkä sekä 2 lyhkästä piippausta ja vielä tongittu acerin sivulta tieto suomeksi mistä johtuu. Tehty huolto suhteessa vikaan on aika varmasti väärä ja vika on heidän päässä eikä asiakkaan. Itse ihmettelin ensiksi miksi on näyttis vaihdettu, mutta ajattelin et voihan siinä olla vika mutta jos vika jatkuu niin se vika on jossain muualla.
 
En itsekkään lähtisi Elcarea huoltofirmana syyllistämään ellei sieltä nyt olisi ruvettu syyllistämään käyttäjäviasta ja sinänsä uhkailemaan, että kuluttaja joutuu maksamaan jos huolto ei ole takuun alainen. Ja valitettu siitä ettei vika ole tarpeeksi selkeästi ilmaistu kun on vaan ilmoitettu ettei tuu ruudulle kuva ja pitkä sekä 2 lyhkästä piippausta ja vielä tongittu acerin sivulta tieto suomeksi mistä johtuu. Tehty huolto suhteessa vikaan on aika varmasti väärä ja vika on heidän päässä eikä asiakkaan. Itse ihmettelin ensiksi miksi on näyttis vaihdettu, mutta ajattelin et voihan siinä olla vika mutta jos vika jatkuu niin se vika on jossain muualla.
Niin siis en meinannu sitä että sä oot syyllistämässä sitä huoltofirmaa, vaan että sinuna en stressais sitä jos se huoltofirma syyllistää sua siitä kun et ole kertonut tarkkaa infoa viasta tms.
Monesti huoltofirmat yrittää sysätä sitä vastuuta sille käyttäjälle vähän turhankin agressiivisesti. Ota dataa talteen mahdollisimman paljon. Tyyliin videota/kuvaa käynnistyksestä ja ongelmasta. Vaikka et niitä suoraan niille lähettäiskään, niin sulla on ainakin jatkossa näyttää jotain faktaa mikä ongelmana jos sieltä huoltoliikkeen päästä aletaan olla hankalia.
 
Niin siis en meinannu sitä että sä oot syyllistämässä sitä huoltofirmaa, vaan että sinuna en stressais sitä jos se huoltofirma syyllistää sua siitä kun et ole kertonut tarkkaa infoa viasta tms.
Monesti huoltofirmat yrittää sysätä sitä vastuuta sille käyttäjälle vähän turhankin agressiivisesti. Ota dataa talteen mahdollisimman paljon. Tyyliin videota/kuvaa käynnistyksestä ja ongelmasta. Vaikka et niitä suoraan niille lähettäiskään, niin sulla on ainakin jatkossa näyttää jotain faktaa mikä ongelmana jos sieltä huoltoliikkeen päästä aletaan olla hankalia.
Tää on lähinnä tuosta Elcaresta. Enempää tietoa en voi antaa jos en itse lähde konetta aukasemaan ja korjaamaan (jota en lähde tekemään takuun alaiseen tuotteeseen). Yritetään vierittää asiakkaan viaksi. Loppuenlopuksi kyse on vaan Elcaren osaamattomuudesta. En tiedä onko kyseessä joku kesä esa joka ollut vauhdissa vai onko koko liikkeen väki samaa. Elisalle kuitenkin osittain pisteet, että siellä vaikka tietämättömiä ovat olleetkin niin ovat ystävällistä porukkaa.
 
Ota viasta videopätkä Youtubeen ja anna videon linkki korjaajille. Jos ei kone tule lainkaan kuntoon niin kuluttajaviraston avulla purkamaan kauppaa myyjäliikkeen kanssa.
 
Tilanteeseen päivitystä.
Kone kävi toisen kerran takuuhuollossa Elcarella samasta syystä, eli muisti vika. Toisella kerralla koneeseen vaihdettiin näytönohjain kuten ekalla kerrallakin. Lopputulos ei varmaan hirveästi yllättä, ettei kone toimi vieläkään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 416
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom