Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Niin, kannattanee ehkä miettiä kokonaisuutta. Onko se sitten kannattavaa seistä hiljaisena aikana siellä tolpalla kun siellä tuloa kassaan tulee tasan se 0euroa kun vaihtoehtona on heittää niitä lyhyitä 4euron keikkoja?
Näistä vaihtoehdoista parasta on... lähteä kotiin.

Asian voi ymmärtää myös toisilla laseilla: ei alennus-, kausi- tai kampanjahinnoittelu tarkoita, että keskimääräinen laskutus vähenee. Se tarkoittaa vain sitä, että muutama asiakas maksaa vähemmän. Tarjoushyödykkeen saatavuuskin voi olla rajallinen, kuten missä tahansa muussakin bisneksessä.

Pelkäänpä, että tässä käy lopuksi siten et meillä on 150 eri taksiäppiä per kaupunki ja niiden välillä pitäisi valita se mikä toimii milloinkin. Ei oikein Suomessa suharit ole tainneet ymmärtää tätä nykyaikaa ja kun näitä kommentteja lukee "finninaamaisista älypuhelinkäyttäjistä", niin huomaa et on todellakin palveluasenne kohdallaan. En tiennytkään et asiakkaan ikä on joku dealbreakeri, mut onnea vaan yritykselle. Suomalainen taksi - vittuilu kaupan päälle.
Tämä ei tainnut olla mikään asiakaspalvelutiski tai reklamaatiopiste, vaan tietoteknisen foorumin yleiskeskustelualue.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
952
Jos taksialalla jo oleva yrittäjä kokeilee pienien matkojen ajoa noin puolella aikaisemmasta hinnasta niin kyllähän tuosta jo voi päätellä että kiristysvaraa on.
Onhan sumessa monella muullakin alalla kiristysvaraa. Varsinkin työntekijöiden palkoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Vertailin kahta pk -seudun toimijaa, FixuTakxi(Kovanen) ja Taxi Helsinki.

FT: Aloitusmaksu arkisin 6-20/lauantai 6-16 2,95eur muina aikoina 4,5eur sekä 1,60eur/km/max6hlöä
TH:Aloitusmaksu arkisin 6-20/lauantai 6-16 5,90eur muina aikoina 9,0eur sekä 1,60eur-2,07eur/km

Molemmilta löytyy appi, FT:n appi vaikuttaa kattavammalle.

Ei tarvi lukea ikkunasta hintoja/arvailla kumman valitsee.... Ja itse en siis ole kuskina/töissä taksialalla, mielenkiinnosta vertailin muutamaa toimijaa. Modet voivat muokata viestiä jos on sääntöjen vastainen.

Etusivu - FixuTaxi
Taksin hinta | Taksi Helsinki | Taksihelsinki.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Fiksutaksi kyllä näyttäisi hinnoittelevan aika aggressiivisesti aloitusmaksun. Tosin Taksi Helsingin tila-autolla 7-8-hengen porukka pääsee halvemmalla pitkän matkan, fiksutaksissa sama maksaa 2,23€ per kilometri vs 2,07€ per kilometri taksi helsingin taksilla.

Päivällä klo 10-14 kahden kilometrin matka maksaa normaalisti suomalaisella taksilla sen 9,10€ ilman odotusta, todellisuudessa vähän alle kympin, ellei juutu pahaan ruuhkaan/joudu seisomaan useiden minuuttien liikennevaloissa jatkuvasti. Fiksutaksi on halvempi klo 20-23.

Kuitenkin jos otat tolpalta fiksutaksin, se taitaneepi olla samoissa hinnoissa kuin esim. Taksi Helsingin taksi. Eli tuossa halutaan käyttäjien käyttävän heidän tilauskanavia pelkästään. Tolpalta kannattaneepi ottaa se Taksi Helsingin auto, niin ei tarvitse priuksessa matkustaa (ellei sitten välttämättä halua tietenkin). Toki tästä en ole varma, mutta siihen viittaisi.

Jos lasken tuosta vaikkapa oman keskimääräisen hyvän viikonloppuyön palkanalennusta, menettäisin noin 25€ per vuoro noilla hinnoilla, eli noin 50€ pe-la yövuoroina. Tollainen auto tienaa keskinmäärin noin 100€ vähemmän viikonlopputuurissa kuin tämän hetken valtion asettamalla maksimitaksalla ajava taksi.

Fiksutaksin kuljettajalle jää siis kuukaudessa keskimääräisesti 200€ vähemmän palkkaa käteen vs. Taksi Helsingin kuski, olettaen, että kyytimäärä on about samaa kuin itselläni siis täällä Oulussa per viikonloppuyövuoro.

Tästä omasta noin 1300-1500€ kuukausipalkasta 200€ vähentäminen ei tule kyseeseenkään, saatikka sitten, että pääkaupunkiseudun huomattavasti kalliimmissa asunnoissa asuvana menettäisi sen 200€ kuukaudessa.

Käytännössä siis fiksutaksin kuljettajat ovat orjatyövoimaa suomessa, ellei heille makseta jotain pientä peruspalkkaa provikan lisäksi tai he ovat kaikki itse yrittäjiä ilman kuskeja. Eikä se Priuskaan ole mikään talousihme autona, tosin aika taloudellinen kaupungissa.

Nämä ovat siis vain omassa päässä pikaisesti sinne päin laskettuja lukuja. Todellisuus voi olla huomattavasti karumpaa kun otetaan huomioon myös viikon työvuorot...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Jos lasken tuosta vaikkapa oman keskimääräisen hyvän viikonloppuyön palkanalennusta, menettäisin noin 25€ per vuoro noilla hinnoilla, eli noin 50€ pe-la yövuoroina. Tollainen auto tienaa keskinmäärin noin 100€ vähemmän viikonlopputuurissa kuin tämän hetken valtion asettamalla maksimitaksalla ajava taksi.

Fiksutaksin kuljettajalle jää siis kuukaudessa keskimääräisesti 200€ vähemmän palkkaa käteen vs. Taksi Helsingin kuski, olettaen, että kyytimäärä on about samaa kuin itselläni siis täällä Oulussa per viikonloppuyövuoro.

Tästä omasta noin 1300-1500€ kuukausipalkasta 200€ vähentäminen ei tule kyseeseenkään, saatikka sitten, että pääkaupunkiseudun huomattavasti kalliimmissa asunnoissa asuvana menettäisi sen 200€ kuukaudessa.

Käytännössä siis fiksutaksin kuljettajat ovat orjatyövoimaa suomessa, ellei heille makseta jotain pientä peruspalkkaa provikan lisäksi tai he ovat kaikki itse yrittäjiä ilman kuskeja. Eikä se Priuskaan ole mikään talousihme autona, tosin aika taloudellinen kaupungissa.

Nämä ovat siis vain omassa päässä pikaisesti sinne päin laskettuja lukuja. Todellisuus voi olla huomattavasti karumpaa kun otetaan huomioon myös viikon työvuorot...
Jos kovanen säästää parikin tonnin auton pidossa per vuosi kiitos halvempi auto, niin kovasella on halutessaan varaa maksaa korkeampaa provikkaa.

Itse en ainakaan tämän hintatiedon jälkeen edes harkitse taksi helsingiltä tilausta, joten fixun kuskit voivat hyvin tienata paremmin kuin kilpailijat ihan vaan koska kyytiä on.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ei siinä auton pidossa säästä kahta tonnia vuodessa jos verrataan prius vs e-mersu. Sanoisin, että tonnin luokkaa. Lisäksi ei niillä ole niin paljoa kyytejä, että tienaisi paremmin, kun ei niitä yksinkertaisesti kerkeä niin useaa ajamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Viittasin lähinnä siihen, että taksi helsingiltä loppuvat kyydit jos pyytävät ylihintaa, joten sikäläisiltä kuskeilta putoavat ansiot. Ei niinkään että fixutaxin kuskien ajot ehtisivät juuri lisääntymään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Fiksutaksi kyllä näyttäisi hinnoittelevan aika aggressiivisesti aloitusmaksun. Tosin Taksi Helsingin tila-autolla 7-8-hengen porukka pääsee halvemmalla pitkän matkan, fiksutaksissa sama maksaa 2,23€ per kilometri vs 2,07€ per kilometri taksi helsingin taksilla.

Päivällä klo 10-14 kahden kilometrin matka maksaa normaalisti suomalaisella taksilla sen 9,10€ ilman odotusta, todellisuudessa vähän alle kympin, ellei juutu pahaan ruuhkaan/joudu seisomaan useiden minuuttien liikennevaloissa jatkuvasti. Fiksutaksi on halvempi klo 20-23.

Kuitenkin jos otat tolpalta fiksutaksin, se taitaneepi olla samoissa hinnoissa kuin esim. Taksi Helsingin taksi. Eli tuossa halutaan käyttäjien käyttävän heidän tilauskanavia pelkästään. Tolpalta kannattaneepi ottaa se Taksi Helsingin auto, niin ei tarvitse priuksessa matkustaa (ellei sitten välttämättä halua tietenkin). Toki tästä en ole varma, mutta siihen viittaisi.

Jos lasken tuosta vaikkapa oman keskimääräisen hyvän viikonloppuyön palkanalennusta, menettäisin noin 25€ per vuoro noilla hinnoilla, eli noin 50€ pe-la yövuoroina. Tollainen auto tienaa keskinmäärin noin 100€ vähemmän viikonlopputuurissa kuin tämän hetken valtion asettamalla maksimitaksalla ajava taksi.

Fiksutaksin kuljettajalle jää siis kuukaudessa keskimääräisesti 200€ vähemmän palkkaa käteen vs. Taksi Helsingin kuski, olettaen, että kyytimäärä on about samaa kuin itselläni siis täällä Oulussa per viikonloppuyövuoro.

Tästä omasta noin 1300-1500€ kuukausipalkasta 200€ vähentäminen ei tule kyseeseenkään, saatikka sitten, että pääkaupunkiseudun huomattavasti kalliimmissa asunnoissa asuvana menettäisi sen 200€ kuukaudessa.

Käytännössä siis fiksutaksin kuljettajat ovat orjatyövoimaa suomessa, ellei heille makseta jotain pientä peruspalkkaa provikan lisäksi tai he ovat kaikki itse yrittäjiä ilman kuskeja. Eikä se Priuskaan ole mikään talousihme autona, tosin aika taloudellinen kaupungissa.

Nämä ovat siis vain omassa päässä pikaisesti sinne päin laskettuja lukuja. Todellisuus voi olla huomattavasti karumpaa kun otetaan huomioon myös viikon työvuorot...
Mitäs jos yhtälöön lisätään sinne ouluun 150 uber autoa ja 200 pizzataksia + muuta haihattelijaa jotka ei ymmärrä kuluista mitään, tai muuten vain sukkuloi taxfreenä ajellen ihmisiä vitosella kotiin baarista.

Siinä voi olla maksimitaksalla vähän hankala kilpailla kyydeistä. Vai meinaatko ettei uusia yrittäjiä Oulun kokoisessa kaupungissa reviirille änkeä ja tulotaso pysyy ennallaan ilman mitään muutoksia?
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Kovanen maksaa paskinta provikkaa koko stadissa. Monta vuoroa manakuski teet kuukaudessa? Meilläpäin invataksien kuljettajat tietoa keskimäärin 2200-3000e oman kokemuksen perusteella.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ei voi mittään, yhtiön armoilla ja hinnoilla ollaan. Pitänee päivystellä sitten kelakyytejä... Ihmiset onneksi täällä kuitenkin pääsääntöisesti haluavat käyttää Otaxia, koska sitä pidetään luotettavana. Yhtä kertaa lukuunottamatta olen jokaisen maksavan asiakkaan perille saanut 13-vuodessa, mikä on mielestäni aika hyvä prosentti.

Ajan keskimäärin 21 vuoroa kuukaudessa, joista viikolla yksi päivävuoro keskimääräisesti on 5 tuntia.

Ajan henkilöautolla perheyrityksessä, eli minulla on muita etuja, mistä en luonnollisesti kenellekkään kerro.

Palkka minkä kerroin on siis keskimääräinen nettopalkkani, joskus olen tienannut enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 828
Ei siinä auton pidossa säästä kahta tonnia vuodessa jos verrataan prius vs e-mersu. Sanoisin, että tonnin luokkaa. Lisäksi ei niillä ole niin paljoa kyytejä, että tienaisi paremmin, kun ei niitä yksinkertaisesti kerkeä niin useaa ajamaan.
Epäilen ettei millään tuhannen euron hintaerolla vuodessa aja millään uudenkarhealla e-mersulla verrattuna uudenkarheaan Toyota Priukseen.

Tuhannen euron verran kuussa se tuollaisen e-mersun hintakin laskee kuussa ensimmäiset pari vuotta vähintään. Siihen sitten huollot, vakuutuksen ja polttoaineet päälle.

Siitä ei ole kokemusta mitä se Priuksen hinta laskee ja mitä vie huoltoihin, vakuutuksiin ja polttoaineeseen rahaa, mutta epäilen ettei se yhtä kallista ole lähellekkään.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Prius itseasiassa huolletaan useammin kuin E-mersu ymmärtääkseni... Eli 15-tonnin välein. Polttoainetta prius syö jopa enemmän kuin E-mersu, riippuen toki kuskista, mutta käytännössä jos haluat yhtä rivakasti päästä priuksella kuin e-mersulla, joutuu se priuskuski kuluttamaan enemmän polttoainetta. E-mersun huolto tapahtunee 20 000-25 000 kilometrin välein, priuksessa tosiaan 15tkm välein. Nuo fiksutaksin Priukset taitaa vielä olla sitä Prius+ - mallia, joka maksaa alkaen noin 41300€, eikä varmasti sitä karvalakkimallia ota kukaan taksiin. Käytännössä sen hinta veroineen on siis siellä 43-45000€. E-mersun hinta alkaa sieltä 50 000€, käytännössä 55-59000€, mutta prius+ ei tosiaan saa hirveästi autoveroalennusta, kun taas mersusta taitaa saada täydet.

Olen katsellut ja kysellyt kolleegoilta heidän E-mersujen kuluksia, ovat siinä kuuden litran luokkaa. Prius kuluttaa viidestä kuuteen litraan, mutta maantiellä sitten huomattavasti enemmän bensaa vs E-mersu, joka menee todella vähällä kovemmassa vauhdissa.

Jopa tuo pihalla oleva 520d xDrive Sport Line G30 BMW syö sen 5,4-litraa sataselle taksiajossa, jos ajan taloudellisesti. Normaalit lukemat pyörii siellä 6,4-litraa sataselle kun minua ei taloudellinen ajaminen kiinnosta pätkääkään ja tuota autoa huolletaan 17-20tkm välein taksiajossa (ajotietokone laskee kilometrejä, taksiajossa vaatii useammin huoltoa).

Olen kuullut, että se on about tonnin voitto jos vaihdetaan Skoda octaviasta Skoda octaviaan 2-vuoden välein vs. E-mersusta E-mersuun, koska E-mersusta saapi sen verta paremman hyvityksen vs Skodasta Skodaan. Tästä syystä useampi valitsee sen E-mersun (vaikka olisikin parempia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa köh, köh).

Ja tietenkin se ensimmäinen E-mersu on kalliimpi kuin ensimmäinen Prius, mutta hintaero ei ole kovin suuri itseasiassa. Prius on helvetin kallis auto etenkin taksiin sellaiseksi kopiksi mitä se on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 828
Aina saa epäillä mutta totuus on sitten asia erikseen. Hyvin paljon riippuu että missä ja miten ajetaan, kuinka paljon jne.

Esim. nykysysteemissä kun autosta saa veroja anteeksi niin se ostohinnankin erotus kapenee selvästi. Priuksessa kun ei pahemmin veroa ole.
Trafi.fi - Taksiautojen autoverotus

Sitä saa näköjään 4800 euroa alennusta autoverosta jos rekisteröi autonsa taksiksi.

Voisi kuvitella että 1.7.2018 aika monta autoa rekisteröidään taksiksi.

Hinnaksi pistää taksikyydeille vaikka 20 euroa kilometri ja 50 euroa avausmaksu niin voisi kuvitella ettei tarvi paljoa keikkaa ajalla autoverotykillä. Minkä sille mahtaa jos ei tule yhtään asiakkaita sen kolmen vuoden aikana kun taksiverohuojennuksen katoamista odottelee.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 828
Se vaan että sit pitää kans ajaa sitä taksia. Jos rahasampoa meinaat, niin ei tuossa verossa niin paljon voita että voitolle jäisi pelkällä auton säilyttämisellä.

Lisäksi veroetua ollaan poistamassa asteittain.
Ajattelin lähinnä jos uutta autoa olisin ostamassa omaan käyttöön ja sopiva yritys olisi niin sen uuden auton voisi rekisteröidä taksiksi.

Ajelisi sitten sillä autolla normaalisti sen kolme vuotta ja olisi aina valmis lähtemään keikalle jos joku oikeasti moisella rosvohinnalla välttämättä haluaisi.

Kolmen vuoden jälkeen pistäisi sen auton vaihtoon kun alkaa olla jo vanha ja ei muuta kuin uutta autoa tulille.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Ajattelin lähinnä jos uutta autoa olisin ostamassa omaan käyttöön ja sopiva yritys olisi niin sen uuden auton voisi rekisteröidä taksiksi.

Ajelisi sitten sillä autolla normaalisti sen kolme vuotta ja olisi aina valmis lähtemään keikalle jos joku oikeasti moisella rosvohinnalla välttämättä haluaisi.

Kolmen vuoden jälkeen pistäisi sen auton vaihtoon kun alkaa olla jo vanha ja ei muuta kuin uutta autoa tulille.
Taitaa taksin kalliimmat vakuutukset syödä kokonaan mitä veroissa voitat. Tuon veroedun saadakseen täysimääräisesti pitää autoa pitää kolme vuotta. Ja eikö tuohon myös vaadittu että auto on pääsääntöisesti taksiliikenteessä?
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Eduskunnan valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja Timo Kalli (kesk.) sanoo, että tällaiset pienemmät tila-autot ovat maaseudulla hyviä muun muassa ilmastopoliittisista syistä.


– Samalla tämä varmistaa sen, että myöskin harvaanasutulla maaseutualueella tätä taksitarjontaa olisi olemassa, jatkaa Kalli.
Oikea asiantuntija. Se 9-12L satasella hörpäävä Sprinter tai crafter on tunnetusti paljon ilmasto ystävällisempi kuin skoda octavia.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 828
Meinaat että verottajaa ei kiinnosta että autosi on 99-prosenttisesti yksityiskäytössä? Kai tiedät että veronkierto on rikos?
On niitä E-sarjan mersuja rekisteröity aikanaan autoverottomiksi ruumisautoiksikin Suomessa ilman että autolla koskaan kuskattiin yhtään ruumista. Sitten myöhemmin asettivat kaikenlaista lisävaatimusta lakiin autoverottomalle ruumisautolle.

Uskoisin että heinäkuussa 2018 rekisteröidään Suomessa paljon takseiksi autoja autoveron alennuksen vuoksi joilla ei ole tarkoitus oikeasti ajaa yhtään ainoaa taksikeikkaa.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Tohon riittää transporter tai caddy maxi.
Caddy on huono invataksi ei mahdu kaikki pyörätuolit eikä mitään toivoa saada pyörätuolin kanssa kyytiin muita apuvälineitä. Transporter maksaa samanverran kuin crafter. Molemmat WW aika vikaherkkiä joten Sprinterit ylivoimaisesti suosituimpia invoja. Sprinterillä ajaa helposti 800k km. WW kestää hyvällä tuurilla 300k silloinkin on jo toinen vaihdelaatikko ja moottori menossa.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Eine sprintterit oo juuri sen lujempia... Se on vain mersu-uskovaisten huuhaata.
Noh omat kokemukset melko erilaiset. Jokainen firman Sprinter työnnetty ongelmitta sinne puoleen miljoonaan. Kokemusta on myös kahdesta T5 transportterista joista toiseen vaihdettiin moottori kahteelleen ennen kuin oli 300k ajettu. Jännästi on muuten täältä kylältä hävinnyt transportterit taksi liikenteestä. Pakko olla mersu uskovaisuus tarttuvaa. Vai olisko että ei kannata laittaa 30k-40ke koritöihin ja pyörätuoli nostimeen jos auto on epäluotettava?
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Pointtina lähinnä se, että aikalailla lähes kaikki pakut on aika heikkoja. Hiace oli kestävä, mutta karu. Täällä päin just vasta pamahti 300k ajetusta sprintteristä kone. En puolusta mitään porttereita, ne on ihan hirveitä. Lähinnä meinaan sitä, että mersujen kestävyyttä liioitellaan useasti.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Tämä ei tainnut olla mikään asiakaspalvelutiski tai reklamaatiopiste, vaan tietoteknisen foorumin yleiskeskustelualue.
Mitä tällä haet, kun kommentoin taksikuskien yleistä palvelutasoa, joka on yleensä erittäin alhainen? Tiedostan hyvin tämän olevnan tietoteknisen foorumin yleiskeskustelualue.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Täällä Oulussa on manuaali Crafteri ollu pitkään.. En tosin tiedä onko heidän uusi Crafter myös manuaali. Ja aika mielenkiintoista miten väitetään, että suomen taksin palvelutaso on erittäin alhainen. Tämä ei pidä paikkaansa. Ei todellakaan. Puhut asiasta, josta sinulla ei ole mitään hajua.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Eikö Sprinter ja Crafter ole melkolailla sama auto?

Mitä noita maaseudun takseja viime aikoina nähnyt niin pienempiä autoja ne on kuin nuo. Caddyjä, S-Maxeja ja Touraneitakin. Kunhan on 7-paikkaisia kun koulukyytejä ajavat.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Eikö Sprinter ja Crafter ole melkolailla sama auto?

Mitä noita maaseudun takseja viime aikoina nähnyt niin pienempiä autoja ne on kuin nuo. Caddyjä, S-Maxeja ja Touraneitakin. Kunhan on 7-paikkaisia kun koulukyytejä ajavat.
Kotikylällä on 2x caddy, 2x crafter ja noin 5-6 Sprinteriä. Koulukyyti autoja jotka ei ole tolpalla on sitten vähän kaikkea. Sprinter ja crafter oli melko samat autot. Erona moottori, alusta ja voimansiirto myös kaikennäköistä tilpehööriä eri valmistajilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Noh omat kokemukset melko erilaiset. Jokainen firman Sprinter työnnetty ongelmitta sinne puoleen miljoonaan. Kokemusta on myös kahdesta T5 transportterista joista toiseen vaihdettiin moottori kahteelleen ennen kuin oli 300k ajettu. Jännästi on muuten täältä kylältä hävinnyt transportterit taksi liikenteestä. Pakko olla mersu uskovaisuus tarttuvaa. Vai olisko että ei kannata laittaa 30k-40ke koritöihin ja pyörätuoli nostimeen jos auto on epäluotettava?
Tämä. VW:n vaihteistoja on parhaimmillaan uusittu yhteen pakuun 6 kertaa, enkä tiedä oliko ennätys. Siinä missä henkilöautojen tai kaikkien konserniautojen kohdalla DSG:n yleinen epäluotettavuus on puoliksi legendaa, hyötyautopuolella ne ainakin yhteen aikaan hajosivat kategorisesti.

Pakujen koneiden hajoamisen (ja erityisesti taksikäytössä) olen kuullut liittyvän suunnitteluvirheeseen, jonka takia öljypumpun kehittämä paine ei takaa matalilla kierroksilla kaikissa oloissa riittävää voitelua. Vahvistusta tai lähdettä tälle ei nyt ole käsillä, mutta yhtälö on aivan uskottava. Juuri taksikäytössä tyhjäkäyntituntien määrä on niin suuri, jopa kymmenkertainen normaaliin verrattuna vaikka tyhjäkäyttöä pyrkisi erityisesti välttämään.

Ei kai se Sprinter muuten juuri parempi ole, mutta ei kai sen tarvitsekaan. Hyviähän ne VW-pakutkin olisivat ilman paria kriittistä vikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Onneksi on Kajonin loppuunraiskatut tilataksit, niillä pääsee 34 eurolla.
Jos haluaa premium -kyydit niin sitten maksaa niistä enemmän. Minulle on ihan sama mikä nykyaikainen pirssi on perseen alla. Kunhan ei ole Lada tai Dacia.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Täällä foorumilla kukaan ei taida vielä ollut kertonut että Kajon sai monoa lentokentältä. On se vaan kova firma voittamaan kilpailutuksia ja ryssimään jälkeenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Oletko ikinä lähtenyt lentokentältä taksilla? Ilmaisesti et.
Harvemmin, pari-kolme kertaa vuodessa eli ei ole mikään iso juttu mutta yleisesti ottaen en tule näillä hinnoilla käyttämään TH:n palveluja. Tilaamalla saa edullisemmin. Myös 1.7 alkaen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
No kerro nyt kun jo väitit että tilaamalla saa sen lähtöhinnan halvemmalla. Mistä saa, paljonko se on? Tosiaan kun Finavia veloittaa kentälle saapuvilta takseilta lentokenttämaksun.
Tuttu kuski, on nykyään Kajonin leivissä. Olen etukäteen tilaamalla saanut kyydin lentoasema-keskusta 37eur. Viimeksi keväällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Ja missäs voimme ihastella tätä hinnastoa?

Mulla on tuttu kuski, joka heittää ilmaiseksi joka paikkaan. Viimeksi keväällä.
Ehehe. Mullakin on pari tuttua kuskia jotka vie ja tuo tarvittaessa. Eikä maksa mitään. Ainiin, ne ei aja taksia. Sinä voit ihan itse sopia "oman hinnaston" tuttujen kuskien kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Jospa me tässä ketjussa keskityttäisiin asiaan ja unohdettaisiin ne mielikuvituskuskit ja muut jutut, joiden hinnaston voit itse sopivasti päättää lennosta sopimaan omaan agendaasi?

Eli pistä nyt vaan linkkiä mistä saa noilla edullisilla hinnoilla ilman lentokenttälisää ym.
Sun mielikuvituskuskista en tiedä mutta minä voin sopia hinnan, ihan niin kuin sinäkin listojen ulkopuolelta. Tästä en ala tämän enempää jänkäämään kanssasi.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Aloitus maksuista päätellen HT hinta pitää sen sisällään. Tuskin se mihinkään muuttuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Just. Eli sisältösi keskusteluun lentokenttähinnoista = 0.

Voin mäkin tosiaan sopia kenen kanssa vaan mitä vaan, mutta se ei ole mikään hinnasto.
Noh, en ole väittänytkään se olevan hinnasto hinta vaan sopimushinta. Täytyypä kysellä taas lomien jälkeen, onko hinta ennallaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
En tule käyttämään Taksi Helsingin palveluita.
Taksin ottaminen Helsinki-Vantaalta mullistuu: Lentokentälle neljä eri taksijonoa, ensimmäiset hintatiedot julki

"Taksi Helsingin oman tiedotteen mukaan yhtiö on sitoutunut ajamaan lentoaseman kyydit pari prosenttia nykyistä halvemmalla. Heidän tarjoamansa hinta on silti selvästi korkein verrattuna muihin sopimuksen saaneisiin yrityksiin.
Sama. Olipa hyvä, että Taksi Helsinki sai hintansa noin hyvin julkisuuteen, niin tietää käyttää vaihtoehtoisia palveluita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Mikä lie agenda tässä on? Viime päivinä on ollut paljon puhetta TH:n takseista.
Neljä kaistaa takseille, kolme eri yhtiötä, digitaaliset ilmoitustaulut – kartta kertoo, miltä taksiliikenteen vapautuminen Helsinki-Vantaalla näyttää

Asiakkaita helpottamaan taksikaistojen päähän pystytetään digitaalisia ilmoitustauluja, joissa kerrotaan taksiyhtiön nimi ja sen tarjoamien matkojen hintatiedot. Tauluissa kerrottujen tietojen perusteella asiakas voi sitten valita itselleen sopivimman kyydin.

Hinnat tarkentuvat myöhemmin. Pitsingin mukaan Taksi Helsingin tarjoaman kiinteähintaisen kyydin maksimihinta neljälle henkilölle lentoasemalta Rautatieasemalle maksaa noin 47 euroa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 285
Viestejä
4 196 456
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom