Todellakin, kun näyttää siltä, että on juosten kustu koko homma. Tuosta satulaviasta olisi pitänyt heti soittaa asiakkaalle ja tuollaisesta asiasta julkinen ilmianto. Ei tartte liikkeen ihmetellä, kun työt vähenee paljonkinMelko uskomatonta toimintaa! Tuohan on jo vaarallista touhua.
Oman kokemuksen mukaan kaikissa yli 250tkm:a Suomen teillä ajetuissa autoissa ovat takasatulat suurinpiirtein tuossa kunnossa, jos ei ole vielä rempattu. Ovatko nekin hengenvaarallisia ja pitäisi tehdä rikosilmoitus? Tuo vaiva yleensä ilmenee jarrujen laahaamisena. Jarrutusvoimaa yleensä kuitenkin löytyy katsastuksessakin riittävällä tavalla. Takajarruremppaan varustaudun yleensä satuloiden korjaussarjalla. Tiedän, että liikkeessä taikovat uudet ja palat ja levyt paikalleen puolessa tunnissa. Kun itse saan kulumaan hommaan päivän, tiedän, että jotain tuli tehtyä eri tavalla.Teeppä rikosilmotus tommoset jarruthan on hengenvaaralliset kun hirttää millon vaan.
Se nyt on vähän eri asia jos liikenteessä on mennyt ajan saatossa satulat jumiin kuin se että erikseen pyytää liikettä tarkistamaan ja ilmoittamaan huonoista satuloista palojen ja levyjen vaihdon yhteydessä.Oman kokemuksen mukaan kaikissa yli 250tkm:a Suomen teillä ajetuissa autoissa ovat takasatulat suurinpiirtein tuossa kunnossa, jos ei ole vielä rempattu. Ovatko nekin hengenvaarallisia ja pitäisi tehdä rikosilmoitus? Tuo vaiva yleensä ilmenee jarrujen laahaamisena. Jarrutusvoimaa yleensä kuitenkin löytyy katsastuksessakin riittävällä tavalla. Takajarruremppaan varustaudun yleensä satuloiden korjaussarjalla. Tiedän, että liikkeessä taikovat uudet ja palat ja levyt paikalleen puolessa tunnissa. Kun itse saan kulumaan hommaan päivän, tiedän, että jotain tuli tehtyä eri tavalla.
Juurik
Niin kun satula on niin jumissa ettei sinne edes saa niitä molempia uusia paloja, niin jarruremppa on mielestäsi tehty hyvin, varsinkin kun asiakas on pyytänyt tarkistamaan satulat? Kun satulassa mäntä on niin jumissa ettei sinne saa uusia paloja, niin satula on pakko vaihtaa. Liike tietää tasan, ettei jarrut ole silloin sellaisessa kunnossa missä niiden pitää olla tieliikenteessä olevassa kalustossa. Eli siinä vaiheessa homma seis ja soitetaan asiakkaalle, että satula(t) on pakko vaihtaa kun uusia paloja ei edes saa paikalleen.Oman kokemuksen mukaan kaikissa yli 250tkm:a Suomen teillä ajetuissa autoissa ovat takasatulat suurinpiirtein tuossa kunnossa, jos ei ole vielä rempattu. Ovatko nekin hengenvaarallisia ja pitäisi tehdä rikosilmoitus? Tuo vaiva yleensä ilmenee jarrujen laahaamisena. Jarrutusvoimaa yleensä kuitenkin löytyy katsastuksessakin riittävällä tavalla. Takajarruremppaan varustaudun yleensä satuloiden korjaussarjalla. Tiedän, että liikkeessä taikovat uudet ja palat ja levyt paikalleen puolessa tunnissa. Kun itse saan kulumaan hommaan päivän, tiedän, että jotain tuli tehtyä eri tavalla.
Juurik
Toivottavasti laitoit myös palautetta menemään ko. huoltamoon.
Tämän upean kokemuksen tarjosi Toppilan Autohuolto Oy Oulussa.
Alunperin käytin puolipakosta siellä kun reissun päällä irtosi etupalasta kitkapinta. Olen aina paasannut muille että nyrkkipajojen kanssa elämä voi olla tätä.
You get what you paid for.
Käyn naamatusten juttelemassa kunhan seuraavan kerran eksyn Ouluun.Toivottavasti laitoit myös palautetta menemään ko. huoltamoon.
Olisi ehkä hyvä laittaa ihan sähköisesti, niin ehkä tuollainen pelleily loppuisi myös muiden asiakkaiden kohdalla.Käyn naamatusten juttelemassa kunhan seuraavan kerran eksyn Ouluun.
No siinä nyt ei ole mitään huvittavaa, että korjaamo kusee täysin jarrurempan ja samalla sitten mahdollisesti vaarantaa henkiä. Jos korjaamolla rempataan olennaisesti turvallisuuteen liittyviä kohteita kuten esim. jarruja, niin kyllä se rempatuilta osilta pitää olla kunnossa. Esim. raskaassa kalustossa jarrujen remppaaminen on luvanvaraista juuri tälläisen perseilyn estämiseksi.En ottanut kantaa remontin asiallisuuteen tai laatuun, vaan huvitin itseäni sillä, että nyt ollaan hengenvaarassa ja rikosilmoituskin pitäisi tehdä. Olen täysin samaa mieltä, että on epäasiallista toimintaa ollut. En silti viitsinyt ottaa siihen kantaa, kun lähdettiin singolla ampumaan hyttystä. Ketää edes kiinnostaa sen jälkeen remontin laatu, kun henkiä vaarantuu ja rikosilmoituksia tehdään?
Valitse maksutavaksi Paytrail, toimii aina.Mikähän mahtaa vastustaa taas? Koitan aeromotorsilta tilata tuota yläpään tiivistesarjaa, mut joka kerta tulee et tilaus peruutettu. Vaihdoin jo kolmanteen tilaukseen kortin käyttöalueen pohjoismaat ja viro, mut ei vaan mee läpi?
Katotaan kun liukkaalla tiellä hipaset jarrua ja se mäntä ykskaks päättääkin että ei palauta enää ollenkaan ja auto ympäri pitkin pöpelikköä.En ottanut kantaa remontin asiallisuuteen tai laatuun, vaan huvitin itseäni sillä, että nyt ollaan hengenvaarassa ja rikosilmoituskin pitäisi tehdä. Olen täysin samaa mieltä, että on epäasiallista toimintaa ollut. En silti viitsinyt ottaa siihen kantaa, kun lähdettiin singolla ampumaan hyttystä. Ketää edes kiinnostaa sen jälkeen remontin laatu, kun henkiä vaarantuu ja rikosilmoituksia tehdään?
Onko autoon vaihdettu alustan osia viime aikoinna? Syökö renkaiden jompaa kumpaa syrjää? Jos on, niin käytä nelipyöräsuuntauksessa. Tai olisi hyvä käyttää.slk r170 ohjaus tuntuu vetelevän urissa aika paljon minne sattuu....mitä nyt pikasesti netistä luin niin vois ehkä olla tommonen ohjausvaimennin syypää? onko kellään enemmän kokemusta noista?
Renkaiden koko?slk r170 ohjaus tuntuu vetelevän urissa aika paljon minne sattuu....mitä nyt pikasesti netistä luin niin vois ehkä olla tommonen ohjausvaimennin syypää? onko kellään enemmän kokemusta noista?
En ole huomannut tai ikinä edes kuullut, että jumissa oleva jarrusatula olisi käyttäytynyt noin. Jarrut jäävät kyllä laahaamaan, mutta ei niissä silloin kunnon jarrutusvoima jää päälle. Vaiva ilmenee lähinnä vanteiden pölyyntymisenä ja kuumenemisena.Katotaan kun liukkaalla tiellä hipaset jarrua ja se mäntä ykskaks päättääkin että ei palauta enää ollenkaan ja auto ympäri pitkin pöpelikköä.
Motarivauhdista kun hirttää jarru kiinni niin kyllä sulla on siinä tekemistä vaikkei vetäisi edes pyörää lukkoon. Ton näkönen mäntä ja satula luo aika hyvät lähtökohdat ongelmille.
Juu ei ne totaalilukkoon laakista vedä (ellei sitten lämpö onnistu rikkomaan jotain ja tämäkin vaatisi melko pitkästi ajelua kunnon laahauksen kera sekä helvetillistä tuuria).En ole huomannut tai ikinä edes kuullut, että jumissa oleva jarrusatula olisi käyttäytynyt noin. Jarrut jäävät kyllä laahaamaan, mutta ei niissä silloin kunnon jarrutusvoima jää päälle. Vaiva ilmenee lähinnä vanteiden pölyyntymisenä ja kuumenemisena.
Palojen vaihto ei onnistu ilman satularemppaa. Jumittuvat satulat eivät kuitenkaan ole mikään ihmeiden juttu, vaan ihan normaali ilmiö, jonka suurin osa teillämme liikkuvista autoista kohtaavat elinkaarensa aikana ensin takajarrujen osalta ja lopulta myös etujarrujen osalta. Suurinpiirtein yhtä yleinen ilmiö ovat surkeat autokorjaamot.
Ei tullut edes mieleen tuollainen tilanne. Ei ole varmaankaan ollut satulaa saatavilla, jolloin on päädytty tuollaiseen ratkaisuun. Asiakkaalle asti ko. tieto ei ole vain päätynyt.Juu ei ne totaalilukkoon laakista vedä (ellei sitten lämpö onnistu rikkomaan jotain ja tämäkin vaatisi melko pitkästi ajelua kunnon laahauksen kera sekä helvetillistä tuuria).
Korjaamolle toki rekkulaa ja vaatimusta korjata jälkensä / rahoja takaisin.
Vähän sitä kyllä tuumin, että jos kerran tuolla korjaamolla on käytetty autoa reissun päällä ja pakosta, eli ilmeisesti on ollut kiire päästä takaisin tien päälle. Silloin väliaikaisratkaisuna menisi tuollainen kötöstys, mutta toki silloin asiakkaan luulisi asianlaidan tietävän.
Vaikea kuvitella, ettei satulaa olisi saatavilla Oulun kokoisessa kaupungissa. Taisi olla vain ajasta pulaa ja vedettiin mutkat suoraksi.Ei tullut edes mieleen tuollainen tilanne. Ei ole varmaankaan ollut satulaa saatavilla, jolloin on päädytty tuollaiseen ratkaisuun. Asiakkaalle asti ko. tieto ei ole vain päätynyt.
Joo, kyllähän tässä aikatauluongelmilta homma haiskahtaa. Sehän se ylipäätään korjaamojen ongelma on, että aika on rahaa, eli jos itse tekee, niin sillä ajalla ei ole ihan samanlaista arvoa, jolloin voi tehdä ihan niin huolellisesti kuin haluaa. Esim. jarrupalojen vaihdon yhteydessä voi vaikka putsata ja herkistellä jarrut ja käyttää siihen 20min ekstraa ilman että se olisi maailmanloppu.Niinno, se on sitten eri asia onko korjaamolla aikaa ja/tai intoja lähteä etsimään jarrusatulaa just siihen rakoon jos on jo otettu asiakas sisään kiireisenä. Monasti niillä kuitenkin on muitakin asiakkaita eikä ukkoja kannata seisottaa turhan panttinakaan siltä varalta että jollekkin täytyisi osia taikoa ns. sekunnissa.
Ei ole tarkoitus kyseisen korjaamon toimintaa sen kummemmin silti puolustella, vituiksi siinä on vedetty koska ilmeisesti asiakkaalle asti ei ole tieto kulkenut vaikka sitä on ihan pyydettykkin. (Ja offtopiccina mainittakoon että itsekkään en korjaamoihin romujani vie ellei ole pakko, koska melkein aina saa jostakin vääntää sitten jälkikäteen. Oispa hyvää korjaamoa lähialueilla..)
Yleensä tukkurit tarjoavat ainakin suuremmissa kaupungeissa asiakkaille varaosajakelun kerran tai pari päivässä, jolloin yksinkertaisimmillaan työnjohtaja tai muu nokkamies olisi tilannut uuden satulan portaalista ja asentaja olisi ottanut auton alas nosturilta ja tehnyt muita hommia sen aikaa, ennen kuin tukkurin jakeluauto tuo uuden satulan korjaamolle.Niinno, se on sitten eri asia onko korjaamolla aikaa ja/tai intoja lähteä etsimään jarrusatulaa just siihen rakoon jos on jo otettu asiakas sisään kiireisenä. Monasti niillä kuitenkin on muitakin asiakkaita eikä ukkoja kannata seisottaa turhan panttinakaan siltä varalta että jollekkin täytyisi osia taikoa ns. sekunnissa.
Ei ole tarkoitus kyseisen korjaamon toimintaa sen kummemmin silti puolustella, vituiksi siinä on vedetty koska ilmeisesti asiakkaalle asti ei ole tieto kulkenut vaikka sitä on ihan pyydettykkin. (Ja offtopiccina mainittakoon että itsekkään en korjaamoihin romujani vie ellei ole pakko, koska melkein aina saa jostakin vääntää sitten jälkikäteen. Oispa hyvää korjaamoa lähialueilla..)
Juu toki ja täälläpäin se on seuraavalle päivälle. Mutta kun ei tiedetä a: mihin aikaan se auto oli sinne viety, eli esimerkiksi se tukkurin aika olisi mennyt jo b: miten ne siellä firmassa on aikatauluttaneet hommat, eli ei se osakaan auta jos loppupäivä on jo varattu ennalta sovittujen hommien tekemiseen eikä sitä aikaa sille kiireiselle tienpäälläolijalle loputtomia ole.Yleensä tukkurit tarjoavat ainakin suuremmissa kaupungeissa asiakkaille varaosajakelun kerran tai pari päivässä, jolloin yksinkertaisimmillaan työnjohtaja tai muu nokkamies olisi tilannut uuden satulan portaalista ja asentaja olisi ottanut auton alas nosturilta ja tehnyt muita hommia sen aikaa, ennen kuin tukkurin jakeluauto tuo uuden satulan korjaamolle.
Toki kaikki on mahdollista ja aikataulutus on saattanut olla mitä tahansa.Juu toki ja täälläpäin se on seuraavalle päivälle. Mutta kun ei tiedetä a: mihin aikaan se auto oli sinne viety, eli esimerkiksi se tukkurin aika olisi mennyt jo b: miten ne siellä firmassa on aikatauluttaneet hommat, eli ei se osakaan auta jos loppupäivä on jo varattu ennalta sovittujen hommien tekemiseen eikä sitä aikaa sille kiireiselle tienpäälläolijalle loputtomia ole.
Jep, korjaamo teki kaksi mokaa silti, eli ei ilmoittanut korjauksen epäonnistuneen annetulla aikataululla ja taisipa jopa laskuttaa vaihtamattomasta osasta, eli jarrupalojahan ei videon perusteella oltu vaihdettu kuin puolittainJuu toki ja täälläpäin se on seuraavalle päivälle. Mutta kun ei tiedetä a: mihin aikaan se auto oli sinne viety, eli esimerkiksi se tukkurin aika olisi mennyt jo b: miten ne siellä firmassa on aikatauluttaneet hommat, eli ei se osakaan auta jos loppupäivä on jo varattu ennalta sovittujen hommien tekemiseen eikä sitä aikaa sille kiireiselle tienpäälläolijalle loputtomia ole.
Ja vielä useammin se riippuu siitä miten paljon hommia sattuu jonossa olemaan. Mutta pointti nimenomaan siinä, että ei tiedetä niin turhaa arpoa suuntaan eli toiseen olisiko sitä satulaa saanut vai ei.Toki kaikki on mahdollista ja aikataulutus on saattanut olla mitä tahansa.
Korjaamoissakin on tämän suhteen eroja, osassa ns. kiireiset remontit tai yllättävät tilanteet saadaan sumplittua kuntoon saman päivän aikana ja toisissa sanotaan, että tule ensi viikolla uudestaan.
Toki teki vähintään asiakkaan tiedottamisessa (tosin JOS tuo tehty väliaikais kötöstellen että asiakas pääsee jatkamaan matkaa niin en epäonnistuneeksi sanoisi kun kerran 3 viikkoa on ajeltu) ja kiinnostais kyllä kuittia / työselostetta (vai mitä vittuja ne on) nähdä tostaJep, korjaamo teki kaksi mokaa silti, eli ei ilmoittanut korjauksen epäonnistuneen annetulla aikataululla ja taisipa jopa laskuttaa vaihtamattomasta osasta, eli jarrupalojahan ei videon perusteella oltu vaihdettu kuin puolittain
Kizmohan meni kiireisenä pajalle sen vuoksi, että etupalasta irtosi kitkapinta, jos oikein tulkitsin. Taitaa tuo video olla takapalasta ja takasatulasta (vaikken Passatin jarruja tunnekaan), eli on sitten muka vaihdettu myös takajarrupalat, vaikkei olekaan Eiköhän se matka olisi jatkunut ilman takapalojen "vaihtoa" muutenkin, kun etuset olisi vain lyöty kuntoon.Toki teki vähintään asiakkaan tiedottamisessa (tosin JOS tuo tehty väliaikais kötöstellen että asiakas pääsee jatkamaan matkaa niin en epäonnistuneeksi sanoisi kun kerran 3 viikkoa on ajeltu) ja kiinnostais kyllä kuittia / työselostetta (vai mitä vittuja ne on) nähdä tosta
Jos haluat, että liike osallistuu kustannuksiin, niin sun pitää ottaa ensin yhteyttä myyjäliikkeeseen ennen kuin viet auton korjattavaksi, eli jos he haluavat tai joutuvat osallistumaan kustannuksiin, niin he saavat päättää, että missä se auto korjataan. Vastaantuloon vaikuttaa varmaan se, että kuinka uudesta autosta on kyse ja paljonko kilometrejä takana. Ehkä eniten vaikuttaa kuitenkin se, että onko liike halukas vastaantuloon, jos ei, niin hankalaksi menee...Onko kellään kokemusta Atoy autohuollosta Turussa? Tai suosituksia muulle autohuollolle?
Autossa kytkin ruvennut jäämään alas sekä startissa jotain vikaa kun auton käynnistää päivän ekan kerran? Auto on ostettu 2kk liikkeestä, meneekö liikkeen taskusta?
Otin liikkeeseen yhteyttä ja käski viemään johonkin korjaamolle tutkittavaksi, sitten se jälkeen tekee päätöksen.Jos haluat, että liike osallistuu kustannuksiin, niin sun pitää ottaa ensin yhteyttä myyjäliikkeeseen ennen kuin viet auton korjattavaksi, eli jos he haluavat tai joutuvat osallistumaan kustannuksiin, niin he saavat päättää, että missä se auto korjataan. Vastaantuloon vaikuttaa varmaan se, että kuinka uudesta autosta on kyse ja paljonko kilometrejä takana. Ehkä eniten vaikuttaa kuitenkin se, että onko liike halukas vastaantuloon, jos ei, niin hankalaksi menee...
Tuohon kytkinongelmaan sen verran, että se voi olla kallis remontti, vaikka osat eivät välttämättä kalliita olekaan, eli työn osuus voi olla merkittävä, joten jos myyjäliikkeellä on esim. mahdollisuus käyttää omaa työvoimaa (= oma korjaamo), niin se varmaan haluaisi hyödyntää sitä ennemmin kuin maksaa jonkun toisen korjaamon työstä.
Virhevastuussa myyjälle on annettava tilaisuus korjata tuote, joten ihan ekaks vaan myyjään yhteyttä ennen kuin teettää rempan jossain muualla.
Voi olla ihan hyvät mahdollisuudet jonkinlaiseen vastaantuloon, jos myyjä ei heti torpannut ideaa ja pessyt käsiään. Mutta tosiaan saattaa olla isompaa purkamista edessä, jos niitä kytkimen osia (työsylinteri? tai jotain) pitää vaihdella, jolloin voi olla suht arvokas korjaus, vaikka osat olisivat muutamia kymppejä, eli kannattaa tosiaan yrittää etsiä heti mahdollisimman halpa ja hyvä korjaamo (heh), koska itse siitä varmaan joutuu joka tapauksessa jonkun verran köyhtymään... En tunne Turun korjaamoja yhtään.Otin liikkeeseen yhteyttä ja käski viemään johonkin korjaamolle tutkittavaksi, sitten se jälkeen tekee päätöksen.
Auto on Audi A3 2.0t 2005. Ostohetkellä oli ajettu 167k, nyt 170k.
Yksi vaihtoehto voi olla se, että jarruletkun pidike (semmoinen u-mallinen läpyskä) on vaan niin ruostunut, että tukkii letkua.Onkos porukalla täälä mimmosia kokemuksia tukkeutuneista jarruletkuista?
Molemmat etusatulat oli kulkineessa ihan finaalissa ja apparin puolella laahasi hieman. Uudet satulat paikalleen, laahaa vähempi mutta edelleen hieman kanittaa apparin puoli, narinaa kuuluu kun auto valuu parkkilukkoa vasten kun palat kahnaa levyyn. Eihän tässä nyt enää muu voi oikein olla kun letku? Kuskinpuolella ei ongelmaa.
Voihan se uusi satulakin olla viallinen. Onko sitä satulan mäntää pumpattu edestakaisin ja liikkuuko kuinka sulavasti? Kun satula asennettiin paikalleen, eihän jarruletku jäänyt kiertyneeksi?Eihän tässä nyt enää muu voi oikein olla kun letku?
On noita näkynyt, yleensä letkun sisäosa on ihan romahtanut ruttuun. Jos jarrunesteen mukana tulee yhtään mustia hitusia niin se on melko varma merkki tuosta ongelmasta.Onkos porukalla täälä mimmosia kokemuksia tukkeutuneista jarruletkuista?
Molemmat etusatulat oli kulkineessa ihan finaalissa ja apparin puolella laahasi hieman. Uudet satulat paikalleen, laahaa vähempi mutta edelleen hieman kanittaa apparin puoli, narinaa kuuluu kun auto valuu parkkilukkoa vasten kun palat kahnaa levyyn. Eihän tässä nyt enää muu voi oikein olla kun letku? Kuskinpuolella ei ongelmaa.
Halpa se on kokeilla uusilla letkuilla ja kannattaa ilman muuta jos ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Kyllä ne vaan ajan saatossa saattavat tukkeutua.Onkos porukalla täälä mimmosia kokemuksia tukkeutuneista jarruletkuista?
Molemmat etusatulat oli kulkineessa ihan finaalissa ja apparin puolella laahasi hieman. Uudet satulat paikalleen, laahaa vähempi mutta edelleen hieman kanittaa apparin puoli, narinaa kuuluu kun auto valuu parkkilukkoa vasten kun palat kahnaa levyyn. Eihän tässä nyt enää muu voi oikein olla kun letku? Kuskinpuolella ei ongelmaa.
Olen muuten alkanut epäillä, että tietty prosenttiosuus näistä tukkoon menneistä letkuista on ihan remonttimiesten lukkopihdeistä lähtöisin. Etenkään yhtään vanhempi letku ei varmasti tykkää, jos se puristetaan läjään esim. satulan vaihdon ajaksi.On noita näkynyt, yleensä letkun sisäosa on ihan romahtanut ruttuun. Jos jarrunesteen mukana tulee yhtään mustia hitusia niin se on melko varma merkki tuosta ongelmasta.
Tämä. Olen nähnyt myös jarruletkun pintavian alkaneen lukkopihtien leukojen jättämästä jäljestä.Olen muuten alkanut epäillä, että tietty prosenttiosuus näistä tukkoon menneistä letkuista on ihan remonttimiesten lukkopihdeistä lähtöisin. Etenkään yhtään vanhempi letku ei varmasti tykkää, jos se puristetaan läjään esim. satulan vaihdon ajaksi.
Joo, ostin korjaamolta levyt ja palat joka nurkkaan, en vain siihen mikä päätti purkautua.Kizmohan meni kiireisenä pajalle sen vuoksi, että etupalasta irtosi kitkapinta, jos oikein tulkitsin. Taitaa tuo video olla takapalasta ja takasatulasta (vaikken Passatin jarruja tunnekaan), eli on sitten muka vaihdettu myös takajarrupalat, vaikkei olekaan Eiköhän se matka olisi jatkunut ilman takapalojen "vaihtoa" muutenkin, kun etuset olisi vain lyöty kuntoon.
En ole pumppaillut, pitää vähän testata miten liikkuu. Täysin samat oireet laahuussa paitsi että laahaa vähemmän kuin ennen. Ainakin liukutapit ja koko satula kellui kuten kuuluu.Voihan se uusi satulakin olla viallinen. Onko sitä satulan mäntää pumpattu edestakaisin ja liikkuuko kuinka sulavasti? Kun satula asennettiin paikalleen, eihän jarruletku jäänyt kiertyneeksi?
Ei tullut hitusia mutta pari vuotta sitten vaihtu neste viimeksi.On noita näkynyt, yleensä letkun sisäosa on ihan romahtanut ruttuun. Jos jarrunesteen mukana tulee yhtään mustia hitusia niin se on melko varma merkki tuosta ongelmasta.
Asiakas on tilannut levyt ja palat joka nurkkaan ja sitten löytyykin toisesta takasatulasta vikaa ja aika ei anna periksi tilata ja asentaa uutta satulaa, niin lyödään tilatut osat kiinni ja lasku käteen. Jos siinä oltaisi oltu tarkkoja, niin olisi pitänyt jättää takajarrut vaihtamatta kokonaan ja alkaa neuvotella asiakkaan kanssa, että miten edetään. Helpompi on ollut vaan lyödä osat (tai ainakin suurin osa osista..) vähän sinnepäin kiinni ja toivoa, ettei asiakas palaaJoo, ostin korjaamolta levyt ja palat joka nurkkaan, en vain siihen mikä päätti purkautua.
Sepä se, tiedostin riskin että tämmöstä tulee vastaan ja yleensähän teen nämä itse. Olisi ollut ihan fine jättää sinne huonon satulan kaveriksi ne vanhat vehkeet ja antaa uudet mukaan. Nyt tuli vain noudettua auto jonka luulin olevan kunnossa.Asiakas on tilannut levyt ja palat joka nurkkaan ja sitten löytyykin toisesta takasatulasta vikaa ja aika ei anna periksi tilata ja asentaa uutta satulaa, niin lyödään tilatut osat kiinni ja lasku käteen. Jos siinä oltaisi oltu tarkkoja, niin olisi pitänyt jättää takajarrut vaihtamatta kokonaan ja alkaa neuvotella asiakkaan kanssa, että miten edetään. Helpompi on ollut vaan lyödä osat (tai ainakin suurin osa osista..) vähän sinnepäin kiinni ja toivoa, ettei asiakas palaa
Vanha Esson baarin sanontahan kuuluukin, että jos auto ei ole huollosta lähtiessään huonommassa kunnossa kuin sinne tullessaan, niin korjaukseen pitää olla tyytyväinen... Puolustuksen sana kyllä korjaamoille, eli itselleni huoltamoissa suoritetut korjaukset ovat menneet joko erittäin hyvin tai vähintään kohtalaisesti. Huonoin kokemus ei liittynyt korjauksen laatuun, vaan siihen, että korjaus venyi sovitusta yhdestä päivästä neljäksi päiväksi, siis ihan vaan sen takia, ettei ollut joko osia tai työmiehiä, tarkemmin ei suostuttu kertomaan, auto oli siis viikonlopun yli pajalla, kun torstaina piti olla valmista ja vasta maanantaina tehtiin korjaus loppuun. Kyse oli sinänsä simppelistä perusjutusta, eli jakoremmin vaihdosta.Sepä se, tiedostin riskin että tämmöstä tulee vastaan ja yleensähän teen nämä itse. Olisi ollut ihan fine jättää sinne huonon satulan kaveriksi ne vanhat vehkeet ja antaa uudet mukaan. Nyt tuli vain noudettua auto jonka luulin olevan kunnossa.
Hiilethän siitä noilla oireilla on vaihtokunnossa, mutta kokonaan uusi alle satasella ei kuulosta lainkaan pahalta vaihtoehdolta jos autoa meinaa pitää ja käyttää.No ei tää Nissan nyt helpolla päästä! Nyt sitten jätti käynnistymättä kun kaupasta olin lähdössä. Startti oli aivan mykkä, lähti käyntiin kun sitä kopisteli. Oliko näillä oireilla sitten solenoidissa vika? Käytin tuon jo levällään, solenoidi näytti silmällä hyvältä, hiilet olivat aika lopussa. Solenoidia starttiin ei saa mutta hiilet saa. Startti maksaa halvimmillaan alle satasen niin ei varmaankaan kannata taistella.
Voi myös olla solenoidin kontaktit palaneet loppuun...Hiilethän siitä noilla oireilla on vaihtokunnossa, mutta kokonaan uusi alle satasella ei kuulosta lainkaan pahalta vaihtoehdolta jos autoa meinaa pitää ja käyttää.