Laitoin pari tiedostoa YV:lläTarvis vaihdella tähän romuun (A6 C6 4F 2005) kuskin oven ikkunahissi. Ei oikein tunnu löytyvän mistään mitään hyvää video-/kuva-ohjetta. Ei täällä kellään sattuis kokemusta asiasta olee?
Laitoin pari tiedostoa YV:lläTarvis vaihdella tähän romuun (A6 C6 4F 2005) kuskin oven ikkunahissi. Ei oikein tunnu löytyvän mistään mitään hyvää video-/kuva-ohjetta. Ei täällä kellään sattuis kokemusta asiasta olee?
Tarkistakaa mittaamalla tuleeko sähköä lampunkantaan. Vikoja valokytkimessä, johdotus hapettunut liittimissä. näin ensialkuun. Lisäksi onko lampunkanta käynyt kuumana että osuuko kannat lamppuun ollenkaan2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
@H0rna tämmönen rinkeli sulla?
Audi A6 C6 Front Window Regulator Removal - AudiWorld Forums
A6 / S6 (C6 Platform) Discussion - Audi A6 C6 Front Window Regulator Removal - I could not find any instructions on this so I am posting them here. There are several videos on Youtube regarding how to remove the door panel, so I am starting after that. This first picture shows the screws you...www.audiworld.com
Suuret kiitokset vastauksista, mutta sain jo vaihdettua ilman näitäkin apuja broidin kansA4 B6:een vaihdettiin joskus. Olihan siinä pieni savotta, kun ikkuna piti muistaakseni irroittaa kokonaan peilejä myöten. Ainoa vinkki oikeastaan on se, että laita se uusi ja vanha runko ennen purkamista lattialle ja vääntele se uusi runko samaan asentoon. Ainakin B6 hississä sitä sai hetken pyöritellä ennen kuin osui kohdilleen. Ovipahvin kiinnikkeitä saattanee jokusen tarvita. Kaveri kannattaa myös varata purku- ja kasausvaiheeseen, niin ei tule murjottua ikkunaa turhaan.
Ootko tsekkaillu polttoaine puolta? Koska vaihdettu polttoaineen suodatin ja onko paineet kohdillaan?310tkm ajettu A4 B6 1.8t BEX (190hv, 240Nm) on tuntunut jo pidemmän aikaa kovin puhdittomalta. Myös P0420 (Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1) vikakoodi on joko staattisena tai hetkittäisenä ollut oikeastaan vuoden ajan. Kone käy myös kylmänä hieman ravistaen, mutta tasoittuu pian jahka kierrokset laskevat. Myös nappi laudassa kiihdytyksissä tuntee persdynolla selvästi, miten veto ei ole aivan tasaista enää, kun kierrokset ovat päälle 5000. Yhden kerran sain vikakoodin, kun kakkospytty ei sytyttänyt. Kone kävi erittäin epätasaisesti. Käynnistin auton uudestaan ja homma korjautui. En ole sittemmin saanut koodia uudestaan, että voisin vaihtaa esim. puolia päikseen. Haluaisin kuvitella näiden liittyvän toisiinsa.
Vaihdettuja osia:
- Tulpat viime kesänä (ei vaikutusta). Tulpat olivat hieman tummat, eli rikkaalla taidetaan mennä.
- Taaempi lambda viime syksynä (ei vaikutusta).
- MAF muutama vuosi sitten (yskiminen korkeilla kierroksilla loppui, mutta alkoi nyt uudestaan).
Tein vastikään sen kuuluisan 0.8 x hevosvoimat MAF-testin, eli nappi lautaan ja katsoin maksimi ilmamassamäärälukeman, joka oli n. 130g/m3. Pitäisi tuon 0.8 säännön mukaan olla lähemmäs 150g/m3. Muistelen vanhalla MAF:lla tulleen isompia lukemia, mutta auto kävi kyllä paremmin uudella, joka siis aina antanut vähän pienempiä tuloksia.
Sylinterien puristukset olivat kaikki kohdillaan, niissä ei siis ongelmaa.
Ahdot olevinaan ok, 0.6bar näyttää OBDElevenin mukaan ahtavan, tosin pienillä kierroksilla ahdot tulevat jäljessä. En tiedä sitten miten sen pitäisi käyttäytyä.
Onko ehdotuksia mitä tälle kannattaisi alkaa tekemään? Osia en haluaisi enää summassa ostaa.
Edit: Viesti lähti ajoissa.
Suodatin vaihdettu myös syksyllä. Osia on vaihdettu siihen malliin, että ei kaikkia muista mainita. Paineita en ole testannut. Näkeekö ne luotettavasti OBDElevenillä vai pitääkö lähteä mittarin ostoon?Ootko tsekkaillu polttoaine puolta? Koska vaihdettu polttoaineen suodatin ja onko paineet kohdillaan?
Ite melkeen ostaisin, ei ne muistaakseni paljoa maksa kun itse hankin. Varsinkin kun puhutaan ongelmasta niin erillinen mittari voi näyttää ihan muuta kuin mitä tietokone luulee siellä olevan, jos joku anturi temppuilee. Silleen yleensä löytää vikoja paremmin, kun ei usko autoa vaan itseä. Jos paineet alhaalla niin viittaa joko suutinkiskon päässä olevaan paineensäätimeen tai pumppuun.Suodatin vaihdettu myös syksyllä. Osia on vaihdettu siihen malliin, että ei kaikkia muista mainita. Paineita en ole testannut. Näkeekö ne luotettavasti OBDElevenillä vai pitääkö lähteä mittarin ostoon?
Ite mittasin auto käynnissä. Jos et ota alipaineletkua säätimestä niin mitä enemmän poljet, sitä enemmän painetta pitäisi olla. Jos kaasua polkiessa paine laskee niin jostain ahdistaa.Tästä polttoaineen saannin selvittämisestä.
1. Jos mittaan tukista ok paineet moottori sammuksissa virrat päällä niin silloin pumppu on varmasti ok?
2. Mutta suodatin tai jokin muu bensalinjastossa (myös paluu) voi silti ahdistaa ja virtaus olla heikko, jolloin moottorin bensansaanti täyskaasulla ok paineista ja ok pumpusta huolimatta heikko?
3. Jos mittaan virrat päällä moottori sammuksissa ok paineet ja ok virtaukset niin tiedän että pumppu ok ja suodatin/linjasto ok myös täyskaasulla?
Imusarjan yläosan tiiviste on vaihdettu ja nyt antaa kahta vikakoodia: P2189 ja P187, elikkä System Too Lean at Idle (Bank 2 ja 1). Käyvät molemmat lohkot laihalla. Uusi tiiviste oli sopiva ja puhdistin tiivistyspinnat. Niissäkään en huomannut vikaa. Kaikki letkut kiinnitin takaisin, enkä korvakuulolla, silmämääräisesti tai jarrucleanerilla löytänyt vikaa alipainekomponenteista. Mitä sitten keksitään?Denson anturilla alkoi toimimaan kuten alkuperäisellä anturilla. Sain varmistuksen, että jätän jatkossa Boschin anturit ostamatta. Tyhjäkäynnillä käyttäminen antaa kuitenkin edelleen alkuperäisen vikakoodin: P2189 System Too Lean at Idle (Bank 2). Testasin jarrucleanerin suihkuttamista imusarjan suuntaan ja löysin välin, jonne suihkuttamalla tyhjäkäynti pieneni. Vaihdan siis seuraavaksi imusarjan yläosan tiivisteen.
Käy läpi sitten ne alaosankin tiivisteet sekä itse imusarjan letkut pitemmältä ja tarvittaessa katso se asennettu tiiviste liberaalilla jarrukliinerin käytöllä sekä purge valve, jos tosiaan oli juurikin tuo 2,7 litrainen Kia-Hyundain pata:Imusarjan yläosan tiiviste on vaihdettu ja nyt antaa kahta vikakoodia: P2189 ja P187, elikkä System Too Lean at Idle (Bank 2 ja 1). Käyvät molemmat lohkot laihalla. Uusi tiiviste oli sopiva ja puhdistin tiivistyspinnat. Niissäkään en huomannut vikaa. Kaikki letkut kiinnitin takaisin, enkä korvakuulolla, silmämääräisesti tai jarrucleanerilla löytänyt vikaa alipainekomponenteista. Mitä sitten keksitään?
Sä varmaan ymmärrät ihan itsekin ett noilla tiedoilla ei tuohon voi vastata edes jeesus. Jos joku letku/liitos vuotaa ni joku pikkupaja/tuttu fiksaa sen ehkä kympeillä, siitä ylöspäin viasta riippuen taivas on rajana.Aamulla autossa (Grand C-max 2012) joku kärysi, kun lähdin liikenteeseen. Kotona selvisi, että ilmeisesti jäähdytys nesteet heittää pihalle, kun tuntuu oikealta puolelta tiputtavan ulos. Paljonkohan tuollaisen korjaus maksaa?
Jotain liitosta veikkaisin, koska nestetta oli roiskunut moottoritilan takaosaan. Miten paljon tuolla uskaltaa ajaa, kun lähin paja on 15 km päässä?Sä varmaan ymmärrät ihan itsekin ett noilla tiedoilla ei tuohon voi vastata edes jeesus. Jos joku letku/liitos vuotaa ni joku pikkupaja/tuttu fiksaa sen ehkä kympeillä, siitä ylöspäin viasta riippuen taivas on rajana.
Voi olla että uskaltaa ajaa paljon tai sitten hajoaa jo kilometrin matkalla. Ei täältä foorumilta sitä voi tietää, pyydä joku joka ymmärtää autojen päälle kurkkaamaan autoa.Jotain liitosta veikkaisin, koska nestetta oli roiskunut moottoritilan takaosaan. Miten paljon tuolla uskaltaa ajaa, kun lähin paja on 15 km päässä?
Tosiaan pahoittelut epäselvästi kuvauksesta. Vaihdan autoon vaan renkaat, eikä sillä taidolla parempaa kuvausta saanut.
Sain vihdoin viimein ajettua tuon auton korjaamolle, kolme tuntia (ja 318€) myöhemmin viaksi paljastui viallinen ilmastoinnin ohjausyksikkö (eli se koko osa josta laitetaan ilmastointi päälle/pois ja säädetään lämmöt etc). 300€ + työt. Katsotaan kuntoon jahka veronpalautukset tulee. Ihanaa kun ei tartte miettiä mihin rahoja laittaa.Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...
Noissa ecoboosteissa on vissiin sellainen ominaisuus, että jos jäähdytysneste vuotaa äkillisesti ulos, niin mittaristossa se ei näy välttämättä mitenkään, ei jäädytysnesteen määrän varoituksena eikä ylikuumenemisena.Kai se auto älähtää jos on jäähdytysneste vähissä tai koneen lämpö nousee.
Jep, näin huollossa kertoivat.Noissa ecoboosteissa on vissiin sellainen ominaisuus, että jos jäähdytysneste vuotaa äkillisesti ulos, niin mittaristossa se ei näy välttämättä mitenkään, ei jäädytysnesteen määrän varoituksena eikä ylikuumenemisena.
Riippuu autosta. Kaikissa (varsinkaan vanhoissa paskoissa) ei oo vähyydestä varoituksia ja lämpömittari ei näytä todellisuutta koska ei oo nestettä mistä mittailla lämpöjä..Kai se auto älähtää jos on jäähdytysneste vähissä tai koneen lämpö nousee.
Vähän riippuu siitä, mikä auto ja väri on kyseessä.Lommojen korjausta autoon pitäisi suorittaa. Kolme pientä lommoa on umpipilarissa, sivulasien päällä. Parissa lommossa on maali irronnut ehkä 3mm alalta. Mitenkähän tuota kannattaa korjailla? Korjauspaikkaa vai isompaa maalausta? Tärkeintä olis, että ei ruostumaan lähde.
Onko kuinka iso rasti tollaseen vaihtaa vesipumppu, mikä oli kustannusarvio?Vesipumppu oli hajonnut ja sen seurauksena tulikin sitten isompi remppa.
Aika usein ihmeen kaupalla siellä on kiertoa sen verran. Mutta tosiaan ne säännölliset tarkistukset ehkäsee suuria remontteja.Audi b7:lla ajelin varmaan pari viikkoa talvella kun oli vuoto vesilaipassa, tuossa on kiinni lämpötila anturi ja joku muukin anturi, paisarista katosi jonkun verran nestettä, lisäilin sitä varmaan yhteensä 0,5l-1l, korjaamolla sitten vaihtoivat uuden laipan ja meniköhän 3-3,5l nestettä koneeseen kun ilmasivat järjestelmää, tästä on pari vuotta aikaa, onneks ei tullu mitään damagea kuitenkaan, mitään valoja eikä muutakaan syttyny, lämmöt näytti normaalia 90 astetta kokoajan.
600 €. Samalla menee hihna vaihtoon. Ei hinta nyt mikään mahdoton ole, mutta olin laskenut, että remppa olisi vasta tulossa vajaan parin vuoden (n 25 tkm) päästä, niin vähän riipaisee. Lisäksi auto seisoo nyt ensi viikkoon pajalla ja oli tarkoitus lähteä viimeisen lomaviikonlopun viettoon mökille, niin se meni nyt siinä, ellei joku onnibussi heitä perille.Onko kuinka iso rasti tollaseen vaihtaa vesipumppu, mikä oli kustannusarvio?
Vuotava pakosarja voi aiheuttaa hyvinkin samanlaisen naputuksen mitä venttiilinnostajat voi pitää. Selittäisi myös ylimääräiset pörinät ja sen miksi ei ole vuotoa löydetty, jos sitä on etsitty pelkän pakoputken osalta.Laitetaan nyt omakin tapaus tänne muiden nähtäviksi.
Kyseessä:
Honda Accord Tourer 2005 2,0 K sarjalaisella koneella.
211tkm ajettu
Kaikki huollot tehty ajallaan säntillisesti edellisen omistajan toimesta
Itse kerkesin autolla vajaa 1000km ajaa ja vaihdoin öljyt: Mobil 1 ESP 5W 30. Venttiilien tarkistus tehtiin ja säädettävää ei ollut. Samalla tsekkasivat jakoketjun kunnon ja nokka-akselien kunnon. Ei mitään muuta huomautettavaa kun että ketju on ihan vähän löysällä. Eivät tienneet että tiukkaantuuko se sitten kun motin lyö käyntiin, joka ihmetytti minua suuresti. Eikös noissakin jotkin raja arvot ole olemassa?
Että täytyykö ton pajan "tsekkauksen" jälkeen vielä käydä uudestaan jossain tarkistuttamassa.
No - osakuormalla ajettaessa (siis kevyellä kaasulla) kuuluu sellasta hyvin vaimeaa ja kevyttä nakutusta moottorista.
Tyhjäkäynnillä tätä ei kuulu laisinkaan edes kierroksia kokeilemalla. Kone käy tasaisesti ja tosi siististi tyhjäkäyntiä paikallaan. Nakuttava ääni on suurimmillaan silloin kun kaasuläppä on noin 20% auki.
Mutta heti kun tien päälle lähtee ja vaikka loivaan ylämäkeen rauhallisesti kiihdyttää niin se saatanan nakutus kuuluu vaimeana. Mitään oiretta ei ole tullut. Ei tehojen häviämistä, ei vikavaloja eikä mitään. Öljyä ei syö ja kulutus normaalia. Sitä ääntä vois verrata melkinpä diesel koneeseen mutta paljon vaimeampana.
Kytkin ääntää hieman kytkinpolin ylhäällä - kuuluu sellasta vaimeaa kalkattavaa ääntä siis todella vaimeasti.
Nyt sitten mietin että liittyykö tuo kytkimestä tuleva ääni jotenkin siihen toiseen nakuttavaan ääneen vai onko se omansa.
Ja jos se on oma äänensä niin mistä helvetistä se kuuluu? Mietin, että tuliko se sen jälkeen kun vaihdoin öljyt. Aiemmin oli Liquid Molyn top tec 5w 40 öljyt sisässä. Eihän tuon muutoksen tulisi vaikuttaa yhtään mitään ja jos se pelkästään vaikuttaa niin jotain on paskana.
Jos jollakin kyseisestä automallista kokemuksia niin apu kelpaisi. Vai onko ominaisuus vain.
Edit: Niin ja pakoputkesta jostain auton keskivaiheilta kuuluu sellanen ääni että siellä olisi reikä jossain. Se kävi huollossa asian suhteen mutta mitään reikää ei löytynyt. ÄÄni on sellanen pörisevä ja kun polkasee kaasua niin röpeltää. Että mitähän hemmettiä.
Tuli mieleen että resonoiko joku siellä vai onko pakosarjan liitoskohta jotenkin heikko ja ääntää / nakutus kuuluu kovemmin vai mikä hemmetti siell nyt on. Alakerran luulis olevan kunnossa koska tyhjäkäynnillä ja eri kierrosalueella ei kuulu yhtään mitään.
Pakoputki voi vuotaa sieltä kohdasta mistä keskipönttö liittyy takapönttöön eli niiden liitoksesta mikä on yleensä ensimmäinen paikka mistä putki lähtee ruostumaan ja sen voi hitsata kuntoon.Laitetaan nyt omakin tapaus tänne muiden nähtäviksi.
Kyseessä:
Honda Accord Tourer 2005 2,0 K sarjalaisella koneella.
211tkm ajettu
Kaikki huollot tehty ajallaan säntillisesti edellisen omistajan toimesta
Itse kerkesin autolla vajaa 1000km ajaa ja vaihdoin öljyt: Mobil 1 ESP 5W 30. Venttiilien tarkistus tehtiin ja säädettävää ei ollut. Samalla tsekkasivat jakoketjun kunnon ja nokka-akselien kunnon. Ei mitään muuta huomautettavaa kun että ketju on ihan vähän löysällä. Eivät tienneet että tiukkaantuuko se sitten kun motin lyö käyntiin, joka ihmetytti minua suuresti. Eikös noissakin jotkin raja arvot ole olemassa?
Että täytyykö ton pajan "tsekkauksen" jälkeen vielä käydä uudestaan jossain tarkistuttamassa.
No - osakuormalla ajettaessa (siis kevyellä kaasulla) kuuluu sellasta hyvin vaimeaa ja kevyttä nakutusta moottorista.
Tyhjäkäynnillä tätä ei kuulu laisinkaan edes kierroksia kokeilemalla. Kone käy tasaisesti ja tosi siististi tyhjäkäyntiä paikallaan. Nakuttava ääni on suurimmillaan silloin kun kaasuläppä on noin 20% auki.
Mutta heti kun tien päälle lähtee ja vaikka loivaan ylämäkeen rauhallisesti kiihdyttää niin se saatanan nakutus kuuluu vaimeana. Mitään oiretta ei ole tullut. Ei tehojen häviämistä, ei vikavaloja eikä mitään. Öljyä ei syö ja kulutus normaalia. Sitä ääntä vois verrata melkinpä diesel koneeseen mutta paljon vaimeampana.
Kytkin ääntää hieman kytkinpolin ylhäällä - kuuluu sellasta vaimeaa kalkattavaa ääntä siis todella vaimeasti.
Nyt sitten mietin että liittyykö tuo kytkimestä tuleva ääni jotenkin siihen toiseen nakuttavaan ääneen vai onko se omansa.
Ja jos se on oma äänensä niin mistä helvetistä se kuuluu? Mietin, että tuliko se sen jälkeen kun vaihdoin öljyt. Aiemmin oli Liquid Molyn top tec 5w 40 öljyt sisässä. Eihän tuon muutoksen tulisi vaikuttaa yhtään mitään ja jos se pelkästään vaikuttaa niin jotain on paskana.
Jos jollakin kyseisestä automallista kokemuksia niin apu kelpaisi. Vai onko ominaisuus vain.
Edit: Niin ja pakoputkesta jostain auton keskivaiheilta kuuluu sellanen ääni että siellä olisi reikä jossain. Se kävi huollossa asian suhteen mutta mitään reikää ei löytynyt. ÄÄni on sellanen pörisevä ja kun polkasee kaasua niin röpeltää. Että mitähän hemmettiä.
Tuli mieleen että resonoiko joku siellä vai onko pakosarjan liitoskohta jotenkin heikko ja ääntää / nakutus kuuluu kovemmin vai mikä hemmetti siell nyt on. Alakerran luulis olevan kunnossa koska tyhjäkäynnillä ja eri kierrosalueella ei kuulu yhtään mitään.
Tai sitten joustohaitarista, karvat päällä ehyet mutta sisällä reikä. Sitä ei välttämättä heti huomaa.Pakoputki voi vuotaa sieltä kohdasta mistä keskipönttö liittyy takapönttöön eli niiden liitoksesta mikä on yleensä ensimmäinen paikka mistä putki lähtee ruostumaan ja sen voi hitsata kuntoon.
Juurikin piti kirjoittamani että tutkituta vesipumpun vuoto, se kun yleensä on oikealla puolella. Ja kun ainut tuntomerkki oli tämä.. no hyvä että jo selvis että sepä se.Vesipumppu oli hajonnut ja sen seurauksena tulikin sitten isompi remppa.
Ennen imusarjan ja kansien välisten tiivisteiden vaihtoa totesin siellä olevan vuodon vielä jarrucleanerilla. Kone jopa sammui, kun kunnolla päästi kuuman moottorin lohkojen väliin moottorin päälle ainetta. Vaihdoin tiivisteet ja laitoin molemmille puolin tiivistettä vielä Hylomar Blueta. Nykäykset tyhjäkäynnillä katosi ja jarrucleanerilla ruiskiminen ei enää vaikuta käyntiin. Silti seuraavana päivänä heitti kerran koodit P2187 ja P2189. Sen jälkeen autolla on ajettu kahdesti, eikä ole enää antanut koodeja. Onko Köyhän Ihmisen Autossa edelleen vikaa, vai heittikö vanhat koodit jostakin muistista peläyttääkseen seuraavana päivänä?Käy läpi sitten ne alaosankin tiivisteet sekä itse imusarjan letkut pitemmältä ja tarvittaessa katso se asennettu tiiviste liberaalilla jarrukliinerin käytöllä sekä purge valve, jos tosiaan oli juurikin tuo 2,7 litrainen Kia-Hyundain pata:
...
Nyt olisi erittäin tärkeä päästä näkemään testerillä moottorinohjauksen short ja long term fuel trim arvot. Saatko moisia esille?Ennen imusarjan ja kansien välisten tiivisteiden vaihtoa totesin siellä olevan vuodon vielä jarrucleanerilla. Kone jopa sammui, kun kunnolla päästi kuuman moottorin lohkojen väliin moottorin päälle ainetta. Vaihdoin tiivisteet ja laitoin molemmille puolin tiivistettä vielä Hylomar Blueta. Nykäykset tyhjäkäynnillä katosi ja jarrucleanerilla ruiskiminen ei enää vaikuta käyntiin. Silti seuraavana päivänä heitti kerran koodit P2187 ja P2189. Sen jälkeen autolla on ajettu kahdesti, eikä ole enää antanut koodeja. Onko Köyhän Ihmisen Autossa edelleen vikaa, vai heittikö vanhat koodit jostakin muistista peläyttääkseen seuraavana päivänä?
Vaihda kummatkin samalla tai hetken päästä pääset toista vaihtamaan.Äh, Volvo v70 päätti polttaa xenon-polttomon. Ihan googlaamatta arvaan että luvassa on äärimmäisen tiukassa olevien hentojen muoviosien muodostama kokonaisuus joka vain odottaa että joku vääntäisi hieman jotta voisi hajota kalliisti.
Vulvasta en tiijä, mut A6 4F -05 audin umpiossa näyttää tältä:Äh, Volvo v70 päätti polttaa xenon-polttomon. Ihan googlaamatta arvaan että luvassa on äärimmäisen tiukassa olevien hentojen muoviosien muodostama kokonaisuus joka vain odottaa että joku vääntäisi hieman jotta voisi hajota kalliisti.
Paitsi motomaatin tiedoissa ilmoitetaan etteivät vaihda xenoneita, kuin tapauskohtaisesti.Helppoo ko heinänteko, motonetin motomaattiin, sanot hepulle ett vaihda lamppu, maksaa femman + lamppu tietysti, problem solved.
Jaa, no sitten seison korjattuna, viimeksi suomaalissa käydessä vaihdatin preemiun-volkkariin kyl xenonin, ehkä kävi tuuri.Paitsi motomaatin tiedoissa ilmoitetaan etteivät vaihda xenoneita, kuin tapauskohtaisesti.