- Liittynyt
- 15.09.2018
- Viestejä
- 1 377
Eikös nuo ole ihan tavalliset lasikantapolttimot? Koitapa nyppäistä tuo poltin ja kanta erilleen.
Lähtisin kyselemään autotarvikeliikkeistä. Ei toki kallis kokeilu ole jos ostaa hieman eri näköisiä polttimoita:
Pitäisi mittariston valot vaihtaa, mutta en löydä kaupasta vastaanlaisia ja ulkomaan kaupoista aliexpressistä voisi tilaa samoil spekseil ledit tilalle, mutten tiedä kulkeeko posti epidemian aikaan.
Voiko tuon tilalle hankkia 12V 2W vai 12V 1.2W? Kanta taitaa olla Bx8,5d. Tarvetta olisi 9kpl. Osa mittarin valoista palanut. Yritin tänää vaihtaa, mutten tiennyt toimiiko, niin jätin kaupan hyllylle.
Mistä saisin useamman kappaleen edullisesti?
Kävin motonetissä, mutta siellä oli kallista ja fixus oli kiinni ja muut autoliikkeet olivat myös kiinni vklp.Lähtisin kyselemään autotarvikeliikkeistä. Ei toki kallis kokeilu ole jos ostaa hieman eri näköisiä polttimoita:
Täsmääkö nuo mitat? Tuolle ulkopuolelle jäävälle osalle on sama minkälainen se on.
Mutta ongelma piilee siinä, että maksaako 30€ saadakseen kaikki 9kpl vaihdettua vai aliexpress 2.10€ ja odottaa viikon? On siinä tosi iso melkoinen ero. Vai hakeeko Partcosta ledit ja juottaa ite ja kuluttaa 2€... Valintojen maailma. Halusin vain tietää saako jostain euron kipaleelta, niin olis järkeäkin ostaa Suomesta.Polttimot näyttäisi olevan B8.5D kannalla. Jos Motonetin 2,99€ per pari on liian kallista niin se on henkilökohtainen voi voi.
En huomannut. Minkäs värinen muuten? B8,5dBAX10d-polttimopari 12V/1,2W | Motonet OyÖö, eikös 1,99€ per pari tee hinnaksi euron kappale?
ToimiiEn huomannut. Minkäs värinen muuten? B8,5dBAX10d-polttimopari 12V/1,2W | Motonet Oy
Toimiiko 14v 1.4W tilalla?
Tuolla rahalla ostaisin kyllä jo suoraan uuden turbon. Välillä ne huolletut toimii ja välillä ei.Onkos porukoilla kokemusta turbon hajoamisesta? Oma viheltää jo sen verran kuuluvasti että alkaa pikkuhiljaa hirvittämään.. Öljyä ei kuitenkaan vielä kulu ja kulku on melko lailla normaalia.
Turbo on niin v*mäisessä paikassa etten sitä miellellään irrottaisi. Huolto taitaa maksaa lähes saman verran kuin uusi? Onko kokemuksia suomalaisista turbohuolloista? Uusi Nissens turbo maksaa Aeromotorsilla 324€.
Sitä minäkin mietin. Itse asiassa tuo sama ahdin löytyi Autodocilta 271€, tuohon rahaan ei taatusti saa huollettua vanhaa turboa.Tuolla rahalla ostaisin kyllä jo suoraan uuden turbon. Välillä ne huolletut toimii ja välillä ei.
Kannattaa mobiiliappsista vielä hinta tarkastaa kun aikaisemmin mainostivat että sovelluksen kautta saa edukkaammin.Sitä minäkin mietin. Itse asiassa tuo sama ahdin löytyi Autodocilta 271€, tuohon rahaan ei taatusti saa huollettua vanhaa turboa.
Pitää vähän tuumata kuitenkin, autolla ei hirveästi ole yli 500 euron arvoa. Toki olisihan se mukava ajaa yli 600 tkm rajan
Jos, ei öljyä vielä syö, niin ekana kannattaa kattoa turbon pakopuolen tiivisteet ja, että pultit ja mutterit on kireellä. Ahtoputketkin kannattaa katella, ettei vuoda. Vihellys voi kuulua noiden lisäksi myös karstottuneesta pakopuolen siipipyörästä. Turbon kunnon saattaa saada myös tarkastettua autossa paikallaankin, jos ottaa imupuolen letkun irti ja pääsee akselin päästä kokoeilemaan onko turbon laakereissa väljää mihinkään suuntaan.Onkos porukoilla kokemusta turbon hajoamisesta? Oma viheltää jo sen verran kuuluvasti että alkaa pikkuhiljaa hirvittämään.. Öljyä ei kuitenkaan vielä kulu ja kulku on melko lailla normaalia.
Turbo on niin v*mäisessä paikassa etten sitä miellellään irrottaisi. Huolto taitaa maksaa lähes saman verran kuin uusi? Onko kokemuksia suomalaisista turbohuolloista? Uusi Nissens turbo maksaa Aeromotorsilla 324€.
Itse jatkaisin ajamista jos se kerta normaalisti toimii eikä vielä paljon puske öljyä turbon läpi.Sitä minäkin mietin. Itse asiassa tuo sama ahdin löytyi Autodocilta 271€, tuohon rahaan ei taatusti saa huollettua vanhaa turboa.
Pitää vähän tuumata kuitenkin, autolla ei hirveästi ole yli 500 euron arvoa. Toki olisihan se mukava ajaa yli 600 tkm rajan
Ite käyttänyt aina kun renkaiden suuntaukseen kosketaan. Ei maksa mitään verrattuna uuteen kumiin. Toleransseja noissa osissa on kuitenkin niin, vaikka näyttää samalta, niin ei välttämättä ole.Vaihdoin Passattiin kuskin puolelle alatukivarren takahelan. Tarvitseeko tuon jälkeen tehdä suuntauksia? Uusi hela kuitenkin identtinen vanhan kanssa ja tukivarren tappikin tulee ihan saman verran sen läpi kuin ennenkin. Tukivartta ei tarvinnut käyttää irti.
Kolina lakkasi kuin seinään tuon vaihdon jälkeen ja auto tuntuu jämäkämmältä. Toisella puolella tukivarsi olikin vaihdettu jo.
Joskus tuntuu että gynekologin koulutuksesta olisi apua, sen verran ahtaita paikkoja nykyään. Oletko katsonut että siinä sisälokasuojassa ei ole lampun kohdalla luukkua? Eli renkaat oikealle linkkuun, luukku pois/auki ja lampun vaihto sitä kautta...Katselin että pitää sisälokari repiä irti että mahtuu vaihtamaan, oma käsi ei konehuoneen kautta ainakaan mahtunut sinne väliin. Vaikka en mitään hehtaarihändyä omistakaan.
-05 A6 audissa ei tarvi, mut ilmanputsari putkineen hanttarin puolelta sekä ohjaustehostimen säiliö irroittaa ja kääntää sivuun et onnistuu. Melkein on helpompi irroittaa puskuri ja umpiot imho2007 passatista pitää irrottaa etupuskuri ja sitten umpiot että saa noi ajovaloxenonit vaihdettua :I
Tai MK2 Octaviassa... Tai Xc60 Volvossa....Kaikissa autoissa pitäisi olla samanlainen pikakiinnitys umpiolle kuin mk3 mondeossa. Nappaa vain pari lukkosokkaa irti ja umpio on sylissä.
Toki aina mukavampi jos tuonkaanvertaista ei tarvitsisi tehdä.
Tossa meidän Stratuksessa pitää irrottaa päältä kaksi ruuvia niin umpio on kädessä. Suht näppärä sekin.Kaikissa autoissa pitäisi olla samanlainen pikakiinnitys umpiolle kuin mk3 mondeossa. Nappaa vain pari lukkosokkaa irti ja umpio on sylissä.
Toki aina mukavampi jos tuonkaanvertaista ei tarvitsisi tehdä.
Dodih sainpa aikaseks vaihella noi venajousetki, löyty se 2000 rpm lisää. Maanantaina pitäs tulla 55 Holsetti kans ton GT45 Garretin tilalle.Tässä o jotai vikaa varmaan ku pari kuukautta ajellu nyt eikä mitää oo hajonnu vieläkään vaikka ahotki ollu siellä 1.8 bar hujakoilla rajottimella aina
Vähä visuaalista parannusta eiliseltä. Jos vknloppuna sais venttiilijouset vaihettua ni sais ton rajottimen nostaa tuolta 5000 rpm tonne 7000, jos se rupeis sit paukkumaan jo
Vanhan liiton vehkeissä vaihdetaan etukautta, kun varsinaista umpiota ei ole.Tossa meidän Stratuksessa pitää irrottaa päältä kaksi ruuvia niin umpio on kädessä. Suht näppärä sekin.
Vaihdoin Passattiin kuskin puolelle alatukivarren takahelan. Tarvitseeko tuon jälkeen tehdä suuntauksia? Uusi hela kuitenkin identtinen vanhan kanssa ja tukivarren tappikin tulee ihan saman verran sen läpi kuin ennenkin. Tukivartta ei tarvinnut käyttää irti.
Kolina lakkasi kuin seinään tuon vaihdon jälkeen ja auto tuntuu jämäkämmältä. Toisella puolella tukivarsi olikin vaihdettu jo.
Tein tuossa itte just sellaisen oivalluksen, että pyöreäpäiset metalliset pihdit voi painaa jarruletkuun "lukoksi" lukkopihdeillä, niin että ilmaaminen on kahteen pekkaan helppoa. Ei tippunut pisaraakaan jarruletkusta ulos. Käytin seegeripihtejä ja lukkopihtejä tähän. Seegeripihtien "kärkien" varret ovat täysin pyöreät..Onnistuikin lopulta polttimon vaihto ihan konehuoneen kautta. Hieman kyllä sai pienikätisenäkin väkertää ja hanskat ei olisi ollut pahitteeksi, nyt säästyttiin isommilta haavoilta.
Seuraavana pitäisi jarrut rempata. Tosin voi olla että vaimoke ajaa suoraan huoltoon, edellisessä autossa oli yksi mäntä niin jumissa ettei kotikonstein saatu toimimaan vaan piti vaihdattaa koko satula. Onnistuisi kyllä itsekin vaihtaa mutta jarrujen ilmaaminen ei innosta.
Tiedän vain sanoa että nuo kiinteät satulat molemminpuolisilla mäntärivistöillä tuli kuntoon vasta sitten kun vedettiin alipaineimurilla nesteiden vaihto, sitä ennen tullut moneen otteeseen käytettyä tuota polje ja käännä nipasta -taktiikkaa mutta aina jäänyt pehmoiseksi tuntuma.Teen varmasti jotain väärin jarrujen ilmauksessa, kun en koskaan ole tarvinnut imuria, kaveria tms, ainoastaan letkun pätkä ja esim. vanha jarrunestepullo, jossa hieman nestettä puhjalla ja letku pinnan alle.
Yli 10 vuotta tuli käytettyä tätä menetelmää, joskin investoin aikoinani nuorena poikana tähän hienoon Bilteman patenttiin, letkun ja vanhan pullon sijaan.Teen varmasti jotain väärin jarrujen ilmauksessa, kun en koskaan ole tarvinnut imuria, kaveria tms, ainoastaan letkun pätkä ja esim. vanha jarrunestepullo, jossa hieman nestettä puhjalla ja letku pinnan alle.
Mä taas en esim focuksesta ja joistain muista autoista ole saanut nestettä liikkeelle sillä alipaineimurilla. Vasta polkemalla poljinta tai sitten paineistamalla jarrunestesäiliö alkaa liikkumaan.Tiedän vain sanoa että nuo kiinteät satulat molemminpuolisilla mäntärivistöillä tuli kuntoon vasta sitten kun vedettiin alipaineimurilla nesteiden vaihto, sitä ennen tullut moneen otteeseen käytettyä tuota polje ja käännä nipasta -taktiikkaa mutta aina jäänyt pehmoiseksi tuntuma.
Ainakin jos ei ole vyö kiinni.Skoda Octaviassa (16) automaatti ja start stop järjestelmä. Nyt sammui luonnollisesti kun löin jarrun pohjaan liikenneympyrään odottaen muita autoja, mutta jarrun nostettuani ei lähtenytkään moottori päälle. Pyysi käynnistämään manuaalisesti ja ensin piti laittaa keppi P asentoon. Koko hötäkässä sain jo tööttäyksiä takana kun koitin saada moottoria käyntiin.
Mikäs tuollaisen aiheutti ja toivottavasti ei toistu.
Vyö oli kiinniAinakin jos ei ole vyö kiinni.
Ei ollu ku joku 4400 rpm ku räjähti, tais mennä vähän liikaa ennakoita AFR oli karvan laihemmalla ku oisin halunnu, jotain 12.8.Ei ollutkaan kierroskone