- Liittynyt
- 28.06.2017
- Viestejä
- 1 223
Vastaavanlainen kikka GM 6.2 Dieselin starttimoottorissa. Solenoidista kun käyttää päädyn auki ja kääntää kontaktilevyn 90 astetta niin jo pelaa kuin uusi taas.egr venttiilistä tuli mieleen, eräässä 1.6fsi koneessa vaihdatin aikanaan egr:n uuteen, kotona sitten avasin sen vanhan mielenkiinnosta. Siellä oli sisällä muovinen hammasrataspyörä pyörittämässä metallista hammasrataspyörää. Nämä rattaat eivät pyörineet koskaan kokonaan ympäri, vaan noin varttikierroksen edestakaisin. Muovirattaasta oli pari hammasta kulunut sileäksi, jolloin se ratas ei pyörinyt ollenkaan. Harmittavaa tässä oli se, että tämä olisi ollut erittäin helppo korjata nostamalla se muoviratas ylös kulmikkaan akselinsa päältä ja laittamalla takaisin puoli kierrosta eri asennossa, jolloin on taas ehjät hampaat vastakkain ja se rikkinäinen kohta sivussa, jossa se ei ikinä kosketa mitään.
Ite oon aina tykänny avata vanhat rikkinäiset osat ennen uuden tilaamista, jos vain mahdollista auton tarpeen puolesta. Aika monta osaa tullut pelastettua romutuomiolta.