Kuuluuko se ääni kun toinen puoli menee montusta vai kuuluuko myös kun renkaat menee yhtäaikaa.Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
Oli muuten urakka saada vanha koiranluu irti, lopulta rälläköin sen poikki ja katkaisin ruuvin.
Ne kallistuksen vakaajan puslatko siellä sitten kolajaa? Voiko tulla hylky katsastuksessa? Onko kyseessä tämä osa Vakaajan hela MEYLE 614 615 0003
Se on korikiinnike ja noitahan on vaikka minkälaisia saatavilla. Merkkiliikkeen tiskiltä ainakin saat varmasti. Googlen kuvahakuun korikiinnike ja automalli niin varmasti löytyy oikea muualtakin.Mikähän tämän virallinen nimi mahtaa olla ?
Ja toinen kysymys, saakohan vastaavia jostain ?
Pellissä on nelikanttireikä johon tuo laitetaan. Ruuvi näyttää "tavalliselta" harvakierteiseltä elti/puuruuvilta.
Joskus kun tuli työkseen ajettua, niin oppi diagnosoimaan alapallonivelen ja vakajaan tangon kolinat ratin takaa, jos ajat hidastetöyssystä suoraan eli vakaaja ei osallistu tapahtumiin, kolina on alapallosta. Pyörä kerrallaan joustoissa voi olla kummasta vaan. Vakaajan koripuslan en ole vielä havainnut pitävän kolinaa ja tuntuvat kestävän helposti auton iän, toki varmaan tuossakin on merkki/autokohtaisia eroja.Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
...
Omassa kolisi koiranluu vaikka ajoi niin suoraan korokkeeseen kuin pystyi.Joskus kun tuli työkseen ajettua, niin oppi diagnosoimaan alapallonivelen ja vakajaan tangon kolinat ratin takaa, jos ajat hidastetöyssystä suoraan eli vakaaja ei osallistu tapahtumiin, kolina on alapallosta. Pyörä kerrallaan joustoissa voi olla kummasta vaan. Vakaajan koripuslan en ole vielä havainnut pitävän kolinaa ja tuntuvat kestävän helposti auton iän, toki varmaan tuossakin on merkki/autokohtaisia eroja.
Tääläkin H astrassa kolisi koiranluut suoraan ajaessa hidastetöyssyyn. Alle tuli parasta, eli lemförderin koiran luut sparetolta naurettavaan 12€ kappalehintaa, niin ei tartte olla kohta taas vaihtamassa. Nyt noussu vitosella hinta. 35367 01 - Rod/Strut, stabiliserOmassa kolisi koiranluu vaikka ajoi niin suoraan korokkeeseen kuin pystyi.
Onneksi se eikä muut nivelet
Jos puristukset ajoitukset jne kunnossa, niin eikai tollasessa paljon vaihtoehtoja ole. Kaasari ehyeksi ja säätöihinsä, sytty katsoa toimivaksi ja siinäpä se käynnin puolesta.Eli projektina saada rakenneltu -78 Datsun 100A leimattua. Miljoona pikkujuttua pitää fiksata, toinen mokoma pitää vain huoltaa. Auto ollut jo romuttamolla ja osaa on ties mistä autosta ja on leimattu viimeksi 2016. Nykyaikaisella tekniikalla olevat kipot ovat niin helppoja vs nämä joissa sähkö ja mekaaninen sekaisin saati tämmöinen häröpallo jossa on mitä tahansa volkkarin osista sinitarraan seassa. Tämmöisten vanhan kanssa säätänyt viimeksi varmaan 15v sitten.
Viat tällä hetkellä:
Jarrut pitää saada auki ja niin etteivät laahaa
Käynnistyy ja voi ajaa mutta yksittäinen sylinteri tuntuu pätkivän. Tulpat, pyörijä ja virranjakajan kansi on vaihdettu. Tulpat olivat 2 ja 3 sylintereissä ruskeat mutta 1 ja 4 olivat täysin mustaa. Aiemmpi omistaja ei ollut säätänyt kärkiä joten pienensin sitä hiukan uusien tulppien kanssa. Ei poistanut vikaa. Katkojan osat pitää vielä vaihtaa ja tulpanjohdot uusia. Muita tarkistettavia paikkoja?
Kaasarin täys säätö. Ei tykkää ottaa kierroksia yli 5000rpm vaan loppuu puhti. Voi olla että kiertäisi ylemmäs mutta loppuu oma pokka. Osa vaijereita, johdoista yms kun on kytkemättä. Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillä pitää yleensä pitää käynnissä kaasulla kunnes asettuu tyhjäkäynnille. Samoin saattaa sammua jarruttaessa. Ideoita?
Vilkunrele. Vilkut toimivat mutta oikeanpuoleiset vilkkuvat huomattavan hitaasti. Vilkunreleen äänessä oikean ja vasemman puolen vilkkujen kanssa selkeä ero. Toimivat aiemmin ok. Vika syntyi kun konehuoneessa jotain veti oikariin ja pamahti mutta ei löytynyt paikkaa tai syyllistä tuolle. Samalla pimeni vilkkujen merkkivalo joka on muistaakseni leimavaatimus. Ideoita mitä tehdä tuolle tilanteelle?
Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Koneita on kolme (1.0, 1.2 ja 1.4) joten niistä voi myös napsia osaa ja satunnaista muuta osaa löytyy myös.
Rele on hakusessa jo. Hitto kun ei ole välineitä päästöjen mittaukseen eikä sitä kautta näe mitään arvoja mitä putkesta tulee. Kaasari on kunnostettu edellisen omistajan toimesta koska on puhdas, kaikki toimii ja eikä vuoda ja pääsi leimastakin sen kanssa läpi.Jos puristukset ajoitukset jne kunnossa, niin eikai tollasessa paljon vaihtoehtoja ole. Kaasari ehyeksi ja säätöihinsä, sytty katsoa toimivaksi ja siinäpä se käynnin puolesta.
Sähköistä vaikea sanoa mitä se oikkari on sieltä vienyt, mutta sen vilkkureleen vaihdosta lähtisin.
Rele on hakusessa jo. Hitto kun ei ole välineitä päästöjen mittaukseen eikä sitä kautta näe mitään arvoja mitä putkesta tulee. Kaasari on kunnostettu edellisen omistajan toimesta koska on puhdas, kaikki toimii ja eikä vuoda ja pääsi leimastakin sen kanssa läpi.
Onko kenelläkään hajua mistä löytäisi tuon 100a:n korjausoppaan? Yrittänyt bongata mutten ole löytänyt. Saisi edes arvot esim katkoja kärjille ja sytkälle. Ratkoisi jo suurimman osan kun näkisi miten asioiden PITÄISI olla vakio 100a:ssa.
Tuon löysin mutta koska omat ajankohdat milloin fiksaan hyppivät niin pitäisi saada omaksi. Ei jotenkin hotsita alkaa kopioimaam/kuvaamaan koko kirjaa.
Sitten vähän veikkaan että joko eepaita tjsp kahlaamaan jos englanninkielinen kelpaa tahi kyselemään noita wanhempia harrastavien foorumeilta jne. Melko kiven alla varmasti muuten asustelevat.Tuon löysin mutta koska omat ajankohdat milloin fiksaan hyppivät niin pitäisi saada omaksi. Ei jotenkin hotsita alkaa kopioimaam/kuvaamaan koko kirjaa.
Sepä se. Jos jollain löytyy tietoa tai on halukas myymän omansa niin ostan ilomielin. Englanti tai suomi, ei väliä. Pistin jo Nissan clubille viestiä mutta ei tärppiä vielä.Sitten vähän veikkaan että joko eepaita tjsp kahlaamaan jos englanninkielinen kelpaa tahi kyselemään noita wanhempia harrastavien foorumeilta jne. Melko kiven alla varmasti muuten asustelevat.
Haisee alipainevuodolta useampikin kirjoitettu juttu. Mites onko jarruilla alipaine tarjolla ja imusarjan puoli tiivis?Viat tällä hetkellä:
Jarrut pitää saada auki ja niin etteivät laahaa
En ole vielä ehtinyt tutkia. 2016 kesän ajelin ja samat oireet olivat poikkeuksena tuo jarruttaessa ja kierrosten nopeasti laskiessa sammuminen paheni. Joutui jos jarruttaessa heel n toe olemaan käytössä. Ei ole pahentunut tuosta 2016 tilanteesta. Jarrut laahaavat mutta toimivat kyllä. Minkä alipainevuotoa meinasit? Pitää melkein käydä autolla ja ottaa kuvat. Ex mekaanikko enkä muista YHTÄÄN . Tosin puolustuksekseni koulutus on ajalta kun oltiin jo täysin sähköisissä järjestelmissä ja obd oli juttu.Haisee alipainevuodolta useampikin kirjoitettu juttu. Mites onko jarruilla alipaine tarjolla ja imusarjan puoli tiivis?
Mites tuollaisen romuttamolla käyneen leimaus? Jos romutustodistuksella sinne joutunut niin voi olla aika tekemätön paikka saada enää leimalle.Eli projektina saada rakenneltu -78 Datsun 100A leimattua. Miljoona pikkujuttua pitää fiksata, toinen mokoma pitää vain huoltaa. Auto ollut jo romuttamolla ja osaa on ties mistä autosta ja on leimattu viimeksi 2016. Nykyaikaisella tekniikalla olevat kipot ovat niin helppoja vs nämä joissa sähkö ja mekaaninen sekaisin saati tämmöinen häröpallo jossa on mitä tahansa volkkarin osista sinitarraan seassa. Tämmöisten vanhan kanssa säätänyt viimeksi varmaan 15v sitten.
Viat tällä hetkellä:
Jarrut pitää saada auki ja niin etteivät laahaa
Käynnistyy ja voi ajaa mutta yksittäinen sylinteri tuntuu pätkivän. Tulpat, pyörijä ja virranjakajan kansi on vaihdettu. Tulpat olivat 2 ja 3 sylintereissä ruskeat mutta 1 ja 4 olivat täysin mustaa. Aiemmpi omistaja ei ollut säätänyt kärkiä joten pienensin sitä hiukan uusien tulppien kanssa. Ei poistanut vikaa. Katkojan osat pitää vielä vaihtaa ja tulpanjohdot uusia. Muita tarkistettavia paikkoja?
Kaasarin täys säätö. Ei tykkää ottaa kierroksia yli 5000rpm vaan loppuu puhti. Voi olla että kiertäisi ylemmäs mutta loppuu oma pokka. Osa vaijereita, johdoista yms kun on kytkemättä. Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillä pitää yleensä pitää käynnissä kaasulla kunnes asettuu tyhjäkäynnille. Samoin saattaa sammua jarruttaessa. Ideoita?
Vilkunrele. Vilkut toimivat mutta oikeanpuoleiset vilkkuvat huomattavan hitaasti. Vilkunreleen äänessä oikean ja vasemman puolen vilkkujen kanssa selkeä ero. Toimivat aiemmin ok. Vika syntyi kun konehuoneessa jotain veti oikariin ja pamahti mutta ei löytynyt paikkaa tai syyllistä tuolle. Samalla pimeni vilkkujen merkkivalo joka on muistaakseni leimavaatimus. Ideoita mitä tehdä tuolle tilanteelle?
Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Koneita on kolme (1.0, 1.2 ja 1.4) joten niistä voi myös napsia osaa ja satunnaista muuta osaa löytyy myös.
Ei kai 100a ole mitään tehostimia? Eiköhän tossa ole vaan jarrut jumissa. Tukkeutuneet jarruletkut voi myös aiheuttaa laahaamista.Eikös aina jarrutehostimelle tule alipaine, joka auttaa just helpottamaan jarrupiirin painetta kun nostaa jalan polkimelta?
Alipaine yleensä napataan imusarjasta, koska siellä on virtaus kohti sylinteriryhmää, ja alipaine sen mukana.
Datsun/Nissan Cherry 1979-1986, Sunny 1982-1986
www.alfamer.fi
Tiedän että noi on eri autoja, mutta eikös tuossa ole saman kokoinen moottori listattuna kuin mikä sinulla? Saattaisi voida soveltaa tuota, jos mitään muuta ei löydy. Itse lähinnä puuhastellut autojen korjaamista käteisen säästämiseksi ja omaksi tekemisen iloksi. Viimeisin remppa oli E46 taka-akselin vakajan yhdystangot ja imusarjavuoto..
Ymmärtääkseni että kaveri joka osti auton ja löi kilpiin työskenteli romuttamolla ja nappasi auton ennen prosessia. Kilvissä tuo on siis ja käynyt metallilla asti, maalattu ja laitettu ajoon. Halusi ostaa tietokoneen ja nappasin kipon leimattuna tuossa kunnossa ja ajelin kesän eikä ollut rahaa tai aikaa paneutua kunnostamiseen ennen kuin nyt. On jopa ihan talviajokelpoinen ja talvinakitkin oli ennen kuin vaihdoin uudet kesärenkaat talvivanteille jotka nyt alla. Lämpöä piisaa ja kulkee nätisti kunhan ryypyttömän koneen saa pysymään käynnissä.Mites tuollaisen romuttamolla käyneen leimaus? Jos romutustodistuksella sinne joutunut niin voi olla aika tekemätön paikka saada enää leimalle.
Juu jos olisi auton luona . En ole menossa kunnes saan tulpanjohdot ja muut osat. Ja kun saisi prkl tuon katkojan kärkien kärkivälin. Tai edes karkean arvon.Toki näkeehän sen silmällä meneekö siellä alipaineletkuja minne
Jos tällainen kanneton ja hieman "ikääntynyt" ilmeisesti haynesin opus kelpaa niin postimaksuilla lähtee tulemaan. Pistä yv:llä tiedot.Sepä se. Jos jollain löytyy tietoa tai on halukas myymän omansa niin ostan ilomielin. Englanti tai suomi, ei väliä. Pistin jo Nissan clubille viestiä mutta ei tärppiä vielä.
YvJos tällainen kanneton ja hieman "ikääntynyt" ilmeisesti haynesin opus kelpaa niin postimaksuilla lähtee tulemaan. Pistä yv:llä tiedot.
Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Nesteet on menossa juu kaikki vaihtoon, suodattimia vaihdeltu ja herkistelty sitä ja tätä. Jarrut pitää käydä tosiaan täysin läpi.Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.
ahtoletkut kaasuläpän luona oli ihan kuivat ainakin, eikä tuolla eatonissa ole kuin muutama desi sitä "lifetime öljyä" sisällä, ei kai pitäs päästä ihan helpolla karkaamaan.Vuotaakohan turbo öljyä?
Eatoniin kyllä kuuluu välillä vaihtaa öljyt ja vain sekä ainoastaan Eatonin omaa. On muuten sit painoarvoltaan kalliimpaa se litku kuin kulta. Pura ihan ensiksi koko putkisto ja pese vaikka kuumapesurilla sisältä. Siellä voi olla kansirempan jäljiltä vaimentimet yms. täynnä öljyä. Toki voit kokeilla tyyliin pelkällä downpipellä käyntiin peltorit päässä ja katsoa savuttaako myös sen kanssa. Sitten tietää onko syynä putkistoon jääneet moskat vai itse pata.ahtoletkut kaasuläpän luona oli ihan kuivat ainakin, eikä tuolla eatonissa ole kuin muutama desi sitä "lifetime öljyä" sisällä, ei kai pitäs päästä ihan helpolla karkaamaan.
Miltäs tulpat näyttää?Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)
...
Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...
Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.Autossa sähkönen käsijarru eikä saanut sitä kässärin moottoria irti että saa sylinterin työnnettyä sisään
JooMinulla on 150w invertteri tupakansytyttimeen sekä 4A ylläpitölaturi. Voinko ladata varakäynnistysakkua samaan aikaan ajaessani. Tai siis voinhan minä ladata kun näen että se lataa. Mutta riittääkö autossa virtaa latamaan auton omaa akkua? Yleismittarilla auton ollessa sammutettuna auton oman akun varaustaso yleismittarilla näyttää 13.00v ja auton käynnistäessä se näyttää 13.94v. En tiedä mitä lukemaa se näyttäisi jos kytkisin tupakansytyttimeen invertterin sekä laturin, koska vara-akku on täynnä.
Tämä selvisi itsellekkin vasta myöhemmin kun googlettelin. Tietääpä ensikerralla. Tarkotuksena kyllä hommata DICE jostakin niin saa värkkäillä sitten muutakin Vidalla ja Vdashilla.Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.
Mazda 6 - 22 Airbag Code - 22 SRS Light For Mazda 6 - AirbagCode.comJahas. Kertokaas viisaammat mitä tarkoittaa kun Mazda 6 -08 airbägin valo alkoi vilkuttaa 22 (näin koodin ymmärsin)?
Tänks.Mazda 6 - 22 Airbag Code - 22 SRS Light For Mazda 6 - AirbagCode.com
Tuolta löytyy vaihtoehtoja.
Heiluttele johtosarjaa vänkärin penkin alla ja vika(ominaisuus) korjaantuu.Jahas. Kertokaas viisaammat mitä tarkoittaa kun Mazda 6 -08 airbägin valo alkoi vilkuttaa 22 (näin koodin ymmärsin)?
Löytyikö sieltä selkeä paikka mistä juuri kannentiiviste oli antautunut? Noista on joskus ollut sylintereitä halki myös.Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)
No ei siinä, käytin kannen koneistamolla. Se oikastiin ja vaihdettiin venttiilien seetit ja varsienkumit.
Pistin romppeet läjään, nyt auto savuttaa ja työntää öljyä pakoputkesta. Samalla pistin vähän paksumman cometicin tiivisteen, muuten kaikki samat osat.
Tasaisella kaasulla ajaessa näkyy pieni savupilvi peilissä ja kun painaa kaasua että menee ahdoille niin sinistä/valkoista savua tulee oikein kunnolla. Takapuskurissa on selvästi öljyä.
Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...
Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.Heiluttele johtosarjaa vänkärin penkin alla ja vika(ominaisuus) korjaantuu.
Joo ne liittimet sieltä tahtoo hapettua aiheuttaen epämääräisiä ja hankalasti paikallistettavia vikoja.Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.
Nyt alkanu vilkuttamaan yhtäkkiä vaikka auto seissy päivätolkulla ajamattomana.