Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
731
Noniin, tännää tuli vihdoi tätä massikkata ihmeteltyä tuasen.

Asensin uuden akun paikalleen, ja kokeilin startata. Ei mitään eroa.

Kokeilin kiristää siitä pumpusta sitä pientä luukkua hieman, jossa on tuo "naru" siinä päällä. Kuulemma sekin voi olla syyllinen jos sieltä kautta saa ilmaa..
Ja otin kokonaan yhden venttiileille menevistä putkista auki, että videolla sain ihmeteltyä miten sieltä polttoainetta tulloo oikee. Jotenkute sieltä sitä tuli, kun katselin ja laitoin sitten kiinni takaisin.

Ajattelin että kokeillaa vielä startata vähän pitempää. No mitäs ihmettä, se lähti sitten n. 30s jälkeen käyntiin vihdoin! :speak:

En sitten tiedä, saiko tuolta luukun kautta ilmaa, vai oliko niin paha ilmalukko jossain, vai mikähän oli. Mutta nyt tuntuu toimivan taas ihan kuten ennenkin, ja uudelleenkin käynnistyi hyvin. Kokeilin hieman lumihommiakin sillä, ja tuntui hyvin toimivan :cigar2:

Pääasia on, että kone on kunnossa, joten oikein harrastettu PohjolanHallissa. Mutta ihan tulevaisuuteen vinkiksi, että sitä pilotin käyttöä ei kannata pelätä tällaisissa tilanteissa. Edes yhdellä kun saat tuon käymään, niin pikkuhiljaa ne muut sylinterit tulee sieltä mukaan, ilma poistuu kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
44
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
228
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
Toyota ja Honda taitaa olla eniten varkauksien uhriksi joutuvia merkkejä. Niiden katalysaattorit on arvokkaita ja niihin pääsee helposti käsiksi. Mahdollisuus joutua uudestaan varkauden kohteeksi on olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 877
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
Kilikalilla maalaat sen neonkeltaiseksi niin ei kiinnosta jatkossa varkaita. En kyllä tiedä sitten oikeasti miten romukauppiaita häiritsee tuollaiset. Mutta tälläisiä ohjeita olen lukenut lehdistä.

OT, joku aika sitten olin tupakilla vkl klo 02 ja kuulin että puukkosaha laulaa tuossa lähellä. Soitin 112 ja annoin summittaisen osoitteen mistä päin ääni kuului. Toivottavasti jäivät kiinni, kun eihän kukaan tee mitään autoremppaa kerrostalon pihalla keskellä yötä.
Rohkeaa menoa kun siihenkin aikaan näkyi muutamia valoja talon ikkunasta. Puhelu ei kyllä pitkään kestänyt ilman kummempia kyselyitä, niin ehkä siellä oli joku muukin soittanut häkeen.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
608
Kilikalilla maalaat sen neonkeltaiseksi niin ei kiinnosta jatkossa varkaita. En kyllä tiedä sitten oikeasti miten romukauppiaita häiritsee tuollaiset. Mutta tälläisiä ohjeita olen lukenut lehdistä.

OT, joku aika sitten olin tupakilla vkl klo 02 ja kuulin että puukkosaha laulaa tuossa lähellä. Soitin 112 ja annoin summittaisen osoitteen mistä päin ääni kuului. Toivottavasti jäivät kiinni, kun eihän kukaan tee mitään autoremppaa kerrostalon pihalla keskellä yötä.
Rohkeaa menoa kun siihenkin aikaan näkyi muutamia valoja talon ikkunasta. Puhelu ei kyllä pitkään kestänyt ilman kummempia kyselyitä, niin ehkä siellä oli joku muukin soittanut häkeen.
No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
167
No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.
Eikä kyllä sekään, onko siinä ne kuoret tallessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 877
No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.
Eikä kyllä sekään, onko siinä ne kuoret tallessa.
Näin sen vähän ajattelinkin olevankin. Vähissä on keinot ja autonvaihto vähämmän kiinnostavaan kulkineeseen on vähän niin ja näin.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
Muutamaan kotteroon tehty katin laiton yhteydessä.. reilun kokoinen suojapelti katalysaattorille, 3mm haponkestävästä pellistä. Ja 12mm läpipulteilla pohjapellistä ( happosia) kiinni.
Ei lähde akku kalustolla.
Lähivakuutus maksoi tuon pellin laiton valtaosin pariinkin uudehkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
987
Muutamaan kotteroon tehty katin laiton yhteydessä.. reilun kokoinen suojapelti katalysaattorille, 3mm haponkestävästä pellistä. Ja 12mm läpipulteilla pohjapellistä ( happosia) kiinni.
Ei lähde akku kalustolla.
Lähivakuutus maksoi tuon pellin laiton valtaosin pariinkin uudehkoon.
Ymmärsinkö oikein että katti varastettiin, teit vakuutukseen ilmoituksen ja uuden katin lisäksi vakuutus maksoi sulle osittain tuon suojapellin? Minkä arvoinen pelti oli asennuksineen?
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Ymmärsinkö oikein että katti varastettiin, teit vakuutukseen ilmoituksen ja uuden katin lisäksi vakuutus maksoi sulle osittain tuon suojapellin? Minkä arvoinen pelti oli asennuksineen?
Firman puitteissa tehtiin nämä korjaukset autoon mistä katti varastettu. Vakuutusyhtiöltä saatiin laskutettua heidän suostumuksella muutama extra satanen.
Käsitykseni mukaan eivät veloittaneet asiakasta tuosta lisäpellistä.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 652
Emmääänytiiä miksei tuo lähtis akkurälläkällä siinä missä kattikin irti putkesta, mutta lisävaivaa toki varkaalle tuottaa joka sitten toki voi varkaan ohjata seuraavalle autolle
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
449
Toyota ja Honda taitaa olla eniten varkauksien uhriksi joutuvia merkkejä. Niiden katalysaattorit on arvokkaita ja niihin pääsee helposti käsiksi. Mahdollisuus joutua uudestaan varkauden kohteeksi on olemassa.
Tarvikekatteja ei viedä niin helpolla, koska sisältävät vähän, jos ollenkaan arvometalleja. Romukauppiaat ei maksa tarvikkeista mitään, toisin kuin alkuperäisistä. Autofoorumeita kun lukee, niin tarvikekatit ovat hajonneet jopa seuraavassa katsastuksessa.

Muok. Miksi sen kattisuojan pitää olla haponkestävää? Tulee galvaaninen ero, kun ajaa suolaloskassa ja syö autosta pellin. Varmaan teräslevystäkin saa vähän suunnittelemalla inhottavan rälläkälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Emmääänytiiä miksei tuo lähtis akkurälläkällä siinä missä kattikin irti putkesta, mutta lisävaivaa toki varkaalle tuottaa joka sitten toki voi varkaan ohjata seuraavalle autolle
Pokattu ja leikattu niin että 125 mm akku koneella ei pääse käsiksi. 3mm Happonen hiukan pokattuna reunoiltaan niin että hyvin vaikea leikellä edes verkkovirta koneella. Ja pultit omalla kierteellä ylhäältäpäin. Ja muistaakseni ilkeällä kannalla. Muutamaan merkkiin niitä yksi ukko piirteli, leikkurilla aihiot ja cnc pokkaus koneessa muodot. Ja tuo 3mm hapan erittäin huonosti leikattava jo sellaisenaan. Puhumattakaan kun toteutunut muoto on niin suunniteltu ettei rälläkkä tepsi.
Enempää viitsi kertoa kun noista on patentti vetämässä, ja kaverilla tuo tekeillä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 652
Leikkaa sitten ympäriltä tavarat tai kiinnitykset pois jos jotain mystistä metallia olette keksineet mihin ei rälläkkä tehoa. Jotenkin epäilen (kuten satakunnan juttuja aina kannattaakin) ettei siihen akkurälläkkä menis siinä missä mihin tahansa muuhunkin.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Leikkaa sitten ympäriltä tavarat tai kiinnitykset pois jos jotain mystistä metallia olette keksineet mihin ei rälläkkä tehoa. Jotenkin epäilen (kuten satakunnan juttuja aina kannattaakin) ettei siihen akkurälläkkä menis siinä missä mihin tahansa muuhunkin.
Kiinnitykset on levyn yläpuolella. Ja sopivasti pokattuna se ainevahvuus kasvaa. Rälläkkä uppoaa happoiseen muttei hyvin. Ja levy suunniteltu niin että 125 mm kone ei ylety leikkaamaan, säde ei riitä. Yksinkertaista fysiikkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 065
Pokattu ja leikattu niin että 125 mm akku koneella ei pääse käsiksi. 3mm Happonen hiukan pokattuna reunoiltaan niin että hyvin vaikea leikellä edes verkkovirta koneella. Ja pultit omalla kierteellä ylhäältäpäin. Ja muistaakseni ilkeällä kannalla. Muutamaan merkkiin niitä yksi ukko piirteli, leikkurilla aihiot ja cnc pokkaus koneessa muodot. Ja tuo 3mm hapan erittäin huonosti leikattava jo sellaisenaan. Puhumattakaan kun toteutunut muoto on niin suunniteltu ettei rälläkkä tepsi.
Enempää viitsi kertoa kun noista on patentti vetämässä, ja kaverilla tuo tekeillä.
Kerro sitten kun patentti on julkaistu, jotta pääsen heti tutustumaan siihen. Kuulostaa nimittäin niin absurdilta keksinnöltä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 652
Onhan erilaisia katalysaattorien "suojapeltejä" ollut iät ja ajat olemassa, tosin yksikään niiden valmistaja ei ole niin tyhmä ollut että väittäisi niiden estävän katalysaattorivarkaudet vaan nimenomaan niiden hidastavan tekijää sen verran että valikoivat helpomman kohteen.

Mitä satakunnan muihin "perusteluihin" tulee, niin jokainen joka on rälläkkää kädessään pitänyt ja autoa alhaalta päin katsellut kyllä hyvin nopeasti ymmärtää niiden "pätevyyden"
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
3 mm happoinen lähtee millisellä Nortonin laikalla ja Milkkarin akkukoneella niin iloisesti, että tuollainen katin ympärillä oleva pelti ei montaa minuuttia pidättele.
En kyllä heti keksi myöskään sellaista rälläköintiä suuresti vaikeuttavaa geometriaa, joka mahtuisi kivasti auton alle ja katin ympärille.

Toki on hienoa, jos joku saa tuollaisia suojia myytyä katti varkauksia pelkääville autoilijoille.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
163
3 mm happoinen lähtee millisellä Nortonin laikalla ja Milkkarin akkukoneella niin iloisesti, että tuollainen katin ympärillä oleva pelti ei montaa minuuttia pidättele.
En kyllä heti keksi myöskään sellaista rälläköintiä suuresti vaikeuttavaa geometriaa, joka mahtuisi kivasti auton alle ja katin ympärille.

Toki on hienoa, jos joku saa tuollaisia suojia myytyä katti varkauksia pelkääville autoilijoille.
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 140
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois
Paras mitä olen kuvissa nähnyt niin on katin ympärille kiepsutettu nato-lanka. Varmasti raatelee jonkun osan kättä vaikka miten nätisti yrittää ottaa pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
336
Kyselin täältä aiemmin talvella vähän vinkkiä Golf IV vanhuksen vianetsintään ja nyt siinä alkaa katastus lähestyä, joten pitää tehdä päätöksiä aletaanko laittamaan vai meneekö paaliin.
Kävin mittauttamassa päästötja eihän se mennyt läpi. Tämä yksilö on siis jo muutaman vuoden hälytellyt vaihtelevasti katalysaattorin toimintaa, mutta aina on päästöistä mennyt tähän asti läpi kun on lämpimäksi ajettuna käyty mittauksella. Anturitkin sinne vaihdettiin pari vuotta sitten kun epäiltiin josko ne hälyt niistä johtuisi.

Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja kuntoon jos sitten ei kuitenkaan saisi päästöistä menemään läpi. Yritin googletella heikoin tuloksin "kuinka paskat" nuo arvot on.

Laitan tähän kuvana tuon aiemman vianetsinnän tulokset jos joku pystyisi vähän kertomaan että onko tuossa sellaisia jotka itsessään myös "pomppaa" katsastuksessa. Jos edes korjataan, niin tarkoitus olisi siis 1 vuodeksi saada ajoa lyhyehkön työmatkan kulkemiseen joten vain välttämättömät laitetaisiin...

edit. niin ja katalysaattoreissa näytti olevan ns helvetin laaja hintaskaala mitä kurkkasin varaosamyyntejä, tekeekö noilla halvimmilla ~100e vehkeillä mitään vai onko se todellisuudessa joku 300e investoitava?

Nyt oli tuomiopäivä ja autostahan ei löytynyt mitään muuta katsastuksen hylkäävää vikaa kuin päästöt ja kaksi vikakoodia. HC oli nyt rajoissa 72 (liekö vaikuttanut kun painotin auton nykyiselle kuskille että laita sitä 98 bensaa, itselläni ajossa ollessa kävi paremmin sillä) ja CO 1,04. Kyllä tätä vielä yritetään vielä vuodeksi leimalle siis. Aloitellaan nyt ilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, tulpat sekä polttoainesuodatin ja katsotaan sitten tarvitseeko kattin tai muuhun isompaan ryhtyä.

Vikakoodit P0170 ja P0420 (tämä on ajoittain syttynyt vuosia vaikka päästöt on olleet aina kohdallaan).

edit. Aiemmin kun kaverin lukijalla otettiin koodit niin sielä oli P1176
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois
Löysä kumimatto on kyllä ikävää rälläköidä tai nytkyttää puukkosahalla, mutta tosin kumimatto ei sovellu niin hyvin kuuman katin kaveriksi ja toisekseen sitä on taas melko helppo viiltää terävällä mattopuukolla varsin hiljaa.

Paras mitä olen kuvissa nähnyt niin on katin ympärille kiepsutettu nato-lanka. Varmasti raatelee jonkun osan kättä vaikka miten nätisti yrittää ottaa pois.
Natolanka on kyllä aika ikävää poistettavaa ja sitä auton alla katkoessa menee oma aikansa, joten toimii varmaan hyvin, kun varas siirtyy toisen suojaamattoman auton kimppuun.
Ainut pieni mutta on siinä, että saa ainakin yhden katin kiinnityspisteen suojattua natolangalla, muuten varas katkaisee vain putken pidemmältä ja poistaa langan rauhallisemmassa paikassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 017
Mun autosta jos häviää katti niin sinnehän ei semmoista sen jälkeen tulekaan kuin leimalle. Siinähän pölliivät sen jälkeen.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 113
Entäs jos sen suojapellin kiinnittää jäykillä jousilla? Sehän vasta vittumaista rälläköitävää on, jos kappale ei ole paikallaan, vaan värisee hervottomasti. Puukkosahalla mahdoton?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 652
Entäs jos sen suojapellin kiinnittää jäykillä jousilla? Sehän vasta vittumaista rälläköitävää on, jos kappale ei ole paikallaan, vaan värisee hervottomasti. Puukkosahalla mahdoton?
Leikkelee siitä ns läpi painamalla eikä reunasta niin tuskin tuo niin paljoa pääsee värisemään
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
336
Nyt oli tuomiopäivä ja autostahan ei löytynyt mitään muuta katsastuksen hylkäävää vikaa kuin päästöt ja kaksi vikakoodia. HC oli nyt rajoissa 72 (liekö vaikuttanut kun painotin auton nykyiselle kuskille että laita sitä 98 bensaa, itselläni ajossa ollessa kävi paremmin sillä) ja CO 1,04. Kyllä tätä vielä yritetään vielä vuodeksi leimalle siis. Aloitellaan nyt ilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, tulpat sekä polttoainesuodatin ja katsotaan sitten tarvitseeko kattin tai muuhun isompaan ryhtyä.

Vikakoodit P0170 ja P0420 (tämä on ajoittain syttynyt vuosia vaikka päästöt on olleet aina kohdallaan).

edit. Aiemmin kun kaverin lukijalla otettiin koodit niin sielä oli P1176
Vikahan jopa löytyi ja leimakin jo saatu! Katti oli halki ja sellaisesta paikasta ettei ole aiemmin huomattu. Nyt sitä on paikkailtu, mutta varmaan ilmoittelee itsestään taas joskus tulevaisuudessa. Aika näyttää jääkö käyntiin jotain oireita vai oliko kaikki samasta juurisyystä peräisin.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
974
Vaimolla syttyi vikavalot tauluun ja ohjaustehostin hävisi. Toimi, kun käynnistin auton myöhemmin. 5km ajon jälkeen tuli uudestaan. Sammutin auton ja sitten tuli taas n. 10km ajon jälkeen valot tauluun. Ensin syttyi Abs ja tästä sekunnin sisällä ohjaustehostimen valo ja sen myötä ohjaustehostin lopetti toiminnan. Luistoneston valo tulee automaattisesti, jos Abs valo syttyy. Tämän lisäksi rengaspaineen valo syttyi, mutta se ei hälytä mitään tiettyä rengasta. Mistähän tuota vikaa voisi lähteä selvittämään. Akku on uusittu marraskuussa.

Ilmeisesti ongelman aiheuttaa P0501 vikakoodi. Tämän lisäksi lukija löytää jo pitkään olleen P1223(00) vikakoodin, joka ei nollaudu.
_20230201_152038.JPG

Screenshot_20230201-152022.png


DSC_6228.JPG
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
167
ABS-anturin vialta tuo kuulostaa. Pääsetkö lukemaan ABS-ohjainlaitteen koodit? Muistaakseni jotkut autot tekevät moottorin ECUlle juuri jonkun tuollaisen "haamukoodin" VSSlta, kun jonkun pyörän anturi on viallinen.

E: typo
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 378
Merkkikohtaisen testerin tuo melkein vaatisi, mikä auto mahtaa olla kyseessä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 017
Laatuvehkeitä uudet autot kun tehostaja putoaa pois pelistä jonkun anturivian takia ja pahimmillaan menee auto seinästä läpi tms tuon takia kun muuttuu ohjaus kiveksi kesken kaiken.

Vanhaa kunnon hammastankoa ja hihnallista pumppua ei voita mikään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 053
Laatuvehkeitä uudet autot kun tehostaja putoaa pois pelistä jonkun anturivian takia ja pahimmillaan menee auto seinästä läpi tms tuon takia kun muuttuu ohjaus kiveksi kesken kaiken.

Vanhaa kunnon hammastankoa ja hihnallista pumppua ei voita mikään.
miten toi nyt siitä eroaa jos tehostimen hihna katkeaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
974
Merkkikohtaisen testerin tuo melkein vaatisi, mikä auto mahtaa olla kyseessä?
KIA Ceed. Ilmeisesti vaatii tuon merkkinohtaisen lukijan, kun ei suoraan kertonut minkä renkaan anturissa vika. Talvella lumikaaos jämähdytti yhden renkaan hetkellisesti. Tällöin Abs valo syttyi, mutta tehostin toimi. Testeri myös kertoi minkä renkaan anturi tuon aiheutti ja vika poistui, kun jään jumittama jarru palautui asvaltilla. Nyt siellä on varmaan kontaktihäiriö, joka aiheuttaa isomman ongelman.

Toimitan huomenna Deltaan kun sain pikaisen ajan. Tehköön samalla katsastustarkistuksen, kun sekin on edessä tässä kuussa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 017
miten toi nyt siitä eroaa jos tehostimen hihna katkeaa?
Aika harvoin se katkeaa jos sen vaihtaa ajallaan. Ja syttyy muutama muukin valo tauluun.

Mutta lähinnä noi todennäköisyydet, avensiksessa kyykkäsi akku niin tehostaja toimi välillä ja välillä ei ja auto ei toki asiasta varoittanut.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 484
Noh, tän vuotisessa XC60 vulvassa (en tiedä koskeeko muita malleja) voi jarrutehostin kyykätä itsekseen, tilanteen osuessa kohdalle sen voi korjata jättämällä auton ovet lukossa vartiksi parkkiin jolloin vian aiheuttava softa resetoituu. Asiaan on tulossa korjauskin, heti maaliskuussa. :smoke: Samoin tässä pohjolan oloihin suunnitellussa kulkineessa pyyhkijöiden alle jäänyt lumi pysäyttää niiden toiminnan kokonaan, tästä selviää kyllä sammuttamalla auton ja sen jälkeen matka voi jatkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
974
Vaimolla syttyi vikavalot tauluun ja ohjaustehostin hävisi. Toimi, kun käynnistin auton myöhemmin. 5km ajon jälkeen tuli uudestaan. Sammutin auton ja sitten tuli taas n. 10km ajon jälkeen valot tauluun. Ensin syttyi Abs ja tästä sekunnin sisällä ohjaustehostimen valo ja sen myötä ohjaustehostin lopetti toiminnan. Luistoneston valo tulee automaattisesti, jos Abs valo syttyy. Tämän lisäksi rengaspaineen valo syttyi, mutta se ei hälytä mitään tiettyä rengasta. Mistähän tuota vikaa voisi lähteä selvittämään. Akku on uusittu marraskuussa.

Ilmeisesti ongelman aiheuttaa P0501 vikakoodi. Tämän lisäksi lukija löytää jo pitkään olleen P1223(00) vikakoodin, joka ei nollaudu.



Deltassa todettiin Kia Ceedin vikojen syyksi oikean eturenkaan Abs-anturi. Koittivat samalla tehdä katsastustarkastusta, mutta autosta ei voinut mitata päästöjä. Tuo P1223 vikakoodi estää päästömittauksen. Vika viittaa ilmeisesti öljypumpun magneettiventtiilin lämpötilaan tai vastaavaan. Selvittävät asiaa Deltassa ensi viikolla, kun saavat uuden Abs-anturin.

Toinenkin ongelma löytyi. Huomasin keskiviikkona jäähdytysneste säiliön olevan tyhjä. Kaadoin sinne puoli litraa nestettä jolloin se tuli täyteen. Nyt säiliö oli taas tyhjä. Autolla on ajettu ehkä 40km tänä aikana. Voi toki olla mahdollista, että nestettä on mennyt kiertoon, jonka vuoksi säiliö tyhjeni. Märän läntin havaitseminen tämmöisillä ilmoilla on toki haastavaa.

Kaduttaa jo, että ostin uudet renkaat. Seuraava auto tulee olemaan Toyota. Viime vuonna huoltoihin meni 4000€ ja tämäkin vuosi alkaa heikosti.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Deltassa todettiin Kia Ceedin vikojen syyksi oikean eturenkaan Abs-anturi. Koittivat samalla tehdä katsastustarkastusta, mutta autosta ei voinut mitata päästöjä. Tuo P1223 vikakoodi estää päästömittauksen. Vika viittaa ilmeisesti öljypumpun magneettiventtiilin lämpötilaan tai vastaavaan. Selvittävät asiaa Deltassa ensi viikolla, kun saavat uuden Abs-anturin.

Toinenkin ongelma löytyi. Huomasin keskiviikkona jäähdytysneste säiliön olevan tyhjä. Kaadoin sinne puoli litraa nestettä jolloin se tuli täyteen. Nyt säiliö oli taas tyhjä. Autolla on ajettu ehkä 40km tänä aikana. Voi toki olla mahdollista, että nestettä on mennyt kiertoon, jonka vuoksi säiliö tyhjeni. Märän läntin havaitseminen tämmöisillä ilmoilla on toki haastavaa.

Kaduttaa jo, että ostin uudet renkaat. Seuraava auto tulee olemaan Toyota. Viime vuonna huoltoihin meni 4000€ ja tämäkin vuosi alkaa heikosti.
Kunhan katsot että Japanissa valmistettu Toyota. Valtaosa toyota autoista on nykyään vähemmän laadukkaita Euroopassa tehtyjä. Noiden euroopassa tehtyjen Toyota mallien ylläpito kustannukset huomattavan korkeat.
Jollet nyt takuun alaista katso.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
974
Kunhan katsot että Japanissa valmistettu Toyota. Valtaosa toyota autoista on nykyään vähemmän laadukkaita Euroopassa tehtyjä. Noiden euroopassa tehtyjen Toyota mallien ylläpito kustannukset huomattavan korkeat.
Jollet nyt takuun alaista katso.
Mistäs tuo valmistusmaa selviää? Vin-koodin perusteellako? Käytetty todennäköisesti takuuton Hybridi farkku Corolla hakusessa.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
457
Kunhan katsot että Japanissa valmistettu Toyota. Valtaosa toyota autoista on nykyään vähemmän laadukkaita Euroopassa tehtyjä. Noiden euroopassa tehtyjen Toyota mallien ylläpito kustannukset huomattavan korkeat.
Jollet nyt takuun alaista katso.
Nyt pitäisi saada tähän jotain lähdettä, sen verran raaka väite.
Tojotan takuu säilyy 10-vuotta jos sen huoltaa merkkihuollossa, joten tarkoititko näitä yli 10-vuotiaita autoja?
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Nyt pitäisi saada tähän jotain lähdettä, sen verran raaka väite.
Tojotan takuu säilyy 10-vuotta jos sen huoltaa merkkihuollossa, joten tarkoititko näitä yli 10-vuotiaita autoja?

5v hybridi mallien tietyille osille.
Ja relax merkkihuollossa tehdyt 160 000 /10 v . Harva vaan tehnyt 10v katkeamatonta merkkihuollattamista. Ja on lisäturva.. ei takuu.

Niko tuossa yllä kyseli takuun ulkopuolisista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
449
Kunhan katsot että Japanissa valmistettu Toyota. Valtaosa toyota autoista on nykyään vähemmän laadukkaita Euroopassa tehtyjä. Noiden euroopassa tehtyjen Toyota mallien ylläpito kustannukset huomattavan korkeat.
Viittaatko, että Japanin ulkopuolella ei ole noudatettu Toyotan laatusertifikaatteja? Vai tiettyihin yksittäisiin osiin?
Myös Japanissa kasatuissa autoissa käytetään ulkomaisia komponentteja. Auton valmistaminen on pitkälti automaattista, siihen ei valmistusmaa vaikuta.
Hölmöä rajata auto valmistusmaan takia, se rajoittaa hyvin monet mallit pois

Itsekin turkkilaisella, yli 10v Toyotalla ajanut ja todellinen luottoauto, kirkkaasti halvimmat ylläpitokulut.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Viittaatko, että Japanin ulkopuolella ei ole noudatettu Toyotan laatusertifikaatteja? Vai tiettyihin yksittäisiin osiin?
Myös Japanissa kasatuissa autoissa käytetään ulkomaisia komponentteja. Auton valmistaminen on pitkälti automaattista, siihen ei valmistusmaa vaikuta.
Hölmöä rajata auto valmistusmaan takia, se rajoittaa hyvin monet mallit pois

Itsekin turkkilaisella, yli 10v Toyotalla ajanut ja todellinen luottoauto, kirkkaasti halvimmat ylläpitokulut.
Se komponenttien laatu. Euroopassa tehdystä Toyotasta löytyy boschin ja italian pojan sähköosia, Puolassa koneistettuja surullisia 4d4 koneita, Ukrainassa ja Britanniassa tehtyjä johtosarjoja sähkönallin piuhasta valmistettuna.. lista loputon komponenteista joilla ei pitkiä kesto odotteita ole.
Ja ilmihän nämä kustannuserot tulevat paljon ajetussa.
Esim priuksen ja diesel avensiksen 500000km kustannukset eroavat 10ke, taxsiajossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 304
Se komponenttien laatu. Euroopassa tehdystä Toyotasta löytyy boschin ja italian pojan sähköosia, Puolassa koneistettuja surullisia 4d4 koneita, Ukrainassa ja Britanniassa tehtyjä johtosarjoja sähkönallin piuhasta valmistettuna.. lista loputon komponenteista joilla ei pitkiä kesto odotteita ole.
Ja ilmihän nämä kustannuserot tulevat paljon ajetussa.
Esim priuksen ja diesel avensiksen 500000km kustannukset eroavat 10ke, taxsiajossa.
Eli puhut jostain vahoista lintoista, ihan sama mikä merkki niin noilla kilometreillä alkaa löytymään korjattavaa...
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
449
Eli puhut jostain vahoista lintoista, ihan sama mikä merkki niin noilla kilometreillä alkaa löytymään korjattavaa...
Taksikäyttö on aika erikoistapaus... taitaa monikin auto rullata lähemmäs 100 tkm vuoteen, niin puoli miljoonaa voi tulla viiteen vuoteen. Käytetäänkö taksiautoja edes niin kauan, taitaa mennä jo 300 tkm kohdalla vaihtoon. Voi olla siis hyvinkin uusia linttoja.

Epäilen, jos niinkin isolla valmistajalla, kuin Toyotalla, on eri vaatimukset Euroopassa esim. johtosarjoille kuin Japanissa. Ja molemmat tekevät autoja samoille markkinoille.
Vähän perustelu ontuu, kaipa taksiajossa asia on niin. Näkisin, että suurempi riski on saada huonosti korjattu kolari-Toyota, niitä on yllättävän paljon ja kaikista ei löydy merkintöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 304
Taksikäyttö on aika erikoistapaus... taitaa monikin auto rullata lähemmäs 100 tkm vuoteen, niin puoli miljoonaa voi tulla viiteen vuoteen. Käytetäänkö taksiautoja edes niin kauan, taitaa mennä jo 300 tkm kohdalla vaihtoon. Voi olla siis hyvinkin uusia linttoja.

Epäilen, jos niinkin isolla valmistajalla, kuin Toyotalla, on eri vaatimukset Euroopassa esim. johtosarjoille kuin Japanissa. Ja molemmat tekevät autoja samoille markkinoille.
Vähän perustelu ontuu, kaipa taksiajossa asia on niin. Näkisin, että suurempi riski on saada huonosti korjattu kolari-Toyota, niitä on yllättävän paljon ja kaikista ei löydy merkintöjä.
Edelleen, toyotan takuu on 10v kun käytät merkkiliikkeessä huollossa :facepalm:
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
414
Eli puhut jostain vahoista lintoista, ihan sama mikä merkki niin noilla kilometreillä alkaa löytymään korjattavaa...
Tuo viisi vuotiaan priuksen jossa 0.5 miljoona ajettuna, uskomattoman pieni korjaus historia kokonaisuudessaan. Euroopassa tehdyssä Toyotassa ei yleensä mahdollista. Johtosarjoja kun tutkit niin japsissa kuparista tehty monisäikeinen notkealla päällysteellä, avensiksessa valtaosa yhdellä säikeellä ja hyvinkin kyseenalaista ainetta kovalla muovi päällysteellä.

Priuksen sähkökomponentit denson ja hitachin valtaosin.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
457

5v hybridi mallien tietyille osille.
Ja relax merkkihuollossa tehdyt 160 000 /10 v . Harva vaan tehnyt 10v katkeamatonta merkkihuollattamista. Ja on lisäturva.. ei takuu.

Niko tuossa yllä kyseli takuun ulkopuolisista.
Jos haussa on Hybrid Corolla, niin suurella todennäköisyydellä takuu on voimassa ja auto huollettu merkkihuollossa. Väittäisin, että tuo 10 vuoden lisätakuu myös houkuttelee käymään merkkihuollossa, ja Tojotan huollot ovat varsin maltillisesti hinnoiteltuja noin keskimäärin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
199 253
Viestejä
3 578 367
Jäsenet
63 357
Uusin jäsen
peky

Hinta.fi

Ylös Bottom