Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 487
Eipä ne autokorjaamot/rengasliikkeet paljoa veloita kun käy poikkeamassa ja pyytää korjaamaan vuotavan renkaan. Sen verran helppo työ että tuollaiset otetaan melkein heti työn alle ja asiakkaan hörppiessä kahvia rengas on korjattu.

Paikkausvaahtoa ei kannata laittaa. Se on vain väliaikainen korjaus tien päällä sattuneita vuotoja varten ja sen käytön jälkeen pitäisi ajaa suoraan rengasliikkeeseen korjauttamaan rengas.
Just eikä melkeensä tasan tarkalleen näin. Varaa ajan vaikka jostain paikallisesta vianorista renkaan paikkaukseen, Hörppii siinä hetken automaattikahvia ja datailee tai käy potkimassa rööki suussa kiviä ulkona, ukko tulee sanomaan että se ois nyt kunnossa, 49eur.. Jos meet sekoilemaan paikkausvaahtojen kanssa ajamis-kunnossa olevalla autolla niin sit menee helposti koko kumi vaihtoon.

Kyllä ne ammattilaiset sieltä sen tikun löytää kun paineistaa jne.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 159
Pari kertaa olen osunut ruuviin ja rengasliikkeen mies haluaa heti vaihtaa renkaan ja jos renkaat eivät ole ihan uunituoreet niin kaikko renkaat. Vähän pienemmässä paikassa saattaa paikkauskin onnistua
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
286
Auton renkaan paikannut ihan itse ottamalla ruuvi renkaasta ja motonetistä tuollaisen

Saa olla vähän ruista ranteessa kun koittaa hoonata metallivahvistettua reikää suuremmaksi. Helppo homma ja on pitänyt useamman vuoden.

Saman hoonauksen varmaan olisi voinut tehdä porakoneella ja sopivan paksuisella terällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 956
Pari kertaa olen osunut ruuviin ja rengasliikkeen mies haluaa heti vaihtaa renkaan ja jos renkaat eivät ole ihan uunituoreet niin kaikko renkaat. Vähän pienemmässä paikassa saattaa paikkauskin onnistua
Just eikä melkein näin.

Kamelinpaska itse laittaen renkaaseen, jos selkeä reikä löytyy. Muussa tapauksessa rengasliike vaihtaa koko renkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
850
Peruutuskameran kuva meni sumeaksi pari päivää sitten. Kokeilin putsata ulkoa, mutta ei mitään vaikutusta. Mikähän lie syynä. Kosteutta en nähnyt sisällä, mutta voisiko linssin suojuksen sisäpuolella tai linssissä olla jotain pölyä?
DSC_4807.JPG

_20220528_184905.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
850
Peruutuskameran kuva meni sumeaksi pari päivää sitten. Kokeilin putsata ulkoa, mutta ei mitään vaikutusta. Mikähän lie syynä. Kosteutta en nähnyt sisällä, mutta voisiko linssin suojuksen sisäpuolella tai linssissä olla jotain pölyä?

Ilmeisesti tuo ei ole korjattavissa, jos nettikeskusteluihin on luottaminen. Uusi osa Kialta 500-600€ ja Alilta muutaman kympin. Täytyy ainakin purkaa ja katsoa, että tämä on oikea osa 2016 farkku Ceediin: https://m.aliexpress.com/item/10050...lgo_pvid=f65a6070-ed86-465c-a3dc-b21306ba62bf
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 032
Auto (citikka c4 '07) kävi koiranluiden vaihdossa ti. Tämän jälkeen n. 12km ajoa, ilman mitään kummempaa. Tänään puoliskon piti lähteä jonnekin ja sanoi että eturengas tyhjä.
Kävin ihmettelemässä, niin iskari rikki, jousi pompsahtanut paikaltaan ja uponnut renkaaseen sisään.

Mitäs helvettiä tuolle on tapahtunut? Minä ajanut viimeisenä tuolla torstaina ja kyllähän sen olisi huomannut jos iskari hajoaisi.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
847
Auto (citikka c4 '07) kävi koiranluiden vaihdossa ti. Tämän jälkeen n. 12km ajoa, ilman mitään kummempaa. Tänään puoliskon piti lähteä jonnekin ja sanoi että eturengas tyhjä.
Kävin ihmettelemässä, niin iskari rikki, jousi pompsahtanut paikaltaan ja uponnut renkaaseen sisään.

Mitäs helvettiä tuolle on tapahtunut? Minä ajanut viimeisenä tuolla torstaina ja kyllähän sen olisi huomannut jos iskari hajoaisi.
Ettei olisi vaan jousi poikki? Huonolla tuurilla ja rakenteesta johtuen saattaa puhkaista renkaan (esim. jossain BMW:ssä näin)
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
528
Kaverilla katkes satasen vauhdissa vanhasta meganesta jousi ja samalla tavalla rengas puhki.

Kummallista sinänsä jos itsestään parkissa olisi katkennut
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
2 394
Auto (citikka c4 '07) kävi koiranluiden vaihdossa ti. Tämän jälkeen n. 12km ajoa, ilman mitään kummempaa. Tänään puoliskon piti lähteä jonnekin ja sanoi että eturengas tyhjä.
Kävin ihmettelemässä, niin iskari rikki, jousi pompsahtanut paikaltaan ja uponnut renkaaseen sisään.

Mitäs helvettiä tuolle on tapahtunut? Minä ajanut viimeisenä tuolla torstaina ja kyllähän sen olisi huomannut jos iskari hajoaisi.
Normaali ranskalainen.. Jousi menee ihan yllättäen ajossa poikki. Enpä enää noihin PSA kamppeisiin koske. Ajo-opetusajossa olimme, kevyt loiva risteyskäännös oli menossa kun jousen kuuli hajoavan laakista. Hidas vauhti, ei kiire mihinkään, pelasti renkaan ja kaiken muun menemästä paskaks. Jousi kun nappaa kiinni renkaaseen, sen mukana repeää rikki ihan kaikki mahdollinen ja mahdoton. Opetteleva kuojettaja pysäytti meidän tapausessa auton tien sivuun. Tarkistimme ajettavuuuden - vain alin kieppi katkennut, ajettiin kotiin ja romua korjaamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
338
Auto (citikka c4 '07) kävi koiranluiden vaihdossa ti. Tämän jälkeen n. 12km ajoa, ilman mitään kummempaa. Tänään puoliskon piti lähteä jonnekin ja sanoi että eturengas tyhjä.
Kävin ihmettelemässä, niin iskari rikki, jousi pompsahtanut paikaltaan ja uponnut renkaaseen sisään.

Mitäs helvettiä tuolle on tapahtunut? Minä ajanut viimeisenä tuolla torstaina ja kyllähän sen olisi huomannut jos iskari hajoaisi.
Jousihan sieltä on katkennut. Jousen terävä pää pääsee sitten uimaan karkuun kupistaan ja rikkoo huonolla tuurilla renkaan, vetonivelen tai mitä tahansa. Näitä on nähty automerkistä riippumatta. Yllättävän usein menee myös parkissa ollessaan. Aina se silti on parempi vaihtoehto, kuin satasen vauhdissa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 274
Jousihan sieltä on katkennut. Jousen terävä pää pääsee sitten uimaan karkuun kupistaan ja rikkoo huonolla tuurilla renkaan, vetonivelen tai mitä tahansa. Näitä on nähty automerkistä riippumatta. Yllättävän usein menee myös parkissa ollessaan. Aina se silti on parempi vaihtoehto, kuin satasen vauhdissa.
Naapurilla kävi näin ja kovasti ihmetteli että voiko tosiaan jousi katketa auton ollessa pysäköitynä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 032
Joo. Kyllä se kaiken järjen mukaan on siinä parkissa napsahtanut ja uponnut renkaaseen se jousi. Jos se ajossa noin menisi, niin sehän repisi renkaan koko matkalta, uskoisin.
Noh, pitää nyt toivoa että säästyy pelkällä jousien ja renkaan uusimisella. Enemmän tuhoa varmaan onnistuisi tekemään jos olisi vauhtia.

Pitää soitella pajalle heti huomenissa ja kun kerta vakuutukseen kuuluu Pohjolan vahinkopalvelu (hakivat pihasta viime kesänä kun laturi meni), niin pääseepä ihmettelemään miten ne sen siirtävät.
Auto katoksessa pois pakitettavana,
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
5 093
@Ad_Astra Tuossa tapuksessa, kun uusit ne myös ne jouset, kun uusitaan myös iskarit. Kannattaa samalla tarkistaa takapään jouset. Uusilla iskareilla ja jousilla huomaa eron eli reippaasti jäykempi ja paremmalle tuntuu ajaa, kun ei niin löysä enään
 
Viimeksi muokattu:

bonggoo

Tukijäsen
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
301
En tiedä olisiko parempi kysyä tämä tuolla Kysymyksiä & Vastauksia-osiossa mutta laitetaan silti tänne kun auton huoltamisesta on kyse.

Audi A4 1.8 TFSI vm2010 (B8) alkaa olla mittarissa reilu 200tkm, joten ajattelin ainakin tarkastuttaa jakopään. Jakopään pitäisi tässä mallissa olla ketjulla(?), joten kannattaako noita ketjuja uusia vai ainoastaan kiristimet yms. jakopäästä? Vai kuinka pitkäikäisiä nämä ketjut yleensä ovat, että onko turha mitään tarkastella tai vaihtaa kun audi toimii normaalisti eikä kuulu erikoisia ääniä käynnistäessä?
 
Viimeksi muokattu:

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Kiristäjäthän noissa on ollu ongelmakohtana, varsinkin longlife öljynvaihtoväleillä..
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
442
Mjahas. Potilas VW Bora -01 2.0 bensa manuaali ilmastoinnilla.

Tuli rouvalta viestiä että auto työntää pelkkää kuumaa ohjaamoon. Ihan sama mitenkä veivailee ilmastointia / puhalluksen lämpötiloja.
Onkohan tuolla nyt vilmavirtausläppä jumiutunut "Kuuma"-puolelle ja työntää moottorista sitten lämmintä ilmaa jatkuvasti?

Mistähän tuota lähtisi nyt purkamaan ja tutkimaan?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Mjahas. Potilas VW Bora -01 2.0 bensa manuaali ilmastoinnilla.

Tuli rouvalta viestiä että auto työntää pelkkää kuumaa ohjaamoon. Ihan sama mitenkä veivailee ilmastointia / puhalluksen lämpötiloja.
Onkohan tuolla nyt vilmavirtausläppä jumiutunut "Kuuma"-puolelle ja työntää moottorista sitten lämmintä ilmaa jatkuvasti?

Mistähän tuota lähtisi nyt purkamaan ja tutkimaan?
Climatronic? Siinä on sisäänrakennettu self test toiminto, tosin 90% varmuudella vika on se että lämmönsäätöläppä on irti akselistaan. Ohjeita inttervepistä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
771
Mistähän löytyis Ford Transit 2008 räjäytyskuvat? Pitäs liukuoveen uusia osia mutta auto on toisella paikkakunnalla eikä nyt muista miltä ne näyttää.

Tuskaista hommaa koittaa näin uusia autoja korjata, 40 vuotiaaseen jenkkiin tuntuu löytyvän kaikki etsimättä :smoke:
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Mistähän löytyis Ford Transit 2008 räjäytyskuvat? Pitäs liukuoveen uusia osia mutta auto on toisella paikkakunnalla eikä nyt muista miltä ne näyttää.

Tuskaista hommaa koittaa näin uusia autoja korjata, 40 vuotiaaseen jenkkiin tuntuu löytyvän kaikki etsimättä :smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 502
Lokasuoja piti maalata, mutta nyt pitäisi maalata myös ovi jos haluaa siistin. Mitähän tuon kanssa tekee kun sävy on selvästi väärä autoon?
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
34
Mahdollinen uusi ominaisuus löytyi heti, nyt auto tuntuu jotenkin sammuvan "rajusti". Sammuttaessa auto siis selkeästi tärähtää (ohjaamoon tuntuvasti), hieman vähemmän jos kytkin pohjassa. Ei mielestäni ole noin selkeästi aiemmin tuntunut, mutta ehkä olen vain vainoharhainen :D Seurailee tilannetta, josko tuo ei olisi tielle jättävä ominaisuus. Alkaa pian menemään usko tähän yksilöön, kummasti alkanut taas auton vaihtaminen houkuttamaan.
Tätä asiaa nyt seuraillut ja kyllä taitaa moottorin tuennassa olla häikkää. Hyvin pieni värinä tuntuu tyhjäkäynnillä (niin pieni, ettei siihen juuri kiinnitä huomiota), mutta sammuttaessa moottori selvästi nytkähtää. Käsin koitin moottoria heilutella, ei tuntunut liikkuvan sitten yhtään mihinkään. Ainakin googlen mukaan moottorin pitäisi hieman (ei tietenkään mitenkään hervottomasti) liikkua käsivoiminkin, kun "kelluu" kuitenkin kumityynyjen varassa. Nyt kun ei liiku, niin tuosta voinee olettaa, että joku kumityynyistä täysin kaput? Ainiin, piti kärryä vetää (onneksi vain lyhyt matka) ja nelosella ylämäkeen ajaessa 80 km/h nopeudessa alkoi aivan hillitön tärinä, eli eiköhän vika ole tuossa moottorin tuennassa, kun raskaalla kuormalla tärinä pahenee.

Vaihdetaanko nuo moottorintuet yleensä kaikki kerralla, vai vaihdetaanko vaan hajonnut yksilö? Ei nuo kalliita osia ole, että sinänsä ne vaihtaisi kaikki samalla. Eikun Autojerryyn huoltotarjouksia kyselemään, johan tässä onkin monta viikkoa kulunut edellisestä huollosta :)
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
502
Opel Astra H

Etupäästä kuuluu vaimea ja pehmeähkö kolahdus, kun ajaa montuista tai hidasteista. Tulee myös silloin, kun ajaa pienistäkin töyssyistä rauhallisesti. Kuuluu mielestäni vain vasemmalta. Iskarit ja jouset on vaihdettu noin 50 000 km sitten. Mikähän voisi olla?

Lisäksi EGR-venttiilin luota tulee öljyä aika runsaasti, piti lisätä. EGR ohjelmoitu pois päältä, mutta ei tulpattu. Pitäisiköhän tuo nyt tulpata? Mikä voi öljyn tuonne EGR-venttiilille viedä?

Aiemmin mainitsemani jarrujen heikkous ei ole korjaantunut, eikä varmaan ole motivaatiota sitä korjatakaan. Kyllä tuo aika reippaasti pysähtyy kuitenkin. Ollut tuollainen jo vuosia.
 

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 214
Opel Astra H

Etupäästä kuuluu vaimea ja pehmeähkö kolahdus, kun ajaa montuista tai hidasteista. Tulee myös silloin, kun ajaa pienistäkin töyssyistä rauhallisesti. Kuuluu mielestäni vain vasemmalta. Iskarit ja jouset on vaihdettu noin 50 000 km sitten. Mikähän voisi olla?
Koiranluu tai vakaajan puslat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 932
Helevetin ruttelo on taas hajalla. Ajatuksia kaivataan:

Eli 2006 Fiat Scudo 2.0JTD diesel koneella. Ajettu vähän alta n. 140 000km. Alkutalvesta 2021 ollut kylmänä käynnistyongelmia (Startti pyöri mutta ei lähde käyntiin. Kun webastolla hehkutti pari tuntia niin sitten lähti ja kävi iloisesi) tehty korjaamolla määräaikaishuolto jossa vaihdettu jakopää + vesipumppu sekä todettu 3kpl hehkutulppia toimimattomiksi ja ne vaihdettu kans. Vielä tämänkin jälkeen käyntiinlähtö ongelmaa mutta romu viety viralliselle merkkikorjaamolle niin eivät sielläkään keksineet syytä ja kokeillessa siellä oli kuitenkin lähtenyt käyntiin. Nuo ongelmat sitten kuitenkin katosivat mystisesti. Epäilys oli olisiko tankkiin jäänyt kesäkiisseliä liikaa. Mitään vikakoodeja ei näkynyt.

Toimi hyvin tässä välissä mutta oli aika vähän käytössä vuoden päivät (n. 5000km 1,5 vuoden aikana ja lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa) ja nyt sitten alkoi ensi kertaa pitkään aikaan 100km/h vauhtia kokeillessa kone täristämään eikä halunnut kiihtyä ja heti seuraavalla kerralla kaupunkinopeuksissa ja sen jälkeen vielä tyhjäkäynnillä kans kone kuulostaa ettei "käynyt kaikilla". Vein uuteen paikkaan josta todettiin että nokka akselin synkronointi kampiakseliin pielessä. Kun oli puhetta että jakopää raplattu reilu vuosi sitten niin kehottivat olemaan yhteydessä sinne. Jakonpään raplannut korjaamo haki romun ja siellä nyt ihmeteltiin että oli kuulemma ajoitus yhden hampaan ollut pielessä mutta ei vielä senkään jälkeen käynyt hyvin. Olivat sitten havainneet että yhden venttiilien keinuvivuista olevan rikki.

Mitähän tässä nyt kannattaisi tuolle teettää. Korjaamon setä oli sitä mieltä että tuossa pelkässä keinuvivun vaihdossa on riski että sieltä on jotain muuta paskana ja sitten taas perusteellisempi avaus olisi useamman tonnin homma koska kuulemma niin työläs. Oli myös sitä mieltä että ei voinut oikein mitenkään tarkistaa helposti onko sieläl jotain vaurioita vai ei. Voiko tuo jakohihna hypätä jostain syystä itsestään eli onko sen siirtyminen syy vai seuraus? (mittarin mukaanhan) tuo on melko vähän ajettu mutta kuitenkin 16 vuotta vanha niin arveluttaa kuinka kalliita harsimisia tuohon kannattaa tehdä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 701
Helevetin ruttelo on taas hajalla. Ajatuksia kaivataan:

Eli 2006 Fiat Scudo 2.0JTD diesel koneella. Ajettu vähän alta n. 140 000km. Alkutalvesta 2021 ollut kylmänä käynnistyongelmia (Startti pyöri mutta ei lähde käyntiin. Kun webastolla hehkutti pari tuntia niin sitten lähti ja kävi iloisesi) tehty korjaamolla määräaikaishuolto jossa vaihdettu jakopää + vesipumppu sekä todettu 3kpl hehkutulppia toimimattomiksi ja ne vaihdettu kans. Vielä tämänkin jälkeen käyntiinlähtö ongelmaa mutta romu viety viralliselle merkkikorjaamolle niin eivät sielläkään keksineet syytä ja kokeillessa siellä oli kuitenkin lähtenyt käyntiin. Nuo ongelmat sitten kuitenkin katosivat mystisesti. Epäilys oli olisiko tankkiin jäänyt kesäkiisseliä liikaa. Mitään vikakoodeja ei näkynyt.

Toimi hyvin tässä välissä mutta oli aika vähän käytössä vuoden päivät (n. 5000km 1,5 vuoden aikana ja lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa) ja nyt sitten alkoi ensi kertaa pitkään aikaan 100km/h vauhtia kokeillessa kone täristämään eikä halunnut kiihtyä ja heti seuraavalla kerralla kaupunkinopeuksissa ja sen jälkeen vielä tyhjäkäynnillä kans kone kuulostaa ettei "käynyt kaikilla". Vein uuteen paikkaan josta todettiin että nokka akselin synkronointi kampiakseliin pielessä. Kun oli puhetta että jakopää raplattu reilu vuosi sitten niin kehottivat olemaan yhteydessä sinne. Jakonpään raplannut korjaamo haki romun ja siellä nyt ihmeteltiin että oli kuulemma ajoitus yhden hampaan ollut pielessä mutta ei vielä senkään jälkeen käynyt hyvin. Olivat sitten havainneet että yhden venttiilien keinuvivuista olevan rikki.

Mitähän tässä nyt kannattaisi tuolle teettää. Korjaamon setä oli sitä mieltä että tuossa pelkässä keinuvivun vaihdossa on riski että sieltä on jotain muuta paskana ja sitten taas perusteellisempi avaus olisi useamman tonnin homma koska kuulemma niin työläs. Oli myös sitä mieltä että ei voinut oikein mitenkään tarkistaa helposti onko sieläl jotain vaurioita vai ei. Voiko tuo jakohihna hypätä jostain syystä itsestään eli onko sen siirtyminen syy vai seuraus? (mittarin mukaanhan) tuo on melko vähän ajettu mutta kuitenkin 16 vuotta vanha niin arveluttaa kuinka kalliita harsimisia tuohon kannattaa tehdä.
Itse aloittaisin ihan ekana siitä että tuleeko hehkuille ylipäätään jännitettä sekä tuleeko sitä tarpeeksi (hehkun releen kontaktit menneet)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 676
TT 8N 1.8T tekee semmost että saattaa lähteä käyntiin "traktorina" eli käy varmaan vajailla ja ruksuttaa muistaakseni 500 rpm kierroksilla ja vastaa huonosti kaasuun ja nykii. Pitää sammuttaa moottori ja käynnistää uudestaan niin toimii taas normaalisti. Tekee tätä ehkä 1/20-1/30 käynnistyskerroista.

Ei vikakoodeja.

Veikkauksia?
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
357
Helevetin ruttelo on taas hajalla. Ajatuksia kaivataan:

Eli 2006 Fiat Scudo 2.0JTD diesel koneella. Ajettu vähän alta n. 140 000km. Alkutalvesta 2021 ollut kylmänä käynnistyongelmia (Startti pyöri mutta ei lähde käyntiin. Kun webastolla hehkutti pari tuntia niin sitten lähti ja kävi iloisesi) tehty korjaamolla määräaikaishuolto jossa vaihdettu jakopää + vesipumppu sekä todettu 3kpl hehkutulppia toimimattomiksi ja ne vaihdettu kans. Vielä tämänkin jälkeen käyntiinlähtö ongelmaa mutta romu viety viralliselle merkkikorjaamolle niin eivät sielläkään keksineet syytä ja kokeillessa siellä oli kuitenkin lähtenyt käyntiin. Nuo ongelmat sitten kuitenkin katosivat mystisesti. Epäilys oli olisiko tankkiin jäänyt kesäkiisseliä liikaa. Mitään vikakoodeja ei näkynyt.

Toimi hyvin tässä välissä mutta oli aika vähän käytössä vuoden päivät (n. 5000km 1,5 vuoden aikana ja lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa) ja nyt sitten alkoi ensi kertaa pitkään aikaan 100km/h vauhtia kokeillessa kone täristämään eikä halunnut kiihtyä ja heti seuraavalla kerralla kaupunkinopeuksissa ja sen jälkeen vielä tyhjäkäynnillä kans kone kuulostaa ettei "käynyt kaikilla". Vein uuteen paikkaan josta todettiin että nokka akselin synkronointi kampiakseliin pielessä. Kun oli puhetta että jakopää raplattu reilu vuosi sitten niin kehottivat olemaan yhteydessä sinne. Jakonpään raplannut korjaamo haki romun ja siellä nyt ihmeteltiin että oli kuulemma ajoitus yhden hampaan ollut pielessä mutta ei vielä senkään jälkeen käynyt hyvin. Olivat sitten havainneet että yhden venttiilien keinuvivuista olevan rikki.

Mitähän tässä nyt kannattaisi tuolle teettää. Korjaamon setä oli sitä mieltä että tuossa pelkässä keinuvivun vaihdossa on riski että sieltä on jotain muuta paskana ja sitten taas perusteellisempi avaus olisi useamman tonnin homma koska kuulemma niin työläs. Oli myös sitä mieltä että ei voinut oikein mitenkään tarkistaa helposti onko sieläl jotain vaurioita vai ei. Voiko tuo jakohihna hypätä jostain syystä itsestään eli onko sen siirtyminen syy vai seuraus? (mittarin mukaanhan) tuo on melko vähän ajettu mutta kuitenkin 16 vuotta vanha niin arveluttaa kuinka kalliita harsimisia tuohon kannattaa tehdä.
Jos jakopää tehty oikein ja hihna ollut oikealla kireydellä, ei se helposti hyppää ilman ulkoista ärsykettä (apulaitehihna, kivi, ruuvi tms). Käynnistymättömyys kylmänä selittyy jaon heitolla ja katkenneella keinulla. Uusi keinu paikoille ja sylinterin painetesti niin selviää onko venttiili mutkalla. Keinu on näissä moottoreissa sulakkeena, jonka tarkoitus antaa myöten, jotta vältytään isommalta remontilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 466
TT 8N 1.8T tekee semmost että saattaa lähteä käyntiin "traktorina" eli käy varmaan vajailla ja ruksuttaa muistaakseni 500 rpm kierroksilla ja vastaa huonosti kaasuun ja nykii. Pitää sammuttaa moottori ja käynnistää uudestaan niin toimii taas normaalisti. Tekee tätä ehkä 1/20-1/30 käynnistyskerroista.

Ei vikakoodeja.

Veikkauksia?
Oma 2.0 B5.5 passatti on alkanut tekemään samaa miltei joka kylmäkäynnistyksellä. Tuntuu kuin kävisi kolmella. Heti uudella yrittämällä kuitenkin käynnistyy normaalisti. En ole vielä jaksanut alkaa vikaa selvittää, koska ei tuossa uudelleen käynnistämisessä mene kuin muutama sekuntti aikaa.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 701
Oma 2.0 B5.5 passatti on alkanut tekemään samaa miltei joka kylmäkäynnistyksellä. Tuntuu kuin kävisi kolmella. Heti uudella yrittämällä kuitenkin käynnistyy normaalisti. En ole vielä jaksanut alkaa vikaa selvittää, koska ei tuossa uudelleen käynnistämisessä mene kuin muutama sekuntti aikaa.
Melkeen tsekkaisin tyhjäkäynnillä suuttimien korjausarvot että onko heittoa. Pieni aavistus sille että jos pumpparikone että suuttimien tiiviste sekä poteroremppa edessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 466
Melkeen tsekkaisin tyhjäkäynnillä suuttimien korjausarvot että onko heittoa. Pieni aavistus sille että jos pumpparikone että suuttimien tiiviste sekä poteroremppa edessä.
Ei ole diisseli, vaan ihan bensakone, jos sitä tarkoitit.
Pitäis jaksaa hommata joku halppis obd-lukija kun mittaristossakin palaa "moottori kuvake" valo.. Mutta ensi tuntumalta voisi tulpat uusia kun en tiedä milloin ne on viimeksi uusittu ja kilometrejä autolla on takana jo reilu 350tkm, niistä itse ajanut noin 1tkm kun tuon alkuvuodesta ostin vanhan bemarin tilalle.
Se vanha E36 316i compact meni sitten lopulta sprintti aihioksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 701
Ei ole diisseli, vaan ihan bensakone, jos sitä tarkoitit.
Pitäis jaksaa hommata joku halppis obd-lukija kun mittaristossakin palaa "moottori kuvake" valo.. Mutta ensi tuntumalta voisi tulpat uusia kun en tiedä milloin ne on viimeksi uusittu ja kilometrejä autolla on takana jo reilu 350tkm, niistä itse ajanut noin 1tkm kun tuon alkuvuodesta ostin vanhan bemarin tilalle.
Se vanha E36 316i compact meni sitten lopulta sprintti aihioksi :)
Jos VAG konsernille niin obdeleven
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
37
Kesävanteiden kylkiä on edellinen omistaja hieronut Münchenin kanttareihin. Olisiko ehdotuksia että kannattako a) ajaa sellaisenaan b) korjata vai c) vaihtaa vanteet. Taitavat olla 17-tuumaiset bmw:n alkuperäiset.

Mistä pk-seudulla kannattaa kysellä korjausta? Pitääkö maalata sen jälkeen? Parissa vanteessa on enemmän rupea. Voisin antaa nämä syksyllä renkaineen ja ostaa keväällä uudet renkaat.
Jos vilkaisis vanteista BmW:n osanumeron ja sillä hakisi eBay.de? Merssuun sain tuolla metodilla edukkaasti vannesarjan kun oli yhtä hillittyä koko kun sun noi 17”.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 231
CLK:n kattokaapelin vaihtoa seuraavaksi. Onneksi löytyy Youtubesta ohjeet. Kiristin ne viimeksi tiukimmalle ja katto toimi aikansa, mutta poikkihan se toinen sitten meni. Olishan se kiva, että avoauton katto toimis:)
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
CLK:n kattokaapelin vaihtoa seuraavaksi. Onneksi löytyy Youtubesta ohjeet. Kiristin ne viimeksi tiukimmalle ja katto toimi aikansa, mutta poikkihan se toinen sitten meni. Olishan se kiva, että avoauton katto toimis:)
Aika turhaa, lörön kampaaja-audin katto on ollu ylhäällä viimeks kai viime vuonna. :cool:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 231
On se mukavaa ajella katto alhaalla, kunhan on tarpeeksi lämmintä. 18+ tai enemmän riittää ainakin minulle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 381
Aika turhaa, lörön kampaaja-audin katto on ollu ylhäällä viimeks kai viime vuonna. :cool:
Katto on kiva sulkea, kun ajaa avon talliin, ei sisusta pölyynny niin herkästi.
Muuten kattoa ei oikein tarvitse kuin satunnaisen sateen takia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
572
V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)

Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..:D

Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.

Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.

Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.

Kenelläkään mitään kivaa ideaa?

Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?

edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 701
V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)

Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..:D

Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.

Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.

Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.

Kenelläkään mitään kivaa ideaa?

Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?

edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
Itte aikanaan imin autosta missä läpät yms tingentangelit tankin tyhjäksi ihan paineilmakäyttöisellä öljyimulla (toki imun ollessa ulkona että huurut menee taivaan tuuliin). Imuletkuna kun käyttää pneumatiikkaputkea niin liukuu herkästi ja ei tarraa läppiin kiinni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
170 763
Viestejä
3 155 852
Jäsenet
57 797
Uusin jäsen
SirEdwin

Hinta.fi

Ylös Bottom