Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
34
Biltemasta saa edullisia kierteen korjaussarjoja koko kohtaisesti. vastaavia, kuin helicoil.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
No vielä piti jatkaa tänään tuota Nissanin jarruremonttia. Sattuneesta syystä kun kello oli eilen rempan loputtua jo 9 illalla niin ei tullut lähdettyä koeajolle. Tänään sitten lähdin ajamaan niin kauhea kahina takaa! Eipä mitään, toisella autolla liikenteeseen. Nyt sitten katsoin että mikä siellä kahisee. Jarrukilven hitsaussaumat hankasivat jarrulevyyn! Ei ollut kuin parista millistä kiinni. Rälläkällä saumat tasaiseksi (naapurit varmasti kiittivät) niin ei kahise enää.
Tarinan opetus: Kun vaihdat jarrukilven halkaisemalla ja hitsaamalla, SIISTI SAUMAT! Ainakin sisäpuolelta :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 279
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 333
Ei nyt korjata autoa, mutta että voi sylettää Autoverkkokaupan asiakaspalvelun toiminta määräaikaishuollon jälkeen. Vaimolleni ei annettu maksetusta määräaikaishuollosta kuittia, kassalla oli joku harjoittelija. Vaimo tivasi tätä useasti, mutta joutui luovuttamaan huoltoneuvojan todella heikon palveluasenteen sekä vaimoni kiireen vuoksi.

Auto haettiin maanantaina aamusta ennen töiden alkamista. Maanantai iltapäivästä puhelinyhteys Autoverkkokaupan asiakaspalveluun ja kuittipyyntö sähköpostiin. Ei kuulu maanantaina, tiistaina eikä keskiviikkona. Torstaina eli eilen uusi yhteys ja uusi pyyntö sähköpostiin. Ei kuulu torstaina eikä tähän hetkeen menneessä ole viestiä tullut.

Nyt äskettäin lähti sitten vihainen sähköposti suoraan huoltopäällikölle.
Sen verran päivitystä tähän, että huoltopäällikkö hoiti lopulta homman mallikkaasti ja asiallisesti maaliin.
 
Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
32
Volvo s60 '08 mittaristo lakkas toimimasta ja ruuduissa predator kieltä, kakkosauto taas muuten leima kunnossa mutta ruostetta pyörähelmakoteloissa takana ja helmassa... Eiköhän sitä jommalla kummalla kohta pääse liikkumaan, näköjään 300-400e käytetty mittaristo mutta joutuu kyllä käyttää juotto keikalla jos saisi pidettyä samat kilsat ym. Näissäkin hinta haarukka ollut aika raju kun täälläpäin harva mesta tekee sitä.
Oletko nähnyt tätä ilmoitusta? Autoelektroniikka ja automittariston korjaus, Kuopio
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.
Hommaa vuotava korkeapaineletku ohjaustehostimessa niin vaihtuu ihan itsekseen ne öljyt kokonaan uusiin :cigarbeye:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
100
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 508
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
100
varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.
Aika tiukassa on kokonaiset virranjakajatkaan ( denso 33100-57B1 ) . Tai siten hinta on jotain aivan älytöntä ( 250eur tms.). Plan B voisi olla anturin tekeminen uudelleen, ei kai toi ole muuta kuin sopivan kokoinen kela.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
Tämäkin nyt on osaan nähden hinnaltaan niin kova, etten välttämättä suosittelisi tarttumaan, mutta saat ainakin uuden osanumeron hakujasi varten. (33140-60B50-000)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
915
Eikö löydy ihan suomesta jostain purkuautosta tjms, ostoilmoitusta vain tai selaamaan nettivaraosaa. On noita senverran paljon kuitenkin pihanperille ruostevammaisena jäänyt että luulisi löytyvän.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 876
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D
Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 876
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 876
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
Sitten on kyllä ihmeellistä, jos toiselle puolelle meni samanlainen levy aiemmin ilman ongelmia. Jos ei levyssä olut valuvirhettä, niin ettei autoon olisi joskus vaihdettu jompaa kumpaa napaa? Selittäisi miksi toiselle puolelle levy meni ja toiselle nyt ei. Vääriä osia on itselle kyllä tullut, muttei koskaan tuollaista, että toiselle puolelle menisi levy ja toiselle ei.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
297
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
ihan kuin noi pulttien reiät olisi aavistuksen liian pienet. pinnapultit kun levenee juurestansa?
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
527
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.

Olikos rummun sisähalkaisijassa suurta eroa? Pakko sanoa että todella outo tapaus.
 

dot1q

Team SER
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
2 028
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
Joku näppärä vaihtanu väärän napa osan siihen joskus..
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
314
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
Ei siinäkään ollut silmällä havaittavaa eroa vanhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
Itsehän olen tässä alkanut motin puuttuessa koska pyöreäksi menevät torxin kannat, niin josko myis tuon romun sellaisenaan ja tilalle ehkä sitten joku Q7 4.2 bensana ja quattrona... :sangry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 449
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Itse lähtisin ihan kettuilematta Googlesta ;)

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
 
Liittynyt
08.03.2020
Viestejä
48
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Tällä viikolla ei omassa A4 lähtenyt webasto käyntiin aamulla. Iltapäivällä otin sulakkeet pois ja laitoin takaisin niin alkoi pelittämään. En tiedä suuttuuko nuo laitteet kun ei käytä kesällä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 508
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 812
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 197
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
No, ei läpene tyhjäkäynillä on nomaalia, katti vaatii lämpöä toimiakseen. Käy ottaa päästölappu jossain pajalla jolla halua saada päästöarvot kohdalleen hetken konetta käyttämällä.
Joskus vuosia sitten ostin Saab:iin tarvikekatin, moottoria joutu pitkään pitämään kierroksilla ennenkuin alkoi katti toimimaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 508
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...
IR-lämpömittarilla mittailin, ja mulla oma päästömittari, tosin hieman viallinen mutta näyttää kyllä HC:t kohtalaisella tarkkuudella.

nuo HC:t lähtee tyhjäkäynnillä siis nousuun, ja katalysaattori on alle 200c takaosasta, missä on lambdan paikka..

ajamalla tai kierrättämällä konetta saa lämpeemään kyllä, ja HC laskee, mutta tyhjäkäynnillä siis "hiipii" ylöspäin.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
402
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 543
Näköjään moniurahihnan käyttämän apulaitteen hihnapyörä voi kulua puhki. Eipä sitten tämä remmin märinä ihan uudella remmillä korjaudukaan. 18 vuotta ja 539tkm

2021-10-16 14.32.42.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Ei se muuta tarvi, jos muuta ei ole rikki. Uusi suojakumi rasvoineen tulee nivelen mukana. Hyvä hetki tosin vaihtaa esim. alapallonivel, mutta ei sitäkään turhaan tarvitse.
Trodolla on se hakusuodatin omilla sivuillaan. Voit valita laatutason rastittamalla halpis/keskitaso/premium. Pitää melko hyvin paikkaansa. Yleisenä ohjeena: Älä ota sitä halvinta.
 

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
969
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
SKF noista vaihtoehdoista. Muuta on turhaa vaihdella vain vaihtamisen ilosta.

edit. semi hidas.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 508
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
566
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.
Ainakin noissa pienemmissä sarjoissa se "insertti" liikkuu vain asennustyökalulla pyörittäen sisäänpäin, se on ikäänkuin pitkää jousimaista lankaa kierteenä. Asennuksen lopuksi vielä lyödään tuurnalla tms se asennustyökalua varten oleva väkänen irti korjauskierteestä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
148 720
Viestejä
2 825 400
Jäsenet
54 032
Uusin jäsen
taavixx

Hinta.fi

Ylös Bottom