SystemaStore lopettaa, nimi vaihtuu ja keskittyy yritysasiakkaisiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 846
systemastore-logo.jpg


Tietokeskuksen tytäryhtiö SystemaStore Oy:stä tulee nimenmuutoksen myötä Oulun Tietokeskus Oy. Muutos astuu voimaan 1.6.2018.

Muutoksen yhteydessä kuluttajille suunnatut myymälät Oulussa ja Kemissä sulkeutuvat, sekä kuluttajia palveleva SystemaStore.com verkkokauppa lakkaa.

Kuluttaja-asiakkaiden kaikki keskeneräiset tilaukset toimitetaan sovitusti. Takuuasioissa kuluttajia auttaa jatkossa systemastore.com/rma.

Muutos on osa Tietokeskuksen strategiaa, jossa keskitytään palvelemaan yritysasiakkaita ja julkishallintoa.

Lisää tietoa: SystemaStore Oy

---

Lakkauttamisen johdosta SystemaStore poistuu myös Hinta.fi-hintavertailusta.
 
Harmi kun lopettavat. Mutta kilpailu lienee veristä ja katteet minimissä kuluttajapuolella, ymmärrettävää pyrkiä sinne missä raha on.
 
On kyllä tosi kova paikka. Ihan kuin oma koira tai lähisukulainen kuollut ois. Monta tietokonetta, puhelinta, oheislaitetta ja muita olemme kivijalkaliikkeestä ostaneet. Byääh! :´(
 
Eka PC tuli ostettua Systemasta, Compaq Presario 486sx2/66 maaliskuussa -95. Kuukautta myöhemmin samaan rahaan olisi saanut Pentium90:sen...
Lapstoressa tuli myös asioitua, yhdistelmäliikkeestä en tainnut mitään kummoista hankkia, enkä loppuunmyyntiinkään ehtinyt, vaikka pojalle pitäisi konetta kasata...

Rauha SysLapin muistolle!
 
Jokunen palikka sieltä tullut hankittu ja oli niitä harvoja mitä myivät mushkin muisteja.
Positiivinen kaupankäynti on ollut kyllä.
 
No voihan vidu, meinasin logata tilille vielä kerran ja ottaa varmuuskopiot mitä kaikkea on tullut ostettua ja eihän sivua enää ole? Ilmoitus sähköpostiin olisi ollut kiva.
Ei pakana näin, lapsikin osaa ilmoittaa tilien sähköposteihin ilmoitusta tili menee closed tilaan ennalta määräämättömäksi ajaksi. Pakanan pakana :mad:
muutenkin info sivulla lukee että muutos astuu voimaan 1.6.2018 :beye:
 
No voihan vidu, meinasin logata tilille vielä kerran ja ottaa varmuuskopiot mitä kaikkea on tullut ostettua ja eihän sivua enää ole? Ilmoitus sähköpostiin olisi ollut kiva.
Ei pakana näin, lapsikin osaa ilmoittaa tilien sähköposteihin ilmoitusta tili menee closed tilaan ennalta määräämättömäksi ajaksi. Pakanan pakana :mad:
muutenkin info sivulla lukee että muutos astuu voimaan 1.6.2018 :beye:
Laita mailia tai käy paikan päällä, eiköhän tuommoinen järjesty.
 
Onko Oulussa mitään korvaavaa liikettä, josta saa komponentit ja kasauksen tai korjaukset?
Melkoisen aukonhan tuon loppuminen jätti jälkeensä. Pikkupoikana joskus 90-luvun puolivälissä tuli kuolattua Merilapin Systeman valikoimia. Myöhemmin opiskeluaikoina vakioliikkeenä oli Lapstoren yliopiston toimipiste ja sen jälkeen Systemastore. RIP
 
Onko Oulussa mitään korvaavaa liikettä, josta saa komponentit ja kasauksen tai korjaukset?
Melkoisen aukonhan tuon loppuminen jätti jälkeensä. Pikkupoikana joskus 90-luvun puolivälissä tuli kuolattua Merilapin Systeman valikoimia. Myöhemmin opiskeluaikoina vakioliikkeenä oli Lapstoren yliopiston toimipiste ja sen jälkeen Systemastore. RIP
datagroup taitaa olla lähin vastaava.
ja tietysti verkkokauppa.com
 
Viimeksi muokattu:
Todella harmillinen juttu kun lopettaa kuluttajamyynnit. Monet komponentit tuli ostettua paikan päältä tai verkkokaupan kautta.
 
Luulisi, ettei nykytekniikalla varastokirjanpitoon yhdistetty verkkokauppa olisi kauhean työläs ylläpidettäväksi. Kun liikevaihto ja siis myynti vähenee, niin lähtee huono kierre käyntiin. Aina on tämä ikuinen usko, että yritysasiakkaat eivät ymmärrä mistään mitään, ja että niiltä voi kiskoa ylihintaa paremman kannattavuuden saamiseksi. Onkohan se todellakin muka näin? En oikein usko moiseen konseptiin. Onnea tietenkin yritykseen.

T -.-
 
Luulisi, ettei nykytekniikalla varastokirjanpitoon yhdistetty verkkokauppa olisi kauhean työläs ylläpidettäväksi. Kun liikevaihto ja siis myynti vähenee, niin lähtee huono kierre käyntiin. Aina on tämä ikuinen usko, että yritysasiakkaat eivät ymmärrä mistään mitään, ja että niiltä voi kiskoa ylihintaa paremman kannattavuuden saamiseksi. Onkohan se todellakin muka näin? En oikein usko moiseen konseptiin. Onnea tietenkin yritykseen.

T -.-
Ei tässä sellaisesta kyse. Tuo omistajayritys tietokeskus ei ole koskaan palvellut yksityisasiakkaita. Systemastoren ostivat yritysasikkaiden takia varmasti ja nyt päätoimialan ulkopuolinen nappikaupparönsy katkaistaan pois. Kyllä tietokeskus tietää jo miten yritysten kanssa toimitaan. Ei tässä enää mistään uskosta ole kyse.
 
Kevyet mullat. Tuoltakin on tullut ostettua yhtä sun toista.
 
Luulisi, ettei nykytekniikalla varastokirjanpitoon yhdistetty verkkokauppa olisi kauhean työläs ylläpidettäväksi. Kun liikevaihto ja siis myynti vähenee, niin lähtee huono kierre käyntiin. Aina on tämä ikuinen usko, että yritysasiakkaat eivät ymmärrä mistään mitään, ja että niiltä voi kiskoa ylihintaa paremman kannattavuuden saamiseksi. Onkohan se todellakin muka näin? En oikein usko moiseen konseptiin. Onnea tietenkin yritykseen.

T -.-


Veikkaan että seisova varasto jää pois. Siksi yritysmyynti, tuohan ei kuitenkaa ole myyntiä vikaantuvien laitteiden varalle vaan monta kuukautta ennen tehtyjen tilausten toimituksia.

Dustinkin kasvattaa muskeliaan: Lehdistö | Dustin.fi

Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Dustin voi jättää vähittäismyynnin pois, sehän on sille vain harrastelua.
 
Ikävästi vain kaiken keskittyminen harvojen tahojen käsiin johtanee aina lopulta siihen, että markkinat jaetaan hiljaisella yhteisymmärryksellä, eikä hinnoilla yhtään edes taistella. Loppupeleissä näyttää esim. siltä, että jokin Lidl:kin on nyt tyytynyt tuohon nappaamaansa noin 10% siivuun, ja ottaa sitten siitä omasta osastaan täällä vain paremman katteen. Vähittäismyynti hinnat ovat täällä Suomessa yhä edelleen noin 20% suuremmat kuin Euroopassa, eikä tuo välimatka sitä selitä. Välimatkan merkitys on alle 2% tuotteen loppuhinnasta. Siksihän tänne tuodaan valmiita taikinoita paistettavaksi patongeiksi jostain Ranskasta ja Belgiasta saakka. Homma vaikutti alkuun aivan järjettömältä, ennen kuin tuo kulurakenne selvisi, että valmiin taikinan siirtämisellä paikasta toiseen ei todellakaan ole oikein mitään merkitystä sen hinnan muodostumiseen.

Esim. jokin Jimms itsenäisenä on käsittääkseni voinut aiemmin aika notkeastikin ostaa maailmalta sangen pieniä eriä erikoisempia tuotteita, ja hommaan on riittänyt ihan paikallisen tason päätös. Kun omistajuus ja tausta on jatkossa jollain CaseKingillä, niin tuollainen toiminta tosiasiassa loppuu. Sen jälkeen myydään enää sitä, mitä on ison ketjun sisäänostaja ostanut, ja se on sitten siinä. Pakkohan niiden on suitsuttaa sitä, että "palvelu paranee", mutta tekeekö se sitä ihan oikeasti vaiko ei? CaseKing on tietenkin ihan asiallinen firma, mutta suuruuden lait koskevat myös sitäkin firmaa. Sisään ostetaan aina heti tuhansia ja taas tuhansia yksiköitä jotakin, ja jos jokin pieni toimittaja ei tuota määrää voi edes toimittaa, niin tuo myyntikanava heille kyllä sitten sulkeutuu.

SystemaStorella oli aika mukavasti tarjolla erilaisia Lian Li koteloita, myös niitä vanhempia malleja. On sääli, että se poistui kuluttaja markkinoilta.

T -.-
 
Onko kellään kokemusta takuuasioiden hoidosta muutoksen jälkeen? Vieläkö niitä Oulun Tietokeskus Oy hoitaa, vai pitääkö mennä suoraan maahantuojan pakeille?
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 953
Viestejä
4 414 407
Jäsenet
73 275
Uusin jäsen
lautjy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom