Synologyn NAS-palvelimen jako internetin yli

Liittynyt
16.02.2024
Viestejä
1
Oon aikasemmin jakanut kovalevyllä olevia tiedostoija yhden asunnon sisällä käyttämällä Windowsin omaa SMB jako-ominaisuutta. Se on toiminut tähän asti mun käyttötarkotuksiin vallan mainiosti varsinkin, kun kone, jolla sitä olen ylläpitänyt, on ollut lähestulkoon aina päällä. Nyt tilanne on muuttunut ja olisi tarve, että kahdessa eri asunnossa olisi pääsy samoihin tiedostoihin. Olen ajatellut ostaa Synologyn NAS-palvelimen, joka sijaitsisi asunnossa 1 ja hoitaisi siellä tiedostojen jaon. Mietin nyt miten asunnossa 2 olisi mahdollista päästä käsiksi noihin samoihin tiedostoihin. Toiveena olis siis pystyä pääsemään käsiks tiedostoihin Windowsin resurssienhallinnan kautta ilman, että ne tallentuis koneelle. Samaan tyyliin kuin aikasemmin SMB jaon avulla.

Nyt alkaa oma tietotaito loppumaan sen suhteen, että miten tälläinen setuppi kannattaisi toteuttaa. Oon mietinyt Cloudflaren käyttöä, mutta en ole sitten lopulta varma miten sekään toimisi. Onko siis mahdollista jakaa noita tiedostoja internetin yli turvallisesti avaamatta portteja pelkän Synologyn avulla? Onko Synology drive mahdollinen vaihtoehto? Tallentaako se niitä tiedostoja koneelle, jos niitä avaa? Oon siis kyllä ajatellut ostaaa mallin, joka tukee Dockeria, mutta Docker on itselle vain ideana tuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 193
Teet synosta openvpn palvelimen ja vpn putken yli sitten tiedostoihin käsiksi?
Tällöin asunnon 2 kone on suoraan asunnon 1 lähiverkossa ja kaikki palvelut toimivat samalla tapaa kuin asunto 1ssä.

Synolla on myös se joku synoconnect tjsp, en ole vain tutustunut. Sillä kai jotenkin toimisi myös, kai.

Minkälaiset yhteysnopeudet asunnoissa on? Se toki vähän määrittää kuinka sujuvaa käyttö on.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 163
Synologyyn saa kai syncthingin asennettua? Suht simppeli systeemi, jos se ilmainen välityssysteemi riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
496
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 005
Viestejä
4 209 923
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom