Sykemittarit ja aktiivisuusrannekkeet urheilukäytössä

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
siis siitä kellon käyttöliittymästä? - Vaimo ei halua mitään profiileja luoda mihinkään pilveen...

Ei ainakaan manuaalista löydy... eikä mikään "looginen ele" kosketuspinnalla anna vaihtoehtoa treenin poistamiseen... Pitänee käydä kysymässä asiantuntijaliikkeessä, joka möi... Polarin helpparikaan ei vastaa...
Eipä taida onnistua kellosta mitenkään. Tarvitsee joko FlowAppin (kännykkä) tai FlowSyncin (tietokone), jolla kellon voi yhdistää Polar Flow-tilille ja sieltä voi poistaa treeenejä, lisätä harjoituksia ja harjoitustavoitteita jne.

Harkitsisin sen tilin luomista. Noiden edellä mainittujen juttujen lisäksi vaimosi menettää kellon ohjelmistopäivitykset, eli erinäköiset bugien korjaukset ja ominaisuusparannukset jää välistä. Esim tässä linkki Igniten ensimmäiseen päivitykseen: Ignite 1.1.5
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Siis tottakai oletin, että sovelluksesta. Eiks kellosta vaan pistetä reeni päälle ja sit synkata ja kaikki seuranta mobiiliappista ja tarkemmat analyysit pc-puolella... Toki aamuisin sitä kattoo uniseurannan ranteesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Ostettiin vaimon kanssa molemmat Huawei Band 4/5 (vaimolla nelonen, itellä vitonen) aktiivisuusrannekkeet ihan perus aktiivisuuden ja lenkkien mittailuun. Ollaan molemmat ihmetelty kun Huawei Band / Huawei Health -äppi ei osaa laskea kulutettuja kilokaloreita oikein. On laitettu painot softaan oikein yms, mutta silti kulutetun energian määrä on jotenkin epämääräisen alhainen, esim itellä raavaana miehenä 110-130bpm sykealueilla tunnin lenkki kuluttaisi rannekkeen mukaan noin 100kcal. Onko muilla tullut vastaan samaa, tai korjauskeinoa tähän?

Arvioitahan nuo tietysti aina on, eikä edes niin tärkeä ominaisuus kun itse osaa jotakuinkin arvioida kulutuksen, mutta olisihan tuo kiva jos ominaisuus toimisi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mitä mallia suosittelette näillä spekseillä:
- vedenpitävä
- luotettava sykemittaus
- GPS
- unenseuranta
- askelmittari
- jotain urheilulajivalintoja

Mitään sähköpostia tai puhelimeen vastailua tms. ei tarvitse.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Ignite + sykevyö (jos luotettavan sykemittauksen haluut ihan mihin tahansa... Ranteesta ei saa täysin luotettavasti ja sykenousut jne. näkyy viiveellä + väkisin joskus miten sattuu). Ignitessä lajeja on ainakin ihan helkkaristi ja lisääkin saa tehtyä. Hyvinhän tolla on pärjännyt ilman sykevyötäkin, kun vaan vähän suodattaa itse ts. Polar Flow kyllä tuntuis antavan suht oikein rasitustietoa ym.. Polaria pitää kehua tuostaunenseurannasta jne, mikä oikeesti ihan hyvä mittari palautumiseen.

Polarilla on myös asiakastuki toiminut joka kerralla / ongelmat on ratkaisu ja tukea on saanut softapuolellekin kun halusin tietynlaisen voimanostotreenin ohjelmoida Igniteen itselleni (elikkä sarjataukojen kesto-optimointiin sellanen, että värähtää ranteessa kun syke laskee johonkin n. 120 hujakoille kun ensin tuli seurailtua ilman kyseisenlaista "suosikkiohjelmaa", milloin suunnilleen on sykkeen perusteella ns. palautuneen tuntuinen sarjoista...).
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Ignite + sykevyö (jos luotettavan sykemittauksen haluut ihan mihin tahansa... Ranteesta ei saa täysin luotettavasti ja sykenousut jne. näkyy viiveellä + väkisin joskus miten sattuu). Ignitessä lajeja on ainakin ihan helkkaristi ja lisääkin saa tehtyä. Hyvinhän tolla on pärjännyt ilman sykevyötäkin, kun vaan vähän suodattaa itse ts. Polar Flow kyllä tuntuis antavan suht oikein rasitustietoa ym.. Polaria pitää kehua tuostaunenseurannasta jne, mikä oikeesti ihan hyvä mittari palautumiseen.

Polarilla on myös asiakastuki toiminut joka kerralla / ongelmat on ratkaisu ja tukea on saanut softapuolellekin kun halusin tietynlaisen voimanostotreenin ohjelmoida Igniteen itselleni (elikkä sarjataukojen kesto-optimointiin sellanen, että värähtää ranteessa kun syke laskee johonkin n. 120 hujakoille kun ensin tuli seurailtua ilman kyseisenlaista "suosikkiohjelmaa", milloin suunnilleen on sykkeen perusteella ns. palautuneen tuntuinen sarjoista...).
Ajattelin itsekin tämän Igniten hommata välimallinratkaisuna kun ei nuo järeän pään lisäfeaturet ole itselleni niin tärkeitä. Nykyinen M400 sykevyöllä on kestänyt yhdellä akun ja rannekkeen vaihdolla yli 5 vuotta joka on ihan hyvä saldo. Onkos tästä perus musta/kromi Igniten voluumimallista ollut mitään tarjouksia?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Ite ostin paikallisesta Interaportista (itselle mustan perusmallin ja valkosen silikonirannekkeellisen annoin vaimolle) Igniten 169€ ja tuon ekan tinkasin Powerista 30€ normihinnasta pois (ja jos ois ottanu Fortumin sähkösopparin niin ois kuulemma saanu viel 50€ lisää) . On niissä katetta, niin kyllä ne sen myy halvemmalla jos sattuu oleen myyntihaluja. Elisalla perusmalli nyt 179 €.

Se se perus kantsii olla ja Wishistä tms. parempia rannekkeita 2-3 € / kpl postikuluineen. Polarin silikoniranneke ei oo hyvä kuten ei vakiokaan (silikoninen ajaa asiansa treenissä, mut jos yöllä pitää uniseurantaa niin ainaski näin voimanostajana forkku/ranne turpoovat yöllä niin paljo et lakkaa veri kiertämästä kello kädessä ja herää käsi puuduksissa -> portaattomalla Meshillä tai joustavammalla silikonilla ku löysin rantein menee nukkumaan niin ei kuristu :D Vaimolla no problemos tosin).

Tää havaintojeni mukaan paras ranneke

Screenshot_20200811-084207.png


Ja tässä vinkkiä hengittävämpään meshiin

Screenshot_20200811-084347.png


^sopii isompaanki ranteeseen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
124
Olen jonkun verran käyttänyt sekä Vantage M että ignite kelloja. Vantagea on välillä saanut tarjouksesta alle 200 euron, ja silloin kyllä suosittelisin enemmän Vantagea kuin Igniteä. Erot eivät ole isoja, mutta esim. talvella Vantagen fyysiset nappulat ovat paljon kätevämpiä kuin Igniten kosketusnäyttö. Vantagen GPS on myös tarkempi ja akun kesto parempi.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Niin ja Vantagen näyttö on niin himmeä, että jos ulkoillessa käyttää niin auringossa ei näe siitä mitään. Igniten näyttö sentään kirkas. Toki jos vaan sisällä ja pimeessä liikkuu niin Vantagen näyttö ihan jees. Näytön kirkkauden takia Igniten akku ei varmaan kestäkään niin kauaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Niin ja Vantagen näyttö on niin himmeä, että jos ulkoillessa käyttää niin auringossa ei näe siitä mitään. Igniten näyttö sentään kirkas. Toki jos vaan sisällä ja pimeessä liikkuu niin Vantagen näyttö ihan jees. Näytön kirkkauden takia Igniten akku ei varmaan kestäkään niin kauaa...
Et selvästi ole käyttänyt Vantagea? Se näyttö kun nimenomaan näkyy valossa (auringossakin) paremmin. Sisätiloissa hämärässä se taas voi olla hankala lukea. (Ja siis nimenomaan hämärässä, normaalissa sisävalaistuksessa ei mitään ongelmia.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Hakusessa olisi ensimmäinen urheilukello ja sykevyö setti. Mitä suosittelette, kun budjetti on 150€? Voiko saada mitään järkevää uutena, jos ei niin mitä kannattaisi katsoa käytettynä?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
989
Hakusessa olisi ensimmäinen urheilukello ja sykevyö setti. Mitä suosittelette, kun budjetti on 150€? Voiko saada mitään järkevää uutena, jos ei niin mitä kannattaisi katsoa käytettynä?
Ja minkälaiseen käyttöön olisi tarkoitus saada?

Garmin Forerunner 35 GPS ja siihen joku ANT+ sykevyö olisi yksi vaihtoehto jos juoksun seuranta on se pääasia. Sen jälkeen tarvitsee venyttää budjettia hieman enemmän jos pakko saada se erillinen sykevyö mukaan.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Et selvästi ole käyttänyt Vantagea? Se näyttö kun nimenomaan näkyy valossa (auringossakin) paremmin. Sisätiloissa hämärässä se taas voi olla hankala lukea. (Ja siis nimenomaan hämärässä, normaalissa sisävalaistuksessa ei mitään ongelmia.)
Nojoo, luonnonvalossa kaupassa ison ikkunan lähellä auringon paistaessa kokeiltu ja Ignite vei 6-0 voiton kun siitä näkikin selvästi. Eli en oo kokeillu ulkona kun lasi oli välissä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Nojoo, luonnonvalossa kaupassa ison ikkunan lähellä auringon paistaessa kokeiltu ja Ignite vei 6-0 voiton kun siitä näkikin selvästi. Eli en oo kokeillu ulkona kun lasi oli välissä.
Melkein mikä tahansa näyttö hakkaa M:n, mutta kuten edellä sanottiin, auringonvalossa siitä näkee ihan hyvin.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Ja minkälaiseen käyttöön olisi tarkoitus saada?

Garmin Forerunner 35 GPS ja siihen joku ANT+ sykevyö olisi yksi vaihtoehto jos juoksun seuranta on se pääasia. Sen jälkeen tarvitsee venyttää budjettia hieman enemmän jos pakko saada se erillinen sykevyö mukaan.
Pyöräilyyn tulisi.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
989
Pyöräilyyn tulisi.
Garmin Forerunner 45 GPS, tuo kun tukee noita ANT+ välineitä pyöräilyyn. Hankkii sitten sen sykevyön myöhemmin jos sille nyt kokee erityistä tarvetta.


Tai toinen vaihtoehto on Polar M430, jota nyt suositeltu pyöräilyyn tuossa hintaluokassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tyttärelle ostettiin tänään Honor Band 5, kun tämä itse halusi jonkin rannekkeen, jolla seurata päivittäisiä aktiviteetteja ja josta olisi samalla myös iloa ja kannustinta tekemiseen. Vaikuttaa varsinkin Huawei Healthin kanssa mainiolta peruslaitteelta vähän vanhemmallekin, eikä hintakaan ole kuin vajaa 40€. Totiseen käyttöön siitä ei ole, mutta tulipahan sivumennen mainittua.


Tai toinen vaihtoehto on Polar M430, jota nyt suositeltu pyöräilyyn tuossa hintaluokassa.
Se on kyllä ollut todella hyvä, mutta onhan se ulkoisesti ja näytön osalta vähän last season. Jos ei tuollaisista ulkoseikoista välitä, niin siitä saa kohtuuhintaan monipuolisen rannekkeen, jonka kanssa ei välttämättä tarvitse edes erillistä sykevyötä ja akkukestokin on näyttötekniikasta johtuen mainio.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Se on kyllä ollut todella hyvä, mutta onhan se ulkoisesti ja näytön osalta vähän last season. Jos ei tuollaisista ulkoseikoista välitä, niin siitä saa kohtuuhintaan monipuolisen rannekkeen, jonka kanssa ei välttämättä tarvitse edes erillistä sykevyötä ja akkukestokin on näyttötekniikasta johtuen mainio.
Tarkoitatko, että sykemittaus on itse rannekkeessa niin hyvä ettei sykevyötä tarvita?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tarkoitatko, että sykemittaus on itse rannekkeessa niin hyvä ettei sykevyötä tarvita?
Se riippuu kuinka tarkkaa seurantaa haluaa. Minulle se ainakin on ollut täysin riittävä kaikessa liikunnassa, mutta eihän se varmasti niin hyvä kuitenkaan ole kuin erillinen vyö.

I thought it was best to put the M430 up against a non-Polar chest strap too and did so with an intervals session on the treadmill, while strapped up to a Suunto Bluetooth Smart. Again, the results were impressive. As you can see in the two graphs below, the 180+ bpm peaks of my three 'sprinting' stages were picked up, and very similar, from the wrist and by the chest-strap. As I found while testing the Polar M600's sensor the watch was a touch slow to react to spikes and drops – chest straps always pick up dramatic changes quicker – but once it did catch up after a few seconds, the high readings were pretty much on a par, or at least consistent with those deviations mentioned above.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Se riippuu kuinka tarkkaa seurantaa haluaa. Minulle se ainakin on ollut täysin riittävä kaikessa liikunnassa, mutta eihän se varmasti niin hyvä kuitenkaan ole kuin erillinen vyö.

Ok. Onkohan tossa yhtä hyvä sykemittaus kuin Garmin Forerunner 45:ssa? Kun taas toi Garmin olisi ulkonäöltään minulle mieleisempi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ok. Onkohan tossa yhtä hyvä sykemittaus kuin Garmin Forerunner 45:ssa? Kun taas toi Garmin olisi ulkonäöltään minulle mieleisempi.
En osaa sanoa varmuudella, mutta minulla on sellainen muistikuva, että se olisi Polarissa hieman parempi. Varmasti ovat hyvin lähellä toisiaan kuitenkin ja se rannemittaus on joka tapauksessa jonkin sortin kompromissi.

Esim. juuri pyöräilyssä rannemittaus ei ole välttämättä paras tapa, koska sopivissa runttauksissa lihasten jännittyessä sykkeen seurantatarkkuus saattaa heitellä enemmän kuin muissa lajeissa. Minä en ole tuota huomannut, saati kokenut ongelmaksi, mutta se on silti hyvä tiedostaa jos haluaa äärimmäisen tarkkoja tuloksia. Erillisellä sykevyöllä tätä ongelmaa ei ole.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Jos pelkkää pyöräilyä niin sanoisin että Garmin edge + sykevyö setti on hyvä. Toki kello sitten toimi muussakin kun pyöräilyssä.

Esim Edge 130 + sykevyö 150€ luokkaa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
20
Onko suosituksia kellolle jos käyttönä tulisi olemaan pääasiassa

- juoksu
- salitreenit

Ja jos mahdollista, niin muuta ulkoilua varten navigointi/reitti aloituspisteeseen.

Jos hintaluokkana on noin Suunto 5 / Polar Vantage M, niin onko mitä muita vaihtoehtoja? Polarissa ainakin näyttäisi olevan tuo ohjaus starttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
151
gearbestistä laitoin ainakin perinteisesti uuden mibandin toissaviikolla tulemaan.
noniin eilen sain vitosen ranteeseen. hetken siis kesti toimituksessa.
en vielä tutustunut uusiin ominaisuuksiin, vaikuttaa samalta kuin nelonen. unessa mittaa nykyään myös rem unta.
laturi on nyt kätevämpi kun mittaria ei tarvitse poistaa rannekkeesta.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Voisikohan joku Polaria käyttävä tarkastaa harjoitusten tiedoista miltä GPS mitattu nopeuskäyrä näyttää? Joko jollain kellolla tai kännykällä mitattuna. Olen huomannut, että vaikka GPS seuranta näyttää kulkemani reitin tarkasti, niin nopeuskäyrässä on ihmeellisiä "dippejä". Näyttää siis, että olisin ollut täysin paikoillaan kesken lenkin, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Olen nyt tehnyt saman havainnon käyttäessäni Polar M600 kelloa omalla GPS:llä, Polar Beat sovelluksella OnePlus 7 Pro:lla ja sama Nokia 7 plussalla. Lenkkejä olen tehnyt eri sijainneissa ja joko pyöräillen tai juosten.

Haluaisin päivittää kellon johonkin uudempaan malliin, mutta haluaisin ensin tietää käyttäytyykö Polarin systeemit muilla samalla tavalla. Saatan nimittäin siirtyä Garminin leiriin.

Screenshot_20200912-093219.jpg

Tuossa näkyy noita dippejä. Samanlaisia on oikeastaan jokaisessa harjoituksessa, mutta määrä vaihtelee. Aika harvoin kuitenkin pysähdyn kesken lenkin paikoilleni ja tämä sama ilmiö siis tapahtuu monella eri laitteella mitattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Voisikohan joku Polaria käyttävä tarkastaa harjoitusten tiedoista miltä GPS mitattu nopeuskäyrä näyttää? Joko jollain kellolla tai kännykällä mitattuna. Olen huomannut, että vaikka GPS seuranta näyttää kulkemani reitin tarkasti, niin nopeuskäyrässä on ihmeellisiä "dippejä". Näyttää siis, että olisin ollut täysin paikoillaan kesken lenkin, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Olen nyt tehnyt saman havainnon käyttäessäni Polar M600 kelloa omalla GPS:llä, Polar Beat sovelluksella OnePlus 7 Pro:lla ja sama Nokia 7 plussalla. Lenkkejä olen tehnyt eri sijainneissa ja joko pyöräillen tai juosten.

Haluaisin päivittää kellon johonkin uudempaan malliin, mutta haluaisin ensin tietää käyttäytyykö Polarin systeemit muilla samalla tavalla. Saatan nimittäin siirtyä Garminin leiriin.



Tuossa näkyy noita dippejä. Samanlaisia on oikeastaan jokaisessa harjoituksessa, mutta määrä vaihtelee. Aika harvoin kuitenkin pysähdyn kesken lenkin paikoilleni ja tämä sama ilmiö siis tapahtuu monella eri laitteella mitattuna.
Aika jännä. Onkohan toi lajista vai mistä kiinni, mutta ainakin mulla on vaan "pace" tuolla tuon nopeuden sijasta ainakin kävely- ja juoksulenkeillä. Eli yksiköinä min/km. Mutta siinä graafissa ei kyllä tuollaisia dippejä näy, ainakaan sellaisilla osuuksilla missä harvemmin pysähtelen. Sen sijaan osuuksilla missä on liikennevaloja, on juuri tuollaisia lyhyitä piikkejä alas, kuten luonnollista onkin kun paikallaan ollaan. Ja laitteena Vantage V.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Aika jännä. Onkohan toi lajista vai mistä kiinni, mutta ainakin mulla on vaan "pace" tuolla tuon nopeuden sijasta ainakin kävely- ja juoksulenkeillä. Eli yksiköinä min/km. Mutta siinä graafissa ei kyllä tuollaisia dippejä näy, ainakaan sellaisilla osuuksilla missä harvemmin pysähtelen. Sen sijaan osuuksilla missä on liikennevaloja, on juuri tuollaisia lyhyitä piikkejä alas, kuten luonnollista onkin kun paikallaan ollaan. Ja laitteena Vantage V.
Jostain syystä tykkään seurata nopeutta tutummilla yksiköillä. Varmaan johtuu siitä, että olen aikaisemmin ainoastaan pyöräillyt, niin se on vaan jäänyt käyttöön juoksussakin. Mä poljen ja juoksen oikeastaan vain metsässä tai muuten maastossa. Vantage V:tä olenkin tässä vähän himoinnut. Millainen siinä on tuo näyttö, kun manailevat, että M:ssä on hankala nähdä vähässä valossa?

Tässä vielä tarkempi graafi yhdeltä toiselta lenkiltä. Tuossakin on useamman minuutin kestäviä hetkiä, kun nopeus on 0 km/h. Luulisi, että se näkyisi reitissäkin jos GPS signaali on katkennut, mutta reitit piirtyy ihan oikein tuonne Flow sovellukseen.

edit. Näköjään kun rullaa tuolta Flow:n karttapohjanäkymästä sitä palkkia, niin se sijaintia merkkaava punainen ympyrä tosiaan pysähtyy paikoilleen, kun nopeus muuttuu nollaksi ja hyppää sitten seuraavaan paikkaan eli taitaa olla niin, että GPS signaali hukkuu ja tuo vaan piirtää suoran viivan siihen välille missä signaalia ei ole vastaanotettu. Silti on aika erikoista, että tämä sama tapahtuu kolmella eri GPS vastaanottimella...

edit2. Jahans, kyllä näyttäisi siltä, että enemmän pätkimistä tapahtuu metsässä. Tässä on aika harjuista maastoa, joka varmaankin blokkaa GPS signaalin. Talvilenkit, kun on pitänyt juosta pikitiellä ja esteettömämmässä maastossa, niin näyttää nopeuskäyräkin järkevältä. Höh, ei se uusi kello sitten varmaan asiaa korjaa...

Screenshot_20200915-215654.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Näyttää vauhti samalta pätkeeltä mullakin. Eipä oo kyl tullut ennen katottua edes. Voihan toi olla käppyrän piirtobugikin tms.. Laittakaa joku palautetta Polarille jos häiritsee, kyllä ne sieltä vastaa / korjaa hanakasti.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
1600228192053.png

Lyhyt aamukävely Vantage V:n kanssa. Yksi pysähdys jossa piti avata ja sulkea portti, lopun pysähdykset siitä kun en muistanut sisällä heti pysäyttää treeniä.

1600228307388.png

Hölkkää ja kävelyä, Vantage V tässäkin. Pysähdykset ovat kartalta katsottuna ihan järkevissä paikoissa, olin oikeasti paikallani.

Molemmat reitit kulkivat teitä pitkin ilman sen suurempia maastoesteitä mihinkään suuntaan.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Garmin Forerunner 45 on ollut käytössä muutaman kuukauden. Käytännössä koko ajan ranteessa. Suihkussakäynnin ajaksi otan pois, vaikka tämä kestääkin jonkin verran vettä. Hintaisekseen huippu laite ja ominaisuuksia on enemmän, kuin itse tarvitsen. Iho ei ärsyynny juuri lainkaan vaikka olisi välillä päivän tai pari yhtäjaksoisesti ranteessa, toisin kuin aiemmin ketjussa mainitsemallani Amazfitillä.

Sykkeet (pulssi?) ei tietenkään aivan täysin oikein näytä, mutta riittävän tarkasti kuitenkin. Enemmän kropan tuntemuksien mukaan määritän vauhdin. GPS on tarkka ja yhdistää useimmiten nopeasti.

Fyysiset napit on helppo käyttää ja harjoituksen ajaksi laitan näppäinlukon päälle. Hoksasin kyseisen ominaisuuden vasta pari viikkoa sitten :beye:

Näyttö on kirkas ja selkeä.

Harjoitukset synkronoituu automaattisesti Stravaan Garmin Connectin kautta.

Suosittelen aloittelevan lenkkeilijän käyttöön. :tup:

Kokeilin kellon kaverina Polarin OH1 tarkemman sykemittauksen toivossa, mutta se ei toiminut kunnolla. Syke laski jatkuvasti jonnekin 120 paikkeille vaikka oikeasti oli n.160. Liekö yhteensopivuusongelma Garminin kanssa, en tiedä.


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Millainen siinä on tuo näyttö, kun manailevat, että M:ssä on hankala nähdä vähässä valossa?
Ei oo kyllä itsellä tuottanut mitään ongelmia tuo näyttö, tosin en nyt yöllä juuri käykään liikkumassa. Jotenkin pidän ongelmaa liioiteltuna, ja vähän on jäänyt fiilis että eniten tuosta huutelee henkilöt jotka ei ole tätä edes käyttänyt. Se näyttö ei joo ole sillä tavalla kirkas kuin mihin ihmiset on älypuhelimiensa kanssa tottunut (tai mitä esim. Ignitessa on), mutta hyvin siitä normaalioloissa selvää saa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
edit2. Jahans, kyllä näyttäisi siltä, että enemmän pätkimistä tapahtuu metsässä. Tässä on aika harjuista maastoa, joka varmaankin blokkaa GPS signaalin. Talvilenkit, kun on pitänyt juosta pikitiellä ja esteettömämmässä maastossa, niin näyttää nopeuskäyräkin järkevältä. Höh, ei se uusi kello sitten varmaan asiaa korjaa...
Katveessa lienet joo. Onko sulla Glonass myös päällä?
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Polarilta kokeiltu M430 ja Vantage M, molemmissa sykkeen rannemittaus ihan paska. Ei reagoi millään nopeisiin sykkeen nousuihin. Tasavauhtisella juoksulenkillä näyttää varmasti ihan hyvin, jos ei spurtteja tai ylämäkiä satu matkalle. M430 meni aikoinaan (2018?) palautukseen. Vantage M:n hankin muutama kuukausi sitten ja on pysynyt käytössä, kun unistatistiikka on mielenkiintoista ja urheiluun hankin sen kanssa Polarin H10 sykevyön. Ja on kokeiltu kiristellä ranneketta eri kireyksille, myös ihan helvetin kireälle, sheivata ihokarvat ranteesta, puhdistettu sensorit, pyyhitty hiet, peitetty kello hihalla ettei viima käy ranteeseen ym. Mikään ei vain auta.

Olen ihmetellyt tuota mittauksen epätarkkuutta varsinkin pyöräillessä, kun nopeat ylämäkispurtit ei rekisteröidy oikeastaan ollenkaan rannemittauksessa, vaikka perstuntuma sanoo että syke on vähintään 150. Tein sitten testin ajamalla polkupyörällä 6 minuutin matkan, johon kuului yksi pitkä ylämäki.

Ylempi tulos on Vantage M rannemittaus + kellon oma GPS, alempi on Polarin H10 sykevyö yhdistettynä puhelimen (OP7T) Polar Beat sovellukseen bluetoothilla + puhelimen GPS. Mittaukset tehty siis yhdestä suorituksesta samanaikaisesti.

rannemittaus.png
sykevyö.png

Käppyröistä nähdään, että rannemittaus herää sykkeen nousuun reilun minuutin (!) myöhässä, jolloin maksimisyke on jo ohitettu. Lisäksi alkumatkasta kaksi lyhyttä sykkeen nousua (~100 -> ~125) on hävinnyt kokonaan rannemittauksen käppyrässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Polarilta kokeiltu M430 ja Vantage M, molemmissa sykkeen rannemittaus ihan paska. Ei reagoi millään nopeisiin sykkeen nousuihin. Tasavauhtisella juoksulenkillä näyttää varmasti ihan hyvin, jos ei spurtteja tai ylämäkiä satu matkalle. M430 meni aikoinaan (2018?) palautukseen. Vantage M:n hankin muutama kuukausi sitten ja on pysynyt käytössä, kun unistatistiikka on mielenkiintoista ja urheiluun hankin sen kanssa Polarin H10 sykevyön. Ja on kokeiltu kiristellä ranneketta eri kireyksille, myös ihan helvetin kireälle, sheivata ihokarvat ranteesta, puhdistettu sensorit, pyyhitty hiet, peitetty kello hihalla ettei viima käy ranteeseen ym. Mikään ei vain auta.

Olen ihmetellyt tuota mittauksen epätarkkuutta varsinkin pyöräillessä, kun nopeat ylämäkispurtit ei rekisteröidy oikeastaan ollenkaan rannemittauksessa, vaikka perstuntuma sanoo että syke on vähintään 150. Tein sitten testin ajamalla polkupyörällä 6 minuutin matkan, johon kuului yksi pitkä ylämäki.

Ylempi tulos on Vantage M rannemittaus + kellon oma GPS, alempi on Polarin H10 sykevyö yhdistettynä puhelimen (OP7T) Polar Beat sovellukseen bluetoothilla + puhelimen GPS. Mittaukset tehty siis yhdestä suorituksesta samanaikaisesti.




Käppyröistä nähdään, että rannemittaus herää sykkeen nousuun reilun minuutin (!) myöhässä, jolloin maksimisyke on jo ohitettu. Lisäksi alkumatkasta kaksi lyhyttä sykkeen nousua (~100 -> ~125) on hävinnyt kokonaan rannemittauksen käppyrässä.
Toi on valitettava optisen mittauksen rajoite että muutokset tulee viiveellä. Jos haluaa tarkkaa reaaliaikaista sykettä niin tarviit sykevyön (tai muun elektrodimittauksen) valmistajasta riippumatta.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Sehän tossa onkin, että välillä rannemittaus herää suhteellisen nopeasti, ja välillä laahaa minuuttitolkulla. Epäluotettavuus tuossa vaivaa eniten. Esim. salibandyä pelatessa (minuutti kentällä, minuutti vaihdossa) rannemittaus näyttää ihan kohtuullisen hyvin "sinne päin" intervallityyppistä käppyrää. Maksimisykkeet jää n. 10 lyönnin päähän sykevyön maksimeista.

edit. Ja siis näkyyhän tuosta ylempien kuvien käyrästä, että 6 minuutin jälkeen rannemittaus saa nuo pienet vaihtelut hyvinkin tarkasti muutaman sekunnin viiveellä kiinni verrattuna sykevyön käyrään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Miksi ostaa rannemittaus sellaiseen käyttöön, mihin se ei sovi? Se ei sovi intervallitreeniin eikä pyöräilyyn (käden asento!), hiihto on siinä ja siinä. Tämä on ollut tiedossa niin kauan kuin tekniikkaa on kuluttajille myyty. Eikä tilanne tule muuttumaan tulevaisuudessakaan.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Urheilulajeista helvetin moni perustuu intervallimaiseen suorittamiseen. Ei sovi punttisalillekkaan, kun käden puristaessa tankoa täysin arpapeliä mihin suuntaan sykemittari lähtee näyttämään. Mihin muuhun sen sitten pitäisi soveltua kuin tasamaalla tasaista vauhtia juoksemiseen?

Siis edelleen korostan sitä, että tossa käppyrässäni kello mittaa ranteesta erinomaisesti tuon loppupätkän, jahka kello on herännyt että syke on koholla.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Urheilulajeista helvetin moni perustuu intervallimaiseen suorittamiseen. Ei sovi punttisalillekkaan, kun käden puristaessa tankoa täysin arpapeliä mihin suuntaan sykemittari lähtee näyttämään. Mihin muuhun sen sitten pitäisi soveltua kuin tasamaalla tasaista vauhtia juoksemiseen?

Siis edelleen korostan sitä, että tossa käppyrässäni kello mittaa ranteesta erinomaisesti tuon loppupätkän, jahka kello on herännyt että syke on koholla.
Punttisali ja pyöräily on huonoja. Ei se ole se intervallikaan aina vaan se että käsi jännittyy. Punttisalilla tulee molemmat yhtäaikaa vielä. Sopivan pyörän kahvoissa myös vääntyy hyvin huonoon asentoon. Lisäksi käsi voi kylmettyä joka vaikeuttaa myös mittausta. Toisilla ihmisillä rannemittaus ei sovi mihinkään ja toisilla ihmisillä lähes kaikkeen missä kello voi olla vapassa kädessä ilman erikoisempia jännityksiä (mailapelit nyt vaikka).
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Periaatteessa rannemittaus on kusessa, jos käsi liikkuu. Jos haluaa tarkkaa tietoa, sykevyö on tällä hetkellä ainoa realistinen vaihtoehto.

Mitä tulee salitreeniin ja pallopeleihin, mä jättäisin kellon pois ranteesta ihan jo turvallisuus-ja mukavuussyistä. Ei edes kiinnosta syke tai kuljettu matka. Tulostaulu kertoo kaiken tarpeellisen ja salilla kello on yksinkertaisesti haittaamassa suoritusta. Mutta se on vain oma mielipiteeni. Kukin tehköön sääntöjen puitteissa mitä haluaa. Tuomarina toimiessani olisin poistattanut kaikki näkemäni rannekellot salibandyssä. Höntsässä toki löysempää, mutta pelikavereiden kunnioitus kannattaa pitää mielessä.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Piirun verran hankalaa ilman syketietoja on ylläpitää Polar Flowssa rasitus- ja palautumistietoja. Turvallisuusnäkökulmasta sykevyötä käyttäessä kellon voi laittaa vaikka shortsien taskuun tai jättää vaihtopenkille mikäli kantama riittää ympäri kentän. Jotkut kietaisee ranteessa hikinauhan kellon päälle..
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mitenköhän me pärjättiin ennen vanhaan ilman 24/7 seurantaa?

Laskennallisia nuo ovat joka tapauksessa. Auttaisiko treenin manuaalinen syöttö jollain hihavakioilla? En ole itse testannut, aamulenkkikin on siirtämättä vielä flowhun. Pitääkin kurkata illemmalla, onko tuo edes mahdollista ja osaako se laskea nuo palautumisjutut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Miksi ostaa rannemittaus sellaiseen käyttöön, mihin se ei sovi? Se ei sovi intervallitreeniin eikä pyöräilyyn (käden asento!)
Itsellä ei ole pyöräillessä ollut mitään ongelmia PolarinV kanssa. Lenkille lähtiessä kiristän yhden reiän kireämmälle niin kello pysyy helposti paikallaan. Harrastan maastopyöräilyä joten siinä tuota heilumista yms tulee ihan erilailla kuin maantiellä. Itsellä ei kippurasarvista pyörää, että vaikuttaako siinä jos ajat yläotteella että ei toimisi niin hyvin?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Itsellä ei ole pyöräillessä ollut mitään ongelmia PolarinV kanssa. Lenkille lähtiessä kiristän yhden reiän kireämmälle niin kello pysyy helposti paikallaan. Harrastan maastopyöräilyä joten siinä tuota heilumista yms tulee ihan erilailla kuin maantiellä. Itsellä ei kippurasarvista pyörää, että vaikuttaako siinä jos ajat yläotteella että ei toimisi niin hyvin?
Omakohtaista kokemusta ei ole, pyöräily jäänyt lenkkeilyn alle aika pahasti. Netistä olen vain lukenut, että saattaa olla ongelmia ajoasennon takia.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Hyvin on Ignite fillarointia mittaillut, ei kertaakaan mitään ongelmaa vuoden aikana siinä lajissa. Eikä kävelyssä, mut kaikessa muussa kyllä ominaisuuksia...
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Nyt on ollut Vantage V kädessä muutaman tunnin, enkä ole ehtinyt tehdä yhtäkään lenkkiä, kun tekisi jo mieli palauttaa kello.

Miten voi herran vuonna 2020 joku valmistaa näin lagisen käyttöliittymän tämän hintaiseen tuotteeseen?!? Voi prkl, olis pitänyt vaan hypätä garminin leiriin, mutta kun koko treenihistoria on Flow:ssa ja tykkään tosta polarin tavasta esittää data, niin päätin jatkaa vielä Polarin kanssa. Voisivat vähän skarpata siellä Polarilla... Olen tässä jo kertaalleen parittanutkin laitteet uudelleen, kun kävin kerran kännykän bluetoothin ulkopuolella, niin eipä osannut enää yhdistää automaattisesti. Suosittelen vahvasti ostamaan Vantaget jostain paikasta, jossa on palautusoikeus!
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
344
Nyt on ollut Vantage V kädessä muutaman tunnin, enkä ole ehtinyt tehdä yhtäkään lenkkiä, kun tekisi jo mieli palauttaa kello.

Miten voi herran vuonna 2020 joku valmistaa näin lagisen käyttöliittymän tämän hintaiseen tuotteeseen?!? Voi prkl, olis pitänyt vaan hypätä garminin leiriin, mutta kun koko treenihistoria on Flow:ssa ja tykkään tosta polarin tavasta esittää data, niin päätin jatkaa vielä Polarin kanssa. Voisivat vähän skarpata siellä Polarilla... Olen tässä jo kertaalleen parittanutkin laitteet uudelleen, kun kävin kerran kännykän bluetoothin ulkopuolella, niin eipä osannut enää yhdistää automaattisesti. Suosittelen vahvasti ostamaan Vantaget jostain paikasta, jossa on palautusoikeus!
Oma Vantage V Titan toiminut jo vajaan vuoden kuin junan vessa. Ihanaa :sheart:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 285
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom