Suurella akulla varustettu Asus Zenfone Max Pro -älypuhelin myyntiin Suomessa

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385



Asus on tiedottanut tänään tuovansa huhtikuussa julkaisemansa Zenfone Max Pro -älypuhelimen myyntiin Suomessa. Keskihintaluokkaan sijoittuvan laitteen myyntivaltteja ovat kustomoimaton Android 8.1 -käyttöjärjestelmä sekä erittäin suurikokoinen 5000 mAh akku, jonka voimin puhelimen luvataan jaksavan kahden päivän yli. Akku latautuu tyhjästä täyteen noin kahdessa tunnissa ja kolmessa vartissa.

Zenfone Max Pron kuorirakenne on metallia ja laitteen sisältä löytyvä tekniikka on varsin tyypillistä tämän hintaluokan puhelimelle. Snapdragon 636 -järjestelmäpiirin kaverina on neljä gigatavua RAM-muistia sekä 64 Gt tallennustilaa. 18:9-kuvasuhteen IPS-näytön koko on tasan kuusi tuumaa ja Asus on pysytellyt tämän mallin kohdalla erossa näyttölovesta. Suomessa myytävän mallin takakamera koostuu 13 ja viiden megapikselin sensoreista, joista jälkimmäistä käytetään syvyysterävyysefektin luomiseen.

Tekniset tiedot
  • Ulkomitat: 159 x 76 x 8,45 mm
  • Paino: 180 grammaa
  • 6″ IPS-näyttö, 18:9-kuvasuhde, 1080 x 2160 pikseliä, Gorilla Glass 3
  • Qualcomm Snapdragon 636 -järjestelmäpiiri
  • 4 Gt LPDDR4X-RAM-muistia
  • 64 Gt eMCP 5.1 -tallennustilaa, MicroSD-korttipaikka (maksimikoko 2 Tt)
  • LTE-yhteydet Cat.13/5 (400/75 Mbit/s), Dual SIM
  • Wi-Fi 802.11 b/g/n 2,4 GHz, Bluetooth 5.0, GPS, GLONASS, BDS
  • 13 + 5 megapikselin takakamera, f2.2 & f2.4, PDAF, LED-salama, 4K-videokuvaus
  • 8 megapikselin etukamera, f2.2 aukkosuhde, LED-salama
  • NXP-älyvahvistin, 3,5 mm ääniliitäntä
  • 5000 mAh Li-Po-akku, 10 W lataus, micro-USB
  • Android 8.1 Oreo

Zenfone Max Pron suositushinta Suomessa on 299 euroa ja se tulee saataville välittömästi.

Lähde: Asus

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Micro-USB. Käsittämätöntä.
Luulisi että tuosta alettaisiin pikkuhiljaa päästä eroon, mutta näköjään ei.
Jep, samaa kummastelin. Muuten ihan lupaavan oloinen puhelin, mutta sekaan päässyt tosiaan pari lapsusta. Yksi on tuo liitäntä, toinen on ac-WiFin puuttuminen. Kamerakaan ei nyt suoranaisesti hivele spekseillään :think:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
12
Millonkahan sais puhelimen juuri niillä speksellä kun itse haluaa? Liekkö vanhuuden tuomaa kokemusta tai tietoa tms, mutta hyvin pitkälti haluaa tiettyyn hintaluokkaan tiettyjä asioita...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 529
Millonkahan sais puhelimen juuri niillä speksellä kun itse haluaa? Liekkö vanhuuden tuomaa kokemusta tai tietoa tms, mutta hyvin pitkälti haluaa tiettyyn hintaluokkaan tiettyjä asioita...
Mitkä asiat tässä puhelimessa sitten menee pieleen ettei tämä sulle sovellu?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
12
Millonkahan sais puhelimen juuri niillä speksellä kun itse haluaa? Liekkö vanhuuden tuomaa kokemusta tai tietoa tms, mutta hyvin pitkälti haluaa tiettyyn hintaluokkaan tiettyjä asioita...
Mitkä asiat tässä puhelimessa sitten menee pieleen ettei tämä sulle sovellu?
Micro-usb suurin syy. Sitten seuraavana ips-näyttö ja takakameran speksit tämän uutisen perusteella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Millonkahan sais puhelimen juuri niillä speksellä kun itse haluaa? Liekkö vanhuuden tuomaa kokemusta tai tietoa tms, mutta hyvin pitkälti haluaa tiettyyn hintaluokkaan tiettyjä asioita...
Olen itse huomannut ihan saman asian. Melkein joka luurissa on aina joku itseä ärsyttävä asia tai jotain itselle tärkeää puuttuu tai spekseissä on jotain pielessä.
Itseltä hajosi viime vuoden lokakuussa puhelin, ja olin kaksi kuukautta ilman toimivaa puhelinta sen takia, kun markkinoilla ei yksinkertaisesti ollut mitään sellaista, jonka olisin halunnut ostaa. Loppupeleissä ostin sitten pakon edessä OP5T:n, mutta tässäkin on höperö kaksoiskameraratkaisu jonka takia en olisi tätä puhelinta halunnut ostaa. 16MP pääkamera ja 20MP hämäräkuvauskamera pienemmillä pikseleillä kuin pääkamera. Ja kakkoskamera binnaa 4 pikseliä yhdeksi, eli ottaa 5 megapikselin kuvia, mutta sitten se 5MP kuva venytetään takaisin 20 megapikseliin.
Anyways, nykyään on tosi vaikea löytää sellainen puhelin joka houkuttelisi ostamaan. Ehkä näistä sitten vaan tietää tai ymmärtää liikaa ja on sen takia liian vaativa tai jotain.
Harmittaa, että kaikki modulaariseen puhelimeen tähtäävät projektit on kaatuneet. Saisi juuri sellaisen puhelimen kuin itse haluaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
283
Perhana, tolla nimellä kuvittelin, että olisi paranneltu Zenfone 5z (eli stock Android ja iso akku) tulossa, mutta ei näköjään...
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
235
Suurella akulla ja ”puhtaalla” Androidilla varustettu Asus Zenfone Max Pro -älypuhelin myyntiin Suomessa
Panen tyytyväisyydellä merkille, että "puhtaalla" on lainausmerkeissä.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
246
Millonkahan sais puhelimen juuri niillä speksellä kun itse haluaa? Liekkö vanhuuden tuomaa kokemusta tai tietoa tms, mutta hyvin pitkälti haluaa tiettyyn hintaluokkaan tiettyjä asioita...
Varmaan sitten kun omistat itse kännyköitä valmistavan yrityksen.

Micro-usb lienee edelleen "merkittävästi" halvempi kuin usb-c lisensoinnin takia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
.....
Micro-usb lienee edelleen "merkittävästi" halvempi kuin usb-c lisensoinnin takia.
Mouser.fi:tä selailin, type-C -liittimet on keskimäärin euron kalliimpia kuin micro-USB -liittimet. Minun puolesta sitä puhelimen hintaa voi nostaa 1€ jos sillä saa type-C -liittimen.
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
208
Pro nimike tässä hintaluokassa luo kyllä vain sekaannusta.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
246
.....
Micro-usb lienee edelleen "merkittävästi" halvempi kuin usb-c lisensoinnin takia.
Mouser.fi:tä selailin, type-C -liittimet on keskimäärin euron kalliimpia kuin micro-USB -liittimet. Minun puolesta sitä puhelimen hintaa voi nostaa 1€ jos sillä saa type-C -liittimen.
Täällä sanotaan, että usb-c saattaa tehdä 100 kuulokkeista 125:n kuulokkeet. Enpä tiedä miksi sama ei pätisi puhelimiin

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/6/15/17467216/usb-c-headphones-wireless-future
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Tässä ei ilmeisesti ei ole IP68 tason suojausta? Muuten kaunis puhelun mutta ei kestäis kovin kauan kastumatta omassa käytössä.
 
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
23
Mitäs jengi tekee sillä usb-c:lla? Itselle todella epäolennaiselta tuntuva asia. Samoin kuin wifin nopeus näin Suomessa. Periaatteeessa todella kiinnostavalta vaikuttava paketti. Lähinnä epäilyttää että kuinka hyvä/nopea ASUS on päivittämään uutta androidia alle ja miten pitkään?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Lähes täydellinen luuri pilattu muutamalla emämunauksella. Jopa 150e sonysta löytyy usb c.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Voi tulla yllätyksenä joillekin, mutta sillä micro-usb-b:llä voi myös ladata puhelinta. Siihen ei USB-C:tä tarvita.

Mitä väliä?
Voihan sillä vanhalla nokia plugillakin ladata vielä tänäpäivänäkin :D ja sehän se vasta olikin kätevä, aina oli oikeinpäin ja riitti kun osui reikään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 072
Täällä sanotaan, että usb-c saattaa tehdä 100 kuulokkeista 125:n kuulokkeet. Enpä tiedä miksi sama ei pätisi puhelimiin

Why USB-C headphones aren’t, and likely never will be, mainstream
Todenäköisesti liittyy virransyöttöön, eli sitä hoitavat komponentit on monimutkaisempia ja kalliimpia.

Toinen on että kaapelit pitää olla tarpeeksi paksuja. Ei enää sitten riitä kiinankaapeleiden paksuus.

usb-c on 24 pinninen liitin usb-micro 4-pinninen, sekin selittää hintaeroa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Eikös toi ole suunnattu Intiaan tms., jossa micro-USB on edelleen tavallinen. Jostain syystä kuvittelin, että iso akkukin viittaisi tuohon suuntaan. Muistaisin myös lukeneeni jostain, että tähän on luvattu Android P ja Q. Hintaisekseen ihan hyvä paketti, puuteineenkin.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
.....
Micro-usb lienee edelleen "merkittävästi" halvempi kuin usb-c lisensoinnin takia.
Mouser.fi:tä selailin, type-C -liittimet on keskimäärin euron kalliimpia kuin micro-USB -liittimet. Minun puolesta sitä puhelimen hintaa voi nostaa 1€ jos sillä saa type-C -liittimen.
Juurihan tuossa sinun lainaamassakin kommentissa sanotaan että se on ne lisensoinnit jotka tekevät siitä kalliimman. Ei se portti nyt itsessään maksa juuri mitään.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Eikös toi ole suunnattu Intiaan tms., jossa micro-USB on edelleen tavallinen.
Tämä on muuten ihan hyvä huomio, joka saattaa hyvinkin vaikuttaa tietyissä edullisempien hintaluokkien laitteissa tuon liitännän valintaan.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
246
Täällä sanotaan, että usb-c saattaa tehdä 100 kuulokkeista 125:n kuulokkeet. Enpä tiedä miksi sama ei pätisi puhelimiin

Why USB-C headphones aren’t, and likely never will be, mainstream
Todenäköisesti liittyy virransyöttöön, eli sitä hoitavat komponentit on monimutkaisempia ja kalliimpia.

Toinen on että kaapelit pitää olla tarpeeksi paksuja. Ei enää sitten riitä kiinankaapeleiden paksuus.

usb-c on 24 pinninen liitin usb-micro 4-pinninen, sekin selittää hintaeroa.
Tosin sitten One Plussan langattomissa bulleteissa on usb-c ja hintaa 69€.
 
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
23
Eli käytännössä aika olematon ilo. Jos se hinta oli pakko saada rypistettyä 300€ alle niin ennemmin mä tosta karsin kuin mistään muusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 674
Viestejä
4 188 434
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom