Sushin syöminen yms. ruoalla lespaus

Perse-Laakkonen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Olenhan minä tämän aina tiennyt mutta nyt se on tieteellisesti tutkittu ja todistettu:

Ruokatrendit, kuten sushi, veganismi ja pienoluet, ovat esittämistä, jolla hyväosaiset tekevät eroa muihin, sanoo tutkija – ja hänellä on lukuja todisteeksi

Eli mm. sushia syödään siksi, että halutaan vähän näyttää muille. Itsehän en ole ikinä syönyt sushia enkä syö koska miksi ihmeessä söisin. Ei kaikkea tarvitse maistaa. Olen nimittäin huomannut omalla kohdallani, että lähes aina se ennakkofiilis että "tuo ei todennäköisesti maistu hyvältä" osuu oikeaan.

”Ja että jengi lopettaisi miettimisen siitä, mitä ’pitäisi’ syödä ja söisi mitä itse haluaa. Mutta voi olla että tässä ajassa se on mahdotonta.”

Taidatkos sen paremmin sanoa. Olen itsekin huomannut omasta tuttavapiiristä, että esim. ketsuppia disautellaan koska sivistyneen aikuisen ihmisen kuuluu olla sitä mieltä, että ketsuppi on paskaa. Tai juodaan ihan sika tummapaahtoista kahvia eikä normi presidenttiä. Pizzaan ei laiteta ananasta ja kinkkua vaan jotain vuohenjuustoa ja jääkarhunlihaa. Eikä sitä pizzaa huuhdella alas millään vaalealla lagerilla vaan jollakin pahanmakuisella portterilla koska se mukamas nostaa sen hemmetin karhunlihan aromit paremmin esiin.

Eipä siinä mitään, jokainen syököön mitä haluaa eivätkä varmasti kaikki sushin syöjät ole lespareita, mutta suurin osa luultavasti on.
 

Electrolytic

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Syön ja juon mistä itse tykkään. Olenkin juntti, jolle ulkona syöminen tarkoittaa grilliltä haettua ja autossa syötyä läskihomoa.

Raa'an kalan syöminen on aina epäilyttävää, vaikka joskus graavilohta syönkin. Kissalle voi valmiiksi käydä ostamassa Drontalit, jos se saa raakaa kalaa jostain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Eikait tossa, kiinalaista, suomalaista makkaraperunaa, kaikki menee. Sushia en syö kun ei ole kunnollista paikkaa missää voisi ostaa ja itse en viitsi edes yrittää tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Sushi nyt ei todellakaan ole mitään hienosteluruokaa eikä myöskään kallista jos löytää oikeat paikat. Esim. omilta kyliltä löytyy sushi paikka josta saa lounaan alle 10e ja saa syödä niin paljon kuin haluaa. Pitääkin taas käydä siellä kun viime kerrasta on jo aikaa. Ja on myös hyvää vaikka ei tykkääkkään "hienosteluruuasta" koska ainakin itse pidän tuota "mättöruokana".

EDIT: Niin ja vielä lisäyksenä ei sushi tarkoita automaattisesti raakaa kalaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Eipä tuo sushi nyt enää niin harvinainen herkku ole, että sillä voisi jotenkin brassailla. Eli kyllä toisinaan sitä syön, kun kympillä irtoaa seisova pöytä lounasaikaan.
Tummapaahtoista kahvia mieluiten juon ja ostan, koska se vaan mielestäni parempaa. Ei ole niin kallista, että kuvittelisin olevani jotenkin parempi ihminen. Ketsupista en ole oikein ikinä tykännyt, joskin olen sitä nykyään opetellut käyttämään. Ei välttämättä edelleenkään mitään lempparia, mutta menettelee. Pitsaan en kyllä mitään hifi täytteitä tunge, mutta joku laatu on silti oltava. Eli ei mitään halvinta tonnikalaa puruina, vaan ihan jotain kelpo kamaa. Muutenkin tulee laitettua vain muutamaa eri täytettä per pitsa. Sen verran olen outo, että ananaksen korvaan persikalla.
 

iNdo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
480
Kunhan trendikkään vegaanisen gluteenittomasti Mifu-härkistä nyhtökaura-ateriajyvillä.
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Tiukka loppukaneetti Laakkosella kyllä, jos juttua viitsii lukea. Noh mutta, ne piirtää joilla on liitua. :cigar2:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Saa olla aika säälittävä elämä, jos pitää ruoalla lesoilla :D

Sushi on hyvää ja sillä sipuli.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
Luin artikkelin, en ymmärrä.
Se että välistä teen kotona sushia ja syön sitä, tai teen pizzaa ja syön sitä tai tillaan kebabin ei tee minusta parempaa tai huonompaa ihmistä.

Kuka edes tietää mitä yleensä syön? Ketä se kiinnostaa? Tuntuu hankalalta uskoa väittämä mutta voi toki pitää paikkansa että se peruskoulun kesken jättänyt tyyppi syö ainoastaan HK:n sinistä sinapin kera ja sitäkin kylmänä.

Ei se minusta paljoa koulutusta vaadi että uskaltaa kokeilla uusia juttuja ja tehdä niitä kotona. Tietysti nykyisin löytyy päälle 20v ihmisiä jotka eivät koskaan ole;
a) asuneet yksin
b) tehneet mitään ruokaa koskaan
c) maksaneet itse mitään omaan elämiseensä liittyvää

Joten ehkä se jollekin voi olla suurikin status symboli todeta "söin maanantaina mustaa makkaraa, tiistaina ihan kypsää pihviä ja keskiviikkona sushia".

Edit: piti vielä tarkistaa kirjoittamisen jälkeen että tämä ei ole R&T:ssä. Oh well.. :smoke:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Eli mm. sushia syödään siksi, että halutaan vähän näyttää muille.
Jonkun asian tekeminen vain/pääasiassa siksi, että se on trendikästä, kielii lähinnä heikosta itsetunnosta ja vammaisessa status-yhteiskunnassa elämisestä (mutta joka ei ole niin läpitunkeva kuitenkaan, etteikö statuksensa ajattelemisesta voisi luopua vaikka kokonaan, toisin kuin esim. aasiassa).

Itsehän en ole ikinä syönyt sushia enkä syö koska miksi ihmeessä söisin.
Jos tarjotaan, niin kannattaa maistaa. Yleensä ihmiset tahtovat kokeilla uusia juttuja ja esimerkiksi erilaisia ruokakulttuureja.

Ei kaikkea tarvitse maistaa. Olen nimittäin huomannut omalla kohdallani, että lähes aina se ennakkofiilis että "tuo ei todennäköisesti maistu hyvältä" osuu oikeaan.
Varmaan sillä ennakkofiiliksellä on osansa tässä... Jos sinulle syötettäisiin samoja safkoja silmät sidottuina ilman, että tiedät etukäteen mitä sieltä tulee, niin olisi todenäköisesti positiivisempi tulos. Lähtökohtaisesti kaikkea vaaratonta kannattaa kokeilla, koska hävittävää ei oikeastaan ole, pelkästään voitettavaa. Toki juntit pysyvät juntteina ja syövät koko elämänsä sitä HK:n sinistä "kun muuta ei tarvita", mutta on tuollainen vähän surullista.

”Ja että jengi lopettaisi miettimisen siitä, mitä ’pitäisi’ syödä ja söisi mitä itse haluaa. Mutta voi olla että tässä ajassa se on mahdotonta.”

Taidatkos sen paremmin sanoa. Olen itsekin huomannut omasta tuttavapiiristä, että esim. ketsuppia disautellaan koska sivistyneen aikuisen ihmisen kuuluu olla sitä mieltä, että ketsuppi on paskaa. Tai juodaan ihan sika tummapaahtoista kahvia eikä normi presidenttiä
Aikuinen voi vähän miettiä, että onko kaikki maut järkevää peittää sokeri-tomaatti mönjään. Lapset tykkäävät siitä, että kaikki maistuu samalta ja siitä, että kaikessa on aivan hulvattomasti sokeria. Ketsupille on paikkansa makaroonilaatikon kanssa ja ranskalaisten kera pikaruokapaikoissa. Ehkä hampurilaiseenkin sitä saattaa joskus eksyä.

Kahvista en tiedä sen tarkemmin, kun en juo, koska en erityisemmin välitä, eikä ole tarvetta piritymiselle. Luulisi, että tummapaahtoinen on voimmakkaamman makuinen, eli parempi. Jos taasen ei tykkää voimakkaasta kahvin mausta, niin kannattako sitä sitten ylipäänsä juodakkaan :confused:

. Pizzaan ei laiteta ananasta ja kinkkua vaan jotain vuohenjuustoa ja jääkarhunlihaa. Eikä sitä pizzaa huuhdella alas millään vaalealla lagerilla vaan jollakin pahanmakuisella portterilla koska se mukamas nostaa sen hemmetin karhunlihan aromit paremmin esiin.
Tuore ananas on ihan kelpo täyte kotona tehtyyn pitsaan, kuten myös oikein valitut kinkkusuikaleet. Sinä kun otat sieltä turkkilaisen pitämästä kebab-pitseriasta 6€ lätyn, niin se "kinkku" mitä siinä on ei mielestäni ole valkoiselle miehelle ravinnoksi normaalioloissa kelpaavaa ainesta... Lihan kaltaisia osia 41% ja loput sitten jotain muuta.

Kunnon pitsaan kun laitetaan esim. ilmakuivattu kinkku, mozzarella ja rucola, niin on vähän muutakin makua siinä kuin sellainen geneerinen rasvalätyn juustoähky.
Suomalainen laager sitten on kaikkien aikojen rimanalitus maailman olutskenessä. Puuttuu se etelänmaiden täysin veteen verrattava keveys, mutta ei sitten ole sellaista kunnon runkoakaan, kuten vaikka tsekkiläisissä. Molempien maailmojen huonot puolet siis saatu yhdistettyä siihen. Sen rinnalla geneerinenkin portteri vie joka tilanteessa taiston 6-0, vaikka ei kovin optimaalinen ehkä pitsan kanssa olekkaan. Eri maissa muuten juodaan erilaisia oluttyyppejä, joten laagerin nostaminen "tämä on sitä oikeaa kaljaa"-jalustalle on aika paksua. Euroopastakin löytyy ale-maita
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Varmaan on niitäkin ketkä syö jotain näyttääkseen muille tai ostaa jotain näyttääkseen muille. Mutta ei nyt kaikki kuitenkaan. Itse en oikein sushista tykkää, ihan ok, mutta mieluummin otan jotain muuta.

En myöskään pidä "hienojen" ravintoloiden ruokia hintansa arvoisina. Onhan se nyt yleensä ihan hyvää jos syö jossain missä annos maksaa 50-200€ tms, mutta itse en saa noista millään irti niin että omalla rahalla koskaan kävisin. Vajaa parin kympin ruoka on itselleni optimaalinen hyvin syömiseen jos vaan valitsee ravintolan oikein.

Ja muutamia kympin paikkoja tiedän missä ruoka on omaan makuun todella hyvää ja rahalleen saa huomattavan paljon vastinetta kun 10 kertaa kalliimmassa paikassa. Alkoholia en juo enää ollenkaan, mutta en mistään kalleista viineistäkään koskaan oikein pitänyt/huomaa eroa halvempiin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
159
Sushi on hyvää ja tiedostan monien mielestä olevani varmaan juntti kun syön sitä mieluiten haarukalla. :eat:
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Hesarin juttu on otsikoitu huonosti. Nyt annetaan ymmärtää että sushi ja pienpanimoiden oluet olisivat olemassa vain brassailua varten, eli luultavimmin nykyisin erilaisissa sosiaalisissa medioissa kuvien julkaisua ja brassailua jota muut sielunveljet tykkää ja kommentoi odottaen myöhemmin takaisinrapsutusta. Sushi, vege ja muut trendi herkut vetävät luultavasti enemmän puoleensa pukuhomoja kuten vapaa-ajan harrastuksista golf ja purjehtiminen.

Siitäkin huolimatta uskon että sushia voi syödä ja pienpanimoiden oluita tukea ihan vain koska tykkää niistä tuotteina tai makuina? Sushista ei ole kunnon kokemuksia mutta ajatuksena on antaa mahdollisuus kun sopiva tilaisuus tulee vastaan. Pienpanimoiden oluita tykkään suosia koska ne tuovat perus lagereiden rinnalle jotain vaihtelua, erilaisuutta ja rohkeutta.

Edit, tarkemmin luettuna uutisessahan ei tosiaan esitetty että sushi yms. trendiruuan nauttimen olisi aina snobismia, vaan esitettiin havainto että moni harrastaa trendi "herkkuja" vain statuksen takia.

Statuskamppailu tai statuksen osoittaminen on itsessään mielenkiintoinen asia ja antaa paljon mahdollisuuksia "keittiöpsykologialle". Otetaan esimerkiksi Hugo Bossin neuleet. Hyvin samanoloisia kuin esim Dressmanin tai Espritin mutta hinta on kymmenkertainen. Laadussa on varmasti pieni etu Bossille mutten usko että noin iso. Mielenkiintoista on myös että yleensä Bossin ja vaikkapa Gantin vaatteissa merkki on yleensä varsin hillitysti esillä. Missä määrin oikeasti kyseessä on vain statuksen osoittainen ja sitä kautta kamppailu oman itsetunnon kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Kolmasti tai neljästi olen elämässäni syönyt sushia ja ihan hyväähän tuo on ollut. Yllättävän täyttävääkin. Ja ihan kotosalla ollaan syöty, joten ihan kamalasta brassailusta tai lesoilusta ei ollut kyse. Jos kalasta ei muuten tykkää, niin "raa'asta" kalasta tod.näk. vielä vähemmän. Kannattaa koittaa, jos ei omaa negatiivista ennakkoasennetta. Etanat ja muut limanilviäiset sen sijaan jätän minäkin kokeilematta. :grumpy:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Kolmasti tai neljästi olen elämässäni syönyt sushia ja ihan hyväähän tuo on ollut. Yllättävän täyttävääkin.
En nyt tiedä miten kovin yllättävää se on. Esim avokado-lohi makissa on n. 50 kilokaloria, joillakin yleisillä täytteillä jopa lähes 100. Toki jossain kurkkurullassa ei ihan hirveästi ole energiaa, mutta ei kai kukaan pelkkiä tuollaisia vetele. Nigrit samoissa lukemissa, kun eihän niissä ole kuin se levään (about ei minkään energiasisältöistä) kääriminen ravintoarvoissa erona...

Että 12 sushipalasta kun vetäsee vaikka 4 erityyppistä, niin helposti saa jonkun 600 kilokaloria ja paljon proteiinia. Ihan kelpo pieni lounas. Yleensä noiden kanssa vielä syödään jotain muuta.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Enpä ole koskaan sushia syönyt. Syynä on kala-allergia. Ei kiinnosta mennä ravintolaan, jonka pääasiallinen juju on kalassa. No, nyt joku tulee sanomaan, että saa niitä ilman kalaakin, mutta katsokaa nyt oikeasti niitä listoja. Kyllä jää annos melkoisen köyhäksi kalattomalla.
 

sambba

Paneva hedonisti
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
205
Raa'an kalan syöminen on aina epäilyttävää, vaikka joskus graavilohta syönkin.
Graavilohi ei tosin ole raakaa kalaa, vaan suolalla kypsytettyä. Samaan tapaan Ceviche on sitruunalla kypsytettyä kalaa. Suola ja sitruuna aiheuttavat samanlaisen proteiinien denaturoitumisen kuin lämmöllä kypsentäminenkin.

P.S. Sushi on hyvää, ketsuppia tulee joskus käytettyä, pienoluet maistuu ja ananastakin tulee pizzassa silloin tällöin syötyä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Enpä ole koskaan sushia syönyt. Syynä on kala-allergia. Ei kiinnosta mennä ravintolaan, jonka pääasiallinen juju on kalassa. No, nyt joku tulee sanomaan, että saa niitä ilman kalaakin, mutta katsokaa nyt oikeasti niitä listoja. Kyllä jää annos melkoisen köyhäksi kalattomalla.
Ravintolassa helposti näin on, mutta itse tekemällä saa monipuolisesti ilman kalaa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Kyllä tuossa jutussa on perää. Snobeilu on aina kuulunut asiaan niille, joilla siihen on varaa. Tähän ajankuvaan tuntuu kuuluvan nimenomaan ruualla, kahvilla, oluilla jne snobeilu ja toisaalta myös esimerkiksi matkailulla brassailu. Jossain vaiheessa brassailtiin tavaroilla, oli hienoa autoa ja muuta roinaa. Nyt eletään vähän post-materialistisessa ajassa jossa tavaran omistaminen ei ole enää niin khuul, vaan panostetaan aineettomaan tai väliaikaiseen snobeiluun kokemusten kautta.

Ei tämä tietenkään päde kaikkiin. Minä syön sushia koska sushi on hyvää ja helppoa. Stadissa on nykyään aika monta sushibuffaa, josta saa nopeasti ja sopuhintaan ruokaa juuri niin paljon kun haluaa. Melkeinpä mielummin käyn nykyään vetäsemässä sushit lärviin kuin mäkkärin burgerilla, jos kaupungilla ollessa rupee kurnimaan. Parempaa ainakin hintalaatusuhteelta, ehkä terveellisempää ja melkeimpä yhtä nopeaa.

Mutta niiden sushikuvien postailu faceen tai instaan on ihan silkkaa snobeilua ja brassailua. Mutta ei se johdu siitä, että sushi olisi jotenkin parempaa kuin jokin muu ruoka, vaan se nyt sattuu olemaan nyt trendikästä. Ja on tärkeää tehdä niin kuin omassa piirissä on trendikästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 233
Toki löytyy ihan oikeita ruokasnobejakin, mutta pääsääntöisesti artikkeli on täyttä paskaa. Syön sushia koska se on hyvää. Juon pienpanimo-oluita, koska perus koff 3 on mautonta lirua. Juon tummapaahtoista kahvia, koska pidän siitä hapokasta juhlamokkaa enemmän. Toisaalta shamppanja on mielestäni yliarvostettua. Kaviaari on pahaa. Hanhenmaksa ei myöskään herättänyt suurta intohimoa. Pizzaan kuuluu ananasta ja ketsuppi on monessa ruuassa hyvä lisuke. Minulle on aivan se ja sama pitääkö joku ruokatottumuksiani "junttina", mutta kyllä minä nyt jumalauta sentään osaan itse sanoa mikä maistuu MINUN MIELESTÄNI hyvältä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Ainakin täällä pöndellä asuville tuttaville sushin syöminen voi oikeasti näin 2017 vuonna olla eka kerta ja siksi siitä laitetaan kuva someen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Ehkä tuohon sushin syömiseen liittyy enemmän sellainen brassailuelementti kuin tikuilla syöminen. Virtuoosimainen tikkumaakari ei jää Stadissakaan huomiotta :D

Sushi on hyvvää ja terveellistä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 233
Sushin syöminen tikuilla on oikeasti paljon helpompaa kuin haarukalla. Ei se tikkujen käytön opettelu mitään rakettitiedettä ole. Oma lukunsa on sitten tyypit, jotka vaativat tikkuja esimerkiksi thaimaalaisessa ravintolassa deittikumpanille brassaillakseen :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Sushin syöminen tikuilla on oikeasti paljon helpompaa kuin haarukalla. Ei se tikkujen käytön opettelu mitään rakettitiedettä ole. Oma lukunsa on sitten tyypit, jotka vaativat tikkuja esimerkiksi thaimaalaisessa ravintolassa deittikumpanille brassaillakseen :rolleyes:
Juu, aina syön tikuilla sushia jos mahdollista. Japanissa ollessani ei ollut paljon vaihtoehtoja. Oli ennen reissua (2003) tuokin taito opeteltu valmiiksi...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Kävin tänää syömässä sushia söpön tytön kanssa ja se söi haarukalla. Eikä sitä vittujakaan kiinnosta onko se siistimpää syödä tikuilla vai ei. Eikä sitä ees kiinnosta onko se jotenkin lesoa syödä ees sushia vai ei. :love:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Miten sushia muuten edes voi syödä haarukalla? Johan se menee palasiksi kun haarukan siihen tökkää? Haarukallako sitten dipataan riisinpalaset soija-wasabi liuokseen? Liian hapokasta, ei pysty :btooth:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Itse pidän sushistä, mutta pidän myös kalasta todella paljon, tosin sushin laaduissa huomaa helposti myös ero, koska raaka-aineet ovat yksinkertaiset.

Mutta en voi ymmärtää, että ihmiset syövät sushia vaikka eivät pidä siitä, koska se on trendikästä? Varsinkaan kun sushi ei mielestäni ole mitenkään halpaa ruokaa, jos meinaat täyttää vatsasi sen kanssa, tosin ehkä ei ole siihen tarkoitettu että vedät 25rullaa ahmien.
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
”Itse olen ajatellut, että tämä ruokatrendien maailma on ollut pitkään jo huijaus. Välillä vaan jokin ruoka saa tietyn leiman, että kaikki alkavat hehkuttaa sitä varauksetta.”, Lindblom toteaa.

Hän ottaa yhdeksi esimerkiksi kalen eli lehtikaalin, josta ei itse pidä lainkaan.

”Tein lehtikaalisipsejä joskus pari vuotta sitten kun kaikki hehkuttivat niitä. Ja kun maistoin, ajattelin että ei ole totta: mitä jengi oikein kelaa, tykkääkö näistä muka joku?”

”Tai brunssit. Saako niistä oikeasti joku iloa irti”, Lindblom ihmettelee.

Samaan läjään menevät Lindblomin mielestä osittain myös kasvissyönti ja veganismi.
Siinä on tutkijalla pikkasen ennakkoasennetta jo etukäteen. Toivottavasti selkäranka kestää ettei väritä tuloksia sen mukaan.


Täällä tehdään kotona avovaimon kanssa ehkä kerran kuukaudessa levyllinen susheja ja käydään ehkä kerran kaksi lounaalla paikallisessa sushiravintolassa.
Muutenkin tykkään kyllä "hyvästä ruuasta" ja olen siitä valmis myös maksamaan. Sama oluissa ja etenkin viskeissä mutta niin en usko että näistä mieltymyksistä kukaan ulkopuolinen tietää enkä todella
käy julistamassa mitään pienpanimoiden taikka sushien evankeliumia kenellekkään. Jotenkin vaikea ajatella, että alitajuisesti jotenkin statuksen vuoksi näihin sitten käyttäisi rahaa. Etenkin kun todellakin
grillin "makkispekkikset" maistuu aina välillä ihan taivaallisilta. Ketsupilla toki.


Uskoisin että tuo Lindblom osui tässä vahingossa jyvään:

Kovimmat sushinsyöjät kuuluvat sosioekonomisesti ylempään luokkaan. He ovat useammin korkeammin koulutettuja.
Esimerkiksi vain peruskoulun käyneistä sushista ilmoitti pitävänsä 51,1 prosenttia, keskiasteen koulutuksen suorittaneista 56,8 prosenttia, ammattikorkeakoulutetuista 68,8 prosenttia ja yliopiston käyneistä 77,6 prosenttia.

Myös tulot liittyvät vahvasti siihen, pidetäänkö sushista tai syödäänkö sitä: mitä suuremmat tulot, sitä kovempi sushinystävä. Ammattiluokka korreloi myös: tutkimuksen käsitteillä suorittavan ja palvelevan työn tekijät pitivät harvemmin sushista (46,7 ja 55,8 prosenttia vastaajista) kuin luovan ja epäselvän luokan edustajat (65,7 ja 76,9 prosenttia).
Olisiko tämä kuitenkin pääosin tulotekninen juttu? On jotenkin ihan ymmärrettävää, että jos jää kuukaudessa pikkasen enempi käteen niin se ylimääräinen 10e voi helpommin mennä vaikka susheihin kuin perusturvalliseen ruisleipään ja maitopurkkiin. Jos 50e on suuri osa palkasta käteenjäävästä osasta niin skottilaiset single malt -viskit jää ehkä hyllyyn sen lippuviinapullon sijasta ja toisin päin. Etenkin kun vahvoihin makuihin yleensä ottaa tovin opetella. Esim wasabi, IPA -oluet ja turpeiset viskit.


Tuo Limplompelon mainitsema 5-15% jotka syövät sushia vaikkeivat siitä tykkääkkään nyt on sitä peruspelleä. Jonnes gonna jonne. Jättää se kuitenkin sen 95-75% susheilijoista siihen sakkiin jotka syövät sushia koska siitä pitävät.

Siinä mielessä olen limppulumpun kanssa samoiilla linjoilla, että etenkin Etelä-Suomeen mentäessä löytyy kyllä elämäntapa-sitätätätota jotka pitävät hirveää meteliä omista niche -valinnoistaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
159
Tällä viikolla söin sushia niinkin eksoottisessa paikassa kuin Vantaan Tikkurilassa, 11 euroa taisi buffetin hinta olla johon sisältyi myös muut kiinan mätöt. Porukka ravintelissa oli kyllä niin tavallista kuin olla voi, vaikea nähdä tuossa enää mitään statusta tai vastaavaa. Ehkä se statuspuoli löytyy sitten jostain aidosta japanilaisesta ravintolasta missä hinnatkin sitten ovat vähintään kolmin-nelinkertaiset noihin perusbuffiin verrattuna.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Minusta sushi on todella hyvää, mutta noi kiinalaisten tehdasmättöpaikat ovat aivan hirveitä. Kuin vertaisi einejauhelihapihvejä sisäfileeseen. Ja siitä se hintaerokin tulee. En allekirjoita statusnobeilua kalliimpien oikeiden ravintoloiden suhteen, kyllä niissä saa hyvää ja laatua. Tosin on edullisia hyviä paikkojakin. Tampereella ainakin yksi, Hesasta en tiedä.

Tosin olen kyllä muuten Ap:n kanssa samaa mieltä, onhan noita statussnobailijoita ruuassa, siinä missä muissakin asioissa. Joku fitness-buumi lienee uusin esimerkki. Tärkeintä on näyttää muille kuinka ajan harjalla ja hyvä on jossain facesomehorotuksessa, eikä tehdä tai syödä asioita omasta halusta.

Nykyajan anekauppaa epävarmoille ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Miten sushia muuten edes voi syödä haarukalla? Johan se menee palasiksi kun haarukan siihen tökkää? Haarukallako sitten dipataan riisinpalaset soija-wasabi liuokseen? Liian hapokasta, ei pysty :btooth:
Ha, helposti! Tikuilla en osaa kyllä syödä yhtään mitään. Haarukka ja sormet, niillä mennään! Ja ihan samalta maistuu. Ei ole kyllä ikinä käynyt edes mielessä, että viitsisi alkaa tikuilla sohlaan, kun länsimainen vaihtoehto (haarukka) ja omat sormet toimii valmiiksi hyvin. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Mieluummin sormin, kuin haarukalla ja veitsellä! :D Tosin samapahan se on, ja saa sen haarukalla vetää jos haluaa ja hajottamatta onnistuu. Mutta jos haluaa etiketin mukaan mennä, sormin on ok tai jopa alkuperäinen tapa syödä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Sormin tulee itsekin syötyä, samalla saa ihmetellä näiden ruokasnobien katseita kun tunkee räpylällä sushia naamaan, eikä edes (gulp!) dippaa sitä mihinkään soijaan :btooth:
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
788
Joopa joo. Sushin syöminen sormin on täysin hyväksyttävä tapa nauttia sushia ja dippailu soijaan ei todellakaan ole pakollista. Suosittelen katsomaan dokumenttielokuvan Jiro Dreams of Sushi, joka siis kertoo ehkä maailman arvostuimmasta alan keittiömestarista Jiro Onosta ja hänen kolmen tähden sushiravintola Sukiyabashi Jirosta. Osa asiakkaista nautti sushinsa käsin ja soijakulhot wasabeineen loistivat poissaolollaan. Tämän valossa nyt on aivan se ja sama jos joku asiantuntija alkaa pätemään "oikeaoppisesta" syömistavasta sushin suhteen 15 euron buffetin ääressä.

Tuo pätkä on muutenkin mukavaa katseltavaa sushin ystäville, löytyy mm. Netflixistä ja tuli myös taannoin Teemalta. Harmillisesti katseluaika Areenan kautta on jo päätynyt.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Japanissa on vahvat alueelliset kulttuurierot shusin suhteen. Osa syö käsin, osa puikoilla. Jossain kastetaan soijaan, toisaalla wasabiin ja kolmannessa ei mihinkään. Ja sitten jotkut sekoittavat wasabin ja soijakastikkeen yhdeksi dipiksi... Ja jossain soijakastiketta kaadetaan valmistuksen päätteksi päälle. Että näin
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Tuli käytyä autolla Latviassa viimekesänä ja siellä Rimissä käydessä tuli ostettua sushia tiskiltä, hotellille iltapala tyyppisesti. Jumalauta että oli hyvää. Seuraavana päivänä ostin tuplasatsin automatkalle kun lähdettiin takasin Viroon päin.

Minä myös kala-allergikko, joten hiukan rajoitti sitä mutta oli valittavana muistaaakseni neljä eri vaihtoehtoa joissa kahessa ei ollut kalaa. Täällä paljon pienempi setti maksaa tuplasti, ja siinä on kalaa ja kaikkea ylimääräistä tilpehööriä, kuin nuissa Rimin paketeissa oli nimenomaan vain niitä levään käärittyjä palleroita, ei muuta. Näitä kun tulisi tuohon Prisman tai Cittarin tiskille niin hellanlettas olisin siellä.
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Kyllä tikuilla syöminen kannattaa opetella ihan vaikka piruuttaan sushia varten, koska siihen se on käytännöllistä. Mitä nyt Tokion länsipuolisen Japanin olen käynyt läpi aika perusteellisesti, niin eipä siellä pahemmin sushia sormin vedellä. Eipä siinä mitään, jos haluaa niin go for it, mutta kyllä kaikki puikoilla vetää ainakin ravintoloissa.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
On noita tullut nähtyä jotka syö/juo tiettyä ruokaa koska se on niin fiiniä/muotia, vaikka eivät vaikuta siitä oikeasti tajuavan paskaakaan.

Onhan se tutkittu juttu, että esim sama viini halvasta ja kalliista pullosta = kalliimpi "maistuu" paremmalta :D

Ainakin siis perus pulliaisen kohdalla.

Kaikki viinit maistuu pahalta, samoin kuin kaljat. Omaan suuhun ainakin.

Mutta moni niitä lipittelee kuin olisivat jotain hienojakin maistomestareita, vaikka tuskin oikeasti edes tykkäävät tai erottavat niitä makuja sen kummemmin.

Sama homma noissa kaiken maailman hipster villityksissä, syödään jotain muodikasta koska se on muodikasta, eikä siksi että se olisi hyvää.

Sushia en ole maistanut, joten varmaksi en toki voi sanoa, vaan raaka kala kuten graavilohi maistuu ainakin kamalalta, joten ne jäisi välistä + typerää syödä raakaa lihaa. Ja eipä nuo muutenkaan houkuttelevilta näytä.

Ehkä pointtini on se, että pitäisi uskaltaa syödä sitä mitä haluaa ja OLLA SYÖMÄTTÄ sitä mitä ei halua, oli se sitten muodissa tai ei.(mutta ei vain siksi että se on muodikasta)

Ihan hiton typerää olla aikuisena niin lammas, että "yhyy kaikkea pitää maistaa". No ei pidä, aikuinen saa sen valita.

Ja niin pitäisi saada lapsenkin, hittoako pitää omia pakkomielteitä pakottaa lapsille?

Toki jos syö vain roskaruokaa tms, mutta jos on joitakin ruokia mitä ei halua syödä, niin pitäisi antaa oma valta olla niitä syömättä.

Sellaiset aikuiset jotka koittaa pakottaa toisia syömään sitä mitä itse syövät ovat kusipäitä, jotka kuvittelee että se oma maku on paras.

Esim jos itse söisin maksalaatikkoa maidon kera, niin miksi loukkaantuisin jos muut ei sitä halua edes maistaa?

Sille toiselle kun se sinun "normaali" voi olla juurikin tuota. Esim omaan nenään kaikki hapanmaitotuotteet haisee pilaantuneelle, en syö mitään niitä, enkä halua maistaa jotain mikä haisee raadolle.

Vaan onpa tuota saanut kuunnella tuputusta/ihmettelyä/vittuilua jos ei syö esim pitsaa, no syötkö itse paskaa? Ai et, ja minun pitäisi syödä sellaista mikä minun aisteilla menee samaan lokeroon?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Sellaiset itkupotkut sieltä, "aikuiselta" "mieheltä" :rofl:

Kaikki viinit maistuu pahalta, samoin kuin kaljat. Omaan suuhun ainakin.
Oletko maistanut kaikkia? Okei, ei toki kaikkia tarvitse maistaa, mutta pelkän (suomi)lagerin perusteella kaikkien oluiden dumaaminen on sama kuin tuomitsisi kaikki autot epämukaviksi kerran ladalla ajettuaan.

Sushia en ole maistanut, joten varmaksi en toki voi sanoa, vaan raaka kala kuten graavilohi maistuu ainakin kamalalta, joten ne jäisi välistä + typerää syödä raakaa lihaa. Ja eipä nuo muutenkaan houkuttelevilta näytä.
Graavilohi ei ole raakaa, piste.

Sellaiset aikuiset jotka koittaa pakottaa toisia syömään sitä mitä itse syövät ovat kusipäitä, jotka kuvittelee että se oma maku on paras.
Pakottaminen on kusipäistä, suositteleminen ei. Ja se ei sitten ole pakottamista, jos esim. omissa juhlissaan tarjoaa vaikka nyt vain sushia.

Ihan hiton typerää olla aikuisena niin lammas, että "yhyy kaikkea pitää maistaa". No ei pidä, aikuinen saa sen valita.
Ja niin pitäisi saada lapsenkin, hittoako pitää omia pakkomielteitä pakottaa lapsille?
Toki jos syö vain roskaruokaa tms, mutta jos on joitakin ruokia mitä ei halua syödä, niin pitäisi antaa oma valta olla niitä syömättä.
Jos lapselle ei anneta kokemuksia pienenä, niin ei se opi ikinä syömään mitään. Ihminen vierastaa lähtökohtaisesti kaikkea ruokaa, paitsi rasvaista ja sokerista äidinmaitoa. Myöhemmin sitten rasvainen ja sokerinen uppoaa, eivätkä lapset söisi oikeastaan mitään muuta kuin jotain vaaleaa leipää hillolla, jos saisivat täysin päättää. Pakosyöttöä ei kukaan täysjärkinen kannata, mutta aktiivisesti kannattaa tarjota kaikkea.
Uusien asioiden pelko on lammasta, ei kokeileminen. Kokeilemalla ei häviä mitään, mutta hannailemalla voi jäädä herkusta paitsi.

Sille toiselle kun se sinun "normaali" voi olla juurikin tuota. Esim omaan nenään kaikki hapanmaitotuotteet haisee pilaantuneelle, en syö mitään niitä, enkä halua maistaa jotain mikä haisee raadolle.
No sitten et maista. Onko tullut seuraamuksia? Kyllähän sitä aikuiset vähän kuitenkin kummaksuvat, kun jollain on 4-vuotiaan makutottumukset... Kyllä minäkin syön karkkia ja hamppareita, mutta yhtälailla maistuu hapankaali tai loimulohi.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
788
Suuri osa erilaisista herkuista kuuluvat niin sanottuihin opittuihin makuihin. Sama pätee myös viiniin ja olueen tai vaikkapa erilaisiin juustohin. Kuten sanottua, aikuisella ihmisellä on kuitenkin oikeus valita että syökö vai ei.

Kuitenkaan en jaksa lakata ihmettelemästä, mikäli aikuinen ihminen ei löydä ravintolan ruokalistalta muuta syötävää kuin lastenlistan nauravat nakit tai kinkku-ananas-pizzan. Itse melko laajalla kirjolla ruoista nauttivana olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että em. kaltainen henkilö jää paitsi paljosta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
Sushia en ole maistanut, joten varmaksi en toki voi sanoa, vaan raaka kala kuten graavilohi maistuu ainakin kamalalta, joten ne jäisi välistä + typerää syödä raakaa lihaa. Ja eipä nuo muutenkaan houkuttelevilta näytä.

Ehkä pointtini on se, että pitäisi uskaltaa syödä sitä mitä haluaa ja OLLA SYÖMÄTTÄ sitä mitä ei halua, oli se sitten muodissa tai ei.(mutta ei vain siksi että se on muodikasta)

Ihan hiton typerää olla aikuisena niin lammas, että "yhyy kaikkea pitää maistaa". No ei pidä, aikuinen saa sen valita.

Ja niin pitäisi saada lapsenkin, hittoako pitää omia pakkomielteitä pakottaa lapsille?

Toki jos syö vain roskaruokaa tms, mutta jos on joitakin ruokia mitä ei halua syödä, niin pitäisi antaa oma valta olla niitä syömättä.
Suosittelen että teet itse sellaista sushia kuin haluat ja maistat sitä. Valmiit ainekset (riisi, merilevämatot, avokado, kurkku, bambumatto mitä tietysti voi käyttää useamminkin, kylmä vesi, riisiviinietikka, lohi/tonnikala) eivät maksa tuhottomasti ja monia niistä löytyy varmasti monesta suomalaisesta kodista jo valmiiksi. Jos haluaa niin wasabia ja tuorejuustoa.

Toki voit vaihdella aineksia mutta tuossa ihan perusaineksia mikä ei tule maksamaan paljoa.

Minusta ei pitäisi olla kyse rohkeudesta. Mikäli olet allerginen jollekin jätä syömättä. Samaten jos vaarana on esim. elävän mustekalan pieni mahdollisuus tarttua imukupeillaan kurkuusi / nieluusi jätä syömättä.

Se että jokin maksaa todella paljon ei pitäisi olla syynä sen hankkimiseen / syömiseen. (Toki jos sellaisia löytyy voin tarjota esim. 1k€/kpl raakoja munia jääkaapista, toinen 1k€ niin saa lasin + 80% vodkaa pakkasesta kyytipojaksi. Se mistä eläimestä tuo muna on peräisin jäänee ammattisalaisuudekseni :smoke: )

Aikuisella ihmisellä luultavasti löytyy edes välistä hieman aikaa sekä sen verran tilaa että hänellä on itsellään edes muutamia keittokirjoja. Tämän lisäksi astioita sekä netistä löytyy melkoisen suuri määrä erilaisia vaihtoehtoja mitä syödä.

Itsekään en esim. pidä pelkkää graavilohta suurena herkkuna paljaaltaan. Jos pitää valita ostan mieluummin lähes mitä tahansa muuta (ja halvempaa kilohinnaltaan). Mutta jos teen esim. sushia niin toki, graavilohi toimii siinä oikein hyvin eikä tule edes kalliiksi koska muut ainekset siinä mukana ovat sen verran edullisia.

Se ettei kakarana esim. vihannekset, juurekset ja vastaavat olleet erityistä herkkua ei tarkoita sitä etteikö niistä vanhemmiten voisi oppia nauttimaan. Tuntuisi oudolta palata takaisin "perunoita ja läskisoosia" linjalle (+ punainen maito, punainen voi, ruisleipä). Toki se oli 70-luvulla ravitsevaa perusruokaa raskasta työtä tekeville ihmisille mutta siihen aikaan tuntemattomammat ruuat, esim. wokki maistuvat minusta paremmilta.

Samaten se että kakarana osasi tunnistaa ja poimia kutakuinkin mustikat, mansikat ja puolukat ei tarkoita etteikö esim. sienistä saisi todella herkullista ruokaa. Jos ei muuten pidä sienistä koeta vaikka ostaa isoja herkkusieniä, pestä ne, irroita kanta, tunkaista sisälle hieman tuorejuustoa ja laita kanta takaisin tapiksi (voit myös hieman persompana ihmisenä paistaa kannan pannulla, ihan miten vaan). Kiedo lopuksi ympärille pekoniviipale. Tunge 20min 220C uuniin ja maista.

Helppoa, halpaa ja hyvää. Eikä kenenkään tarvitse tietää koska teet ne kotonasi. Ellet sitten innostu tekemään youtube videota ja laittamaan kuvia nettiin...

Edit: lisätään vielä että tuosta "lapsi" kohdasta olen 100% erimieltä. Tiedän oikeasti yhden tapauksen missä lapset olivat ns. vapaan kasvatuksen hedelmiä.

Poika oli varmaan 25v ja asui edelleen vanhempiensa luona, tietysti työtön. Hän suostui syömään ainoastaan vanhempiensa hakemaa lähikioskin tuotetta mikä oli kebab lihaa kastikkeilla kipossa (eli pelkkää lihaa mausteilla ja kastikkeilla) ja juomaan colaa. Nyt puhutaan siis vuosien jaksosta missä ei kertaakaan syöty tai juotu mitään muuta ja suurimman osan aikaa vietettiin omassa huoneessa. Koska eihän nyt "lasta" saa käskeä tai komentaa.

Tytär oli myös mielenkiintoinen tapaus, kävi ilmi että hän ei esim. kertaakaan elämänsä aikana (oli silloin päälle 20v kuitenkin) ollut käyttänyt esim. uunia, hellaa, keittolevyä, mikroaaltouunia. Eli lämmittänyt koskaan mitään saati valmistanut ruokaa. En kysynyt mutta otaksun että hän oli joskus avannut jääkaapin ja ottanut sieltä jotain / laittanut sinne jotain.

Lyhyesti siis: minusta lasten pitäisi syödä sitä mitä aikuisetkin syövät, poislukien tietysti mahdolliset allergiat jne. Sitten kun he itse alkavat ansaitsemaan rahansa he voivat ostaa, valmistaa ja syödä mitä haluavat omassa asunnossaan.
Eihän se nyt ole vanhempien tehtävä kysyä mitä lapset haluavat syödä ja kiikuttaa 7-hengen juhlakakkua pöytään kun pikku prinsessalle ei mikään muu sillä hetkellä päivälliseksi kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Olenhan minä tämän aina tiennyt mutta nyt se on tieteellisesti tutkittu ja todistettu:

Ruokatrendit, kuten sushi, veganismi ja pienoluet, ovat esittämistä, jolla hyväosaiset tekevät eroa muihin, sanoo tutkija – ja hänellä on lukuja todisteeksi

Eli mm. sushia syödään siksi, että halutaan vähän näyttää muille. Itsehän en ole ikinä syönyt sushia enkä syö koska miksi ihmeessä söisin. Ei kaikkea tarvitse maistaa. Olen nimittäin huomannut omalla kohdallani, että lähes aina se ennakkofiilis että "tuo ei todennäköisesti maistu hyvältä" osuu oikeaan.

”Ja että jengi lopettaisi miettimisen siitä, mitä ’pitäisi’ syödä ja söisi mitä itse haluaa. Mutta voi olla että tässä ajassa se on mahdotonta.”

Taidatkos sen paremmin sanoa. Olen itsekin huomannut omasta tuttavapiiristä, että esim. ketsuppia disautellaan koska sivistyneen aikuisen ihmisen kuuluu olla sitä mieltä, että ketsuppi on paskaa. Tai juodaan ihan sika tummapaahtoista kahvia eikä normi presidenttiä. Pizzaan ei laiteta ananasta ja kinkkua vaan jotain vuohenjuustoa ja jääkarhunlihaa. Eikä sitä pizzaa huuhdella alas millään vaalealla lagerilla vaan jollakin pahanmakuisella portterilla koska se mukamas nostaa sen hemmetin karhunlihan aromit paremmin esiin.

Eipä siinä mitään, jokainen syököön mitä haluaa eivätkä varmasti kaikki sushin syöjät ole lespareita, mutta suurin osa luultavasti on.
Onko tää rävästä livenny vai ootko oikeesti tosissas?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Onko tää rävästä livenny vai ootko oikeesti tosissas?
"Ja paskat. Siinä teille puoli kiloa raneja ja puoli kiloa nugetteja kermakastikkeella ja ketsupilla höystettynä. Ihan sairaan hyvää enkä keksi äkkiseltään mitään mikä maistuisi näin hyvältä. Kannattaa unohtaa ennakkoluulot ja kokeilla rohkeasti vaikka tämä ehkä näyttääkin hieman iljettävältä. Paistatte vaan nugetit pannulla ja ranet uunissa ja sitten kuohukerma-smetana-soosi päälle. Sekaan reilusti erilaisia mausteita ihan oman maun mukaan ja tietysti ketsuppia. Vannon että ette ikinä ole maistaneet näin hyvää sapuskaa ja vielä kiitätte minua jos rohkenette tätä kokeilla."
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
No perkule! Tässä kylmiä nakkeja suoraan kumipaketista popsiessa oli pakko saivarrella itsekin vähän, kun aihe on yhtä mauton kuin hokari!
Esimerkkinä tässä toimii sushi, koska se on täällä jo "nostettu pöytään"! Te kaikki kulinarsistisen "Teboilin-leike+hp:n kastikke" osaston jäsenet. Mulla olisi alkuun pari kysymystä.
Jos kaikki uusi tuonti ruoka tai edes ajatusmalli jostain dieetistä on "lespailua", niin miten olette uskaltaneen ikinä tukkia suihinne makkaroita, lihapullia taikka yllä mainittuja nugetteja? Eikö lespailun leima pelota? Nuo ruuat on oikeasti ihan vitun kuvottavia verrattuna sushiin (HUOM! vain verrattuna sushiin)! Ihan vain siksi että sushissa merilevää lukuun ottamatta kaikki kamat on about kiinteässä ja tunnistettavassa muodossa. Ja vastapainona vaakakupissa nuo kolme edellämainittua, joihin on survottu lihamyllystä läpi kaikki ruhosta jäänyt paska jauhojen, kermojen ja mausteiden kanssa, jotta ne saadaan syötäviksi, enkä edes aloita mistään e-koodeista. Se on kai ihan tervetta, jos haluaa tietää mitä syö?

Sushi oli nyt melkoisen väärä esimerkki tähän hommaan. Olisit mieluummin ottanut jonkun oikean snoppailu ruuan (Kobe härkä) esimerkiksi. Tai mene haukkumaan iPhonea, se saa helpommin ilmaa siipen alle status symbolina.
Ja mitä tuohon "tutkimukseen" tulee niin.... huhuuu mitä kuuluu.
En jotenkin jaksa uskoa, että niillä kympin näivettyneillä buffa susheilla kukaan hakee hyväksyntää statusyheteiskunnassa.

Ei sillä että tuossa platterissa olisi muuta vikaa, kuin tuo ketsuppi on survottu tuonne alle vetistämään ranut.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Joomä lesboilen ruualla jossain 10-15e buffetissa. Syön maksimit susia ja muuta kinkkimättöä ja lähden himaan.

Ainoastaan helsinkiläiset huopatakki&kolmen metrin kaulahuivi-toimistosankarit koittavat tehdä numeron jokaisesta liikahduksestaan. Samat hermannit myös jossain laivan buffetissa pyörittelevät sekä analysoivat bulkki-hanaviiniä pikkurillit oikosellaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Syön sushia, käytän reilusti ketsuppia, syön myös einesruokia ja pakastepizzoja. Teen myös omia pizzoja jotka maistuvat paremmilta ku mistään raflasta saatavat. Osaan myös tehdä sushia aika taidokkaasti. Jos en tykkäis sushista en söis sitä.

Parasta safkaa on buffet pöytä josta voi kantaa lautaselleen just mitä haluaa, yleensä paljon punaista lihaa ja perunoita. Hampurilaiset on myös helvetin hyvää millon vaan.

En tykkää viinistä yhtään, koitin tossa jotain kallista punaviiniä vetää Itävallassa ja juomattahan se jäi. Tai no kyllähän mä nyt oisin sen voinu kaataa kitusiini vaikka ykkösillä ei se nyt NIIN pahaa ole, mutta mitä järkeä juoda jotain mistä ei tykkää?

Olutta kulutan varmaan jossain riskirajoilla mutta niidenkin suhteen olen melko kranttu, suomalaisista juon Sandelsia ja ulkomailla lähinnä vehnäoluita ja paikallisia laagereita. Tummatkin oluet menee mutta vahvasti humaloidut ei oo koskaan maistunu.

Suosikkijuoma on Bacardi Oakheart Pepsi Maxiin lontrattuna, ei kiinnosta pätkääkään jos joku inisee että käytän väärin sitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 493
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom