Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näinhän se juurikin on, samalla hyödyt korkeammasta fps:tä. Kasuaalipelaajalle saattaa olla mukavampi pitää kaikkia efektejä päälle.Jotenkin kuvittelen, että olis helpompi pelata ja tehdä headshotteja, kun kaikenlaista visuaalista tökkivää törkyä ei ole häiritsemässä.
Itse olen perus pelaaja ja se on aivan sama pyöriikö cs 150 vai 250fps.Joo, kyllähän jotku pelaa tuolleen, varsinki kilpapeleissä. Ite kyllä oon laittanu aina kaikki niin hyvälle ku pystyy että frame rate pysyy nautittavana.
Miksi laittaa kaikki efektit päälle? Jotenkin kuvittelen, että olis helpompi pelata ja tehdä headshotteja, kun kaikenlaista visuaalista tökkivää törkyä ei ole häiritsemässä. Tätä mää tulin täältä kysymään
Syyt nyt on monelle varmaan ne että a)koska voi ja b)näyttää ja tuntuu paremmalta.Miksi laittaa kaikki efektit päälle? Jotenkin kuvittelen, että olis helpompi pelata ja tehdä headshotteja, kun kaikenlaista visuaalista tökkivää törkyä ei ole häiritsemässä. Tätä mää tulin täältä kysymään
No sehän riippuu täysin pelistä mitä pelaa.Miksi laittaa kaikki efektit päälle? Jotenkin kuvittelen, että olis helpompi pelata ja tehdä headshotteja, kun kaikenlaista visuaalista tökkivää törkyä ei ole häiritsemässä. Tätä mää tulin täältä kysymään
Tähän samaan liittyy myös se että FPS-online shootereissa tosipelaajat laittavat myös field of view-asetukset maksimille millä näkee enemmän sivuilleen mutta perspektiivi ja näkymä muutenkin on vähintään koomisen näköinen, pitkä käsi ja ase kurottaen kohti horisonttia. Yksinpeleissä tuollaista harrastettanee vähemmän.Miksi laittaa kaikki efektit päälle? Jotenkin kuvittelen, että olis helpompi pelata ja tehdä headshotteja, kun kaikenlaista visuaalista tökkivää törkyä ei ole häiritsemässä. Tätä mää tulin täältä kysymään
No sehän riippuu täysin pelistä mitä pelaa.
Jos pelaa online shööteriä jossa tärkeintä on tökkimätön 120fps framerate ja ehkä korkea resoluutio, ja kaikenlainen muu silmäkarkki kuten motion blur, occultic occlusion ja chrome abbreviation shingalading ovat enemmän vain häriötekijöitä kilpailutilanteessa, sitten tekee niin.
Jos taas pelaa viimeisintä Skyrim 3:sta ja haluaa ihailla vuoren huipulta näkyvää auringonlaskua, silloin ehkä haluaa laittaa kaikki silmänkarkit päälle, silläkin uhalla että 5% ajasta fps saattaa tipahtaa hetkellisesti 60 fps -> 30 fps.
Tästä tulee mieleeni kultainen 90-luku kun kaikki pelasivat innoissaan Quake TeamFortressia, joka oli Quake-yksinpeliin päälle tehty tiimimoninpeli (sukua nykyiselle Team Fortress 2:lle, sen kantaisä). Quakelle ja TF:lle tuli 3Dfx Voodoo 3D-kiihdytinkorttituki jolla pelin ulkonäkö parani huomattavasti ja peliä pystyi pelaamaan suht hyvällä frameratella huipputarkassa 640x480 resoluutiossa, kun ilman 3D-kiihdytystä peliä pelattiin yleensä 320x200 tai 320x240 palikkaresoluutiolla.
Kävi kuitenkin niin että ne kaikkein kovimmat online-TF-pelaajat päättivät silti jatkaa pelin pelaamista alhaisilla palikkaresoluutioilla ilman 3D-kiihdytystä, koska ainakin alkuaikoina 3Dfx-kiihdytetty versio saattoi välillä pyöriä hiukka alemmille framerateilla, varsinkin jos koneen CPU oli hieman heikompi. Itse en silloin pystynyt käsittämään että joku jaksoi edelleen katsoa palikkagrafiikkaa saadakseen vain hieman nopeamman ruudunpäivityksen, mutta niin se vain oli.
Tosin, jossain vaiheessa kävi sitten niin että 3Dfx-kiihdytettyyn versioon tuli läpinäkyvä vedenpinta, kun software-3D versiossa vedenpinta oli läpinäkymätön. Tämä antoi 3Dfx-kiihdytystä käyttäville suuren edun otteluissa koska he pystyivät näkemään vedenpinnan läpi viholliset, software-3D:tä käyttävät eivät pystyneet. Vähän kuin 3Dfx-käyttäjillä olisi ollut wallhack, tai pikemminkin waterhack.
Tämä sai sitten kovimmatkin pelurit rientämään kauppaan ostamaan 3Dfx Voodoo-kiihdyttimet kyseiselle pelille. Loppu onkin sitten historiaa, paitsi nykyaika ja tulevaisuus jotka eivät vielä ole historiaa.