Surkea 1% FPS lukemat Ryzen 5 1600

Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Elikkäs mulla palaa hermo tämän koneen kanssa. Todella surkeat 1% FPS peleissä.

Jos jollain on mun kaltainen kone (näkyy tuolla nimimerkin alla) niin arvostaisin suuresti jos voisit vaikkapa Rainbow Six Siegen benchmarkin ajaa 2560x1440 resoluutiolla, kaikki asetukset Ultralla tai jos et ole asentanut Ultra-packia niin Very High käy ja myös T-AA 4x 100% ja sharpening 65%. Omassa tapauksessani ei ole mitään merkitystä onko mulla low-asetukset vai joku naurettava 4x T-AA päällä kun minimi FPS on 20-40. Toistuu joka pelissä nää alhaiset FPS lukemat ja aiheuttaa stutterointia.

Kyllä, olen jopa uudelleen asentanut Windowsin ja ajanut näyttiksen ajurit DDU mutta ei mikään auta. Vi**u!

Koska muistit on helpompi vaihtaa kuin prossu, niin kysyisin että mitä RAMeja suosittelette kokeilemaan ehdoton maksimi 300 euroa? Palautan nimittäin joka tapauksessa.
Emon QVL lista on vähän surkea 3200 mhz kanssa. Oma B-die RAM tällä hetkellä 2933 mhz XMP profiililla, 3200 mhz ei ole vakaa millään vaikka laittais 1.45v ja Stiltin asetukset. Nykyiset RAMit: G.Skill 16GB (2 x 8GB) Ripjaws V, DDR4 3200 MHz, CL14, 1.35V, punainen - 236,00€

Ideana olisi siis alentaa muistien viivettä. Epäilen, että muistien viive vaikuttaa stutterointiin. Ja jos tämäkään ei auta, niin voisin kokeilla ostaa toisen Ryzen 5 1600 tilalle ja jos sillä ongelma ei toistu, niin lähetän takuuseen. Tai äärimmäinen vaihtoehto on todeta AMD pelikelvottomaksi ja tilata Intel I9 9900k setuppi ja kirota kun tuli kokeiltua AMD:tä. Emoa en jaksaisi lähteä vaihtamaan AMD:n sisällä, silloin sama olisi jo vaihtaa Inteliin..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 130
Laita nyt ainakin testiksi windowsin power plan high perf ja nVidian asetuksista siegelle high perf.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Ei toimi aina xmp:nä. Vaikka onkin siellä emon qvl listalla. Kannattee kattoa, jos uusia muisteja ostat ( mitä ei minusta oo mitään järkeä ostaa) niin muistivalmistajan sivulta kans niitten oma qvl lista. Ei mikään kovin tehokas pelaamiseen tuo ryzen 5 1600, jos sulla on vielä tuo 1080ti niin kattelisin kyllä suosiolla uutta prossua muistien sijasta.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Laita nyt ainakin testiksi windowsin power plan high perf ja nVidian asetuksista siegelle high perf.
Olenhan minä toki kaikki perusjutut tehnyt. En vaan nyt muistanut mainita. BIOS on uusin, Ryzen PowerPlan / High Performance on kokeiltu ja siegessä G-Sync asetukset kuten V-Sync ON, prefer maximum performance ja suosi korkeinta virkistystaajuutta.
Saa mainita jos jotain tulee mieleen!

Ei toimi aina xmp:nä. Vaikka onkin siellä emon qvl listalla. Kannattee kattoa, jos uusia muisteja ostat ( mitä ei minusta oo mitään järkeä ostaa) niin muistivalmistajan sivulta kans niitten oma qvl lista. Ei mikään kovin tehokas pelaamiseen tuo ryzen 5 1600, jos sulla on vielä tuo 1080ti niin kattelisin kyllä suosiolla uutta prossua muistien sijasta.
Ei vissiin :/ Testaisin vaan muisteja, en todellakaan pitäisi niitä. Tällä hetkellä koneessa rullaa 2133 mhz nämä ramit koska jumalauta ei ne pysy millään XMP profiililla vakaa. Olin G.Skilliin yhteydessä ja he eivät ole testanneet RAMeja tällä emolla. Mietin, voinko mä RMA:ta nämä RAMIt koska eivät pyöri 3200 mhz. Siitähän mä olen maksanut enkä mistään 2133 mhz. Eli oma semi-aavistus on että emolevy on täysin paska. Tosin siitä saanen syyttää itseäni, suunnittelussa ei ollut aikeitakaan kellotella mutta kyllä tämä emo onneksi jaksaa jaksaa 3.8 GHz mutta Ramit eivät pyöri millään..

Päädyin nykyiseen koneeseen täältä kyselemällä apua tuolloin kun liityin tänne ja näin täällä neuvottiin. Pelaan 1440p resoluutiolla joten näyttiksellä on suurin työ. BFV bottleneckkaa prossu ehkä hiukan kun näyttis lowilla pelatessa välillä vaan 50-60% mutta silti hyvin korkea FPS. En nyt millään jaksaisi käyttää 800 euroa Intel alustaan. Ei sen takia etteikö olisi varaa vaan sen takia kun kone on kohta 1.5v vanha että aivan älyttömän typerää vaihtaa alustaa näin pian.

Toisaalta Ryzen 3000 sarja ei myöskään ole ehkä vastaus ongelmiini. Kellotaajuudet nousevat ja saa nähdä tuoko Asus tuen minun emolevylleni ja jos tuo, niin toimiiko esim. R7 3700x sellaisella 4.7 GHz taajuudella? Ei varmaan vaan päätyvät alentamaan kellotaajuuksia kun VRM on aika huono tässä ja 3700x TDP taitaa olla 95w vai 105w. Sitten pitäisi taas uusi emolevy ostaa ja ei kyllä kiinnosta saman sukupolven sisällä vaihtaa emoa joten sitten täytyisi siirtyä Inteliin. Tosin jos uusien prossujen kellotaajuuksia alennetaan näillä low-end laudoilla alemmaksi, niin voipi olla ehkä viisainta ostaa R7 2700x. Ja sitten tämä mun nykyinen ongelma että ihan naurettavat 1% FPS:t, jota siis yrittäisin ratkoa RAMeilla jotka kulkevat takuuvarmasti 3200 mhz.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Voithan myydä ton kokosetin ja ostaa jonku toisen. i5 9600k on jo huomattavasti tehokkaampi. Voit tietenkin ostaa nuot muistitkin ja käyttää niitä sitten myöhemmissäkin buildeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 195
Koska muistit on helpompi vaihtaa kuin prossu, niin kysyisin että mitä RAMeja suosittelette kokeilemaan ehdoton maksimi 300 euroa? Palautan nimittäin joka tapauksessa.
Emon QVL lista on vähän surkea 3200 mhz kanssa. Oma B-die RAM tällä hetkellä 2933 mhz XMP profiililla, 3200 mhz ei ole vakaa millään vaikka laittais 1.45v ja Stiltin asetukset. Nykyiset RAMit: G.Skill 16GB (2 x 8GB) Ripjaws V, DDR4 3200 MHz, CL14, 1.35V, punainen - 236,00€
Ei kannata muisteja vaihtaa, ei vaikuta. Tuo lankku kellottaa muisteja tyypillisesti 3000-3066. Sen sijaan kokeile Ryzen Dram Calculatoria ja hae fast asetukset 2993-3066 tai mihin se nyt vakaasti yltääkään. Varmasti nopeampi kuin 3200 XMP.

Onko muuten muistit oikeissa sloteissa(A2+B2) ja dualchannel toiminnassa? Mitä katselin testejä niin 4-ydin rysenillakin minimifps pitäisi olla yli 100fps siegessä.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Ei kannata muisteja vaihtaa, ei vaikuta. Tuo lankku kellottaa muisteja tyypillisesti 3000-3066. Sen sijaan kokeile Ryzen Dram Calculatoria ja hae fast asetukset 2993-3066 tai mihin se nyt vakaasti yltääkään. Varmasti nopeampi kuin 3200 XMP.

Onko muuten muistit oikeissa sloteissa(A2+B2) ja dualchannel toiminnassa? Mitä katselin testejä niin 4-ydin rysenillakin minimifps pitäisi olla yli 100fps siegessä.
Ei pysy mulla vakaana. Yrittänyt hakea sillä mutta en saa ilmeisesti oikeita lähtöarvoja thaipoon burnerista. En tosin noilla nopeuksilla ole kokeillut. Täytyy kokeilla vielä kerran.

On dual channelissa, cpu-z näyttää näin. Stock cooler kun on niin otin toissa päivänä irti ja laitoin uusiks. Edelleen dual channelissa.
Kyllä nettipeli toimii hyvin mutta benchmarkissa AINA on alhainen FPS ja se recordaa sen minimi FPS 20-40, pääsääntöisesti asetuksista riippumatta.


Tossa on myös cpu suorituskyky testattu. Ootko kokeillut ilman ylikellotuksia?
Olen kokeilut ja tuttu artikkeli. Mun omat asetukset on Ultra pack, 16x anisotropic, lod quality ultra, shading alhaisin mahdollinen, shadow alhaisin mahdollinen, reflection alhaisin, ambient occlusion OFF, lens flaret tms OFF, T-AA 4x 25%.
Benchmarkissa nimenomaan 1% fps todella alhainen, netissä ei. 2133 mhz vakio tai 2933 mhz xmp ei mitään väliä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 620
Mulla ryzen 1600 3.8ghz gtx 1070 eikä yhtään ole ollut ongelmia. Uudella lankulla kingstonin muistitkin pysyny vakaasti 3200mhz.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 996
Ideat
- joku lisäkortti tai usb hakkaa vastaan, jopa verkko. Testaa niin että emolla on kiinni näyttis ja ei mitään muuta.
- Nollaa bios jumppereilla, lataa defaultit
- näyttiksen jäähy ei saa kontaktia piiriin, throttlaa hetkellisesti
- onko muistit satavarmasti paikoissa a2+b2, paikoissa a1+b1 toimii myös dual channel mutta ei toimi kunnolla
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Onko emon bios ajantasalla? Jos ei, niin hyvällä lykyllä bios-päivitys voisi auttaa muisteihin. Itselläni 1700 & 1080ti, eikä kyllä ole mitään ongelmia ollut 1440p resoluutiolla pelatessa. Apex Legends toimii mallikkaasti 120-144 fps ja samaten cs:go:ssa sain 250-350 fps. En omista R6:sta, joten sitä en voi testailla. Mulla kaiken lisäksi vielä alhaisemmat kellot, kuin sinulla eli 3,45 GHz, mutta muistit on 3200 c14 dram calculatorin "fast" presetillä.

Kokeile päivittää myös "AM4 chipset driver". Itselläni oli jokin todella kummallinen ongelma, kun kasasin nykyisin koneeni, kun cs:go:ssa en saanut yli 100 fps ja droppeja oli alle 60. Ongelma maagisesti katosi, kun latasin tuon chipset driverin ja asetin "high performance" tai "ryzen balaced" virranhallintamoden.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 195
On dual channelissa, cpu-z näyttää näin. Stock cooler kun on niin otin toissa päivänä irti ja laitoin uusiks. Edelleen dual channelissa.
Kyllä nettipeli toimii hyvin mutta benchmarkissa AINA on alhainen FPS ja se recordaa sen minimi FPS 20-40, pääsääntöisesti asetuksista riippumatta.
Hetkinen, siis ongelma on vain tuossa benchmarkissa? Itse pelaamisessa ei ongelmaa eikä muissakaan peleissä? Ei kyllä miltään rautaongelmalta vaikuta. Vähän katsoin kuukkelista niin tällä pelillä on aika värikäs bugihistoria.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 157
Viestejä
4 324 868
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom