Super-Ultra-Wide näytöt (32:9, 32:10)

Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Kerrottakoon tässä nyt että omassa CRG9:ssä on samaa vikaa, eli näyttö vuotaa valoa yläreunasta kuten esimerkkikuvassasi. :(
Oliko uudesta asti? Itsellä näyttö paukkuu aika hyvin lämpölaajenemisen/-kutistumisen seurauksena aina kun käyttää/sammuttaa, ja mietityttää miten tulee kestämään. No onneksi takuu on sen kaksi vuotta, ja jos sen kestää, niin tuskin tuota ongelmaa sen jälkeen tulee.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Oliko uudesta asti? Itsellä näyttö paukkuu aika hyvin lämpölaajenemisen/-kutistumisen seurauksena aina kun käyttää/sammuttaa, ja mietityttää miten tulee kestämään. No onneksi takuu on sen kaksi vuotta, ja jos sen kestää, niin tuskin tuota ongelmaa sen jälkeen tulee.
Puolisen vuotta olen käyttänyt näyttöä ja vasta eilen huomasin asian, joten väittäisin että ongelma on tullut vasta myöhemmin. Vähän sormella painamalla tuo rako menee umpeen useammaksi tunniksi eikä minua tuo pieni rako häiritse sen kummemmin. Toivottavasti ei pahene tuosta. Joo, muovit paukkuu kyllä jäähtyessään täälläkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Kerrottakoon tässä nyt että omassa CRG9:ssä on samaa vikaa, eli näyttö vuotaa valoa yläreunasta kuten esimerkkikuvassasi. :(
Ota samsungiin yhteys suoraan. Ne tulee sulle himaan vaihtaa paneeli uuteen.

Mulle vaihdettiin paneeli ja sujui ongelmitta.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Ota samsungiin yhteys suoraan. Ne tulee sulle himaan vaihtaa paneeli uuteen.

Mulle vaihdettiin paneeli ja sujui ongelmitta.
Jatkona vielä että tajusin juuri että nehän on HDR:n reunaledit, jotka näkyy tuosta yhdestä aukosta läpi. Jos HDR ei ole päällä niin mitään ongelmaa ei siis ole.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Jatkona vielä että tajusin juuri että nehän on HDR:n reunaledit, jotka näkyy tuosta yhdestä aukosta läpi. Jos HDR ei ole päällä niin mitään ongelmaa ei siis ole.
Ei maksa sulle vaivaa toi korjaus. Suosittelen että laitat vaan takuuseen. Huolto tyyppi tulee sulle kotiin ja valmis alle tunnissa.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
176
Milloinhan päivitetty versio G9 julkaistaan Euroopassa, kun tämä malli on jo jenkkien markkinoilla.

lc49g97tssnxdc

Kyseinen malli on elokuusta lähtien ollut tuotannossa, joka ei oikeastaan poikkea edeltäjästään lc49g95tssuxen mallista.

On hyvin vaikea löytää mistään mitä eroa malleilla on ja mitä on parannettu ja onko yhtä paljon ongelmia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Milloinhan päivitetty versio G9 julkaistaan Euroopassa, kun tämä malli on jo jenkkien markkinoilla.

lc49g97tssnxdc

Kyseinen malli on elokuusta lähtien ollut tuotannossa, joka ei oikeastaan poikkea edeltäjästään lc49g95tssuxen mallista.

On hyvin vaikea löytää mistään mitä eroa malleilla on ja mitä on parannettu ja onko yhtä paljon ongelmia.
Kaikki alkuperäset ongelmat kyllä menee takuuseen. En keksi syytä jättää ostamatta, kun kerran kaikki viat korjataan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
202
Intelin ohjaimella tosiaan joutuu tekemään custom asetuksen, testasin juuri että nämä toimii T490:llä / UHD 620:llä Type-C > DP piuhan kautta:
  • Ajoitusstandardi: GTF
  • Leveys: 5120
  • Korkeus: 1440
  • Päivitystaajuus: 60
  • Alipyyhkäisy %: 0
Muistatko yhtään, mikä kaapeli tarkemmin käytössä? Sain itse tehtyä tuon customkuvatilan Windowsiin, mutta teksti jotenkin suttuisempaa, kuin pöytäkoneesta tuleva kuva samoilla spekseillä. Mietin, että rajoittaisiko tuo oman USB-C - DP1.2 -kaapelin versio kaistaa, jonka vuoksi näyttäisi hieman suttuiselta. Kone lähes identtinen T490s.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Muistatko yhtään, mikä kaapeli tarkemmin käytössä? Sain itse tehtyä tuon customkuvatilan Windowsiin, mutta teksti jotenkin suttuisempaa, kuin pöytäkoneesta tuleva kuva samoilla spekseillä. Mietin, että rajoittaisiko tuo oman USB-C - DP1.2 -kaapelin versio kaistaa, jonka vuoksi näyttäisi hieman suttuiselta. Kone lähes identtinen T490s.
Verkkiksen halpis Fuj:tech kaapeli käytössä Fuj:tech USB-C - DisplayPort -kaapeli, 2 m 29,99 (edit: enää ei mitenkään edullinen, maksoin 9,99€)
DP 1.2 läpi menee kyllä jopa 4K@60Hz, että suttuisuus saattaa olla esim. chromasta johtuvaa, eli joku muu kuin 4:4:4/RGB tai sitten esim. ClearType asetukset jotenkin pielessä (Windowsin hakuun "cleartype").
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Nyt voin sanoa että 240hz toimii.

Sain jus päivitettyy ja tää antaa ottaa 240hz käyttöön, eikä mustaa ruutua tule.

Toi exe on korean kielinen, mutta ei mitään rakettitiedettä valita usb tikku ja painaa nappia.
 

Hob

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
10
Sormi on jo liipasimella mutta varmistetaan täältä: Onko tuossa Samsungin G9 Odyssey 240Hz mallissa jotain sellaista joka pitäisi tietää ennen ostoa?
 

Hob

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
10
Verkkiksen tarjouksesta 1200. On se, on se. Ei ole näin hienoa näyttöä ollut mulla koskaan.
 

Hob

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
10
Laitoin kans tilaukseen, toivotaan että tulisi toimiva kampe ilman pikselikuolemia, valovuotoa jnejne
Mä olen tietysti aika puusilmä näiden kanssa mutta ei näy yhtään kuollutta pikseliä, valovuotoa tms. tässä yksilössä. Ainoa mikä ei toimi on usb-hubi, näppis pätkii sen kanssa ihan käsittämättömän paljon. Sillä ei onneksi ole väliä, samassa nipussa noi menee tietokoneelle kun näytönkin kaapelit.

Sellaiseen makuongelmaan törmäsin, että tämä on nätti kun sika pienenä vakioasetuksilla mutta silmät tykkää eyesaver-moden vessapaperikeltaisesta. Niin kauan kun välttelee kokovalkoisia webisivuja niin eiköhän tämä mene molemmin päin.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Nyt kun tuo Samsung Odyssey G9 on hyvässä tarjouksessa BF ja hinta pudonnut vähän siedettävämmäksi, niin harkitsen vakavissani sellaisen hankkimista.
Tähän asti pelinäyttönä on toiminut tuore 43” Samsungin QLED televisio ja olen ollut siihenkin tyytyväinen. Pelaan lähinnä autosimuja ja mietin onko tuosta päivityksestä näyttöön siis hyötyä ja saako tuolla FOV säädettyä riittävästi vertikaalisesti?
Ei viitsisi investoida runsasta tonnia ”turhaan”.

Mielipiteitä? Tuoko tuo ultrawide 49” immersiota lisää verrattuna 43” töllöön ja suosittelisitko sinä vaihtamaan TV:n tällaiseen näyttöön?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
88
Nyt kun tuo Samsung Odyssey G9 on hyvässä tarjouksessa BF ja hinta pudonnut vähän siedettävämmäksi, niin harkitsen vakavissani sellaisen hankkimista.
Tähän asti pelinäyttönä on toiminut tuore 43” Samsungin QLED televisio ja olen ollut siihenkin tyytyväinen. Pelaan lähinnä autosimuja ja mietin onko tuosta päivityksestä näyttöön siis hyötyä ja saako tuolla FOV säädettyä riittävästi vertikaalisesti?
Ei viitsisi investoida runsasta tonnia ”turhaan”.

Mielipiteitä? Tuoko tuo ultrawide 49” immersiota lisää verrattuna 43” töllöön ja suosittelisitko sinä vaihtamaan TV:n tällaiseen näyttöön?
Itse pelaan rallisimuja aina välillä ja kyllähän tuo 32:9 kuvasuhde on vaan makia. Immersio ihan eri tasolla ja kyllä on kaikkiin omiin peleihin löytynyt sopiva fov asetus. Ostoon vaan
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Itse pelaan rallisimuja aina välillä ja kyllähän tuo 32:9 kuvasuhde on vaan makia. Immersio ihan eri tasolla ja kyllä on kaikkiin omiin peleihin löytynyt sopiva fov asetus. Ostoon vaan
Kehuja olen kyllä kuullut ja varmaan kaikki näyttää sulavammalta?
Monet sanoo että TV:ssä on huomattavan paljon suurempi input lagi, mutta mä en ole sellaiseen kiinnittänyt mitään huomiota. Ehkä sen eron huomaa vasta näyttöön siirryttäessä?
Lähinnä Dirt Rallya ja Assetto Corsaa tullut veivailtua, mutta hankintaan on menossa tässä jossain vaiheessa iRacing ja uskoisin siitä tulevan se simu johon jatkossa tulee keskityttyä enempi.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
9
Tänään saapui Samsung Odyssey G9 49", eli se 240Hz laite. Uudella firmwarella sai PBP tilassa molemmat puolet toimimaan 120Hz, mikä on hieno juttu.

Harmittavasti näyttöä vaivaa ongelma, joka Googlettelulla paljastui ilmeisen yleiseksi vaivaksi. Eli keskeltä hieman vasemmalla on koko ruudun korkuinen vilkkuva palkki, joka ilmenee, kun kohdassa on tiettyä vaaleaa sävyä sisältävää sisältöä. Mikään Hz-asetus tai PBP:n kytkeminen pois ei tähän vaikuttaisi auttavan, mutta sain vilkkumisen pois, kun tiputin ruudun kirkkautta reippaasti. Nyt tosin näyttö on liian tumma...

Youtubesta löytyy vaivasta useampia videoita, tämä kiteyttää aika hyvin tilanteen:



Redditin puolelta löytyy aiheesta useampi keskustelu, esim: https://www.reddit.com/r/ultrawidem...ssey_g9_flickering_vertical_black_white_bars/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Valehtelisin jos sanoisin etteikö toi G9 olisi alkanut kuumottelemaan tuon uusimman Linusin pikakatsauksen jälkeen. Onneksi DP1.4 ja pelien kohtalaisen huono tuki 32:9 näytöille hillitsee ostohimoja ainakin toistaiseksi, sillä 21:9 näytöilläkin on vielä ongelmia peleissä, vaikka tässä parin vuoden omistuksen aikana ollaankin parempaan suuntaan kokoaika oltu menossa.

Vaikka oon jo sen faktan hyväksyny, että seuraava näyttö on tällä 32:9 kuvasuhteella varustettu. Toivottavasti kehittäjät vaan ymmärtää alkaa näitäkin tukemaan. En toisaalta halua ees kuvitella miltä huono Hor+tuki näillä näyttäis, 3440x1440 resollakin joskus alkaa näkymään kalansilmäefektiä, näissä sit varmaan ihan sietämättömissä määrin.
4kk se selkäranka kesti. 1100€ tarjous oli riittävä et nyt on G9 tulossa. Tilauspaikka tosin Gigantti, joten kaipa tossa mitä tahansa voi tapahtua.

Ihan etukäteen kyselen, niin vissiin tarttee edelleenkin pimeessä huoneessa katella et näkyykö taustavalo sieltä yläreunan välistä? Ja uusin firmis on toi v1008.1 (joka löytyy täältä https://www.samsung.com/fi/support/model/LC49G95TSSUXEN/)?

Lisäks tosta FreeSync rangesta, virallinen lukema on 60-240hz, joka on ihan katastrofaalisen paska tuolta alapäästä. LFC vissiin kuitenkin tulee apuun, eli pitääkö toi Rtingsin revikan 20hz low range paikkaansa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
G9 nyt pöydällä, mutta näkeehän sen et tuli vaihdettua ehkä liiankin tuliterään tekniikkaan. Sillä ei tässä ainakaan voi sanoa et ongelmitta on tää touhu lähtenyt liikkeelle. Mulla on siis näyttiksenä 3080 jos joku sitä miettii, sekä kaverina uusimmat ajurit. G9 rinnalla on kakkosnäyttö, ainakin vielä toistaseks toimimassa yksinomaan discordin ja spotifyn käyttöä varten. Näytön firmis uusin 1008.1

240hz toimii, mutta sen kun naksautti päälle koneen ollessa päällä, niin reso meni ihan vituiks ja vaihtaessa windows päätti mennä solmuun ja käynnistää ittensä uusiks. Eikai siinä mitään, työpöydälläe päästessä reso oli 5120x1440 240hz, niin sinällänsä ihan sama. Suurempia vitutuksen kohteita on sit se, että eilen yrittelin lepotilasta herätellä näyttöjä (eli windows oli vaan sammuttanut näytöt, ei mennyt lepotilaan) ja siitähän ei tullu vaihteeks yhtään mitään. Molemmat näytöt pysy pimeenä vaikka mitä yritti, joten napista reboottia. Kokeilin käynnistää peliä jonka asetuksissa oli tallennettuna 3440x1440 120hz reso. Vituiks meni sekin, ja kone käynnisti ittensä uusiks kun ei ymmärtänyt et mitä resoa tälle näytölle pitäis lykkiä vissiin, tää kun ei 3440x1440 suoraan paketista ymmärrä. Configit poistamalla homma taas skulaa. 240hz -> 120hz kun yrittää vaihtaa niin näytöt jää pimeäksi samalla tavalla kun lepotilasta herätellessä, en tiedä pitäskö toi vaihtaa näytön OSD:stä eka ja sit vasta NVCP:stä vai miten, mutta voin sen verran kertoa et rupes tässä vaiheessa viimeistään vituttamaan kun fiilikset oli sitä luokkaa et aina saa pelätä mitä käy jos kuvatila vaihtuu tai jotain peliä käynnistää.

Googlellahan löytyy redditistä ainakin kasapäin kokemuksia siitä et tässä näytössä ei kyllä ole vieläkään kaikki ihan täysin kondiksessa, varsinkaan 30xx-sarjan korteilla. Siitähän oli mainintaa nVidian ajureissakin et kaikki ei toimi miten pitää, mutta en tiedä onko se "korjattu" nyt ton firmispäivityksen myötä. Vaikka näkeehän sen ettei tässä kyllä oikeastaan mitään oo korjattu. Onko muilla ollu samanlaisia ongelmia vai toimiiko kaikki ku junan vessa?
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Itselleni tuli myös tämä G9 ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen näyttöön. Ainoa mitä olen huomannut, niin pientä valovuotoa on ollut havaittavissa.
Firmiksen päivitin heti uusimpaan ja kaikki on toiminut erinomaisesti Asus RTX3080 näyttiksellä ja 240Hz.
Upea on näyttö!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Itselleni tuli myös tämä G9 ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen näyttöön. Ainoa mitä olen huomannut, niin pientä valovuotoa on ollut havaittavissa.
Firmiksen päivitin heti uusimpaan ja kaikki on toiminut erinomaisesti Asus RTX3080 näyttiksellä ja 240Hz.
Upea on näyttö!
Skulasko sulla noi 240hz vaihdot ilman koneen reboottaamista tai muuta häröilyä? Entä toi jos näytöt menee lepotilaan nii saako ne herätettyä ilman reboottia?
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Skulasko sulla noi 240hz vaihdot ilman koneen reboottaamista tai muuta häröilyä? Entä toi jos näytöt menee lepotilaan nii saako ne herätettyä ilman reboottia?
Ei muistaakseni tarvinnut reboottia kun otin 240Hz käyttöön. Ainoa häröily oli, että vaihtaessani näytöstä sen 240Hz, niin näytön resoluutio heitti sen pienemmälle resolle. Windowsin asetuksista sitten vaihdoin takaisin oikeaksi ja sen jälkeen toiminut ongelmitta.
Lepotilaan tuo ei ole kertaakaan vielä edes mennyt viikon käytön aikana, niin ei ole kokemusta tuosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ei muistaakseni tarvinnut reboottia kun otin 240Hz käyttöön. Lepotilaan tuo ei ole kertaakaan vielä edes mennyt viikon käytön aikana, niin ei ole kokemusta tuosta.
Jees, ilmottele jos se päräyttää ittensä lepotilaan et miten käy. En oikeen oo varma et mikä linkki omassa systeemissä kusee, sillä alla on sen verran pränikkää rautaa prossunkin osalta et biositkin on betaa, niin hankaloittaa vähän tätä ongelmanratkontaa.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Jees, ilmottele jos se päräyttää ittensä lepotilaan et miten käy. En oikeen oo varma et mikä linkki omassa systeemissä kusee, sillä alla on sen verran pränikkää rautaa prossunkin osalta et biositkin on betaa, niin hankaloittaa vähän tätä ongelmanratkontaa.
Ilmoittelen jos tulee vastaan ongelmia. Editoin tuota edellistä viestiäni ja lisäsin sinne sen ainoan pienen häröilyn mitä koin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ilmoittelen jos tulee vastaan ongelmia. Editoin tuota edellistä viestiäni ja lisäsin sinne sen ainoan pienen häröilyn mitä koin.
Jooh, kävi mulle sama et 240hz kun laitto näytöstä päälle, niin reso meni 2560x1440, mutta sit ku yritti NVCP vaihtaa 5120x1440 240hz, niin kone sit käynnisti ite ittensä jostain kumman syystä :rofl:

E: Jooh, peliä käynnistäessä meni taas solmuun. Kokeillaan miten skulaa 120hz, sit pitää odotella et tulee firmistä, näyttikselle ajureita tai biospäivitystä emolle joka sit ehkä mahdollisesti saattaa auttaa, voi vittu miten mukavaa on olla kehityksen aallonharjalla kun pääsee olemaan se betatestaaja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
176
Saa nähdä minkälaiset ongelmat tulee RX6800XT kanssa firmis/ajurit vituillaan AMDn osalta
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
84
Tulipa tilattua Odyssey G9 Gigantin mustaperjantai-tarjouksesta.

Hieno on, ei voi muuta sanoa. Pientä outoutta kyllä on. Vaikuttaa siltä, että 120 ja 240 Hz -tilat ovat aivan eri firmiksellä. 240 Hz:llä ei voi esim. tehdä custom resoja nvidian ohjauspaneelilla. Ja kuriositeettina mainittakoon, että 240 Hz:lla on HDCP disabloituna. Johtuneeko kuvasignaalin kompressiosta vai mistä. Välillä 120 ja 240 Hz välillä vaihtaminen aiheuttaa ihmeellisiä resoluution vaihteluita, mutta ei kai tätä pitkään jaksa edestakaisin testailla.

Päivitin softan uusimpaan 1008.1 versioon. Siellä on System-valikossa valinta "VRR Control". Se on ilmeisesti Samsungin korjaus flickeröinti-ongelmaan. Tosin minusta näyttää, että se käytännössä disabloi VRR:n kokonaan. Ainakin joillakin kokeilemillani vanhemmilla peleillä se aiheuttaa pahaa tutinaa ja repeilyä. Muuten tuo tuntuu toimivan hyvin, enkä ole havainnut mitään vilkkumisia tai muitakaan ongelmia. Joten tuskinpa käytän Gigantin palautusmahdollisuutta, vaan pidän laitteen. Pendulum-demolla en kyllä havainnut eroja, oliko VRR Control päällä vai ei. Windows Game Bar, vaimikäsenyton, jos sitä käyttää fps-monitorina, disabloi silloin tällöin, ainakin RDR 2:lla G-Syncin. Mikä ei ole kivaa.

HDR Windowsissa on tunnetusti sysipaska, erityisesti se harmittaa RDR 2:n kanssa, kun se edellyttää HDR:n enablointia Windowsissa. Ilmankin pärjää.

Lämpimänä tuo laite käy, mutta ei kuitenkaan napsu lämmetessään tai jäähtyessään niin kuin aiemmin on eri foorumeilla raportoitu. Eikä reunuksesta vuoda valoa, vaan liimaus on kunnossa.

Huvittavin yksityiskohta on Picture Mode AOS. Mikä on siis jonkun minulle nevahööd pelin tietyn karttamodin erityisasetus, jos oikein ymmärsin googlaamalla ja manuaalista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Omiin ongelmiin sellanen lisäys et 120hz tilassa näyttöjen herättäminen toimii just miten pitää. Kokeilen vielä pelejä ja tsekkaan et onks niissä ongelmia.

Edit: Redditissä toinen jannu reportoi et 3080 kanssa on ongelmia 240hz. Silläkin jotkut pelit boottailee konetta kun yrittää käynnistää 240hz tilassa, mutta 120hz ei mitään ongelmaa. En tiedä onko laajempi ongelma, mutta ainakin tietää ettei yksin oo asian kanssa. Et jos alkaa muillakin häröilemään jotain, niin tietääpähän mikä on ratkasu. Varmaan DSC on Ampereilla enempivähempi paskana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Itse ei ole tullut kovin montaa peliä kokeiltua vielä tuolla, mutta ainakin Assetto Corsa pyörii nätisti 5120x1440, 240Hz ja ei minkäänlaista ongelmaa ole tullut vastaan Asus RTX3080.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Itellä kun käynnistin Horizon Zero Dawnin, jossa vanhat configfilut sisässä niin kone reboottas. Oli 3440x1440 120hz reso noissa configeissa, mut ne kun poisti niin homma skulas taas.

Yakuza 7 ymmärs vaihtaa lennosta reson, ja sainkin 5120x1440 240hz päälle, mutta myöhemmin kun käynnistelin peliä niin sekin boottas koneen. Vaikka piti olla ne oikeat resot sisässä.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Voisiko ne ongelmat olla enempi pelikohtaisia ja vika on niissä, eikä näytössä? Kaikkia pelejä ei vaan ole optimoitu vielä ultrawide käyttöön?

Esimerkiksi Dirt Rally 2.0 ei oikein säväyttänyt mulla tuon kanssa. En tiedä enkö vain osaa hakea oikeita säätöjä vai mitä, mutta AC on tuolla näytöllä ihan eri levelillä. Itse pelailen lähinnä ainoastaan autosimuja ja seuraavaksi menee hankintaan iRacing. Tuli pidettyä yli 10v taukoa PC-pelien suhteen ja siinä ajassa kaikki on muuttunut melkoisesti...ehkä en myöskään osaa vaatia ja katsoa asioita kokeneella silmällä ja itselleni tuo on ollut iso harppaus konsolien maailmasta, enkä osaa edes toivoa enempää...:p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Voisiko ne ongelmat olla enempi pelikohtaisia ja vika on niissä, eikä näytössä? Kaikkia pelejä ei vaan ole optimoitu vielä ultrawide käyttöön?
En usko. Tää näyttö on edelleen aika raakilekunnossa, kerta vasta tuoreella firmispäivityksellä sai 240hz käyttöön näillä 30-sarjan korteilla, ja molemmat mainitut pelit kyllä tukee 32:9 resoja. Sitä en osaa sanoa et missä se vika tarkalleen on, koska oon niin tiukasti betatestaajan roolissa oman raudan osalta.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
84
Voisiko ne ongelmat olla enempi pelikohtaisia ja vika on niissä, eikä näytössä? Kaikkia pelejä ei vaan ole optimoitu vielä ultrawide käyttöön?
Varmaankin. Ainakin Far Cry 5 pyörähtää tosi nätisti, mutta FC New Dawn pykii ja nykii aivan sairaasti. CRU:n restart ei ainakaan tehoa, pitää kokeilla huomenna paremmalla energialla vielä koneen buuttauksen jälkeen. Varmaan tässä on moniongelma näytön firmiksen, näyttiksen ajureiden ja pelikoodin kanssa.

Mielenkiinnolla odotan, mitä ~60 € hintainen, 10.12 julkaistava näyttö- ja näytönohjaintestiohjelma Cyberpunk 2077 antaa tulokseksi.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
9
Mikähän tuli kun Odyssey G9 kesken pelin ruutu mustaksi eikä kuvaa enää millään? Taustavalo toimii mutta edes näytön valikko ei tuu näkyviin, menee varmaan takuu hommiksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Mikähän tuli kun Odyssey G9 kesken pelin ruutu mustaksi eikä kuvaa enää millään? Taustavalo toimii mutta edes näytön valikko ei tuu näkyviin, menee varmaan takuu hommiksi?
Tuuleta töpseliä jonkin aikaa, jos ei lähe toimimaan niin samsungiin yhteyttä. Tän kokosisssa romuissa kuulemma pitäs tulla huoltomies ihan himaan asti käymään.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Oliko uudesta asti? Itsellä näyttö paukkuu aika hyvin lämpölaajenemisen/-kutistumisen seurauksena aina kun käyttää/sammuttaa, ja mietityttää miten tulee kestämään. No onneksi takuu on sen kaksi vuotta, ja jos sen kestää, niin tuskin tuota ongelmaa sen jälkeen tulee.
Huh. Mulla kanssa paukkuu CRG9 aika härskisti. Ilmeisesti on "normaalia".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Hmm, kai se pitää realiteetit kohdata ja myöntää itelle ettei tää 32:9 oo oma juttu. Tuo mukaan sellasta lisäsäätämistä mitä 21:9 ei ollu pakko tehdä, esimerkiks FOVit ja HUDit on melkeen jokasessa pelissä silleen pikkasen pielessä. 21:9 näytöllä ei ollu niin justiinsa et oliko se HUD keskellä vaiko ei, tätä käyttäessä huomaan et jää törkeästi asioita huomaamatta jos peli pitää HUDia näytön reunoilla. FOV kun saa muuten sopivaks, niin sit häiritsee se jäätävä kalansilmäefekti reunoilla, vaikkei sinne yrittäis kattoakkaan. Sit vielä se ihanuus et jos peli on Vert- FOV scalingillä tehty, niin sitä ei voi tällä pelata. 21:9 se nyt ei ollut optimi, mutta vähän hampaita kiristellen oli vielä täysin pelattavissa, ainakin siihen asti kunnes joku jonkun fixin siihen vääntää.

Tähän vielä tän G9 omat ongelmat päälle, eli se ettei mulla esimerkiks oo vieläkään mitään asiaa ajaa tätä 240hz tilassa, mikäli ei kiinnosta katella sitä et kone saattaa käynnistellä ittensä uusiks ja kuvaa ei tuu sen jälkeen kun windows laittaa näytöt lepotilaan. Lisäks tässä vähän jo alkaa tulemaan sellanen fiilis mistä jotkut puhuu jo 21:9 näyttöjen kanssa, se et tää on vaan ultramatala. Ei nyt liikaa, pari senttiä korkeutta niin ois jees, mutta tälläsenään pitää kyl todeta et leveyttäkin voi olla liikaa.

Mut tulipahan kokeiltua, eipähän tarvi miettiä et mikä seuraava näyttö on ja miltä tällänen 32:9 tuntuu. X34P jatkaa palvelustansa siihen asti et fiksulla hinnalla saa 38" 3840x1600 resolla olevan näytön. Tosi pieni päivitys, mut mitä kokovertailuja kattelin tohon 34" verrattaen niin siinä tulee just sopivasti lisäkokoa ihan jokaseen suuntaan. Onneks tuli tilattua Gigantista niin voi palauttaa, tosin tän kanssa pääsee varmaan maksamaan tosta matkahuollon noudostakin jotain, kun tätä nyt ei ilman autoa mihinkään suuntaan kuskattais. Mut se nyt taitaa olla ihan kohtuullista kun täyden hinnan saa takasin tästä viikon testirundista silti.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Joo täälläkin C49RG paukkuu vielä vuodenkin jälkeen kun on sammutettu. Käynnistyksessä en enään huomaa. Mutta eipä tuosta mitään haittaa ole ollut, hiukan voi aluksi pelästyä. Muuta vikaa ei ole omassa yksilössä ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
32:9 tullut tätä nyt pelailtua ja toimii pääsääntöisesti varsin hyvin, mutta HUD:lle toivoisi säätöasetusta (että HUD:n siis saisi esim. 16:9 tai 21:9 suhteelle) ja photo mode on (tai ainakin oli, en ole nyt testannut) rikki tällä 32:9 suhteella, kun ei pysty klikkailemaan säätimiä, kun joku näkymätön 16:9 rajoitus iskee ja joku ohjekuplakin oli ruudun ulkopuolella, josta nyt pääsi C:llä eteenpäin.
Niin ja tietysti että menut ovat 16:9 mustilla sivupalkeilla ja välillä se bugaa ja asettaa sen myös itse peliin, mutta se korjaantuu käymällä esim karttanäkymässä.
PCgamingwikissäkin nuo on huomioitu "UI elements may be cropped or inaccessible. Sometimes Image is cropped to 16:9, opening menu will fix this." Cyberpunk 2077 - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game

Jos joku sattuu bongaamaan HUD 16:9 tai 21:9 fixiä, niin ilmoitelkaa ihmeessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
32:9 tullut tätä nyt pelailtua ja toimii pääsääntöisesti varsin hyvin, mutta HUD:lle toivoisi säätöasetusta (että HUD:n siis saisi esim. 16:9 tai 21:9 suhteelle) ja photo mode on (tai ainakin oli, en ole nyt testannut) rikki tällä 32:9 suhteella, kun ei pysty klikkailemaan säätimiä, kun joku näkymätön 16:9 rajoitus iskee ja joku ohjekuplakin oli ruudun ulkopuolella, josta nyt pääsi C:llä eteenpäin.
Niin ja tietysti että menut ovat 16:9 mustilla sivupalkeilla ja välillä se bugaa ja asettaa sen myös itse peliin, mutta se korjaantuu käymällä esim karttanäkymässä.
PCgamingwikissäkin nuo on huomioitu "UI elements may be cropped or inaccessible. Sometimes Image is cropped to 16:9, opening menu will fix this." Cyberpunk 2077 - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game

Jos joku sattuu bongaamaan HUD 16:9 tai 21:9 fixiä, niin ilmoitelkaa ihmeessä.
Tuli itekin annettua G9 vielä mahollisuus ja nyt se sit klikkas jotenkin huomattavasti paremmin. Jäänee pöydälle.

Huomasin kanssa tossa Cyberpunkissa sellasen ropleeman 32:9 resoilla, et se HUD bugaa muutenkin. Jos vasemmalle puolelle hudia tulee mitään ilmotuksia, eli viestejä, loottia, quest updatea tai ihan vaan tuut uudelle alueelle, niin koko oikeen puolen hud häipyy näkyvistä. Vittumainen siinä mielessä, et se vie minimapin samalla pois, ja jos siitä kattelet reittiä niin noh, et kattele sit enää. Tulee kyllä takas hetken päästä, mutta aika raivostuttava ominaisuus silti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Tuli itekin annettua G9 vielä mahollisuus ja nyt se sit klikkas jotenkin huomattavasti paremmin. Jäänee pöydälle.

Huomasin kanssa tossa Cyberpunkissa sellasen ropleeman 32:9 resoilla, et se HUD bugaa muutenkin. Jos vasemmalle puolelle hudia tulee mitään ilmotuksia, eli viestejä, loottia, quest updatea tai ihan vaan tuut uudelle alueelle, niin koko oikeen puolen hud häipyy näkyvistä. Vittumainen siinä mielessä, et se vie minimapin samalla pois, ja jos siitä kattelet reittiä niin noh, et kattele sit enää. Tulee kyllä takas hetken päästä, mutta aika raivostuttava ominaisuus silti.
Ai se olikin tuon kuvasuhteen vika, luulin että hieman idioottimaisesti suunniteltu HUD:n piilotus uudelle alueelle ajettaessa, kun pitäisi minimapista katsella mihin olikaan ajamassa.

FoV:ia jos kaipaa yli tuon asetusten 100, niin tiedostoja puukottamalla onnistuu, omaan silmään tosin 90-100 on ihan pelattava, mutta kai se täytyy testin vuoksi jossain kohtaa kokeilla.
Locate file "options.json" Cyberpunk 2077\r6\config\settings\platform\pc.
Search for "FieldOfView" under it on line 252 change "max_value" to the max FOV desired.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ai se olikin tuon kuvasuhteen vika, luulin että hieman idioottimaisesti suunniteltu HUD:n piilotus uudelle alueelle ajettaessa, kun pitäisi minimapista katsella mihin olikaan ajamassa.

FoV:ia jos kaipaa yli tuon asetusten 100, niin tiedostoja puukottamalla onnistuu, omaan silmään tosin 90-100 on ihan pelattava, mutta kai se täytyy testin vuoksi jossain kohtaa kokeilla.
Locate file "options.json" Cyberpunk 2077\r6\config\settings\platform\pc.
Search for "FieldOfView" under it on line 252 change "max_value" to the max FOV desired.
Joo, se on kuvasuhteesta johtuva juttu. Pyöräytin vanhaa 21:9 näyttöä pöydällä tässä välissä, ja sillä ei ollu tollasta toimintaa havaittavissa, oikee puoli HUDista säilyy kokoajan näkyvissä. 32:9 taas sitten ei.

En kyllä yli 100 fovia tällä kuvasuhteella oikeen suosittele, lähtee fisheye aika käpälästä. Pudotin ite 100 -> 90 ja nyt ei sekään häiritse oikeastaan ollenkaan. Tuli kanssa näyttöjen välillä arpoessa testailtua aika montaa muutakin peliä, ja aika toistuva havainto oli se et sitä fovia oli ihan hyvä tiputtaa siitä mitä normaalisti 21:9 käyttäis. En tosin tiedä oonko vielä löytänyt sitä täydellistä etäisyyttä näyttöön, niin nää on ehkä vähän vielä hakusessa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 401
Viestejä
4 159 819
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom