Suosittele perunankuorimisveistä

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
26
Niin siis alkaa palaan käämi tuossa raakojen pottujen kuorimisessa, kun kaikki omat kuorimaveitset on ihan paskoja. Taipuu käsissä eikä kuori kunnolla. Elikä kuorimistyylini on semmoinen, että pidän perunaa vasemmassa kädessä ja kuorin oikealla kädellä itsestä poispäin tyylillä. Suosituksia kiits.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828

Ainoa toimiva kuorintaväline. Valitettavasti hankinta vaatii suhteita johonkin pyramidihuijauksessa mukana olevaan.
 
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
37
Näitä on näkynyt usein käytössä ulkomaalaisissa ravintoloissa. Itselläni on ollut sama malli jo viitisen vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja kyllä tuo edelleen helposti tuhoaa tiskiharjan huolettomasti harjatessa. Tietenkin liikkuvan ja kiinteän terän käyttötekniikat eroavat hieman, joten kannattaa valita oman mieltymyksen mukaan. Näillä on myös hyvä saatavuus Suomessa.

OXO Good Grips Swivel Peeler



Edit: Sen verran täytyy lisätä, että näitä terävämpiä liikkuvateräisiä kuorimia ei saa käytettäessä juurikaan painaa. Kevyesti vaan liu'utetaan kuoren alta. Sisäänpäin kuoriminen mahdollistaa paremman hallinnan.
 
Viimeksi muokattu:

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Niin siis alkaa palaan käämi tuossa raakojen pottujen kuorimisessa, kun kaikki omat kuorimaveitset on ihan paskoja. Taipuu käsissä eikä kuori kunnolla. Elikä kuorimistyylini on semmoinen, että pidän perunaa vasemmassa kädessä ja kuorin oikealla kädellä itsestä poispäin tyylillä. Suosituksia kiits.

1610198472388.png

Tuollaisella omasta mielestä toimii homma hyvin. Mä kuorin perunan mitan itseeni päin ranneliikkeellä peukaloon tukeutuen. Ja porkkanat tuolla sun tyylillä.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Multa ääni tälle ikean halppikselle. Ns veitsi tyyppisellä kun kuorii, niin tulee vaan sormet kipeeksi.

 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Tcan:in mainitsema ehdottomasti. Leikkaa ja kuorii, kestää ehkä sen 40v. Eikä maksa maltaita. Jos vielä löytäisi Made in Sweden.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
156
Tcan:in mainitsema ehdottomasti. Leikkaa ja kuorii, kestää ehkä sen 40v. Eikä maksa maltaita. Jos vielä löytäisi Made in Sweden.
Multa löytyy juurikin tuo Made in Sweden tekstillä. Ei muistikuvaa ostopaikasta. Olen aika varma, että ostovuosi on ollut -07 kun olen ensimmäiseen omaan kotiin muuttanut. Eli sen 14 vuotta nyt kuorinut. Oon joskus kokeillut "vieraita" ja eihän niillä tule touhusta yhtään mitään :asif:

Toinen suuria tunteita herättävä arkipäiväinen esine on juustohöylä. Mulla on joku "merkitön" höylä jolla olen vedellyt vuosia, tulee juuri optimaalisia siivuja. Olen sinä sivussa kokeillut jotain merkkituoteita kuten Fiskarsin eri versioita. Ei vain tule yhtä hyviä viipaleita :hmm:
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Tcan:in mainitsema ehdottomasti. Leikkaa ja kuorii, kestää ehkä sen 40v. Eikä maksa maltaita. Jos vielä löytäisi Made in Sweden.
Melkeinpä kannattaa jättää kauppaan, jos ei löydy "Jonas, Original Made in Sweden"-leimattuna. No-name-versiolla ei tee juuri mitään alkuperäiseen verrattuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 195 138
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
HevosSorsa

Hinta.fi

Ylös Bottom