Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Kuinka paljon tämä lopulta merkitsee? Jos esimerkiksi säilytän levyä pankkiholvissa ja haen sen sieltä vuosittain, tarvitseeko tätä edes ottaa huomioon?+ 2,5" levyt on suunniteltu mobiili-käyttöön joten ne kestävät paremmin siirtelyä ja kolahduksia.
Kuinka paljon tämä lopulta merkitsee? Jos esimerkiksi säilytän levyä pankkiholvissa ja haen sen sieltä vuosittain, tarvitseeko tätä edes ottaa huomioon?
Mulla yksi usb-piuhan kautta virtansa ottava otti ilmeisesti niin paljon, että ainakin yksi tietsikka ei anna tarpeeksi virtaa ja aiheutti kaatuilua.
Vika lienee tietokoneessa, mutta varmuuden vuoksi suosin itse siksi 3,5" virtalähteellä olevia malleja.
Mikä tietokone on kyseessä?Mulla yksi usb-piuhan kautta virtansa ottava otti ilmeisesti niin paljon, että ainakin yksi tietsikka ei anna tarpeeksi virtaa ja aiheutti kaatuilua.
Vika lienee tietokoneessa, mutta varmuuden vuoksi suosin itse siksi 3,5" virtalähteellä olevia malleja.
Mikä tietokone sinulla on?
Mulla yksi usb-piuhan kautta virtansa ottava otti ilmeisesti niin paljon, että ainakin yksi tietsikka ei anna tarpeeksi virtaa ja aiheutti kaatuilua.
Minulla on myös 2.5'' ulkoinen, joka ei aina suostu lähtemään käyntiin kannettavan portissa. USB-standardissa on annettu tietyt virtarajat, jotka USB-liittimestä on voitava ottaa ilman ongelmia. Tiedä sitten, kumpi rikkoo standardia, levy vai kone.
USB 2 levyihin saa haaroitin-kaapeleita joilla voi ottaa virtaa kahdesta portista, saattaa auttaa joissakin tapauksissa. (Samaa ongelmaa on ollut mm. joidenkin mokkuloiden kanssa, eivät toimi lainkaan tai kunnolla kaikissa kannettavissa).Siis mun tietsikka on ikivanha, joten ongelmat voivat johtua siitäkin ton suhteen.
USB 2 levyihin saa haaroitin-kaapeleita joilla voi ottaa virtaa kahdesta portista, saattaa auttaa joissakin tapauksissa. (Samaa ongelmaa on ollut mm. joidenkin mokkuloiden kanssa, eivät toimi lainkaan tai kunnolla kaikissa kannettavissa).
USB 3.x porttien kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, niistä saa lähes tuplat amppeereja USB 2.0 verrattuna.
Myös virtalähteellinen USB-hubi voi auttaa, jos kone ei anna tarpeeksi virtaa.