Ok, ilmeisesti aika samanlainen päivitys ollut kuin minulla.
Päivitin R7 1700 -> R5 3600 ja RX 480 -> RX 5700.
Ainoa peli mitä pelaan on Squad, joka on UE4 moottorilla tehty. Samoin kuin PUBG
Ja kyllähän tuo kaatuilee, enemmän kuin aikaisemmalla 1700.
Ihan alkuun on pakko sanoa että tuo UE4 on kyllä sellaista sontaa että oksat pois.
Mikään pelimoottori ei ole niin herkkä kuin tuo on. Itse olen huomannut että kaatumiset vähenee huomattavasti jos ottaa pois GPU kellotukset ja lopettaa monitorointi softien käytön(HWInfo CPU-Z, Wattman, Ryzen Master, Afterburner)
Jos jokin noista on päällä niin peli ei edes käynnisty tai kaatuu about heti D3D device timeout yms virheeseen.
Kannattaa myös tarkistaa että PCI-E 3 on käytössä eikä 4 jos ei ole uusin AGESA sisässä.
Vika ei omassa tapauksessa todellakaan ole prossussa tai näyttiksessä vaan tuo UE4 on vaan niin paska. Mitään muuta peliä mitä olen testannut en ole saanut kaatumaan, eikä bechmarkeissa yms raskaassa ole ollut mitään ongelmaa.
Kellottamaan ei ainakaan omalla 3600 juuri pysty. PBO + pieni voltage offset ja kunnon jäähyllä saa boostit max 4,35ghz. Siihen se sitten jääkin. En usko että hirveän paljon ylemmäs pääsee millään emolla.