Suoratoistopalveluiden 5.1 surround äänet selaimen kautta.

Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
591
Moi.

Onko mitenkään mahdollista saada Chromen tai jonkun muun selaimen kautta esim Netflixin, Disney+, HBO Maxin jne. surround ääniä toimimaan? Pitkään meni, ennenkuin älysin koittaa Netflixiä windowsin sovelluksella, jonka kautta äänet toistuvat oikein. Samoin Disney+ toimii hyvin omalla sovelluksella. Ongelmana on sitten nuo muut suoratoistot, mihin ei löydy tuota softaa, esim juurikin HBO Max. Ei kuulu kuin pääkaiuttimista ja subbarista, keskikaiutin ja surroundit on mykkänä.

Olen koittanut Chromella ja Edgellä, kumpikaan ei toista 5.1 ääniä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 430
Internetissä väittävät, että Edgellä pitäisi saada 5.1 äänet pihalle. Olethan säätänyt Windowsin ääniasetuksista surround-jutut kuntoon?
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
591
Internetissä väittävät, että Edgellä pitäisi saada 5.1 äänet pihalle. Olethan säätänyt Windowsin ääniasetuksista surround-jutut kuntoon?
Joo niin myös itse lueskelin. Täytyy tuota vielä uudelleenkin koittaa, mutta ei ainakaan viimeksi toiminut kun tuota testasin muutama päivä sitten, mutta täytyy tosiaan paremmalla ajalla vielä koittaa uudelleen.

Windowsista on 5.1 asetukset päällä ja toimivat oikein windowsin omalla testillä, sekä myös tuosta Netflixin ja Disney+ windows-appien kautta.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
194
Testasin vuosi sitten melkoisen perusteellisesti tämän. Ei onnistu selaimilla syystä tai toisesta vaikka tekisi mitä. Edge, Chrome, Firefox kaikki tarjoaa stereota, vaikka W10 asetukset pyytäisi 5.1. Selainten asetussivut selattu developer -valikoita myöten.

Minun kaksi senttiä on että 5.1 onnistuu Windowsia käyttämällä ainoastaan omilla sovelluksilla. HBO:lla vaihtoehdot 5.1 ääniin on Chromecast, Android TV jne. Win10 + HBO on ainoastaan stereo.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
591
Testasin vuosi sitten melkoisen perusteellisesti tämän. Ei onnistu selaimilla syystä tai toisesta vaikka tekisi mitä. Edge, Chrome, Firefox kaikki tarjoaa stereota, vaikka W10 asetukset pyytäisi 5.1. Selainten asetussivut selattu developer -valikoita myöten.

Minun kaksi senttiä on että 5.1 onnistuu Windowsia käyttämällä ainoastaan omilla sovelluksilla. HBO:lla vaihtoehdot 5.1 ääniin on Chromecast, Android TV jne. Win10 + HBO on ainoastaan stereo.
Näin se taitaa olla. On kyllä ihmeen vaikea homma tietokoneella katsoa suoratoistoa. Millon on äänien kanssa ongelmaa ja millon kuvan kanssa, viitaten rajoituksiin Netflixin 4k suoratoistossa. Ei luulisi olevan vaikeaa saada monikanavaääntä ulos selaimen kautta.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
152
Vaihdoin Chromesta Edgeen, koska suoratoistopalveluissa (ainakin HBO Max ja Netflix) ainakin uusimmissa versioissa vain Edgessä toimivat surround-äänet (ilmeisesti Dolby Digital Plus). Eron kuulee! Äänet minulla menevät NVidian 3080-kortista Yamahan AV-vahvistimeen PCM-muodossa. Windowsissa 7.1. valinta päällä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
591
Vaihdoin Chromesta Edgeen, koska suoratoistopalveluissa (ainakin HBO Max ja Netflix) ainakin uusimmissa versioissa vain Edgessä toimivat surround-äänet (ilmeisesti Dolby Digital Plus). Eron kuulee! Äänet minulla menevät NVidian 3080-kortista Yamahan AV-vahvistimeen PCM-muodossa. Windowsissa 7.1. valinta päällä.
Olisi kyllä mukava saada myös toimimaan. Täällä ei kyllä saa edgestä monikanavaääntä ulos.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 213
Viestejä
4 326 356
Jäsenet
72 186
Uusin jäsen
Astral Voyager

Hinta.fi

Ylös Bottom