Suomi24-sähköposti lopetetaan tammikuussa - jatkaa saksalaisella palveluntarjoajalla maksullisena

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 510
Aller Media ilmoittaa Suomi24-sähköpostipalvelun lopettamisesta 10. tammikuuta 2020.

Käytännössä sähköpostipalvelu siirtyy loppuvuoden aikana uudelle palveluntarjoajalle, saksalaiselle mailbox.orgille ja käytöstä tulee maksullista.

Mailbox.org-sähköpostia voi käyttää ilmaiseksi 3 kuukautta, jonka jälkeen palvelun käyttö on maksullista. Edullisimmillaan Mailbox.orgin käyttö maksaa euron kuukaudessa ja @suomi24.fi-osoitteen käyttöä voi jatkaa ainakin toistaiseksi uudessa palvelussa.

Jos et halua siirtyä käyttämään mailbox.orgia, sähköpostit tulee tallentaa muualle sillä ne eivät ole saatavilla enää 10.1.2020 jälkeen, kun Suomi24.fi-sähköposti suljetaan.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että kaikkiin kyseiseen sähköpostiosoitteeseen sidottuihin käyttäjätunnuksiin on syytä päivittää 10.1.2020 mennessä uusi toimiva sähköpostiosoite.

TechBBS-foorumille on rekisteröity yli 400 tunnusta @suomi24.fi-sähköpostiosoitteella.

Suomi24-sähköposti uudistuu ja siirtyy uudelle palveluntarjoajalle - Suomi24 Blogi ★ - Suomi24 Keskustelut
 
Liittynyt
18.11.2019
Viestejä
74
Ja kaikki nämä taitavat pääasiassa olla räpeltäjiä
Yksi ensimäisistä kommenteistä mitä oon täältä lukenut, ja ansaitset myös ensimmäisen vastaukseni. Suomi24 taisi kuitenkin olla monelle meistä se ensimäinen sähköpostiosoite. Kerrotko toki miksi kukaan tarvitsee enemmän kuin yhden mailin :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 462
Miksikäs niin?
Kuhan tuli mieleen että voisiko niin olla.
Yksi ensimäisistä kommenteistä mitä oon täältä lukenut, ja ansaitset myös ensimmäisen vastaukseni. Suomi24 taisi kuitenkin olla monelle meistä se ensimäinen sähköpostiosoite. Kerrotko toki miksi kukaan tarvitsee enemmän kuin yhden mailin :D
Jaa? Onko se niin kuin yksi vanhimmista sähköposteista mitä on mahdollista ollut ottaa käyttöön? En näistä niin tiedä
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Viimeinen naula arkkuun yhdelle aikakaudelle.

Hyvästi makea prinssi, autoit käynnistämään suomalaisen nettikeskustelun ja kanssakäymisen nollarin alussa :btooth:

Omakin ensimmäinen s-posti taisi olla tuolla :sori:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
RIP taas yhdelle internetpalvelulle. Suoli24:ssä ollut posti todella pitkään. Olikohan tätä ennen kuin Luukku.com lopetti.

Internetissä ja pilvipalveluissa mikään ei ole pysyvää ja käyttäjälle toki se vaiva ja tuska kun siirrät datat ja postit aina palvelusta toiseen.

Auta armias kun jokupäivä Google imoittaa pistävänsä ovet kiinni niin tuleekin melkoinen tuska ladata kaikki Youtube, Photos, Drive jonnekkin turvaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 298
Jos Wikipediaan uskominen, niin suomi24 nimi vakiintui vuonna 2000 omistajanvaihdoksessa. Nopeaan se aika kulkee.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Auta armias kun jokupäivä Google imoittaa pistävänsä ovet kiinni niin tuleekin melkoinen tuska ladata kaikki Youtube, Photos, Drive jonnekkin turvaan.
Google sentään tarjoaa työkalun jolla saa melko tuskattomasti kaiken datan kerralla talteen: https://takeout.google.com/

Kaipaisin vain mahdollisuutta tallentaa sähköpostit yksittäisinä .eml tiedostoina kansiokohtaisten mbox-tiedostojen sijaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
423
Suomi24 on mennyt huonompaan suuntaan jatkuvasti. Loppu häämöttää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Tuo sähköpostien muuttaminen maksulliseksi on kyllä törkeää etenkin noin lyhyellä varoitusajalla. Melkoinen työmaa päivittää uudet sähköpostiosoitteet, jos Suomi24 sähköposti on ollut käytössä lähes kaksi vuosikymmentä.

Saunalahti muutti oman sähköpostinsa maksulliseksi loppukesästä (hinta on muistaakseni 3€/kk). Onneksi olin pari vuotta aikaisemmin vaihtanut uuden sähköpostiosoitteen ja päivittänyt kirjautumistiedot käyttämiini palveluihin. Toivottavasti ei tule eteen sivustoja, joiden käyttäjätunnus/salasana pitäisi palauttaa vanhaan suljettuun sähköpostiin. :beye:
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 063
Ilmaista lounasta ei ole. :) Tuhansien käyttäjien sähköposti-infran ylläpitäminen ei todellakaan ole ilmaista. Suomi24:n kohdalla maailman muuttuessa ja sivuston jäädäessään 2000-luvun alkuun, tämä uutinen ei sinänsä yllätä. Vastaavan kohtalon koki aikoinaan mm. Iobox.

Oma henkilökohtainen suositukseni on .fi (tai mikä tahansa muukin) domain, ja sen kylkeen Exchange Online tai Office 365 Business Essentials (sisältää mm. 1TB OneDrivea). 4-5€/kk hinnalla käytössä on yritystason sähköpostipalvelu joka toimii vielä vuosienkin päästä. Samoin tietoturvapuoli lienee maailman parhaimmistoa vrt. noihin Mies ja Koira (tm) vaihtoehtoihin.

Omistamalla domainin sähköpostipalvelua on varsin helppoa vaihtaa, itse sähköpostiosoitteen pysyessään samana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 020
IKI ry uudeelleenohjaus on ollut varsin kätevä vuosien saatossa kun on joutunut vaihtamaan sähköpostipalveluntarjoajaa.
Tämän kanssa ongelmana on saada se lähtevän sähköpostin osoite kuntoon (niille noin 99 prosentille käyttäjistä joilla ei ole omaa lähtevän sähköpostin palvelinta). Ainakaan itse en ole vielä löytänyt yhtään järkevää (ilmaista tai halpaa mutta luotettavaa) sähköpostilaatikkoa, joka sallii käyttää lähettäjän osoitteena ”@iki.fi”-osoitettaan. Gmail ei salli, eikä yksikään käyttämäni Exchange-palvelin ole sallinut.

Saa toki neuvoa tumpeloa...

Ilmaista lounasta ei ole. :) Tuhansien käyttäjien sähköposti-infran ylläpitäminen ei todellakaan ole ilmaista. Suomi24:n kohdalla maailman muuttuessa ja sivuston jäädäessään 2000-luvun alkuun, tämä uutinen ei sinänsä yllätä. Vastaavan kohtalon koki aikoinaan mm. Iobox.

Oma henkilökohtainen suositukseni on .fi (tai mikä tahansa muukin) domain, ja sen kylkeen Exchange Online tai Office 365 Business Essentials (sisältää mm. 1TB OneDrivea). 4-5€/kk hinnalla käytössä on yritystason sähköpostipalvelu joka toimii vielä vuosienkin päästä. Samoin tietoturvapuoli lienee maailman parhaimmistoa vrt. noihin Mies ja Koira (tm) vaihtoehtoihin.

Omistamalla domainin sähköpostipalvelua on varsin helppoa vaihtaa, itse sähköpostiosoitteen pysyessään samana.
Ei taida jälkimmäiseen sisältyä sähköpostilaatikkoa. Saako jälkimmäiseen konfattua myös mielivaltaisen lähtevän postin osoitteen, vai pitääkö omistaa koko domain?
 

Gereti

SER-Mies
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
164
Ja kaikki nämä taitavat pääasiassa olla räpeltäjiä
Yksi ensimäisistä kommenteistä mitä oon täältä lukenut, ja ansaitset myös ensimmäisen vastaukseni. Suomi24 taisi kuitenkin olla monelle meistä se ensimäinen sähköpostiosoite. Kerrotko toki miksi kukaan tarvitsee enemmän kuin yhden mailin :D
Myönnän kyllä että omistan mokoman, että olen räpeltäjä, mutta myöskin sen että se on ensimmäinen mailini jonka olen tehnyt joskus 2009 loppupuolella?
Tosin itse taidan alentua ja siirtyä tuohon maksullisuuden puolelle, menisi pitkälti liian vaikeaksi siirtyä eri mailin alle... :tdown:
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Tämän kanssa ongelmana on saada se lähtevän sähköpostin osoite kuntoon (niille noin 99 prosentille käyttäjistä joilla ei ole omaa lähtevän sähköpostin palvelinta). Ainakaan itse en ole vielä löytänyt yhtään järkevää (ilmaista tai halpaa mutta luotettavaa) sähköpostilaatikkoa, joka sallii käyttää lähettäjän osoitteena ”@iki.fi”-osoitettaan. Gmail ei salli, eikä yksikään käyttämäni Exchange-palvelin ole sallinut.

Saa toki neuvoa tumpeloa...



Ei taida jälkimmäiseen sisältyä

sähköpostilaatikkoa. Saako jälkimmäiseen konfattua myös mielivaltaisen lähtevän postin osoitteen, vai pitääkö omistaa koko domain?
IkI.fi:n sibulla kerrotaan miten sen saa gmailiin lähteväksi osoitteeksi. Ellen ihan väärin muista. En vain osannut soveltaa ohjetta Thunderbird-postilaatikkoon joten jäi tekemättä. Sähköpostiosoitteissa on uskottavuuseroja: en esim. työhakemukseen laittaisi mitään hölynpöly@suomi24-osoitetta, etu.suku@iki.fi kuulostaa paljon luotettavammalta. Minulla on ollut "uhrattavissa oleva" suomi-fi osoite käytössä sellaisiin paikkoihin joista arvelen mahdollisesti saavani myöhemmin spämmiä. Se on onneksi helppo korvata.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 105
Yksi ensimäisistä kommenteistä mitä oon täältä lukenut, ja ansaitset myös ensimmäisen vastaukseni. Suomi24 taisi kuitenkin olla monelle meistä se ensimäinen sähköpostiosoite. Kerrotko toki miksi kukaan tarvitsee enemmän kuin yhden mailin :D
No tietenkin kiertääkseen bannia kakkososoitteella o_O

Itsellä löytyy etunimi.sukunimi@outlook.com, sitten löytyy kekseliäs altteri @outlook.com jota käytän nykyään foorumeille rekkautumiseen. On sitten pienempi murhe, jos joku foorumi murretaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Joo kyllähän emaileja on syytä olla useita. Foorumeille kirjaudutaan tällaisten kautta jotka ovat qwqwq111@gmail.com tai jotain outoja kirjainyhdistelmiä.

Sitten kun foorumi tai pettämissivusto hakkeroidaan (https://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/pettajasivuston-tietovuoto-voi-johtaa-potkuihin-ja-avioeroihin/704960/) niin ei löydy kaapattujen osoitteiden listalta etunimi.sukunimi@yritys.fi

totta kai työhakemuksessa on syytä olla asiallinen sähköposti. Itse olen onnekas ja sain aikanaan joskus 2005 gmailin vielä etunimi.sukunimi@gmail.com :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 571
Ensimmäinen sähköpostini taisi olla sci.fi (saunalahti group, saunalahden serveri, nettilinja, jippii, nykyisin taitaa olla Elisa) mikä edelleen löytynee vaikka Rytsölät eivät sitä omistakaan... Maksoi aikoinaan muistaakseni 35 markkaa /kk ja sisälsi esim. 100mb FTP työkansio osoitteen mihin kätevästi pääsi vaikkapa telnet-yhteydellä...

Luonnollisesti jouduit itse maksamaan muut (puhelin)laskut mitkä saattoivat helposti olla päälle 1000mk/kk. Onneksi jossain vaiheessa tuli vaihtoehdoksi yhteys missä perjantaista kello 18 maanantaihin kello 08 saattoi pitää nettiä auki (sen mitä nyt 14 400 tai myöhemmin 56k modeemi antoi myöden) yhden yhdistämisen hinnalla ilman erillistä minuuttiveloitusta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
Tämän kanssa ongelmana on saada se lähtevän sähköpostin osoite kuntoon (niille noin 99 prosentille käyttäjistä joilla ei ole omaa lähtevän sähköpostin palvelinta). Ainakaan itse en ole vielä löytänyt yhtään järkevää (ilmaista tai halpaa mutta luotettavaa) sähköpostilaatikkoa, joka sallii käyttää lähettäjän osoitteena ”@iki.fi”-osoitettaan. Gmail ei salli, eikä yksikään käyttämäni Exchange-palvelin ole sallinut.

Saa toki neuvoa tumpeloa...
Gmail.com ja IKI-osoite [ikiWiki]
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 061
Maksullinen sähköposti vuonna 2019 :think: Onko huonompaa bisnesideaa?
 

cmu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Maksullinen sähköposti vuonna 2019 :think: Onko huonompaa bisnesideaa?
On, montakin. Esimerkiksi monelle yksityisyydestään huolehtivalle ihmiselle ilmaissähköpostin todellinen hinta tuntuu kalliimmalta kuin joku parin euron kuukausimaksu. Tuohon päälle laajempien postituslistojen kanssa työskentelevät ihmiset ym.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 403
Maksullinen sähköposti vuonna 2019 :think: Onko huonompaa bisnesideaa?
Itseasiassa todennäköisesti ihan hyvä idea, kun on valmiiksi potentiaalinen asiakaspohja, joka on tottunut tuttuun osoitteeseen ja jonka vaihtaminen kaikkialle on työlästä.
Jos tyhjästä lähtisi niin sitten toki olisi tilanne eri
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 061
Itseasiassa todennäköisesti ihan hyvä idea, kun on valmiiksi potentiaalinen asiakaspohja, joka on tottunut tuttuun osoitteeseen ja jonka vaihtaminen kaikkialle on työlästä.
Jos tyhjästä lähtisi niin sitten toki olisi tilanne eri
No juu toki tuollaisella kiristyspohjalla on helppo lähteä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Suomi24 on mennyt huonompaan suuntaan jatkuvasti. Loppu häämöttää?
Minkään suomi24-kokonaisuuteen kuuluvan palvelun ylistäminen koskaan on ollut vähän sama asia kuin sanoisi, että "katsokaa, onpa kivan näköinen kaatopaikka".

Ikävää tietenkin, että vanhukset ja muut dinosaurukset, jotka eivät ole ymmärtäneet tai osanneet siirtää tuolta postejaan pois jo aikoja sitten, jäävät nyt pulaan (tai joutuvat maksamaan aiemmin ilmaisesta palvelusta), mutta kyllä tämä on kuitenkin ollut niin nähtävissä pitkän aikaa, että vähän voisivat käyttäjätkin katsoa peiliin.

Ja kuten jo todettiin, kuka haluaa yksityishenkilönä maksaa sähköpostipalvelusta vuonna 2019? Yksityisyyden nimissä jotain suomi24-tason viritystä ei ainakaan kannata puolustella, eikä tilanne varmastiskaan ulkomaisen omistajan hallussa siitä miksikään parane.

Sitten vielä aiemminkin mainittu uskottavuusongelma. Minä en ainakaan kykene ottamaan millään tasolla tosissani henkilöä, joka viestittää suomi24-osoitteesta, kun siitä tulee saman tien mieleen ko. törkyfoorumilla esson baarin juttuja öyhöttävä juntti.

Ensimmäinen sähköpostini taisi olla sci.fi
Niin minullakin. Ja ensimmäinen autoni oli vuosimallin 79 Toyota Carina.

Ketjun aiheeseen nämä eivät tosin liity mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 222
Ensimmäinen sähköpostini taisi olla sci.fi (saunalahti group, saunalahden serveri, nettilinja, jippii, nykyisin taitaa olla Elisa) mikä edelleen löytynee vaikka Rytsölät eivät sitä omistakaan... Maksoi aikoinaan muistaakseni 35 markkaa /kk ja sisälsi esim. 100mb FTP työkansio osoitteen mihin kätevästi pääsi vaikkapa telnet-yhteydellä...

Luonnollisesti jouduit itse maksamaan muut (puhelin)laskut mitkä saattoivat helposti olla päälle 1000mk/kk. Onneksi jossain vaiheessa tuli vaihtoehdoksi yhteys missä perjantaista kello 18 maanantaihin kello 08 saattoi pitää nettiä auki (sen mitä nyt 14 400 tai myöhemmin 56k modeemi antoi myöden) yhden yhdistämisen hinnalla ilman erillistä minuuttiveloitusta.
Muistan samat ajat hyvin. Samoissa shelleissä siis pyöritty. Silloin myös ohjelmat, pelit ja musiikki vaihtoivat näppärästi omistajaa näiden shellien kautta. Ja silloinhan Suomen lakikaan ei ottanut asiaan vielä mitään kantaa.

Itse olin sci.fi:n asiakas jo ennenkuin Saunalahti sen osti, harmi kun osoite oli jotain ihan muuta, kuin etunimi.sukunimi@sci.fi, niin päätin myöhemmin luopua siitä. :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Onneksi Hotmail ei muuttunut maksulliseksi, eikä sähköpostiosoitteet muuttuneet, silloin kun möivät palvelun isolle firmalle. Nyt lienee turvallista odottaa että pysyy maksuttomana jatkossakin
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Onneksi Hotmail ei muuttunut maksulliseksi, eikä sähköpostiosoitteet muuttuneet, silloin kun möivät palvelun isolle firmalle. Nyt lienee turvallista odottaa että pysyy maksuttomana jatkossakin
Vähän huono esimerkki, kun palvelu perustettiin vuonna 1996 ja jo seuraavana vuonna se oli Microsoftin omistuksessa. Siinä välissä sinne ei vielä mitään kovin jättimäistä käyttäjäkuntaa ollut edes muodostunut. Varsinainen markkinointi ja sitä kautta käyttäjäryntäys on hotmailin osalta alusta lähtien tapahtunut Microsoftin toimesta.

Sittemmin Microsoft on ohjannut palvelun uudet käyttäjät outlook.com. domainiin (joka on siis sama palvelu) ja myös hotmail.com -osoitteen voi halutessaan vaihtaa sinne helposti sieltä hallintaliittymästä. En ihmettelisi, jos jossakin vaiheessa luopuvat tuosta hotmail.com -domainista, mutta palvelu itsessään tuskin on mihinkään katoamassa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 063
Ei taida jälkimmäiseen sisältyä sähköpostilaatikkoa. Saako jälkimmäiseen konfattua myös mielivaltaisen lähtevän postin osoitteen, vai pitääkö omistaa koko domain?
Kyllä siinä on sähköpostipalvelukin mukana. Mielivaltaisen lähtevän domainin konffaus toki vaatii domainin omistajuuden. Kyseessähän on yritystason ratkaisu.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
476
Juuri tuli paperipostia Elisalta, että ilmainen sähköposti on vuodenvaihteen jälkeen 2,90 €/kk. Itse piti vielä käydä lopettamassa tili Elisan sivuilla.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Mikä on mielestänne uskottava sähköpostiosoite, sellainen joka antaa hyvän ensivaikutelman?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 571
Mikä on mielestänne uskottava sähköpostiosoite, sellainen joka antaa hyvän ensivaikutelman?
Hyvä kysymys, itse ainakin luen ja suhtaudun astetta vakavammin esim. sähköpostiin joka tulee @mil.fi loppupäätteestä kuin esim. @gmail.com.
Kuitenkin ero siinä tuleeko viesti puolustusvoimilta vs. (ilmaisesta) kenelle tahansa avoimesta palvelusta on melkoisen suuri.

Haluat ehkä kuitenkin täsmentää lisää tuota kysymystäsi, uskottava / antaa hyvän ensivaikutelman missä sekä kenelle? Ensimmäinen viesti potentiaaliselle vaimolle, työnantajalle, appiukolle, koululle, kaverille <= noissa on aika paljon eroa kuitenkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Hyvä kysymys, itse ainakin luen ja suhtaudun astetta vakavammin esim. sähköpostiin joka tulee @mil.fi loppupäätteestä kuin esim. @gmail.com.
Totta, mutta Gmail on kuitenkin niin yleisesti käytetty palvelu maailmalla, että pelkästään domainin perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä. Joku etunimi.sukunimi@gmail.com -tyyppinen osoite on ihan ok myös gmailin kautta ja niitä näkee kyllä virallisissakin yhteyksissä. Tuo piste välissä ei ole Gmailissa olennainen, kun ei se niistä välitä, mutta se tekee osoitteesta selkeämmän. Kaikille tällaisia osoitteita ei toki riitä, mutta olennaista on, ettei se osoite ole juuri joku kassi-alma@gmail.com.

suomi24.fi taas on suoraan sellainen domain, joka kertoo ainakin minulle suoraan, että kyse on trollista, tai muuten vain jostakin pikkuisen pihalla olevasta henkilöstä jonka kanssa en halua olla tekemisissä. :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
620
Kyllä omaan silmään gmail mene oikein hyvin uskottavana osoitteena, juuri esim etunimisukunimi -muotoisesti käytettynä. Kuten myös Outlookit ja vastaavat yleiset. Domainilla lopulta pienempi merkitys asiassa, eikä itseäni ole ainakaan hävettänyt gmail-päätteistä osoitettani antaa missään yhteydessä. Toki huomattavasti mil.fi -osoitettakin uskottavampi vaihtoehto löytyisi, mutta sen käyttö on työnantajat puolesta rajoitettu ;)

Ensimmäinen laatikkoni taisi löytyä silloisen arctic.netin takaa, saattoi hotmailikin joskus olla käytössä. Höpöpalveluita varten löytyy "minunroskaposti@gmail.com" -tyyppinen osoite, ja höpöhöpöpalveluita varten käytetään väliaikaisia laatikoita - kuten esimerkiksi Guerrillamail - tai mahdollisuuksien mukaan tunnukset käydään noutamassa bugmenot.comista.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
241
:rage: Tu mikä työmaa vaihtaa nuo osoitteet ja tyhjentää tuo Gmail kaikesta roskasta, että sitä viitsii alkaa käyttään:nb:
Olen ollut ensimmäisten Anteroiden kanssa tekemässä suomi24.fi tiliä vuonna 1998 ja viimeisten joukossa nyt sitten lähdetään, että 21v. aika tasan tulee mittariin vaikka olisihan tuota käyttänyt vielä toiset 21v.
Että kiitokset nyt vain Suomi24:n ylläpitäjille :geek:

Mutta semmoisen asian tässä huomasin, että kun esim. Steamista tulee vahvistus sähköpostiin, niin Suomi24:ssa se tahtoi kestää puoli päivääkin, Gmail pimputtaa heti :tup:
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Itselleni muut kuin etunimi.sukunimi kuulostavat helposti vähän epävirallisilta. Työnhakijana en käyttäisi tällaisia, ne on niitä joilla kirjaudutaan palveluihin.

Puhelinyhtiöiden ja muiden palveluntarjoajien osoitteet kertovat enemmän pysyvyydestä - henkilö todennäköisesti vastaa tällaisesta osoitteesta.IKI.fi kertoo sopivan nörtistä ja aktiivisesta ihmisestä joka hallitsee tietoturvansa, Welholla oli alussa vähän samanlainen kaiku (dna:lla ei niinkään). Jos olisin toiminimi niin en kyllä käyttäisi mitään gmail-osoitetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 061
Itselleni muut kuin etunimi.sukunimi kuulostavat helposti vähän epävirallisilta. Työnhakijana en käyttäisi tällaisia, ne on niitä joilla kirjaudutaan palveluihin.

Puhelinyhtiöiden ja muiden palveluntarjoajien osoitteet kertovat enemmän pysyvyydestä - henkilö todennäköisesti vastaa tällaisesta osoitteesta.IKI.fi kertoo sopivan nörtistä ja aktiivisesta ihmisestä joka hallitsee tietoturvansa, Welholla oli alussa vähän samanlainen kaiku (dna:lla ei niinkään). Jos olisin toiminimi niin en kyllä käyttäisi mitään gmail-osoitetta.
Tuo nyt taas riippuu missä käytössä. Jonkun operaattorin kylkiäispostia pidän itse ei niin varmana kuin vaikkakin juuri Gmail. Onko se enää voimassa jos ihminen on vaihtanut operaattoria jne.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
66
Viittaa siihen, että henkilö ei tiedä, milloin käytetään isoja ja milloin pieniä alkukirjaimia. Spämmilistalle.
Viittaa siihen, että @gmail.com -osoitteeksi voi keksiä mitä vain. Trolli tai laiska kyseessä. Pitäisi jokaiselta löytyä joku uskottavanpi sähköposti asialliseen viestittelyyn. Etunimi.sukunimi@gmail.com sopii facebookkien ja googletilien muodoksi ja ehkä nettikaupankäyntiin. Ei mihinkään asiallisiin asioihin kuitenkaan.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Viittaa siihen, että @gmail.com -osoitteeksi voi keksiä mitä vain. Trolli tai laiska kyseessä. Pitäisi jokaiselta löytyä joku uskottavanpi sähköposti asialliseen viestittelyyn. Etunimi.sukunimi@gmail.com sopii facebookkien ja googletilien muodoksi ja ehkä nettikaupankäyntiin. Ei mihinkään asiallisiin asioihin kuitenkaan.
Jostain syystä koen gmailin uskottavammaksi kuin yhtä helposti väärennettävät muut postit. Ja "hotmail" hajahtaa hiukan viihdepalvelun osoitteeltq...miettikää nyt...HOTmail.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Viittaa siihen, että @gmail.com -osoitteeksi voi keksiä mitä vain. Trolli tai laiska kyseessä. Pitäisi jokaiselta löytyä joku uskottavanpi sähköposti asialliseen viestittelyyn. Etunimi.sukunimi@gmail.com sopii facebookkien ja googletilien muodoksi ja ehkä nettikaupankäyntiin. Ei mihinkään asiallisiin asioihin kuitenkaan.
Jokaiseen ilmaiseen ja varmasti moneen maksulliseenkin sähköpostiosoitteeseen voi keksiä ihan minkä nimen vain, valitettavasti.

Työnantaja sitten tarjoaa (mahdollisesti hyvämaineisen) domainin muotoa etunimi.sukunimi@mil.fi tai jokin muu iso firma tai organisaatio, mutta noilla osoitteilla pitäisi tehdä lähinnä töitä eikä käyttää henkilökohtaiseen oman elämän asiointiin. Ainakin meidän firmassa on ehdottomasti kielletty firman sähköpostilla kirjautumasta mihinkään ulkopuolisiin nettipalveluihin, työ posti on vain työ posti.

Eli kyllä tuo etunimi.sukunimi @ gmail.com tai outlook.com on se uskottavin ja henkilökohtaiseen elämään se helpoin ja halvin vaihtoehto. Siinä näkyy nimi ja domain on tunnettu, joskin ilmainen.

Voi olla että työrekryssä katsotaan, että jokin "jore@zxc-69-ru.org.net" ei ole niin luottamusta herättävä osoite.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Jokaiseen ilmaiseen ja varmasti moneen maksulliseenkin sähköpostiosoitteeseen voi keksiä ihan minkä nimen vain, valitettavasti.

Työnantaja sitten tarjoaa (mahdollisesti hyvämaineisen) domainin muotoa etunimi.sukunimi@mil.fi tai jokin muu iso firma tai organisaatio, mutta noilla osoitteilla pitäisi tehdä lähinnä töitä eikä käyttää henkilökohtaiseen oman elämän asiointiin. Ainakin meidän firmassa on ehdottomasti kielletty firman sähköpostilla kirjautumasta mihinkään ulkopuolisiin nettipalveluihin, työ posti on vain työ posti.

Eli kyllä tuo etunimi.sukunimi @ gmail.com tai outlook.com on se uskottavin ja henkilökohtaiseen elämään se helpoin ja halvin vaihtoehto. Siinä näkyy nimi ja domain on tunnettu, joskin ilmainen.

Voi olla että työrekryssä katsotaan, että jokin "jore@zxc-69-ru.org.net" ei ole niin luottamusta herättävä osoite.
Yllättävän moni käyttelee duunin sähköpostia omiin juttuihinsa. Ei se kovin tyylikästä kyllä ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 411
Viestejä
4 147 793
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom