• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Poliisin, vartijoiden yms turvallisuusalan ylilyönnit työtehtävissä.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Joo. Sillä omalla asennoitumisella ja käytöksellä vaikuttaa aika paljon siihen miten se poliisi myös käyttäytyy, ja usein nämä poliisin toimintaa haukkuneet tahot on
1) ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään
2) jälkikäteen tarinaa muille kertoessaan jättäneet kertomatta oleellisia asioita siitä miten itse ensin toimivat/mitkä johtivat tilanteeseen, samalla kun ovat liioitelleen jotain poliisin tekemiä asioita.
Näinhän se on. Varsinkin kohta 2 pitää paikkansa äärimmäisen hyvin. Ei ole harvinaista, että joku valittaa, kuinka häntä on poliisin kohdalta epäreilusti kohdeltu. Sitten kun kuulet jonkun tapahtumapaikalla olleen version tarinasta, ei enää olekaan oltu ihan niin viattomia ja hyvin käyttäytyviä.
 

DaMan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
596
Joo. Sillä omalla asennoitumisella ja käytöksellä vaikuttaa aika paljon siihen miten se poliisi myös käyttäytyy, ja usein nämä poliisin toimintaa haukkuneet tahot on
1) ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään
2) jälkikäteen tarinaa muille kertoessaan jättäneet kertomatta oleellisia asioita siitä miten itse ensin toimivat/mitkä johtivat tilanteeseen, samalla kun ovat liioitelleen jotain poliisin tekemiä asioita.
"ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään"
Oikeuttaako tämä mielestäsi näitä liivijengiläisiä rikkomaan laki?!? "Ihmisiä nekin vain on", niinkö??!

Niin. Kun on hyvä ja kuuliainen alamainen, ei kulje illlalla kaupungilla, ei käy missään, ei aja autolla, jne. niin ei joudu syyttömänä mihinkään missä tulee virkamiehet paikalle. Jos asetat esivallan mielivaltaa kyseenalaiseksi niin selviää helpommalla. Toki. Tuo on hyvä ohje esim. Lukasenkan koneiston kanssa painijoille. Katso muualle jos toimitaan väärin äläkä pidä omista oikeuksistasi kiinni. Jos on jotain valitettavaa toiminnasta niin valita "virkaportaaseen", paperipinon alimmaiseksi. Ja toisaalta, eivät ole edes pykälistä selvillä. Mutta ei kai niiden edes tarvitse tietää pykäliä.

Toisaalta, vaikka asiakas käyttäytyisi kuinka "kusipäisesti", virkamiehillä ei ole oikeutta väärinkäytöksiin eli mennä omien virkaoikeuksiensa yli. Mutta, sitä tapahtuu kokoajan silloin kun kamerat tai yleisö ei ole paikalla (virkamiesten omien tarinoidenkin mukaan) ja onhan noita julkisuudessakin ollut mm. tämä. Jäävuoren huippu. Aarniot ja kumppanit on taas kokonaan toinen tarina. Nekin on vain jäävuoren huippu. Mutta, omertan laki on vahva. Laumasta voimaa hakevan pahin skenaario on joutua lauman ulkopuolelle kahvipöydissä.

Itse ei ole ollut "kunnia" päästä näiden kusipäisimpien eli kenttätyyppien kanssa tekemisiin, mutta kylläkin tutkinnan kanssa pari kertaa kun olen kantajana ollut parissa omaisuuscasessa. Mutta, kuten sanoin, kun tietää minkälaisia ne on ollut nuorena ja teininä niin tietää mitä ne on aikuisena. Ja toisaalta, kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. Modernissa yhteiskunnassa onneksi on kameroita paljon. Aikaisemmin ei ollut ja silloin kun kukaan muu ei näe eikä kuule niin silloin ne pahimmat ylilyönnit juuri tapahtuu. Ja toisaalta, jos itse virkamiehet kertovat sisäpiiriläisinä näitä "tarinoita" kaveripiirissä vapaa-ajalla niin turha niiden kai olisi lähteä sentään paskaa puhumaan tästä aiheesta. Ei antaisi kovin mairittelevaa kuvaa tyypistä ja toisaalta on aina riski että tulee lipsautettua sellaista josta joku kertoo eteenpäin. Jutut on oltavat tosia ettei joudu vielä pahempaan liriin vaikka kaveripiirissä puhutaankin mitä puhutaan.

Toki jos kuuntelee "asiakkaita" niin tarinat voi olla erilaisia. Ei niille asiakkaiden kalajutuille kannata painoarvoa laittaa mutta kun tietää ja tuntee näitä sisäpiiriläisiä ja kuuntelee niiden "kalajuttuja" niin --- wau.

Liivijengiläisiä ja surkeita tyyppejä. Etelän isoissa kaupungeissakin merkittävä osa liivimiehistä vielä maalta kotoisin olevia joka kertoo aika paljon maailmankatsomuksesta ja asenteesta. "Trumppilaisia"
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Itsekkin muutamaan otteeseen poliisin kanssa asioineena(enkä itse tosiaan se asiallisesti käyttäytyvä ole ollut), niin täytyy sanoa ettei mulla ole muuta valitettavaa toiminnasta kun se että pari kertaa virkavalta jättänyt tulematta paikalle ja tilanne ratkennut muulla tavalla joka ei ehkä se optimaalisin ole ollut.
Tai no oishan se kiva myös jos parin päivän odotuksen aikana putkassa ollessa kahvia ei tartteis käteisellä maksaa. Kuka osaa varautua tollaseen. No eipä siel pääse kun tunniks tupakallekkaan, niin väliäkö tolla.

E: Ja tiedän muutaman jotka vinkunut poliisin käytöksestä ihan vaan sillä periaatteella kun poliisit on sikoja tms. Mitään ei ole tapahtunut paitsi provosointia poliisia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
204
Joo. Sillä omalla asennoitumisella ja käytöksellä vaikuttaa aika paljon siihen miten se poliisi myös käyttäytyy, ja usein nämä poliisin toimintaa haukkuneet tahot on
1) ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään
2) jälkikäteen tarinaa muille kertoessaan jättäneet kertomatta oleellisia asioita siitä miten itse ensin toimivat/mitkä johtivat tilanteeseen, samalla kun ovat liioitelleen jotain poliisin tekemiä asioita.
Tässä hyvä esimerkki käytöksestä jolla pääsee poliisin vakioasiakkaaksi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Poliisi vilkuili taskulampulla keskellä katua Aleksin alushousuja. Syytä ei varsinaisesti muistettu kertoa.


Eiköhän kannattas hieman katsoa sitä lähdettä mitä linkkailee? Puolueellista paskaahan tuokin uutinen ihan selvästi.

"Kansan Uutiset on vasemmistoliittoa lähellä oleva journalistisesti riippumaton yhtiö "
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
uden keittimen hommat alkanut kiroilulla ja firmiksen päivittä
Joo. Sillä omalla asennoitumisella ja käytöksellä vaikuttaa aika paljon siihen miten se poliisi myös käyttäytyy, ja usein nämä poliisin toimintaa haukkuneet tahot on
1) ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään

Poliisin pitää kestää sitä vittuilua ja olla sen yläpuolella ja antaa sen vain olla. Kusipäisyys ei tietääkseni ole laitonta ja jos on niin heikko hermoinen että jos joku haukkuu siaksi kesken kaiken ja se laukasee poliisissa sellaisen mielipahan että aletaan rikkomaan lakia ja pahimmassa tapauksessa käyttämään väkivaltaa niin silloin voisin sanoa että ollaan väärässä ammatissa.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
"ensin itse käyttäytyneet todella kusipäisesti ja todella kerjänneet verta nenästään"
Oikeuttaako tämä mielestäsi näitä liivijengiläisiä rikkomaan laki?!? "Ihmisiä nekin vain on", niinkö??!

Niin. Kun on hyvä ja kuuliainen alamainen, ei kulje illlalla kaupungilla, ei käy missään, ei aja autolla, jne. niin ei joudu syyttömänä mihinkään missä tulee virkamiehet paikalle. Jos asetat esivallan mielivaltaa kyseenalaiseksi niin selviää helpommalla. Toki. Tuo on hyvä ohje esim. Lukasenkan koneiston kanssa painijoille. Katso muualle jos toimitaan väärin äläkä pidä omista oikeuksistasi kiinni. Jos on jotain valitettavaa toiminnasta niin valita "virkaportaaseen", paperipinon alimmaiseksi. Ja toisaalta, eivät ole edes pykälistä selvillä. Mutta ei kai niiden edes tarvitse tietää pykäliä.

Toisaalta, vaikka asiakas käyttäytyisi kuinka "kusipäisesti", virkamiehillä ei ole oikeutta väärinkäytöksiin eli mennä omien virkaoikeuksiensa yli. Mutta, sitä tapahtuu kokoajan silloin kun kamerat tai yleisö ei ole paikalla (virkamiesten omien tarinoidenkin mukaan) ja onhan noita julkisuudessakin ollut mm. tämä. Jäävuoren huippu. Aarniot ja kumppanit on taas kokonaan toinen tarina. Nekin on vain jäävuoren huippu. Mutta, omertan laki on vahva. Laumasta voimaa hakevan pahin skenaario on joutua lauman ulkopuolelle kahvipöydissä.

Itse ei ole ollut "kunnia" päästä näiden kusipäisimpien eli kenttätyyppien kanssa tekemisiin, mutta kylläkin tutkinnan kanssa pari kertaa kun olen kantajana ollut parissa omaisuuscasessa. Mutta, kuten sanoin, kun tietää minkälaisia ne on ollut nuorena ja teininä niin tietää mitä ne on aikuisena. Ja toisaalta, kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. Modernissa yhteiskunnassa onneksi on kameroita paljon. Aikaisemmin ei ollut ja silloin kun kukaan muu ei näe eikä kuule niin silloin ne pahimmat ylilyönnit juuri tapahtuu. Ja toisaalta, jos itse virkamiehet kertovat sisäpiiriläisinä näitä "tarinoita" kaveripiirissä vapaa-ajalla niin turha niiden kai olisi lähteä sentään paskaa puhumaan tästä aiheesta. Ei antaisi kovin mairittelevaa kuvaa tyypistä ja toisaalta on aina riski että tulee lipsautettua sellaista josta joku kertoo eteenpäin. Jutut on oltavat tosia ettei joudu vielä pahempaan liriin vaikka kaveripiirissä puhutaankin mitä puhutaan.

Toki jos kuuntelee "asiakkaita" niin tarinat voi olla erilaisia. Ei niille asiakkaiden kalajutuille kannata painoarvoa laittaa mutta kun tietää ja tuntee näitä sisäpiiriläisiä ja kuuntelee niiden "kalajuttuja" niin --- wau.

Liivijengiläisiä ja surkeita tyyppejä. Etelän isoissa kaupungeissakin merkittävä osa liivimiehistä vielä maalta kotoisin olevia joka kertoo aika paljon maailmankatsomuksesta ja asenteesta. "Trumppilaisia"
Rupea käyttäytymään kunnolla ja asiallisesti äläkä mussuta siitä että sun "oikeuksia" vähän poljetaan.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
[
Poliisin pitää kestää sitä vittuilua ja olla sen yläpuolella ja antaa sen vain olla. Kusipäisyys ei tietääkseni ole laitonta ja jos on niin heikko hermoinen että jos joku haukkuu siaksi kesken kaiken ja se laukasee poliisissa sellaisen mielipahan että aletaan rikkomaan lakia ja pahimmassa tapauksessa käyttämään väkivaltaa niin silloin voisin sanoa että ollaan väärässä ammatissa.
Onko sulla esimerkkiä jossa poliisi on alkanut rikkomaan lakia ja myös pahempaa, eli alkamaan väkivaltaseks sen takia että häntä on kutsuttu siaksi?
Siinä olet kyllä oikeassa että poliisin pitäisi kestää sitä vittuilua ihan kunnolla eikä antaa minkään pulkannarun uhoamisten vaikuttaa mihinkään.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Etelän isoissa kaupungeissakin merkittävä osa liivimiehistä vielä maalta kotoisin olevia joka kertoo aika paljon maailmankatsomuksesta ja asenteesta. "Trumppilaisia"
Tämäpä se tiivistää kaiken oleellisen tuosta acab -mussutuksesta. Oikein maalaisjuntteja, ai että. Mikäli Suomessa poliisi kiusaa, on syytä katsoa peiliin. Meillä on erinomaisen hyvä poliisi kenttätasolla, normikansalaisella ei ole mitään pelättävää virkakunnan puolelta. Väitteesi jatkuvasta lakien rikkomisesta on täyttä huttua.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Jos rimpuilee, puree tms., niin omalla käytöksellään on ne voimakkaammat hallintaotteet ja menetelmät ansainnut. On se jännä, että valtaosalla ei asian kanssa ole mitään ongelmaa ja poliisiin voi luottaa. Sitte on tätä elokitinän sukupolvee, jonka mielestä poliisi on suuri paha ja maailmankuva uhkaava.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 690
Poliisin yhdistäminen liivijengiin on kyllä hyvä provo, romaaneista ei samaa vertausta saa tehdä tai syyllistyy ties mihin rasismiin.

Onhan Poliisi "vittumainen" jos haluaa istua ajoradalla eikä siitä ole ilmoitettu etukäteen.
Mielestäni poliisi kohtelee turhan helläkätisesti näitä pellejä, laamantaluttajia, silakkaporukkaa, elokapinoitsijoita jne. eli ryhmiä jotka haluvat vain aiheuttaa eripuraa jonkun ideologian varjolla.

Minä luotan poliisiin vaikka sisäministeri, ideologinsa mukaisesti tekee kaikkensa, luottamuksen rapauttamiseksi.

Taitaa suomalaista anarkistiporukkaa vituttaa kun eivät kykene perustelemaan "vihaansa" yhteiskuntaa/poliisia vastaan rotusorrolla tai muulla vastaavalla.
No, aina voi syyttää natseja mut kun niitäkään ei näy kuin Korkeajännitys-sarjakuvissa niin lyödään perseet tonttiin ajoväylälle ja itketään poliisiväkivallasta. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Omat kokemukset poliisista pääosin positiivisia. Ei mua olla koskaan hakattu, viety aina rauhallisesti ja silleen. Sit poliisien kans on helppo puhuu, mut ei vasikoida tietenkään.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Mielestäni mielenosoitus ei saa loukata muiden ihmisten oikeuksia. Kyllä, Elokapinalla on oikeus osoittaa mieltään mutta se oikeus loppuu silloin kun he estävät toisten ihmisten oikeuksia.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Mielestäni mielenosoitus ei saa loukata muiden ihmisten oikeuksia. Kyllä, Elokapinalla on oikeus osoittaa mieltään mutta se oikeus loppuu silloin kun he estävät toisten ihmisten oikeuksia.
Edes vaikka unohdetaan se, että elokapina talloi toisten oikeuksien päälle (liikkumisvapaus) niin ei oikeus osoittaa mieltä silti anna oikeutta sen varjolla minne tahansa kokoontua.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 671
Nyt ei oikeaa foorumia löytynyt mutta tämä kai lähinnä oikeaa: Miehellä maksatettiin korvauksia vaikka pahoinpitelyn kohteeksi joutunut oli vasikoinut! Mies pahoinpiteli kämppiksensä raa'asti soluasunnossa – löi nyrkkiraudalla kasvoihin, raahasi pihalle ja potki päähän, osoitti myös aseella ikkunaan tullutta naista
Miten tämä nyt liittyy Poliisin ylilyönteihin? Tässähän oli nyt aika selkeä pahoinpitelytapaus josta tuli tuomio syytetylle ja korvaukset uhrille ihan oikein (määrään en ota kantaa)
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Toinen aika paljon negatiivisempi kokemus on Helsingistä, vuosi ehkä 2008/2009?

Oltiin kaveriporukalla piknikillä Kaivopuistossa ja kun tuli aika kotiin lähteä, niin kävelin maijan luo ja pyysin, josko puhalluttaisitte mut. (Joku tapahtuma oli juuri tuolloin, en kuollaksenikaan muista että mikä..)
Maijassa istunut konstaapeli sitten totesi ykskantaan, että "En puhalluta, jos otat et aja." Johon minä sitten, että "Selvä homma, puhalluttakaa sitten liikenteessä, jos näyttää siltä että tarvitaan." (Tokihan olin siis juodut juomani laskenut ja tiesin että n. 0.2-0.3 promillen verran on alkoholia veressä.) Tästäkään ei kyllä jäänyt mitään traumoja, mutta olisihan kyseinen konstaapeli hieman paremminkin voinut asian hoitaa.
Itse en nyt tajua mikä tässä oli ongelma? Ei poliisi ole mikään automaatti, joka puhalluttaa jokaisen pyytäjän tai vie kotiin jokaisen kyytiä tarvitsevan tms.

Alkometrejä saa kaupasta ostettua, eli senkään puolesta ei ole ongelmaa etteikö itse pystyisi mittaamaan. Yksinkertaisinta tosiaan on, jos otat et aja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Kyllä kyyti nyt on vähän eri asia kuin puhalluttaminen pyydettäessä.
Yksilöitähän poliisitkin on, joillakin on kanssakäyminen ihmisten kanssa hanskassa ja toisilla taas ei.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kyllä kyyti nyt on vähän eri asia kuin puhalluttaminen pyydettäessä.
Yksilöitähän poliisitkin on, joillakin on kanssakäyminen ihmisten kanssa hanskassa ja toisilla taas ei.
Jos jokaista poliisiauton ikkunaan koputtavaa päiväkännääjää aletaan puhalluttamaan näiden vaatimuksesta, niin siinä palaa vaan ihan suotta yhteiskunnan aikaa ja rahaa. Jos on tarvetta ajaa, niin sitten ei pidä ottaa. Ja jos on pakko silti päästä ajamaan, niin poliisilaitoksella voi puhaltaa jos ei ole silminnähden päihtynyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Toki jos tuo on noin iso ongelma että niitä kyselijöitä on koputtelemassa ikkunoihin koko ajan, mutta epäilen.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 865
Jos jokaista poliisiauton ikkunaan koputtavaa päiväkännääjää aletaan puhalluttamaan näiden vaatimuksesta, niin siinä palaa vaan ihan suotta yhteiskunnan aikaa ja rahaa. Jos on tarvetta ajaa, niin sitten ei pidä ottaa. Ja jos on pakko silti päästä ajamaan, niin poliisilaitoksella voi puhaltaa jos ei ole silminnähden päihtynyt.
Ja jos en väärin muista, niin sitä mittaria ei ihan heti pysty uudestaan käyttämään, jos puhallettu lukemia. Saattaa myös olla, että tällä selityksellä saatu minut pois pyytämästä puhallusta :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Toki jos tuo on noin iso ongelma että niitä kyselijöitä on koputtelemassa ikkunoihin koko ajan, mutta epäilen.
Näkyyhän niitä hupipuhaltelijoita joka tapahtumassa. Eiköhän tuo ole ihan yleinen päätös, että ihan heppoisesti ei aleta jalankulkijoita puhaltelemaan autopartion toimesta. Kuten sanottua, asemalla onnistuu.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Ja jos en väärin muista, niin sitä mittaria ei ihan heti pysty uudestaan käyttämään, jos puhallettu lukemia. Saattaa myös olla, että tällä selityksellä saatu minut pois pyytämästä puhallusta :D
Tämän olen kuullut itsekin. En itse ole partiolta puhallusmahdollisuutta kysynyt (poliisiasemalla kylläkin n. 15 vuotta sitten kertaalleen) mutta joku tuttu tämmöisestä selityksestä kertoi. Voi tietysti pitää paikkansakin.

Nykyään ei ole pitäisi olla mitään tarvetta käyttää virkavallan resursseja oman promillerallin haarukoimiseen kun muutamalla eurolla saa kertakäyttöisiä luotettavia testereitä esim. Motonetistä

Tai kunnollisen Drägerin 300 eurolla. Ostaa vaikka tommosia hanskalokeroon niin voi heti testailla jos on ajokunnosta epäily mutta silti paloa päästä autoilemaan.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Ja jos en väärin muista, niin sitä mittaria ei ihan heti pysty uudestaan käyttämään, jos puhallettu lukemia. Saattaa myös olla, että tällä selityksellä saatu minut pois pyytämästä puhallusta :D
Tämän olen kuullut itsekin. En itse ole partiolta puhallusmahdollisuutta kysynyt (poliisiasemalla kylläkin n. 15 vuotta sitten kertaalleen) mutta joku tuttu tämmöisestä selityksestä kertoi. Voi tietysti pitää paikkansakin.

Nykyään ei ole pitäisi olla mitään tarvetta käyttää virkavallan resursseja oman promillerallin haarukoimiseen kun muutamalla eurolla saa kertakäyttöisiä luotettavia testereitä esim. Motonetistä

Tai kunnollisen Drägerin 300 eurolla. Ostaa vaikka tommosia hanskalokeroon niin voi heti testailla jos on ajokunnosta epäily mutta silti paloa päästä autoilemaan.
Se ettei huvikseen puhalluteta johtuu siitä että laitteet täytyy kalibroida uudelleen ~100 puhalluksen jälkeen. Poliisin käyttämille pilleille on oma laite asemalla sitä varten, kuluttajille suunnatut tarkkuusalkometrit käyttää vaihdettavia sensoreita jotka maksaa jotain kympin kappale.
Joskus kokeilin vanhalla ja uudella sensorilla, eroa oli 0.2ppm eli aika merkittävä. edit: hups meni mittaluokat sekaisin. eroa oli siis 0.2‰ eikä 0.0002‰
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 865
Se ettei huvikseen puhalluteta johtuu siitä että laitteet täytyy kalibroida uudelleen ~100 puhalluksen jälkeen. Poliisin käyttämille pilleille on oma laite asemalla sitä varten, kuluttajille suunnatut tarkkuusalkometrit käyttää vaihdettavia sensoreita jotka maksaa jotain kympin kappale.
Joskus kokeilin vanhalla ja uudella sensorilla, eroa oli 0.2ppm eli aika merkittävä.
Jotain tällaista ajattelinkin, että siinä on taustalla. Tosin ei poliisin mielestäni kuulu edes olla mikään alkometripalvelu, jossa käydään kellottaa tuloksia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Jotain tällaista ajattelinkin, että siinä on taustalla. Tosin ei poliisin mielestäni kuulu edes olla mikään alkometripalvelu, jossa käydään kellottaa tuloksia.
Tämähän siinä on syynä. Poliisin täytyy olla tasapuolinen toiminnassaan. Kun tarjoaa alkometripalvelun yhdelle henkilölle, tulee toiminnan olla tasapuolista, ja palvelu tarjottava jokaiselle pyytäjälle.
Samoin tehtäviä ei voi valita miten haluaa, jos ratsaa yhden pimeän polkupyörän, täytyy ratsata kaikki havaitsemansa pimeät polkupyörät (sillä työviikolla).
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 865
Samoin tehtäviä ei voi valita miten haluaa, jos ratsaa yhden pimeän polkupyörän, täytyy ratsata kaikki havaitsemansa pimeät polkupyörät (sillä työviikolla).
Voisin melkein väittää, että näin ei ole. Tottakai voivat havaintojen perusteella käynnistää tehtävän, eikä se lukitse loppuviikkoa päivystämään baanalla.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Taas oikeudet vedetty peliin. No siis tässäkin asiassa on sallittua käyttää järkeä. Jos tarjoaa hyvän syyn että pitäisi saada puhaltaa ennen kuin ajaa niin tottakai poliisi puhalluttaa. Vaikkapa "meni ilta pitkäksi ja koira ollut jo 16 tuntia ilman ruokaa enkä ole varma ajokunnosta, voinko hönkästä ja katotaan sulaako mittari?". Tuo oli hihasta vedetty esimerkki, älkää itkekö ettei lemmikkiä saa jättää niin pitkäksi aikaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Taas oikeudet vedetty peliin. No siis tässäkin asiassa on sallittua käyttää järkeä. Jos tarjoaa hyvän syyn että pitäisi saada puhaltaa ennen kuin ajaa niin tottakai poliisi puhalluttaa. Vaikkapa "meni ilta pitkäksi ja koira ollut jo 16 tuntia ilman ruokaa enkä ole varma ajokunnosta, voinko hönkästä ja katotaan sulaako mittari?". Tuo oli hihasta vedetty esimerkki, älkää itkekö ettei lemmikkiä saa jättää niin pitkäksi aikaa.
Soita kaverille, että käy heittämässä ruokaa koirille, avain löytyy paikasta x. Poliisi voi sanoa että ei nyt jouda kun täytyy havannoida ympäristöä (ei he siellä kadun varressa istu autossa välttämättä tauolla, voi olla tehtävä), ja inttäjälle voi sanoa että voidaan kirjata eläinsuojeluilmoitus huonosti ravitusta eläimestä, tai hankit kaverin sinne. Virallinen ohje on, jos epäilet että et ole ajokunnossa, älä aja. Jos täytyy kysyä niin epäilet kykyäsi ajaa autoa turvallisesti.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Soita kaverille, että käy heittämässä ruokaa koirille, avain löytyy paikasta x. Poliisi voi sanoa että ei nyt jouda kun täytyy havannoida ympäristöä (ei he siellä kadun varressa istu autossa välttämättä tauolla, voi olla tehtävä), ja inttäjälle voi sanoa että voidaan kirjata eläinsuojeluilmoitus huonosti ravitusta eläimestä, tai hankit kaverin sinne. Virallinen ohje on, jos epäilet että et ole ajokunnossa, älä aja. Jos täytyy kysyä niin epäilet kykyäsi ajaa autoa turvallisesti.
Mitähän nyt taas? :rolleyes: Väittelyä väittelyn ilosta? Ja pakko vetää joku eläinsuojeluilmoituskin tuohon kun sanoin että hihasta vedetty esimerkki.
En halua loukata, mutta aika ihmeellistä viherahomaista ajattelua, on sääntöjä kuulitsä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Elokapinalaiset näyttävät taas olevan pahanteossa poliisin seuratessa vieressä.

 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Elokapinalaiset näyttävät taas olevan pahanteossa poliisin seuratessa vieressä.

”Tällä hetkellä uusi mielenilmaus tapahtuu Sanomatalon sisällä. Mielenilmauksessa on sotkettu Sanomatalon sisätiloja. Poliisi on ilmoittanut, että sisätilojen sotkeminen pitää lopettaa, ja poliisi tulee puuttumaan asiaan, mikäli sotkeminen jatkuu. #poliisi # Helsinki”

Mitä vittua? Poliisi puuttuu jos sotkeminen jatkuu? Ohisalo ja muut cucksarit viimevuotisella vikinällään poliisin voimankäytöstä ajoivat viranomaiset siihen kuosiin ettei tehtäviä uskalleta enää hoitaa?

Ainoa hyvä asia on että kyseessä on Sanomatalo. Ei haittaisi vaikka polttaisivat koko tönön.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
On kyllä hupaisaa, että ovat siellä kukkahattuja ja valveutunutta kuplajengiä ahdistelemassa. :) Ehkä poliisi tarkoituksella valinnut tuon linjan, annetaan woke jengin maistaa realismia ihan omasta kädestä.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
On kyllä hupaisaa, että ovat siellä kukkahattuja ja valveutunutta kuplajengiä ahdistelemassa. :) Ehkä poliisi tarkoituksella valinnut tuon linjan, annetaan woke jengin maistaa realismia ihan omasta kädestä.
No nyt ne kapinalliset ovat kyllä paikan valinneet sekoiluilleen. Tässähän on vähän win win tilanne. Seuraavaksi ne voisi mennä osoittamaan mieltä virhreiden puoluetoimistolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 166
Elokapinalaiset näyttävät taas olevan pahanteossa poliisin seuratessa vieressä.

Suomen poliisin taso vuonna 2021. "Poliisi on ilmoittanut, että sisätilojen sotkeminen pitää lopettaa, ja poliisi tulee puuttumaan asiaan, mikäli sotkeminen jatkuu. "

Valtion instituutio, johon kaikissa tutkimuksissa on luotettu eniten, toteaa että "no lopettakaa jo tai sit pitää puuttua jookosta."

Kaikki aina toitottavat netissä, että ryssätrollit, putinbotit, äärioikeistonatsit jne. syövät poliisin arvovaltaa. Kytät osaavat sen ihan itsekin näemmä. Ohisalo varmaan läksyttänyt Elokapinan jälkeen, ettei "omia" saa ojentaa, kun ollaan hyvällä asialla..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
En yllättyisi pätkääkään, jos poliisin johdossa olisi möksähdetty, kun ilkeä media uutisoi rumasti poliisin perusteettomasta väkivallasta, ja nyt sitten on kostoksi käsketty olla tekemättä mitään kun sama sakki laittaa paikkoja remonttiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Mielenkiintoisesti hesarista ei löydy uutista mellakoinnin aiheuttamasta sotkuista, mutta iltasanomilta löytyy kuva sotketusta paikoista, ja tyypeistä hazmat suiteissa siivoamassa sitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Jännä kuinka tällaista terrorismia sallitaan länsimaissa. Paikkojen tuhoamista ja liikenteen pysäyttämistä. Eikä pelkästään Suomessa, vaan ympäri (läntistä) maailmaa. Olin viime syksynä Köpiksessä juuri kun heidän paikallinen elokapina alkoi laittamaan paikkaa paskaksi päärautatieaseman ympärillä.

Kun katsoo minkänäköistä porukkaa nämä mielenosoittajat ovat, niin kyllä tulee mieleen että pitäisi luopua työttömyystuista ja sosiaaliturvasta. Elämä on toisille liian helppoa ja kun sossu maksaa kaiken, niin hyvin on aikaa päivät pitkät terrorisoida kaupungilla, kun ei ole lainkaan omaisuutta tai tuloja mistä maksaa sakot tai vahingonkorvaukset. Alhaisinta paskaa nämä ihmiset.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Löytyyköhän täältä foorumilta yhtään noiden ymmärtäjää? Jossain haastattelussa sanoivat että pitää toimia siten että on suuren yleisön tuki. Ei nyt oikein mene putkeen ne hommat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Mielenkiintoisesti hesarista ei löydy uutista mellakoinnin aiheuttamasta sotkuista, mutta iltasanomilta löytyy kuva sotketusta paikoista, ja tyypeistä hazmat suiteissa siivoamassa sitä.
En ole videota nähnyt, mutta taisi olla samaa porukkaa nuo siivoajat.

edit: kyllä ja HS:stä löytyi...
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
En ole videota nähnyt, mutta taisi olla samaa porukkaa nuo siivoajat.

edit: kyllä ja HS:stä löytyi...
"Liikkeen mediayhteyshenkilö Joel Tainio kertoi, ettei tarkoituksena ole hyökätä toimittajia vastaan vaan käydä dialogia median kanssa."

Liikkeella on ihan oma käsitys dialogian käymisestä. Tuli mieleen se teatterimanifesti, jossa yleisön päälle heitettiin paskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
"Liikkeen mediayhteyshenkilö Joel Tainio kertoi, ettei tarkoituksena ole hyökätä toimittajia vastaan vaan käydä dialogia median kanssa."

Liikkeella on ihan oma käsitys dialogian käymisestä. Tuli mieleen se teatterimanifesti, jossa yleisön päälle heitettiin paskaa.
Kyllä, kaikkihan tuossa on nyt ihan /c:stä. En ole yhtään tutustunut mikä tuossa on edes takana tai ylipäätään tarkoitus.
Turkka oli, noh se oli.... :)
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Siinähän veis poliisit koronatesteihin. Aika vähästä pillastutaan Suomen poliisin toimintaan ja somekohut valmiit. (Tapaus joogayrittäjä)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
https://v.ylilauta.org/b/5/b/b5bpg.mp4

Iisalmelaisen joogayrittäjän epäillään altistaneen ainakin 60 ihmistä – poliisi takavarikoi naisen puhelimen

Tapaus Merilike Sirelpuu.
Jos ette ole paikallisuutisia seuraneneet niin kyseessä on siis Iisalmelainen jooga/siivousalan yrittäjä, jonka salilla on ollut korotartuntarypäs, ja joka vastusti poliisia ja ei halua antaa tietoja asiakkaistaan joiden luona on siivoiltu. Eikä mennyt koronatesteihin kaikista huolimatta, vaan poliisin piti väkisin hakea tuo ämmä testeihin. Kuulostaa varsin terveeltä ja tasapainoiselta tapaukselta.

Jotenkin tuollainen henkilö joka alkaa päätänsä aukomaan, huutamaan, riehumaan ja kaikin keinoin vastustamaan pidätystä on kyllä omissa silmissä ihan paskasakkia.
Jos poliisi pidättää, mennään sinne asemalle. Siellä sitten jos todetaan että kaikki ok, olet syytön, haistata pitkät poliiseille jos siltä tuntuu ja lähde kotiin.

Ei tämä Suomi nyt mikään banaanivaltio(vielä) ole,neukkula tai jenkkilä, kyllä poliisiin voi täällä luottaa.

Yleensä vaikuttaa siltä että kaikki jotka vastustaa poliisia, niin niillä on jotain luurankoja siellä kaapissa tai jotain perseilyä on harrastettu.

Tälle olis varmaan parempikin lanka, mutta en nyt keksi minne tämän heittää.
Tämä ei nyt ole mikään poliisin ylilyönti, mutta poliisin toimintaa kylläkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom