Tokmannin 3G-riistakameroissa on jokaisessa ohjelmistobugi, jonka takia kuvien lähetys sähköpostissa ei onnistu. Kamerassa on valittavana kolme eri SMTP-toimintatilaa, "Default", "Manual" ja "Off". Vastaanottavia sähköpostiosoitteita voi määrittää kaksi kappaletta. "Default"-asennossa kamera satunnaisesti lähettää joitain kuvia toiseen sähköpostiosoitteista ja sähköpostin headeritiedoissa näkyy niiden tulevan jonkun Alibaban SMTP-palvelimen kautta, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollistakaan Soneran nettiyhteydellä. Suurin osa kuvista jää kuitenkin tulematta. "Manual"-asennossa (Soneran SMTP-palvelinasetuksille säädettynä) kamera ei lähetä ollenkaan kuvia. Kuvia alkaa kuitenkin tulla sähköpostiin, jos kamerasta laittaa myös MMS-lähetyksen päälle, vaikka käyttöohjeen mukaan MMS-asetuksen päälläolo poistaa SMTP-lähetyksen käytöstä. MMS-lähetys on kuitenkin liian kallista ja sitä kautta tulevat kuvat ovat huonolaatuisiakin, joten kuvat pitäisi saada tulemaan pelkästään sähköpostiin, mutta se ei onnistu, koska ohjelma ei toimi.
Tokmannin asiakaspalvelun kanta asiaan on, että kameran voi palauttaa kauppaan ja hakea tilalle uuden. Kuitenkin uudessakin kamerassa on aina sama ohjelmistovirhe, eli uuden samanlaisen kameran hakeminen ei korjaa ongelmaa. Minulla on aikaisempaa kokemusta teknisissä ongelmatapauksissa myös kuluttaja-asiamiehen asiantuntemattomuudesta, eikä sieltä saisi varmasti mitään apua tässäkään tapauksessa, vaikka aikaisemmassa tapauksessa olikin kyse auton kannentiivisteestä eikä elektroniikan ohjelmistovirheestä - viraston totaalinen asiantuntemattomuus kaikesta teknisestä paistoi kuitenkin läpi jo silloin. Minun sähköpostiosoitteellani on myös nykyään bannit kuluttaja-asiamiehen sähköpostiin, koska lähetin sinne yrittäessäni selvitellä sitä toista tapausta sähköpostin, jossa oli .EML-päätteinen liitetiedosto, joka sitten jonkun niiden postmasteriin asennetun virustorjuntaohjelman (NETTI-SUOJA) mielestä oli virusviesti. Minulle sanottiin, että liitetiedosto pitäisi laittaa esimerkiksi "word-tiedostona", mutta ei kuitenkaan tarkennettu, että minkä tyyppisenä "word-tiedostona" se pitäisi laittaa, niitä kun on niin montaa eri tiedostotyyppiä olemassa - tosin mitäpä väliä sillä enää on, kun minun lähettämät viestit eivät sinne enää muutenkaan mene perille.
Miten näitä asioita voi hedelmällisesti ratkoa? Tuntuu, että on ihan sama mihin ottaa yhteyttä, kun missään ei kuitenkaan ymmärretä mistään mitään.
Tokmannin asiakaspalvelun kanta asiaan on, että kameran voi palauttaa kauppaan ja hakea tilalle uuden. Kuitenkin uudessakin kamerassa on aina sama ohjelmistovirhe, eli uuden samanlaisen kameran hakeminen ei korjaa ongelmaa. Minulla on aikaisempaa kokemusta teknisissä ongelmatapauksissa myös kuluttaja-asiamiehen asiantuntemattomuudesta, eikä sieltä saisi varmasti mitään apua tässäkään tapauksessa, vaikka aikaisemmassa tapauksessa olikin kyse auton kannentiivisteestä eikä elektroniikan ohjelmistovirheestä - viraston totaalinen asiantuntemattomuus kaikesta teknisestä paistoi kuitenkin läpi jo silloin. Minun sähköpostiosoitteellani on myös nykyään bannit kuluttaja-asiamiehen sähköpostiin, koska lähetin sinne yrittäessäni selvitellä sitä toista tapausta sähköpostin, jossa oli .EML-päätteinen liitetiedosto, joka sitten jonkun niiden postmasteriin asennetun virustorjuntaohjelman (NETTI-SUOJA) mielestä oli virusviesti. Minulle sanottiin, että liitetiedosto pitäisi laittaa esimerkiksi "word-tiedostona", mutta ei kuitenkaan tarkennettu, että minkä tyyppisenä "word-tiedostona" se pitäisi laittaa, niitä kun on niin montaa eri tiedostotyyppiä olemassa - tosin mitäpä väliä sillä enää on, kun minun lähettämät viestit eivät sinne enää muutenkaan mene perille.
Miten näitä asioita voi hedelmällisesti ratkoa? Tuntuu, että on ihan sama mihin ottaa yhteyttä, kun missään ei kuitenkaan ymmärretä mistään mitään.