Hesarissa toimittaja Ville Similä kirjoittaa tanskalaisista työttömistä. Hän kertoo paikallisesta työttömien risusavotasta:
Vierailimme Tanskan limonadikunnassa työttömien risusavotassa. Pöheikkö antoi yhdeksän oppia Tanskan ankaran työttömyysmallin hyödyistä ja haitoista.
www.hs.fi
Hän kertoo, että työttömät joutuvat Tanskaasa turhaan risujen keräykseen.
Tietääkseni nämä risujenkerääjät ovat sellaisia, jotka eivät kelpaa mihinkään työhön. He ovat viimesijaisen tuen avulla eläviä.
Normaali työtön ei heti joudu tuohon savottaan. Saa nähdä, korjaako HS tuota juttuaan.
Tanskan idea on hyvä: "Tanskalainen perustelu savottamallille on se, että ketään ei jätetä yksin sängyn pohjalle."