Suhu-ässä ja muut oudot ja ärsyttävät puhetavat

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Itseäni ärsyttää melko paljon puheessa sellainen todella sihisevä s-kirjain. Esimerkkinä tämä video:

Jostain syystä tuo vain ärsyttää niin paljon että video jää katsomatta. Tämä tuntuu olevan joku uusi trendi puhua noin, ainakin tuntuu että useampi puhuu tuollain pissis-s-kirjainta käyttäen, varsinkin useammat nuoret miehet nykyään. Toki homo-miehillä tuntuu sitä ässän suhinaa olevan enemmän, mutta se ei minua ole niinkään haitannut koskaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 325
Itseäni ärsyttää melko paljon puheessa sellainen todella sihisevä s-kirjain. Esimerkkinä tämä video:

Jostain syystä tuo vain ärsyttää niin paljon että video jää katsomatta. Tämä tuntuu olevan joku uusi trendi puhua noin, ainakin tuntuu että useampi puhuu tuollain pissis-s-kirjainta käyttäen, varsinkin useammat nuoret miehet nykyään. Toki homo-miehillä tuntuu sitä ässän suhinaa olevan enemmän, mutta se ei minua ole niinkään haitannut koskaan.
Toi on tavallaan feminiininen tapa puhua, voi johtua siitä että ko. mies on homo tai muuten testosteroni-arvot on alakantissa.

Se on ihan tunnettu fakta, että miehille uskottavuutta tuo matala puheääni, mutta eihän sitä aina voi itse valita..
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Itseäni ärsyttää melko paljon puheessa sellainen todella sihisevä s-kirjain. Esimerkkinä tämä video:

Jostain syystä tuo vain ärsyttää niin paljon että video jää katsomatta. Tämä tuntuu olevan joku uusi trendi puhua noin, ainakin tuntuu että useampi puhuu tuollain pissis-s-kirjainta käyttäen, varsinkin useammat nuoret miehet nykyään. Toki homo-miehillä tuntuu sitä ässän suhinaa olevan enemmän, mutta se ei minua ole niinkään haitannut koskaan.
Jos tuollaiset tyhjänpäiväisyydet ärsyttää, hakeudu hoitoon.
 

koivunoksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2020
Viestejä
225
Kyseisen videon puhetapa ei kyllä omaan korvaani käy, mutta tekohampailla varustettujen ihmisten puhe on aivan hirveää kuunneltavaa. Toinen on ihmiset, jotka on jonkun kielilävistyksen hankinut joka saa puheen kuulostamaan muminalta. Oli taannoin työharjoittelussa jonku anarkistinalku, jolla oli lävistyksiä joka puolella ja siltä sai vähintään kolmeen kertaan kysyä asian, kunnes sai jotenkuten selvää, kun joku kielikoru kolisi hampaita vasten ja esti kielen toiminnan.
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Itseäni ärsyttää melko paljon puheessa sellainen todella sihisevä s-kirjain. Esimerkkinä tämä video:

Jostain syystä tuo vain ärsyttää niin paljon että video jää katsomatta. Tämä tuntuu olevan joku uusi trendi puhua noin, ainakin tuntuu että useampi puhuu tuollain pissis-s-kirjainta käyttäen, varsinkin useammat nuoret miehet nykyään. Toki homo-miehillä tuntuu sitä ässän suhinaa olevan enemmän, mutta se ei minua ole niinkään haitannut koskaan.
Ei ärsytä ollenkaan ja tunnen tämän tyypin. Kulmakarvoista huolimatta on todella lämmin ja hyväsydäminen ihminen.

Enemmän ärsyttää th- ja ph-äänteet t:n ja p:n yhteyssä. Toni ja Jannika Wirtasen keskustelua pystyisin tuskin lainkaan kuuntelemaan.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Joskus voi olla myös rooli johon kuuluu tuo puhetapa. Tai sitten on kyse oikeasta viasta.
 
Viimeksi muokattu:

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 321
Puhetapaan ja äänenkorkeuteen voi itse vaikuttaa, mutta tuo aloituksen videon s-kirjaimen sihahdus voi minusta tulla ihan suun ja ylähampaiden muodoista johtuen.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
En kuule mitään outoa tuossa ylimmäisessä videossa. Mutta tämäntyylinen r-vika itseäni hiukan häiritsee.

 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
En kuule mitään outoa tuossa ylimmäisessä videossa. Mutta tämäntyylinen r-vika itseäni hiukan häiritsee.

No hyvä, jos ärrä on suurin mikä tossa häiritsee :lol:

Itseä ärsyttää maikkarin aka MTV:n tulosruudun naisjuontajan suhiseva ässä hirmuisesti. En ole tosin saanut juurikaan vertaistukea tähän mennessä. Ymmärtäisin, jos olisi joku Scarlett Johanssonin näköinen haluttu keulakuvaksi muusta viis, mutta näin yleisellä tasolla puheviestinnän fuksikurssilla vois opetella jo ääntämään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 133
Viestejä
4 226 285
Jäsenet
71 183
Uusin jäsen
Msavo

Hinta.fi

Ylös Bottom