Subbari hajalla -> SER?

Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
14
Reilu 2 vuotta vanha B&W:n ASW 608 eli 8" halpissubbari poksahti kesken leffan ja laitteeseen ei tämän jälkeen ole tullut enää virtoja (kokeiltu usealla eri kaapelilla). Takuu oli tässä vaiheessa umpeutunut joten vilkaisin laitetta hiukan itse. Tarkistin ulkoisen sulakkeen kunnon joka oli vielä tässä vaiheessa ehjä, mutta sitä takaisin laittaessani sulaketta paikalla pitävä muoviosa mureni käsiin ja sulake tipahti boksin sisään.

Purin hieman vielä takakantta, sen verran mitä ruuvit irrottamalla pääsi laitteen sisään, mutta mitään en tästä enää kostunut.

Kysymys siis kuuluukin, kiinnostaako ketään harrastelijaa tässä kunnossa olevat kapistukset vai meneekö suoraan kierrätykseen? Itse elementti näyttää fyysisesti ehjältä, eli alkuperäinen poksahdus lienee lähtenyt jostain sähköosasta. Myöskin kotelo on ihan moitteettomassa kunnossa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Kyllä varmasti kiinnostaa. Laita vaikka myyntiösaston ser-puolelle. Tai mulle voi laittaa yksityisviestiä, jos on varsinaissuomi-uusimaa alueella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 039
Parhaassa tapauksessa selviää sulakkeen vaihdolla ja siinä on parilla eurolla toimiva subi. Varmasti ihan monia kiinnostaa ottaa tämä riski.

Osina tuo on aika turha, koska kotelo on mitoitettu equtetulle subwooferille ja siinä on todennäköisesti equ siinä subwoofer-vahvistimessa. Tai ainakin boosteja joillekin taajuuksille. Ja elementin parametrit eivät ole julkisia. Siksi se pitäisi vaan korjata, mutta korjaus voi vaatia vähintään perustietämystä elektroniikasta ja kolvin. Korjauskomponentit on todennäköisesti alle 20€, mutta vianselvitys vie aikaa ja aina on se riski, että se on pysyvästi rikki (vahvistinosa, muilla osilla ei paljoa tee ilman sitä).

Myy tuo risana, niin kyllä joku sen ostaa. Sopiva hinta on pari kymppiä + postikulut (tai joku voi noutaakin, jos hinta on sopiva). Tai sitten vaan lahjoitat hyvää hyvyyttäsi pois.

Minua ei kiinnosta (ajanpuutteen takia) ja täällä on puolet käyttäjistä minua parempia elektroniikan korjauksessa, mutta tuosta saa joku hyvän pikku projektin, että älä ainakan heitä pois. Eräs työkaverini purkaisi tuon osiksi ihan oppimistarkoituksessa ja miettisi yleismittarin kanssa, kunnes ongelma ratkeaa ja todennäköisesti sitten antaisi eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 465
Viestejä
4 192 111
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom