- Liittynyt
- 21.04.2018
- Viestejä
- 442
Tällaista keskustelusäiettä ei vielä ollut ja tämä alue: Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit liittyvät saumattomasti striimaamiseen, joten uskalsin aloittaa uuden threadin tänne.
Olen nyt striimaillut sekä Twitchiin että YouTubeen. Haastavin asia on ollut tiedonsiirtonopeus peliin Wreckfest. Wreckfest on autopeli, jossa maisema vierittyy ylhäältä alas ja näin tienpinta menee mössöksi. Youtubessa maksimi bitrate voi olla niinkin herkullinen kuin 51 000 kbps. Olen kokeillut asetuksilla 6 000, 22 000 ja 50 000 kbps. 50 000 kbps:lla tulos oli jopa huonompi kuin 22 000 kbps:lla, koska autojen ääriviivojen ympärille tuli sekalaista mosaikkipikseliä.
Vastaavasti esim. peli World of Tanks Blitz, jonka maksimi virkistystaajuus pelissä voi olla vain 120 fps, niin tämä peli on siedettävä jopa 1440p resolla ja 6 000 kbps tiedonsiirtonopeudella.
Niinpä olen nyt miettinyt, että onko käytetyllä pakkausalgoritmilla millainen merkitys. OBSissa on mm. nämä vaihtoehdot videolle:
Mitä kehotatte käyttämään autopeleissä striimattaessa?
Twitchissä 1920 x 1080 eli Full HD:lla tiedonsiirtonopeuksi joutunee tyytymään vain 6 000:ään, koska jos täppää ohituspainikkeesta, niin saa "varoituksen":
Olen kokeillut myös Twitchissä rohkeasti asetuksia 10 000 ja 22 000 kbps. Wreckfest yhä yhtä mössöä tienpinnan suhteen 1080p ja 1440p resoilla.
Tässä viestiketjussa voi keskustella yleisesti striimaamisesta, OBS Studion säädöistä, plugineista jne. Miksei myös rigeistä eli mm. mikrofoneista.
Olen nyt striimaillut sekä Twitchiin että YouTubeen. Haastavin asia on ollut tiedonsiirtonopeus peliin Wreckfest. Wreckfest on autopeli, jossa maisema vierittyy ylhäältä alas ja näin tienpinta menee mössöksi. Youtubessa maksimi bitrate voi olla niinkin herkullinen kuin 51 000 kbps. Olen kokeillut asetuksilla 6 000, 22 000 ja 50 000 kbps. 50 000 kbps:lla tulos oli jopa huonompi kuin 22 000 kbps:lla, koska autojen ääriviivojen ympärille tuli sekalaista mosaikkipikseliä.
Vastaavasti esim. peli World of Tanks Blitz, jonka maksimi virkistystaajuus pelissä voi olla vain 120 fps, niin tämä peli on siedettävä jopa 1440p resolla ja 6 000 kbps tiedonsiirtonopeudella.
Niinpä olen nyt miettinyt, että onko käytetyllä pakkausalgoritmilla millainen merkitys. OBSissa on mm. nämä vaihtoehdot videolle:
Mitä kehotatte käyttämään autopeleissä striimattaessa?
Twitchissä 1920 x 1080 eli Full HD:lla tiedonsiirtonopeuksi joutunee tyytymään vain 6 000:ään, koska jos täppää ohituspainikkeesta, niin saa "varoituksen":
Olen kokeillut myös Twitchissä rohkeasti asetuksia 10 000 ja 22 000 kbps. Wreckfest yhä yhtä mössöä tienpinnan suhteen 1080p ja 1440p resoilla.
Tässä viestiketjussa voi keskustella yleisesti striimaamisesta, OBS Studion säädöistä, plugineista jne. Miksei myös rigeistä eli mm. mikrofoneista.