Stellantis sähköautojen tekniikkakeskustelu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Tarkoitus olisi tähän ketjuun keskustella stellantis groupin sähköautojen teknillisestä asioista ja niihin liittyvistä parannuksesta sekä ongelmista.

Itelle tuli tuossa kuukausi sitten ostettua Opel Corsa-e 2020, auto meni liikkeen viemänä 3v huoltoo sis päivitykset johon auto jäi sitten kuukaudeksi. Huollon aikana hajosi lämpöpumppu (tyyppivika), kaikkea ei ole tiedossa mitä huollossa tehtiin mutta tämän jälkeen auto on toiminut hyvin.

Autoa nyt hetken käyttäneenä on löytynyt yksi asia mikä vähän on jäänyt vaivaamaan. Autossa on tämä "elektroninen avain" eli autossa pitäisi olla myös avaimeton keskuslukitus, navina löytyy isompi 10" jäjestelmä jonka pitäis tätä tukea. Kuva 7/2020 käyttöohjeesta.

1707849033427.png


Ilmeisesti näihin alkupään malleihin tämä on tullut jälkeenpäin päivityksenä, monissa keskusteluissa on viitattu BSI ohjelmistoon jonka päivityksen jälkee tämä ominaisuus on tullut toimintaa.

Alla esimerkki keskusteluista, näitä on enemmänkin kun googlailee.


Onko täällä n. 2020/2021 stellantis autojen omistajia joilla tämä avaimeton keskuslukitus toimii ?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
Vm21 stellantiksen plugari ja "avaimeton" keskuslukitus toimii siten että avaimeen ei missään vaiheessa tarvi koskea eikä myöskään hiplailla mitään ovien nappeja tai kosketusalueita. Kahvasta ovi aukeaa ja lukitus menee päälle (piip äänen säestämänä) kun oon parin metrin päähän ehtinyt. Toimii kuin unelma.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
107
Facelift e2008 ja tuon MyPeugeot -apin yhdistäminen autoon suojatulla BT-yhteydellä taitaa olla kiinni lähinnä planeettojen liikkeistä.
Joskus reilu kuukausi sitten koitin yhdistää tuota monta kertaa, useina päivinä, eikä koskaan toiminut. Nyt pidemmän tauon jälkeen koitin huvikseen ja meni heittämällä.
Samankaltaisia kokemuksia luin netistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
Koskee kaikkia psa autoja, osalla ei oo ollu mitään ongelmaa mutta osalla taas on jo montakin kertaa vaihdettu.
Omassa autossa on vielä alkuperäinen laturi, sormet ristissä pitää toivoa että kuuluusi siihen toimivaan ryhmään. Autolla toki vasta 40tkm ajettu joten kaikki on vielä mahdollista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
20240329_185746.jpg
Minkäslaisia käyriä muut psa sähköillä on nykyään saanut. Tässä ulkolämpötila +6c ja noin 100km maantietä ennen latausta.
On tässä pariin otteeseen yllättänyt kun yli 80% varauksella ottaa melkein 50kW, 35kW teholla menee lähemmäs 90%.

Käyttäytyykö käyrä eritavalla jos mennää optimilla eli alkuun 100kW, muuten ei kyllä noihin netissä oleviin käyriin mätsää.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 149
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
Eikös noissa ollut kahden eri valmistajan laturia, ja toinen niistä on susi, toinen kestää.

Tosin kai mikä tahansa laite ennenpitkää hajoaa, jos riittävän kauan käytetään.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 447
Eikös noissa ollut kahden eri valmistajan laturia, ja toinen niistä on susi, toinen kestää.

Tosin kai mikä tahansa laite ennenpitkää hajoaa, jos riittävän kauan käytetään.
Pösö-keskustelun puolella oli nuo kaksi eri versioita. Nettimutu taisi jossain sanoa et Mahlen laturit on jo vanhempaa vuosimallia kuin 2023 autot?

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 833
Viestejä
4 205 721
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom