Steelseries Apex Pro TKL

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Moi,

Lyhykäinen arvosteluni steelseries apex pro tkl näppäimistöstä.

Steelseriesin uusin apex pro linjassa on uudet hall effect kytkimet. Kytkimet ovat siinä mielessä erikoiset, että niiden painallus syvyys tunnistus on säädettävissä. Kytkimien nimi tulee hall effect sensorista jolla mitataan
magneettisen kentän magnitudea ja arvoa pystytään laskemaan jännitteen voimakkuus eroilla. Tämä siis tarkoittaa että näppäimien herkkyyden voi säätää hipasusta tunnistavaksi tai pohjaan asti, ja mitä vaan nolla piste neljän ja kolmen
piste kuuden millimetrin väliltä.

Steelseries lupaa näppämille SATA miljoonaa painallusta joka vastaa teoriassa kestävyydessä tuplaten tavalliseen mekaaniseen näppäimistöön verrattuna. Sekä näppäimen vasteajaksi huimat nolla piste SEITSEMÄN millimetriä eli HUIMAT KAHDEKSAN kertaa nopeampi vaste aika
tavaalliseen mekaaniseen kytkimeen verrattuna.

Näppäimistöstä löytyy myös aivan upeasti valaiseva, kirkas RGB taustavalaisu, joka koristaa pöytää todella upeasti. Näppäimistön oikealla ylänurkassa on näyttö jonka avulla näppäimistön asetuksia voi säätää, valorytmiä, painallusherkkyyttä,
macroja, eli sinun ei ole pakko asentaa steelseriesin ohjelmistoa vaihtaaksesi näppäimistön käyttäytymistä. Näyttöön voi myös laittaa logon, kuvan tai jopa itse piirtää jotain. Tämä toiminto vaatii steelseriesin ohjelmiston asennetuksi.

Näytön vierestä löytyy rulla jonka avulla voit säätää volumea, tai hallinnoida näppäimistöä OLED näytön avulla.

Vasemmalla puolella näppäimistöä on yksipaikkainen USB kolme hubi, johon voit kytkeä minkä vain usb lisälaitteen.

Näppäinäänet alkuun tuntui hyvin klikkaavalta, korkea ääniseltä ja ehkä jopa hieman epämielyttävältä pehmeiden logitechin romer g näppäinten jälkeen jotka vanhassa logitech G910 näppäimistössä oli. Kun pääsin näppäinääni ongelman ylitse aloin tykkäämään näppäimistä, juuri tämän klikkaavan fiiliksen myötä. En ole perinteisiä MX kytkimiä juurikaan käyttänyt, mutta voisin olettaa että nämä ovat kohtuullisen lähellä MX punaisia kytkimiä. Myös vanhassa täyden koon näppäimistössä olin tottunut käyttämään numpadia kaikkeen, tässähän moista ei ole. Se aiheutti hetken harmaita hiuksia ostaessani peleissä asetta, käyttäessäni animointi ohjelmia, yms. Äkkiä kuitenkin totuin elämään ilman numpadia, olen siis reilu kaksi viikkoa käyttänyt näppäimistöä ja käyttämisen myötä olen todella tykästynyt näppäimistöön. Kuitenkin olen muutamassa asiassa hieman pettynyt. Oletin että näppäimistö on metallisempi, painava, onhan näppäimistön rungossa lentokone luokan alumiiniä. Todellisuudessa näkyvä pinta on alumiiniä, hyvin kevyttä ja loppu runko muovia. En erottaisi äkkiseltään olisiko koko näppäimistö tehty muovista.

Kokonaisuudessaan olen kyllä tyytyväinen ostokseen, vaikkakin olen sitä mieltä, että hintalappua tuotteella oisi voinut olla hieman vähempi. Jokatapauksessa voin hyvin suositella tätä jokaiselle, kenellä on tarpeeksi syvät taskut.

Vielä video aiheesta


E: Reupload, toivottavasti nyt on sääntöjen mukainen.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
Tuo näppäimistön asetusten muuttaminen ilman ohjelmistoa voi olla ihan kätevä vaikka linux käyttäjille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Tuo näppäimistön asetusten muuttaminen ilman ohjelmistoa voi olla ihan kätevä vaikka linux käyttäjille.
Juurikin näin. On monesti harmittanut kun ei ominaisuuksia pysty vaihtamaan ilman ohjelmistoa kun sitä ei ole saatavilla kaikille alustoille. Onneksi nykyään ollaan menossa hieman parempaan suuntaan tältä saralta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 295
Viestejä
4 197 079
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom