SteamVR/Oculus Quest 2/Link Cable

Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
43
Päivittelin hiljan koneen ja innostuin kokeilemaan PC:llä ajettavia VR pelejä. Kyllähän tuo Half Life Alyx vaan on upea.

Ajan näitä Quest 2/Link Cablen kautta ja korttina on Nvidian RTX 3080. Jostain syystä kaikki muut pelit käynnistyvät desktoppiin ja vain Half Life Alyx sekä Valven Lab toimivat VR:ssä.

Yritin tässä aamulla troubleshoottaa tuota pari tuntia, mutta ei vaan pelitä. Osaisikohan joku neuvoa tuon kanssa?
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Ootko kokeillu käynnistää ensin SteamVR homen ja sieltä VR:n puolelta käynnistää?

Kummalta kuulostaa kyllä. Mulla kaikki käynnistyy normaalisti kunhan Steamista käynnistää ja Oculuksen softan kautta ollaan VR-tilassa valmiiksi eli valittu link Questin valikosta. Voit yrittää myös käynnistää SteamVR taustalle valmiiksi jos jostain syystä SteamVR ei käynnisty pelien kanssa jotka ei ole Valven tekemiä?

(Onhan SteamVR erikseen asennettu?)
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
43
Jep, olen siis asentanut SteamVR:n erikseen Steamissa. Olen ensin käynnistänyt Oculus Linkin kaapelilla niin että saan kuvan headsettiin ja sen jälkeen SteamVR:n tuosta Oculuksen koti valikosta. Pelit sitten käynnistänyt SteamVR:stä.

En nyt aamulla testannut muita kuin Half Life Alyxin ja Valven Labin (molemmat toimii kuten kuuluukin) ja D.I.R.T. RallyVR:n (ei toimi VR tilassa vaan näkyy isona 2D näyttönä VR:n sisällä) sekä Asetto Corsan (ei myöskään toimi VR tilassa).

Troubleshoottauksen osalta vaihdoin SteamVR:n launchaamaan applikaatiot SteamVR:lle sekä kokeilin advanced settingien avulla force asetusta sekä kävin läpi kaikki mahdolliset togglet mitä löysin BigScreen etc. osalta.

Ei vaan tajua. Ei ihme että VR ei mene mainstreamiin...
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Assetto käynnistyykin ensin flattina, se menee VR tilaan vasta kun aloitetaan sessio.

Dirtistä en muista pitikö ensin käydä jostain menusta enabloimassa VR tila. Nää molemmat on vähän kummajaisia VR:n kanssa. Mutta muistan kyllä että SteamVR homesta Dirt pitäis kyllä käynnistyä jatkossa suoraan VR tilaan.

Edit:

1674311117229.png


Kokeile käynnistää Dirt ihan pelikirjastosta, jolloin pitäis näkyä tällainen valikko.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Dirt myös kuuluukin muuten näkyä "flattina" VR-tilassa kunnes sessio alkaa. Varikko on vielä flattina. Sitten kun ollaan lähdössä stagelle niin vaihtuu "VR-tilaan" auton sisään.

Assetto eroaa tästä niin ettei headsetissä näy mitään ennen kuin ollaan radalla. Dirtissä voi navigoida kokonaan VR:ssä myös ennen sessiota.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
43
Jostain syystä mulla ei tule kummassakaan noissa tuota valikkoa josta valita VR mode. Kokeilin kanssa Eliteä ja jotain F2P sotapeliä. Noissa tuli ensin tuo valikko, mutta käynnistyivät silti flattina.

Yksi asia mitä en ole testannut on mennä syvemmälle itse peliin muissa kuin tuossa DIRT:issä. Jos ne on tosiaan tehty niin että menut etc. on 2D:nä ja VR käynnistyy vasta pelin alkaessa niin voihan se olla siitäkin.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Mitä äkkiä googletin niin tämän asetuksen pitäis olla päällä Metan (Oculuksen) työpöytäsoftasta. Mullakin on eli oon sen joskus käynyt laittamassa jostain (samasta?) syystä päälle.


1674325366028.png


Samassa artikkelissa neuvottiin käymään laittamaan SteamVR asetus "steam VR Beta update" päälle
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
43
Well, damn. Tuostahan tässä oli kyse. Dirtissä on vielä alun flybyt 2D:nä mutta sitten kun ajo alkaa niin peli käynnistää VR tilan. Eli kyllähän nuo pelittää! Kiitos avusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 751
Viestejä
4 202 546
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom