STEAM:in siirto ja ladattujen pelien hallinta ? (RATKAISTU)

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Pitäisi vaihtaa pelit uudelle levylle ja samalla siirtää Steam pois C-asemalta. Eli odotan ongelmia kun asennuspolku muuttuu.

Hieman sekava selostus, koittakaa tajuta. Eli olen joskus kauan sitten tehnyt homman ja silloin se homma epäonnistui osittain. Steam itse kyllä toimi toisesta osoitteesta käynnistettynä ja osa ladatuista peleistäkin toimi. Olin siirtänyt joitakin pelejä ulkoiselle levylle tilanpuutteen takia ja palautuksen jälkeen Steam ei enää nähnyt niitä, vaikka ne oli palautettu alkuperäiseen paikkaan Steamin alle. On siis jokin indeksifile tjms systeemi joka oli mennyt rikki?

Nykytilanne on sama. Osa peleistä on taas ollut muualla säästössä tilanpuutteen takia ja pelkään, että Steam ei tajua niitä jos asennan Steamin uudelle asemalle ja kopioin säästetyt pelit/kansiot takaisin. Latausmäärät netistä olisivat massiivisia.

Jos joku tajusi ongelmani ja tietää parhaimman ratkaisun, niin kiitolllisuudella otan kaiken avun vastaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Jos kopioit pelin oikeaan kansioon ja alat asentamaan sitä Steamista, sen pitäisi käydä ensin koneelle tallennetut tiedostot läpi ennen kuin alkaa asentamaan netistä mitään. Hyvällä tuurilla se vaan tarkistaa että kaikki on paikallaan ja peli on sen jälkeen käyttökelpoinen.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Jos kopioit pelin oikeaan kansioon ja alat asentamaan sitä Steamista, sen pitäisi käydä ensin koneelle tallennetut tiedostot läpi ennen kuin alkaa asentamaan netistä mitään. Hyvällä tuurilla se vaan tarkistaa että kaikki on paikallaan ja peli on sen jälkeen käyttökelpoinen.
Näin ei minulle käynyt, van Steam alkoi lataamaan pelejä kokonaan netistä. Epäilen itse, että Steam indeksoi pelit ja jos indeksi puuttuu, niin Steamin mielestä ko peliä ei ole ladattu. Sitä en jäänyt katsomaan, että mitä tapahtuu lataamisen lopussa, kun peli on ladattu uudelleen netistä ja se siirrettäisiin Steamin omasta temppikansiosta sinne varsinaiseen paikkaan missä peli kuitenkion jo on.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Valitset pelin, properties, local files ja move install folder.

Kiitos vastauksesta, Konsti tosiaan toimisi itse Steam asennuksen siirtoon toiseen polkuun ja ratkaisee osan ongelmastani. Nyt ongelmani on edelleen se, että ne pelit jotka on joskus vain explorerilla siirretty muualle koska vapautuneeseen levytilaan haluttu ladata uusia pelejä.

Tuo konsti jonka ehdotit toiminee niihin pelehin jotka Steam itse näkee asennettuna? Vai voiko Steamissa osoittaa myös, että tuollapa ulkoisella levyllä olisi yksinäinen/monia peli random hakemistossa ja siirretään se/ne nyt Steamin alle?

Siis Steamissa voisi ymmärtääkseni ehjän asennuksen siirtää toiseen sijaintiin mainitsemallasi konstilla.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Steam Moverilla onnistuu pelien siirto asemalta toiselle

Steam Mover
Kiitos. Nyt alkaa kuulostamaan oikealta!

Koitan tätä nyt tänään tai viikonlopun aikana ja kerron miten kävi. Äkkiä kun vilkaisin tuota sivua, nii ainakin silloin pitäisi homman onnistua, kun alkaa tilanteesta jossa pelit ovat toimivina Steamissa. Nyt siis on tilanne, että olen niitä ehtinyt sieltä itse siirrellä. Toivottavasti tuo softa osaa rakentaa kuntoon sen yhteyden jonka Steam vaatii peliin, vaikka se onkin aikanaan siirretty pois Steamista ilman tuota ohjelmaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Onnistuu myös niin että muuttaa vain oletuskansion, siirtää manuaalisesti ja tarkastaa pelin eheyden.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Steamin uudelleen asennuksen jälkeen muistaakseni sain pelit toimimaan näin:
1. Aloin asentamaan peliä
2. Odotin että Steam varaa sille tilan
3. Keskeytyin latauksen
4. Sammutin Steamin
5. Siirsin vanhan pelin kansion uuden tilalle
6. Steamin uudelleen käynnistyksen jälkeen tarkastin pelin tiedostot
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Kiitos kaikista vinkeistänne!

Sain juuri siirrot onnistuneesti tehtyä. Steam löysi pelit heti eikä ladannut mitään uudelleen.

En uskalla väittää miten homma on tehtävä "oikein", mutta itse onnistuin tällä kerralla aiemmista poiketen seuraavalla systeemillä:
1. Loin uudelle levylle tyhjän Steam-kansion.
2. Kopioin "steamapps/common" sijaintiin haluamani pelit.
3. Kopioin "steamapps" kansioon ko pelien indeksi *.acf fileet.
4. Kopioin Steam-kansioon pelkän Steam.exe:n jonka suoritin. Steam alkoi heti lataamaan puuttuvia Steam-ohjelman fileitä ja integroi sen käyttikseen.
5. Lopuksi Steam kysyi käyttäjätunnusta jonka jälkeen kaikki olikin ennallaan.


Minusta kriittiset jutut kopioida nuo oikeat *.acf-fileet. Ilmeisesti Steam päättää sen fileen perusteella onko peliä ladattu, vai ei. Toinen juttu oli se, että normaali Steam asennus ei suostu asentumaan jo olemassaolevaan kansioon, mutta aiemmin asennetun pelin pelkän Steam.exe:n kopiointi vanhasta levystä uuteen paikkaan ja suoritus siellä hoiti asennuksen täysin kuntoon kyselemättä yhtään mitään turhia.

Ketjussa mainittu "Steam-mover" on kiinnostava softa, mutta sain vaikutelman, että se osaa lähinnä hodella asioita silloin, kun kaikki on alukutilanteessa valmiiksi oikein ja toimivaa. Itse olin jo ehtinyt sössiä ja siirrellä kansioita Explorerilla jolloin systeemi/linkitys oli mennyt rikki.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom