Star Wars Jedi: Survivor (PS5, Xbox, PC)

EA vahvistanut että PC saa päivityksen:
"Additionally, EA says the PC version - which Digital Foundry called "the worst PC port of 2023" - will be recieving an update "in the coming weeks". This promises "enhancements to the game's technical performance, controls and more", as well as various quality of life improvements. "
Kovin patchi olisi kun luopuisivat siitä denuvosta joka tuhoaa koko pelin.
 
Pikaisella testauksella 4K resolla, graffat Epic, DLSS Quality, RT off, Frame Gen off niin on ihan huomattava ero. Pienet stutterit mitä ennen oli on hävinneet lähes kokonaan.

Niin ja se alun optimointi kesti n. 30 s, aiemmin pätsin tai grafiikka-ajurin päivityksen jälkeen saattoi hyvinkin mennä jopa 5 min. :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisella testauksella 4K resolla, graffat Epic, DLSS Quality, RT off, Frame Gen off niin on ihan huomattava ero. Pienet stutterit mitä ennen oli on hävinneet lähes kokonaan.

Niin ja se alun optimointi kesti n. 30 s, aiemmin pätsin tai grafiikka-ajurin päivityksen jälkeen saattoi hyvinkin mennä jopa 5 min. :beye:
Ite käsittäny et stutterit oli nimenomaa tuon denuvon käsialaa.
 
Pikaisella testauksella 4K resolla, graffat Epic, DLSS Quality, RT off, Frame Gen off niin on ihan huomattava ero. Pienet stutterit mitä ennen oli on hävinneet lähes kokonaan.

Niin ja se alun optimointi kesti n. 30 s, aiemmin pätsin tai grafiikka-ajurin päivityksen jälkeen saattoi hyvinkin mennä jopa 5 min. :beye:
Eikä enää aja uudestaan optimointia (shader compilation) joka käynnistyksessä.

Näköjään vieläkin bugi että HDR + frame gen päällä HUD väreilee. SDR ei samaa ongelmaa.

EDIT: Tää on kuin eri peliä pelaisi, pysty laittaa RT päälle ja pysyy aika hyvin yli 100 fps FG kanssa. En nyt Kobohia ehtinyt testamaan kunnolla, mutta perus kantiinasta kun lähti niin nyt tökkiminen on enää pientä ja siedettävää. Ei aivan järkyttäviä stoppeja tullut ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aika synkkää kun tuosta varmaan ehtii ilmestyä seuraava osa ennen kun saavat tuon pelin koodattua kokonaan kuntoon :D Tykkäsin kyllä tuosta bugisenakin enemmän kun Outlawsista
 
Aika synkkää kun tuosta varmaan ehtii ilmestyä seuraava osa ennen kun saavat tuon pelin koodattua kokonaan kuntoon :D Tykkäsin kyllä tuosta bugisenakin enemmän kun Outlawsista
Juuh, performanssiongelmista huolimatta on tätä näköjään tullut Steamin pelikellon mukaan hakattua 120 tuntia :btooth:
 
25h ehdin pelata ennen kuin tuli julkistus että PC päivitys on tulossa ja jäin odottelemaan. Tosiaan eilisen pikatestin perusteella vaikutti että kannatti. Vähän harmittaa että ei sattunut lykkämään pelaamista tähän asti kokonaan.
 
Ite käsittäny et stutterit oli nimenomaa tuon denuvon käsialaa.

Siinä oli alunperin ainakin kolmea eri stutteria rinnakkain. Denuvon temput (joiden vaikutukset ovat jotain nollan ja huomattavan väliltä pelistä riippuen), shadereiden lennosta luomisesta johtuva stutterointi, sekä Unreal pelimoottorin ns. traversal stutter eli kun pelimoottori lataa vauhdista lisää tavaraa kun pelaaja liikkuu pelimaailmassa.

Tässä pelissä Denuvolla taisi olla lopulta aika pieni rooli, shadereiden osalta tilannetta paranneltiin päivitysten myötä, mutta se yksi iso ongelma eli traversal stutter on ja pysyy. Se vaatisi mahdollisesti isosti muutoksia ja eivät sitten viitsineet lähteä sille linjalle vaikka toista vuotta yrittivät korjailla PC versiota.

Unreal pelimoottori on kyllä ollut ihan susi viritys varsinkin PC puolella viime vuosina. Vitosversiokin oli ihan pelikelvottomassa kunnossa pitkään. Nyt on päivitysten myötä saatu jotain järkeä hommaan mutta vieläkään ei olla lähelläkään tilannetta jossa pelimoottorin vain voisi ottaa käyttöön ja tarjota tökkmisvapaan kokemuksen PC:lle.
 
Modaajan kommentteja alla. Eli suurimmat ongelmat on vissiin korjattu ja ehkä vielä modin kautta voi parantua. DF videota odotellessa, mutta traversal stutterista tuskin päästään eroon tässä pelissä. Itelle riittää että peli vaikuttaa kivalta pelata nyt kuitenkin.

"I realise patch 9 still has some issues, however from my point of view Respawn seem to have fixed or improved some of the underlying issues. I think I may actually be able to work with this.

One thing I noticed is they reduced particle light quality. I'm not sure what visual impact this has (any?)

I think Ultra+ 3.0 is fairly broken with patch 9. This should be an easy fix, I will likely need to start from scratch, but I hope to have some time this weekend to make some improvements.

Overall good work Respawn. There are still problems with the streamer pipeline which is what causes frametime hammering/instability. But this is the same in all UE games up to about 5.3 (hopefully fixed in 5.4) and I'm tired of talking about it.

Technical
If you're a game optimiser or developer look into drum-buffer-rope (Theory of Constraints) and why it's a bad idea to stall at the beginning of a pipeline (it starves later stages... all earlier stages in a pipeline should be primed and ready, NOT artificially stalled). "

 
Pitipä myös itse testata ja onhan tuo nyt pelattavassa kunnossa jopa RT päällä. Pientä stutteria edelleen kun maailma latautuu juoksennellessa, mutta esim. Kobohin alue pikaisella testauksella pyöri silti paljon paremmin.
 
25h ehdin pelata ennen kuin tuli julkistus että PC päivitys on tulossa ja jäin odottelemaan. Tosiaan eilisen pikatestin perusteella vaikutti että kannatti. Vähän harmittaa että ei sattunut lykkämään pelaamista tähän asti kokonaan.

Itse ostin julkkarissa steamistä ja tesmailin tunnin. Refundi sitten sisään. Pitääkin nyt jossain välissä uudelleen ostella.
 
Aika isoja ongelmia saada Nintendo Switch ohjain toimimaan enää tämän kanssa. Aiemmin oli melko plug n play mutta nyt ei oikein toimi millään tai hyvin satunnaisesti.... Kerran saanut kunnolla toimimaan mutta sitten taas seuraavalla käynnistyksellä ei toimi.
 
Ja nyt taas x kpl uudelleenyritysten jälkeen yhtäkkiä päättikin toimia vaikka mitään asetusta en muuttanut, kovin lyhyitä sessiota ei parane pelata jos aina menee 30min että saa ohjaimen toimimaan :rolleyes:
 
Melkein vuosi on mennyt edellisestä läpipeluusta, joten nyt on uuden päivityksen myötä hyvä aika aloittaa uudestaan ja testata ovatko nykimiset vähenneet ja aavikkoplaneetalla kaatuilu lakannut säteenseurantaa käytettäessä. Samalla voi testata modeja, joilla vaihtaa päähahmo vaikkapa Twi'lekiksi ja tekoälyllä muokatulla äänellä. Ja tietty uudelle läpipeluukierrokselle voi laittaa valomiekkaan lisää tappavuutta.
 
no jaa... eihän tää nyt vieläkään ihan timanttisessa kunnossa ole... jos yrittää esim. Nvidian työkaluilla katsoa mitä fps on niin ne aiheuttaa ihan järkyttävää nykimistä, samoin tuntui näytön adaptive sync/G-sync aiheuttavan välillä ongelmia. Välillä rullaa tosi nätisti ja sitten taas yhtäkkiä ei. Mutta jos jollain asetuksilla saa toimimaan ok, niin ei kannata koskea mihinkään, tuntuu että mikä tahansa muutos heti sotkee ja tarvii käynnistellä peliä uudestaan o_O
 
Kyllä tää nyt on pelattava, vaikka tosiaan välillä nykii vieläkin. Nykimiset on niin pieniä entiseen nähden että ei enää häiritse pelaamista.

RT kannattaa pitää pois päältä kun se rasittaa CPUta, niin stutteri pahenee.

FG käytössä ja 120 fps lukko special K kautta niin sekin varmaan vähän piilottaa ongelmia.
 
New Journey+ oli aika laimea kokemus. Pääjuonen suhautti 20 tunnissa läpi baariväkikeskusteluineen, kun ekalla läpipeluukerralla kaiken koluten meni melkein 60. Ei ollut mitään kannustinta tutkia paikkoja, kun kaikki oli jo avattu, eikä edes force echoja voinut kokea uudestaan. Eka kerta oli selkeästi parempi kokemus.

Nykimisetkään eivät tuntuneet vähentyneen merkittävästi ainakaan grafiikka-asetukset maksimissa + RT + DLSS + FG + G-Sync. :( Luulisi 7800X3D:n ja RTX 4080:n riittävän 1440p-resolla, mutta ei. Vaikka FPS olisi tasaiset 138, jopa kameraa kääntäessä on pientä stutteria. Oudosti välillä FPS kävi 139 tai jopa 140, minkä ei pitäisi olla mahdollista FG/Reflex päällä. Paikoitellen FPS putoaa tuosta ja nykiminen on aivan jäätävää. Verrokkina Cyberpunk toimi vastaavilla asetuksilla (ei Path Tracingia) käytännössä aina tuohon 138 lukittuna.

Oli kyllä ihan mukava pelata modattuna Twi'lekkina, vaikka bugeja siitä aiheutuikin. Mm. pelihahmo välillä katosi välivideoissa, näkyi kaksi pelaajahahmoa sisäkkäin, päälonkerot heiluivat villisti, hahmon muokkaukset hävisivät ja ne piti palauttaa välillä (pari napin painallusta vaan onneksi) sekä pelattavalla Cerellä ei ollut päätä ennen kuin latasi tallennuksen uudestaan.
 
Ei taida sellaista rautaa ollakaan millä tämä pyörisi sulavasti RT päällä. FG:stä tässä on myös todella huono toteutus, joka aiheuttaa kuvaan niin paljon häiriöitä etten pysty pitämään sitä päällä. 5800X3D+RTX4080 Super kombolla toimii kuitenkin kohtalaisen sulavasti 1440p resolla, kunhan tosiaan RT on pois päältä. 4k ei mitään toivoa, eli pitää kärsiä vähän sumeasta kuvasta. Päivityksenkin jälkeen tämä siis pyörii edelleen käsittämättömän huonosti, mutta pelaaminen sentään onnistuu toisin kuin aikaisemmin.
 
Ei taida sellaista rautaa ollakaan millä tämä pyörisi sulavasti RT päällä. FG:stä tässä on myös todella huono toteutus, joka aiheuttaa kuvaan niin paljon häiriöitä etten pysty pitämään sitä päällä. 5800X3D+RTX4080 Super kombolla toimii kuitenkin kohtalaisen sulavasti 1440p resolla, kunhan tosiaan RT on pois päältä. 4k ei mitään toivoa, eli pitää kärsiä vähän sumeasta kuvasta. Päivityksenkin jälkeen tämä siis pyörii edelleen käsittämättömän huonosti, mutta pelaaminen sentään onnistuu toisin kuin aikaisemmin.
1440 P natiivi vai DLSS Quality 4k näytöllä?

Itsellä 4080 ja DLSS Balanced taitaa olla nyt käytössä ja FG. HDR pois päältä pelistä, se rikkoo FG ainakin. Ilman HDR FG toimii ihan ok mun mielestä ja ei pahoja ongelmia.

Tosin oon kyllä törmänny tuohon että joillakin asetuskombinaatioilla FG saattaa mennä rikki ja tuli sellaista repeilyä koko ajan ja nykimistä.
 
1440 P natiivi vai DLSS Quality 4k näytöllä?

Itsellä 4080 ja DLSS Balanced taitaa olla nyt käytössä ja FG. HDR pois päältä pelistä, se rikkoo FG ainakin. Ilman HDR FG toimii ihan ok mun mielestä ja ei pahoja ongelmia.

Tosin oon kyllä törmänny tuohon että joillakin asetuskombinaatioilla FG saattaa mennä rikki ja tuli sellaista repeilyä koko ajan ja nykimistä.

Ahaa, HDR tosiaan on ollut päällä. Resoluutio on 1440p ja lisäksi vielä DLSS balanced, mutta totta puhuen DLSS ei tunnu tekevän mitään tässä pelissä. Tai sitten itsellä on myös sen kanssa joku konflikti muiden asetusten kanssa.
 
DF video ulkona, aika linjassa omiin kokemuksiin nähden.
- shader comp stutteria on
- travelsal stutteria on
- molempia vähemmän kuin aiemmin
- RT lisää stutteria huomattavasti, imo ei kannata käyttää sen takia
- asetukset ei vaihdu kunnolla ilma pelin uudelleen käynnistystä

 

Statistiikka

Viestiketjut
254 595
Viestejä
4 425 978
Jäsenet
73 384
Uusin jäsen
EnglishCrumpet

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom