SSD vaihto suurempaan

Haluan vaihtaa 250Gt SSD 2Tt:een. Suunnitelma oli että lataan windows 11 asennustiedoston USB-tikulle ja sitten vaan vaihdan uuden aseman ja lataan windows 11 siihen. Tää suunnitelma kuulostaa vaan liian yksinkertaiselta niin voiko onnistua? Oon lukenut myös kloonaus ohjelmista ? Miten nuo toimisi jos se voisi olla turvallisempi tapa?

Lisä kysymys:
Vanha SSD on Kingston 250GB A2000 NVMe PCIe SSD-levy, M.2 2280, 2000/110
Uusi Kingston Kingston 2TB NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-levy, M.2 2280, 6000/500

Luulisi että tuo uusi sopii emolevyyn myös?

Kerro toki koneen speksit, oma kristallipallo on sen verran sumea ettei etänä näe..

Ite jättäisin ton wanhan winukalle ja pelit uuteen. Ihan vaan tyhmä mielipide. Siis jos on 2 paikkaa emossa

Kerro toki koneen speksit, oma kristallipallo on sen verran sumea ettei etänä näe..
Näillä kokosin vuosia sitte

Screenshot 2026-07-06 at 20-06-30 Asiakastili _ Tilaus 2657780 - Jimms.fi.png

Ei kai ole mitään syytä asentaa Windowsia uusiksi. Kingston itse suosittelee Acroniksen softaa levyn kloonaukseen.

Kuten edellä ehdotettiin, yksi vaihtoehto on käyttää molempia levyjä siten että antaa vanhan levyn olla Windowsin levynä ja mahtuu sinne varmaan muutakin. Sitten uusi on vapaana datalle ja muille ohjelmille. Jos ei ole toista m2-paikkaa, adapteri ajaa asian kunhan on tyhjä pci-paikka.

Ite oon aina Linuxin bootannut tikulta ja dd komentorivityökalulla kopioinut levyn sisällön toiseen. Toki jos ei ole käytössä kuin yksi m2 paikka SSD:lle niin silloin kannattaa kloonausta varten hankkia jokin m2 USB kehikko. Esim tällainen: Cepter M.2 SSD -kotelo - Power.fi Bonuksensa sitten voi käyttää vanhaa SSD:tä nopeana USB tikkuna kehikon kanssa.

Ite oon aina Linuxin bootannut tikulta ja dd komentorivityökalulla kopioinut levyn sisällön toiseen. Toki jos ei ole käytössä kuin yksi m2 paikka SSD:lle niin silloin kannattaa kloonausta varten hankkia jokin m2 USB kehikko. Esim tällainen: Cepter M.2 SSD -kotelo - Power.fi Bonuksensa sitten voi käyttää vanhaa SSD:tä nopeana USB tikkuna kehikon kanssa.
Ääni tälle.

pcie - nvme adapterit halvempia ja vanha kovalevy pystyy jäämään koneen sisään.
Hyödyllinen tollanenkin olisi 😁

Statistiikka

Viestiketjuista
310 576
Jäsenet
83 872
Uusin jäsen
elroms94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom