Ratkaistu SSD näyttää paljon täydemmältä kuin oikeasti on

Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Terve. 240 gigan SSD joka ei ollut system disk näytti täydeltä, mutta kaikki kansiot jotka olivat näkyvissä sisälsivät vain yhteensä 80 gigaa tiedostoja. CCleaner- analyysi näytti, että SSD oli täynnä "muita tiedostoja". Windows defender ei löytänyt levyltä mitään virusta, mutta jäi kummallisella tavalla pariksi minuutiksi "jumiin" tarkastuksen aikana, aivan kuin se olisi tutkinut jotain erittäin jättimäistä yksittäistä tiedostoa. Piilotetut tiedostot olivat näkyvissä, katsoin TRIM- homman, se oli niinkuin pitääkin. Homma ratkesi yksinkertaisesti sillä että formatoin koko levyn.
Kysymys: Täytyykö minun pelätä että levyllä oli tallessa jokin virussysteemi, ja pitäisikö minun tehdä täysi formatointi pikaformatoinnin sijaan tai jotain muita temppuja levylle? Vai voisiko tämä selittyä jollain muulla asialla mitä en vain tajunnut?
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
683
Ainut normaali tapaus missä olen törmännyt "näkymättömään dataan" on Windows 10 storesta asennettujen ohjelmien kanssa, kun ne on windowsin kautta piilotettu niin että se ei suostu näyttämään mitään dataa niistä ilman kansioden omistaja muutoksia....teratavu pelejä joille windows näyttää kooksi 223MB tiedosto selaimessa. Niiden koon voi nähdä apps & features ikkunassa.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Ainut normaali tapaus missä olen törmännyt "näkymättömään dataan" on Windows 10 storesta asennettujen ohjelmien kanssa, kun ne on windowsin kautta piilotettu niin että se ei suostu näyttämään mitään dataa niistä ilman kansioden omistaja muutoksia....teratavu pelejä joille windows näyttää kooksi 223MB tiedosto selaimessa. Niiden koon voi nähdä apps & features ikkunassa.
Hetkinen.. Olisikohan siellä voinut olla nimenomaan Windowsin pelejä? Mulla on Xbox game pass for pc. Pitääpä tarkistaa huomenna onko Halot kadonneet.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
CCleaner aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Mm. VAC-pelit saattaa lakata toimimasta. Noi putsarit on enemmänkin xp-aikakauden juttuja, liekö ollut apua silloinkaan kun kaikki on niin kovasti tuunaillut ATK:ta..

Windowsin Disk Cleanupilla kannattaa jatkossa poistaa turhat tiedostot (cleanmgr.exe), ja WinDirStat:lla on hyvä tutkia graafisesti mikä syö niin pirusti tilaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
CCleaner aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Mm. VAC-pelit saattaa lakata toimimasta. Noi putsarit on enemmänkin xp-aikakauden juttuja, liekö ollut apua silloinkaan kun kaikki on niin kovasti tuunaillut ATK:ta..
CCleaner ei kyllä toimivia ohjelmia poista, eikä sekoita ja soveltuu mainiosti tämän päivän käyttöjärjestelmille.
Kaikilla ohjelmilla voi varmaan sekoittaa koneen toimintaa, jos ohjelman käyttöä ei hallitse.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Ainut normaali tapaus missä olen törmännyt "näkymättömään dataan" on Windows 10 storesta asennettujen ohjelmien kanssa, kun ne on windowsin kautta piilotettu niin että se ei suostu näyttämään mitään dataa niistä ilman kansioden omistaja muutoksia....teratavu pelejä joille windows näyttää kooksi 223MB tiedosto selaimessa. Niiden koon voi nähdä apps & features ikkunassa.
Tämä olikin juuri näin! Kyseessä oli windowsin pelit joiden kansiot eivät näkyneet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 869
Viestejä
4 207 015
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom