SSD:lta katosi data, kun käytin eri SSD paikallaan ja pistin vanhan takaisin

Hei,

Sattui pikku hazardi, olin myymässä konetta ja 1tb SSD levyä ja tapahtui näin.

Otin mun 4TB SSD pois piuhoista(koneesta virtapiuha irti kuten kuuluu) ja laitoin myytävän 1 TB SSD paikalleen katsoakseni, että se on tyhjä ja varmuuden vuoksi formatoin sen OK.
Sammutin koneen ja laitoin vanhan 4TB SSD paikalleen ja käynnistys windows ilmoitti jotain outoa, että restart to fix devices(restart now/restart later), no pistin yv ostajalle vaan että paketti postissa. Sammutin koneen kun oli menoa
Käynnistin koneen ja tuli ilmoitus että Fixing drives, no annoin sen mennä ja menin windowsiin ja Bam tää 4TB ssd oli tyhjä, eikä mitään ollut siellä.

Voi paskee menetin hitosti tiedostoja ja työtietoja yms kuvia, videoita ja viimeiset backupit puhelimella otetuista kuvista, onneksi kuitenkin tärkeimmät ei mennyt, mutta kuvia ja videoita meni iso läjä, joita en ollut ehtinyt siirtää vielä ulkoiselle kovolle talteen.

Miten hitossa nuo saa nyt takaisin, kokeilin tällaista kuin recuva, mutta ilmoitti että menee yli 1pv joten cancelloin sen, ostin tollasen R-studio recovery softan(80e peruslisenssi), mutta se ei palauttanut mitään
Levylle ei ole kirjoitettu mitään, joten teoriassa tiedot pitäisi olla tallessa, ainakin osa.

Jotenkin tuntuu, että vaikka formatoin oikean levyn, niin windows luuli, että tämä 4TB levy jotenkin sekoittui siihen, koska levyllä ei ole nimeä STORE enää joka oli ennen ja ilmeisesti niin nopeasti sammuttelin konetta tms, että windows oma file structure tai disk management ei pysynyt mukana, en omasta mielestä mitenkään formatoinu väärää levyä, koska 4TB SSD paikalla oli toi myyty 1TB levy, mutta levykirjain oli sama E:

Viimeksi muokattu:
Itse tekisin niin, että liittäisin levyn kokonaan toiseen koneeseen. Kannettavaan esim. USB:llä ja tutkiskelisin levyä siten.
Sinänsä hyvä idea, mutta asentelin jo data recovery software yms tähän pääkoneeseen.

Luulen että windows disk managment meni jotenkin sekaisin, kun formatoin levyn E:, jossa silloin oli paikallaan toi myytyävä 1TB SSD, joka siis oli jo tyhjä, eikä sisältänyt mitään tärkeää.
Ja kun käynnistin koneen vanha SSD paikallaan, winukka virheellisesti ajoi jonkin chkdsk ja menetin tiedot.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
303 445
Jäsenet
82 358
Uusin jäsen
Vadee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom