SSD levyjen järjestelyä - Mikä vaihtoehto paras?

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Tällä hetkellä koneen sisuksista löytyy kolme SSD asemaa. Yksi 500Gb NVMe käyttikselle ja usein käytetyille ohjelmille ja kaksi 500Gb SATA levyä peleille, muille ohjelmille sekä ohjelmistokehitykseen. Nyt haaveena on järkeistää tallennusratkaisua ja yhdistää SATA levyt yhdelle asemalle. Lisäksi on tarve nopealle levylle, jota voi käyttää Davinci Resolven cachena sekä meneillään olevien videoprojektien tallennukseen. Omassa käytössä olen huomannut että resolve tykkää siitä kun on editoitavat videopätkät nopealla levyllä (jos ei luo proxyjä tms.) tällöin tulee vähemmän (ei yhtään) "Media offline" erroria. Tällä hetkellä olen käyttänyt käyttislevyä videoprojekteille, mutta siinä on vapaata tilaa noin 200Gb, joka ei ole kovin paljoa 4K projektille. Videoiden ja kuvien pitkäaikaisempi tallennus hoituu NAS ratkaisulla. Sitten ne vaihtoehdot mitä olen miettinyt:
  1. Yksi 2Tb NVMe, jonne tulee datat noilta sata levyiltä ja joka toimii samalla videoeditoinnissa
    • Tämän varmuuskopiointi haastavampaa kun pitää eritellä varmuuskopioitavat kansiot
  2. Sata-levyt jää toistaiseksi paikalleen ja uutena hankitaan 1Tb NVMe videohommiin
    • Ehkäpä edullisin vaihtoehto näistä
  3. Hankitaan 1Tb SATA yhdistäväksi levyksi ja 1Tb NVMe videoille
    • Nykyisellään SATA asemissa on noin 300-350Gb tavaraa joten tila riittää, mutta kuinka kauan tulevaisuuteen?
  4. Sama kuin 3, mutta SATA levyn koko 2Tb
    • Tässä tila riittää varmasti
  5. Joku muu ratkaisu
Ja sitten saa ehdottaa myös mitä mallia hankittavat levyt kannattaisi olla
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 296
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom