Spelunky 2

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743

2D Platformer, Action Roguelike, Perma Death

Aivan mahtava peli!

Spelunky 2 on kuin Spelunky 1. Pelissä liikutaan satunnaisesti muodostettujen kenttien läpi, muttei kannata antaa piirrosgrafiikan huijata sillä peli ei ole mikään vasemmalla kädellä tehty tasoloikka vaan täyttä rautaa! Varoituksena on silti sanottava että tässä pelissä tulee kuolemia ja paljon, en pitänyt sitä minkäänlaisena ongelmana sillä pelaaminen on nopeaa ja yhtä tasoa pelataan vain n. 3 minuuttia, eikä kaikkea ole tarkoitus tehdä heti. Monesti kuolemat ovat myös hauskoja ketjureaktioita ja suurin osa on täysin omaa kädettömyyttä, ettei niistä voi olla vihainen.

Pelissä on jonkin verran salaisuuksia ja jotkut haluavat pelata koko pelin sokkona, mutta minä otan aina etukäteen selville mitä tarvitaan oikoreitteihin ettei jokaista peliä tarvitsisi aina aloittaa ihan ensimmäisestä kentästä. Olen pelanut 20 tuntia ja hyvin maistuu. Oikoreittien avaaminen alkaa olla vain erittäin hankalaa tässä vaiheessa...

Löytyykö täältä Spelunky 1:n tai Spelunky 2:n läpäisseitä?
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Toki löytyy :) Pelasin ykköstä yhteensä kolmella eri alustalla varmaan yli 200 tuntia vähintään ja kaikki saavutukset 360:lla, PS4:llä ja Steamissä :D
Kakkosen daily challengeä tullut nyt jauhettua päivittäin julkaisusta asti. Ykkösen opit kantaa aika pitkälle, enkat tähän mennessä yhdestä daily challengestä kolmas sija maailmassa.

Loistava parannus ykköseen nähden on se, että rankingin ratkaisee ensisijaisesti se, kuinka pitkälle pääsee ja vasta toissijaisesti kerätty raha. Tämän myötä iänikuisen ghost runnauksen saa periaatteessa unohtaa kokonaan kakkosessa ja silti voi päästä listoilla vaikka kuinka korkealle.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Nyt se on tehty, sain avattua viimeisen oikoreitin! On tässä kyllä vielä paljon pelattavaa ja näin loppua kohti mentäessä peli on alkanut kiinnostaa vain enemmän ja enemmän. Pelin "läpäisyn" jälkeen tulen varmasti yrittämään piiloalueita ja muita salaisuuksia.

Joku päivitys tuli tänään ja heti ekassa pelissä Ice Cavessa sain tapettua sen shopkeepperin joka on pienessä huoneessa, sitten kuului jotain kummia ääniä ja myöhemmin huomasin aivan pohjalla Yetien huoneessa piikkien alapuolella piilohuoneen ja oven. Räjäytin reiän ja oven takaa paljastui shopkeepereitä... Tulikohan tuo tässä uudessa päivityksessä kun en ole missään nähnyt kenenkään tuosta puhuvan?
20201014205837_1.jpg
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Vikan oikoreitin toiseksi viimeinen edellytys oli mun mielestä selvästi vaikeampi nakki viimeiseen verrattuna. Vaikeampaa yritin varmaan kymmeniä kertoja ja helpompi meni ekalla tai tokalla o__O

Hienon kuvakaappauksen postasit, mut nyt harmittaa, että menin kurkkaamaan, koska toi paikka ei ollut vielä tuttu :D Spelunky ykkösen perusteella ja Van Horsingin questlinen perusteella veikkaan tota ykkösestäkin temaattisesti tutuksi paikaksi (questline kesken itellä).

En spoilaa vikaa bossia (tod.näk. vikaa salabossia en oo vielä nähny), mutta pidin ykkösen Olmecia selvästi pahempana. Tässä kakkosessa suorastaan armelias boussi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Vikan oikoreitin toiseksi viimeinen edellytys oli mun mielestä selvästi vaikeampi nakki viimeiseen verrattuna.
Joo oli se toiseksi viimeinen pahempi kuin tuo viimeinen, mutta pääsin sen tuurilla niin ei jäänyt mieleen.

Sunnuntaina vihdoin n. 60h jälkeen näin lopputekstit! Mitä tämän jälkeen, mikä olisi seuraava tavoite tai reitti? Ilmeisesti alusta-loppuun-blackmarketin-kautta? Olen vasta kerran löytänyt koko Blackmarketin...
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Kyllä menee hermot tähän mutta pakko pelata.
Peli vaatii kyllä kieltämättä valtavasti kärsivällisyyttä. Pidemmän päälle oon ollu huomaavinani, että peli myös opettaa kärsivällisyyttä. Ainakin rage quittailen todella harvoin ykkösen aikoihin verrattuna :D Toisaalta myös vuosirenkaita on se kymmenisen kappaletta lisää.

Äsken meni tokan kerran läpi ja tällä kertaa Ankhin kanssa... josta ei tosin ollut mitään hyötyä, koska en älynnyt kuolla tahallani oikeassa kentässä oikeassa paikassa. Pakko oli ton verran kattoa spoileria netistä, jotta pääsis joskus salamaailman kautta läpi.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Sunnuntaina vihdoin n. 60h jälkeen näin lopputekstit! Mitä tämän jälkeen, mikä olisi seuraava tavoite tai reitti? Ilmeisesti alusta-loppuun-blackmarketin-kautta? Olen vasta kerran löytänyt koko Blackmarketin...
Niceness :thumbsup: Ehkä tiedätkin, mut kompassi auttaa aika paljon siinä, että musta pörssi ei mene sivu suun. Eli sen perusteella osaa nuohota Hedjetin kanssa oikean kentän viidakossa lattiasta kattoon, kun suoriltaan näkee kompassista, että kentässä on poikkeuksellisesti kaksi uloskäyntiä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Sen kunniaksi, että PS5 meni vähemmän yllättäen sivu suun neljästä kätyristä huolimatta, pääsin tänään täysin yllättäen Spelunky kakkosessa ekaa kertaa vikaan maailmaan ja vieläpä daily challengessa. Alustava sijoitus leaderboardilla 8.

On kyllä kohtalaisen haastava toi matka ja vaatimukset vikaan maailmaan pääsyä varten. Jos olen oikein ymmärtänyt, tarjolla on 99 kenttää samaa maailmaa niille, jotka haluaa vetää tappiin asti o__O Itse kuolin jo kentässä 7-3 kiitos ruutunäkymän ulkopuolella haulikon hauleista rikkoutuneen haamuruukun :3
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 804
Viestejä
4 192 500
Jäsenet
70 790
Uusin jäsen
Theboss666

Hinta.fi

Ylös Bottom