Sound BlasterX G5, ei ääntä / ei toimi koneen sammutuksen jälkeen.

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Hei! Minulla on Sound BlasterX G5 joka on toiminut normaalisti mutta nyt kun koneen sammuttaa ei laite toimi, paitsi jos/kun irrotan usb piuhan ja pistän takaisin.

Jos vain käynnistää uudestaan laite kyllä toimii, eli tekee tätä vain jos sammutan koneen kunnolla.
Mitkään muut laitteet eivät tee samanlaista.

Mikä voisi aiheuttaa tämän tyyppistä ongelmaa?
Windows fast bootit disablessa samoin biossin omat ja ajurit on yritetty asentaa uudestaan, ei auttanut.

Win10 64bit
i7-4790k
1080ti
16gb ram
ssd
 
Liittynyt
03.11.2018
Viestejä
2
Täällä sama ongelma kortin kanssa. Koneen ei tarvitse kuin käydä lepotilassa ja kortti ei pelaa, ennenkuin on käyttänyt usb piuhan irti.

Onko löytynyt ongelmaan ratkaisua?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Täällä sama ongelma kortin kanssa. Koneen ei tarvitse kuin käydä lepotilassa ja kortti ei pelaa, ennenkuin on käyttänyt usb piuhan irti.

Onko löytynyt ongelmaan ratkaisua?

Ei ole löytynyt ratkaisua ongelmaan, vieläkin pitää aina usb piuha ottaa irti ja pistää takaisin jotta äänet toimii.

Pakkohan tuohon on joku ratkasu olla, itse luovutin ja tyydyin tähän helppoon "ratkaisuun", en niin paljon konetta sammuttele joten ei ole itselle niin iso ongelma.
 
Liittynyt
03.11.2018
Viestejä
2
Pakkohan tuohon on joku ratkasu olla, itse luovutin ja tyydyin tähän helppoon "ratkaisuun", en niin paljon konetta sammuttele joten ei ole itselle niin iso ongelma.
Niin luulis, mutta ei manuaaleja lukemalla ainakaan selvinnyt ja ainakin itse kaikki mieleen tulevat mahdolliset konstit kokeilleena, en ongelmaa saanut ratkaistua. Muutenhan tuo ei minuakaan haittaa, mutta lepotila on 15min, koska nukkumaan mennessä tulee näytöltä dokkareita tiirailtua ja kun touhuilee jotain muuta päiväsaikaan, niin joutuu aina piuhoja repimään irti jos kone kerkee unille.

Josko sitä seuraavaks siirtys takas sisäiseen korttiin tai vaihtas ulkoiseen sennheiseriin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Niin luulis, mutta ei manuaaleja lukemalla ainakaan selvinnyt ja ainakin itse kaikki mieleen tulevat mahdolliset konstit kokeilleena, en ongelmaa saanut ratkaistua. Muutenhan tuo ei minuakaan haittaa, mutta lepotila on 15min, koska nukkumaan mennessä tulee näytöltä dokkareita tiirailtua ja kun touhuilee jotain muuta päiväsaikaan, niin joutuu aina piuhoja repimään irti jos kone kerkee unille.

Josko sitä seuraavaks siirtys takas sisäiseen korttiin tai vaihtas ulkoiseen sennheiseriin.
Ei ole pelkkä Creativen ongelma vaan taitaa olla jokin lepotilaan liittyvä "ominaisuus" Windowsin USB-porttien hallinnassa...
USB DAC No sound When Computer Wakes up from Sleep
https://www.overclock.net/forum/225...ound-headphone-amplifier-63.html#post26093850

Ja tuo pelihype GSX on muutenkin aito ylihintainen pelihyperihkama.
Se käyttää halpoihin leikkuulautoihin/lelupuhelimiin tarkoitettua Conexantin halpispiiriä, jonka DAC on huonompi kuin Audigy Fx/Xonar DGX budjettikorteissa ja häviää myös keskivertoemolevyn Realtekin DACille.
Eikä siinä ole yhtään sen enempää kuulokevahvistintakaan.


Eli kannattaa katsoa kaikenlaiset virransäästöön ja lepotilaan liittyvät asetukset.
Myöskin laitehallinnasta jos sieltä niitä löytyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 702
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom