Sopiiko mun emoon m.2?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145

  1. 1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
    * For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
  2. 1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
    * The PCIEX4 slot shares bandwidth with the SATA Express slot and the M.2 connector. When the SATA Express slot or the M.2 connector is populated, the PCIEX4 slot will operate at up to x1 mode.
  3. 1 x PCI Express x1 slot
    (All of the PCI Express slots conform to PCI Express 3.0 standard.)
  4. 3 x PCI slots
Eli jos mulla on nyt 2x SSD kiinni niin miten toimii tämä https://verk.com/mkcgd ?
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
76
Sinulla on siis kaksi SATA-SSD:tä ("piuhalla kiinni") asennettuna? Tuossa emolevyssäsi on kyllä m.2 paikka. Jos siinä ei ole mitään muuta tällä hetkellä, niin kyllä, emoosi sopii m.2-ssd.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Sopii kyllä joo, mutta en tajua tuota When the SATA Express slot or the M.2 connector is populated, the PCIEX4 slot will operate at up to x1 mode.

onko nopeus täpö vai ei?
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
76
Ahaa. Elikkäs siinä sun emossas on kaksi 16x (eli sellaista täysikokoista) PCI-express-paikaa. Nämä ovat siis niitä, mihin esimerkiksi näytönohjaimet isketään kiinni. Näitä on kaksi, ja kuten tuolla gigabyten sivuilla sanotaan, niin toinen toimii sillein, että sillä on täysi kaista (16x), ja toisella on vain neljäsosa siitä kaistasta (4x). Tämä hitaampi (4x) jakaa kaistaansa tuon m.2-paikan kanssa. Jos laitat lankkuun kiinni tuon m.2-SSD:n, niin sen hitaamman paikan kaista tippuu siitä 4x:stä vain 1x:ään.

Toisin sanoen, jos sinulla ei ole mitään kiinni emolevysi toisessa täyskokoisessa PCI-E-paikassa, niin SSD:n asentaminen ei tuota mitään ongelmia. Jos siellä kuitenkin on jotain, joka vie paljon kaistaa (kuten esim. toinen näytönohjain), niin minun ymmärtääkseni silloin rajoitettu kaista aiheuttaa pullonkaulan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 702
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom