Sonyn tuleva Xperia XZ3 kaksoiskameroineen esiintyy vuotokuvissa

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383


Sonyn IFA:ssa syyskuun vaihteessa julkaistavaan Xperia XZ3 -malliin liittyvät huhut ovat jo liikkeellä ja hiljattain laitteesta huhuttiin löytyvän kaksoistakakamera Xperia XZ2 Premiumin tapaan. Nyt Japanista vuotaneet melko heikkolaatuiset kuvat tukevat tähä huhua ja paljastavat takakuoren keskellä sijaitsevat kaksi kameraa. Muilta osin XZ3 vaikuttaa hyvin samannäköiseltä kuin XZ2. Huhujen mukaan näyttö ja järjestelmäpiiri ovat samat, mutta RAM-muistin määrää ja akun kapasiteettia on kasvatettu.

Lähteet:
Xperia XZ3の実機とされる画像が初リーク、背面にデュアルカメラ、前面はXZ2との見分けつかず
Xperia XZ3のものと思われるスペックシートがリーク。XZ2から薄型化+軽量化+バッテリー増量
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Taitaa edelleen sormenjälkilukija olla käsittämättömän alhaalla takakuoressa. Omituista designia...
Luulisin että lukijaa on helppoa käyttää keskisormella. Itse haaveilen XZ2:sta jos syksymmällä 500 € pintaan saisin. Luulen että tämä parempi malli tulee laskemaan edeltäjän hintaa nopeasti.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Luulisin että lukijaa on helppoa käyttää keskisormella. Itse haaveilen XZ2:sta jos syksymmällä 500 € pintaan saisin. Luulen että tämä parempi malli tulee laskemaan edeltäjän hintaa nopeasti.
Useimmilla keskisormi on osana puhelimen kyljestä tai takapaneelin ulkoreunasta otettavaa otetta, joten itse ainakin koen sen siirtämisen kohti takakuoren keskiosaa erittäin epäkäytännölliseksi, eikä temppu onnistu ainakaan XZ2:ssa sujuvasti oikein mitenkään.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 158
Itse en kyllä ymmärrä Sonya. Mielestäni XZ1 asti (aina sieltä Z:n ajoista) lippulaivadesign oli oikein onnistunutta vieläpä parantuen loppua kohden, kun XZ sarjassa korvattiin takalasi alumiinilla. Siihen kun olisi lyönyt muodikkaan pitkän näytön, hiukan viilannut sivukehyksiä pienemmiksi ja lisännyt paremman sormenjälkilukijan (esim. takakanteen oikealle korkeudelle), niin avot. Mutta sen sijaan otettiin nykymuodista huonot puolet ja tehtiin tuollainen "lasinen" (lue: muovinen) saippuapala ilman kuulokeliitäntää.
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Itse en kyllä ymmärrä Sonya. Mielestäni XZ1 asti (aina sieltä Z:n ajoista) lippulaivadesign oli oikein onnistunutta vieläpä parantuen loppua kohden, kun XZ sarjassa korvattiin takalasi alumiinilla. Siihen kun olisi lyönyt muodikkaan pitkän näytön, hiukan viilannut sivukehyksiä pienemmiksi ja lisännyt paremman sormenjälkilukijan (esim. takakanteen oikealle korkeudelle), niin avot. Mutta sen sijaan otettiin nykymuodista huonot puolet ja tehtiin tuollainen "lasinen" (lue: muovinen) saippuapala ilman kuulokeliitäntää.
Itsekin ihmettelen, miten Sony tuntuu menneen takapakkia viime vuosina tässä designissa. Ihme morkuloita nämä nykyiset XZ-sarjalaiset verrattuna aiempaan Z-sarjaan, vaikka akun kapasiteetti ei ole käytännössä juurikaan kasvanut. Esim. XZ2 on 4mm paksumpi, kuin Z5 ja Compact-versioissa ihan sama homma.

Sony Xperia Z5 vs Sony Xperia XZ2 - Visual phone size compare

Sony Xperia Z5 Compact vs Sony Xperia XZ2 Compact - Visual phone size compare
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Sonyn design on aina ollut samantyylinen eikä varman mitään suurempia muutoksia ole tulossa.
Jo sony ericsson aikana oli samatyyliset puhelimet.
Toivotaan että tulee myös compact malli missä olisi paranettu vähän kokoa ja lisätty langaton lataus.
3.5mm kuulokeliitäntää on turha haaveilla varman kun nykytrendi ei salli sitä.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Itse en kyllä ymmärrä Sonya. Mielestäni XZ1 asti (aina sieltä Z:n ajoista) lippulaivadesign oli oikein onnistunutta vieläpä parantuen loppua kohden, kun XZ sarjassa korvattiin takalasi alumiinilla. Siihen kun olisi lyönyt muodikkaan pitkän näytön, hiukan viilannut sivukehyksiä pienemmiksi ja lisännyt paremman sormenjälkilukijan (esim. takakanteen oikealle korkeudelle), niin avot. Mutta sen sijaan otettiin nykymuodista huonot puolet ja tehtiin tuollainen "lasinen" (lue: muovinen) saippuapala ilman kuulokeliitäntää.
Varmaan sen takia kun toimittajat ovat jo vuosia itkeneet arvosteluissa, että ulkonäkö ei ole juuri muuttunut mihinkään ja tästä sitten toki annettu miinuspisteitä arvioissa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Sonyn design on aina ollut samantyylinen eikä varman mitään suurempia muutoksia ole tulossa.
Jo sony ericsson aikana oli samatyyliset puhelimet.
Kyllähän tuo aika radikaalisti juuri viimeisimpään sukupolveen muuttui. Asian voi todeta helposti vertailukuvista.
Varmaan sen takia kun toimittajat ovat jo vuosia itkeneet arvosteluissa, että ulkonäkö ei ole juuri muuttunut mihinkään ja tästä sitten toki annettu miinuspisteitä arvioissa.
En kyllä ainakaan itse muista antaneeni tuollaisesta miinuspisteitä :think:
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
En kyllä ainakaan itse muista antaneeni tuollaisesta miinuspisteitä :think:
Toki ei kaikki, mutta yleensä kun noihin Sonyn puhelinten arvioihin on törmännyt suurilla ulkomaalaisilla sivustoilla tai vaihtoehtoisesti maikkarin yms. suomalaisten "tasokkaiden" medioiden arvosteluihin niin niissä on jaksettu mainita Sonyn tylsästä muotoilusta joka ei ole vuosiin muuttunut.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Nuo puhelimen kulmat pyöristyivät hieman edellisessä versiossa ja takaosa on hieman kaarevampi muuta eroja ei tullut eli edeeleen on design aika sama.
Ei omasta mielestä ole mitään vikaa muotoilussa mutta suojakuori peittää kuitenkin suuren osan niin ihan sama miltä se näyttää jos haluaa puhelimen kestävän putoamisen.
Myös muut merkit ovat aika uskollisesti pysyneet samoilla linjoilla muotoilussa.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Premium tuloo. Linkin kommenteista luin että laite tulee mielenkiintoisesti 16:9 kuvasuhteella. Akku kasvaa jopa 360 mAh verran, mutta uskoakseni vain tuon 4K-resoluution takia. Kamera kuitenkin paranee lisää, mikä on hyvin merkittävää, sillä nykyinen XZ2 ottaa jo varsin kilpailukykyisiä verrattuna esimerkiksi Galaxy S9:än. Mielestäni on kyse lähinnä mielipiteestä kummalla tulee parempia.

Xperia XZ2 Premium announced with a dual camera and 4K HDR display | Xperia Blog
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Nuo puhelimen kulmat pyöristyivät hieman edellisessä versiossa ja takaosa on hieman kaarevampi muuta eroja ei tullut eli edeeleen on design aika sama.
Onhan tuossa nyt saman valmistajan perkkäisiksi laitemalleiksi muotoilussa niin valtava ja perusteellinen ero, etten äkkiseltään pysty keksimään miten se voisi älypuhelimessa olla enää hirveästi suurempi o_O

Hyviä vertailukuvia GSMArenasta:

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 337
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom