Sony Xperia XZ1 Compact (Android 10 asennusohjeet viestissä nro 2)

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Olikos kellään mitään oikeasti hyvää lasia tiedossa, josta nyt ei ihan liikaa tarvitsisi maksaa? Ostin aikaisemmin Alista 3D-laseja, jotka olivat kuitenkin 2.5D --> Dispute ja rahat takaisin.


Screenorilta ostin hajonneen vastaavan tilalle ja eihän se nyt edelleenkään hyvä ole. Suoja on reunoilta 2 milliä vajaa ja siltikin jää lasin reunoille 2 milliä ilmaa alle eli ei tartu kokonaan.

Ostin myös PuhelinFixiltä Panssarilasi (3D Full Cover), joka on kuitenkin täysin levy. Jäisi siis reunoille 4 mm lasista ilmaan. Otin yhteyttä ja kuulemma normaalisti on oikeasti kaareva, mutta ei juuri tässä mallissa. No sepäs lohduttaa...

Tilatako seuraavaksi:
Ali
Ali
Ali
Tässä on niin pieni tuo pyöristys, että tuskin löytyy 100% istuvaa lasia. Käytä ilman ja osta uusi luuri jos menee ihan sutuksi ? Hyvä suoja on kuitenkin jo 1/20 osa puhelimen hinnasta :D

Kovin helposti tähän ei tunnu tulevan naarmuja. Olen tällä hetkellä aika ääriolosuhteissa käyttäjä eli hiekka/metalli/jne. pölyä riittää mutta vielä ei näy yhtään viirua/jälkeä 3kk jälkeen. Joku Ringken fusion case ainoastaan päällä, muttei mitään näytön suojaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Olikos kellään mitään oikeasti hyvää lasia tiedossa, josta nyt ei ihan liikaa tarvitsisi maksaa? Ostin aikaisemmin Alista 3D-laseja, jotka olivat kuitenkin 2.5D --> Dispute ja rahat takaisin.
Ei sellaisia ole. Jos tulee "3D lasi" vastaan niin liimaa on vain reunoilla. Kuten kaikissa noissa kolmessa mitkä linkkasit. Näin ollen lasin alle pääsee pölyä ja paskaa esim. etukameran reiästä tjsp. Eivätkä välttämättä ole edes lasia.
Joissakin on myös noiden reikien ympärillä liima mutta ei paljon lohduta jos se "lasi" ei istu täydellisesti jolloin hyvin suurella todennäköisyydellä joku kohta rupeaa repsottamaan ja lika pääsee lasin alle.

upload_2019-3-14_12-52-41.png

upload_2019-3-14_12-55-7.png
upload_2019-3-14_12-50-57.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
Mikähän asetus puhelimessa muuttunut, kun puhelin heräilee itsestään ja ruudulla lukee "kuunnellaan". Alkanut nyt viime aikoina tätä tekemään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 830
Mikähän asetus puhelimessa muuttunut, kun puhelin heräilee itsestään ja ruudulla lukee "kuunnellaan". Alkanut nyt viime aikoina tätä tekemään.
Google assistentti. Sen voi ottaa pois päältä. On ärsyttävä toiminto vaikka ei tue suomenkieltä.


EDIT: huomasin et toi Google voice-kirjoitus oli päällä.
Otin pois päältä.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Jaahas, OTA updatea pukkaa. Täytyypä tässä jossain vaiheessa koittaa miten toimii tällä unlockatulla / rootatulla vehkeellä ja j4nnin modatulla kernelillä, jolla pitäisi onnistua.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 830
Uusimman päivityksen mukana tuli varmaan parannus tohon ilmoituksen pois pyyhkäisyyn ku ei tule enään sitä ilmoitusta et haluaako enään nähdä sitä ilmoitusta.

Oli kyllä ärsyttävä ku melkein aina tuli se.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
112
Muut huomannu että viimesen päivityksen jälkeen ois akkukesto huonontunut? Aiemmin sot helposti 6-8h, nyt 4-5
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
XZ1 kuluttaa selvästi enempi virtaa 4G:n kanssa kuin pelkän 3G:n. Itse pidän lähinnä 3G:tä käytössä ja jätän 4G:n päälle jos teen puhelimella jotain enemmänkin, kuten Geokätköilen, katson videoita tai mitä vaan. Pelkkiä viestejä lähetellessä 3G riittää hyvin ja säästää akkua paljon. Onneksi Sony tarjoaa vetovalikon pikavalinnoissa 4G-pikakuvakkeen.

Suurinosa haluaa varmasti käyttää puhelintaan ilman mitään säätämistä, mutta tällöin mainittavan akkukeston takaamiseksi on hankittava puhelin jossa kesto on aivan markkinoiden kärkeä, mitä sen pitäisi olla kyllä XZ1 Compactin tapauksessa. Itse en tosin ole henkilökohtaisesti käyttänyt vielä puhelinta missä 4G ei söisi paljon virtaa, puhumattakaan Wifistä. XZ1:n kohdalla tosin Wifi ei syö juuri virtaa, koska tässä kotosalla on esteetön näkyvyys reitittimeen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 830
XZ1 kuluttaa selvästi enempi virtaa 4G:n kanssa kuin pelkän 3G:n. Itse pidän lähinnä 3G:tä käytössä ja jätän 4G:n päälle jos teen puhelimella jotain enemmänkin, kuten Geokätköilen, katson videoita tai mitä vaan. Pelkkiä viestejä lähetellessä 3G riittää hyvin ja säästää akkua paljon. Onneksi Sony tarjoaa vetovalikon pikavalinnoissa 4G-pikakuvakkeen.

Suurinosa haluaa varmasti käyttää puhelintaan ilman mitään säätämistä, mutta tällöin mainittavan akkukeston takaamiseksi on hankittava puhelin jossa kesto on aivan markkinoiden kärkeä, mitä sen pitäisi olla kyllä XZ1 Compactin tapauksessa. Itse en tosin ole henkilökohtaisesti käyttänyt vielä puhelinta missä 4G ei söisi paljon virtaa, puhumattakaan Wifistä. XZ1:n kohdalla tosin Wifi ei syö juuri virtaa, koska tässä kotosalla on esteetön näkyvyys reitittimeen.
Ite pidän kanssa 3G päällä.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Onko tuolle kameralle tehtävissä mitään esim. ohjelmallisesti ? Vaikea tästä on siirtyä muihin kun kaikki muut ovat jäätävän kokoisia kapuloita, mutta tuo kamera on kyllä uskomattoman sukka point&shoot ihmiselle.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
Onko tuolle kameralle tehtävissä mitään esim. ohjelmallisesti ? Vaikea tästä on siirtyä muihin kun kaikki muut ovat jäätävän kokoisia kapuloita, mutta tuo kamera on kyllä uskomattoman sukka point&shoot ihmiselle.
Periaatteessa custom romin voi asentaa, jos vaikka Gcamilla saisi parempia kuvia Camera2-rajapinnan kautta. Vakio romissa Sony on rampauttanut tuon hyödyntämisen ja luottaa omiin algoritmeihinsä. En tosin tiedä, onko open source ajurit missä kunnossa tälle laitteelle. Pahimmoileen voi päätyä ojasta allikkoon. Oliko @voffer kikkailut kamera modien kanssa rootin myötä?

Tuli muuten huhtikuun tietoturvapäivitys tänne äskettäin.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Periaatteessa custom romin voi asentaa, jos vaikka Gcamilla saisi parempia kuvia Camera2-rajapinnan kautta. Vakio romissa Sony on rampauttanut tuon hyödyntämisen ja luottaa omiin algoritmeihinsä. En tosin tiedä, onko open source ajurit missä kunnossa tälle laitteelle. Pahimmoileen voi päätyä ojasta allikkoon. Oliko @voffer kikkailut kamera modien kanssa rootin myötä?

Tuli muuten huhtikuun tietoturvapäivitys tänne äskettäin.
Oon stock ROMilla mennyt, ja ei oo tullu mitään parempaa kameraosastoa vastaan. Tosiaan jossain custom romeissa vois olla tuki esim. RAW:lle, mutta xda:n kommenttien perusteella en odottaisi huimia tuloksia esim gcamilla.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
487
No nyt kun sai chromesta dark moden päälle niin samalla hävis takasin/koti mikälie nappulat näkyvistä. Toimii toki mutta ei näy näytöllä :)
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
No nyt kun sai chromesta dark moden päälle niin samalla hävis takasin/koti mikälie nappulat näkyvistä. Toimii toki mutta ei näy näytöllä :)
Ainakin itsellä näkyy nappulat mutta käytössä on Play Kaupasta ladattu custom teema, jossa nappulat on viivoja.
Screenshot_20190524-055420.png
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
Tänään tuli omaan luuriin toukokuun tietoturvapäivitys. Lisäksi joku kyseli akun kestosta aiemmin, niin johonkin 5h SOT lukemiin näyttää vakiintuneen.
Screenshot_20190510-214712.png

Screenshot_20190510-214721.png

Screenshot_20190510-214726.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Päivitystä pukkaa. Onko tähän mahdollista asentaa googlen kamerasoftaa ja saisko sillä kuvanlaatuun parannusta?
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Päivitystä pukkaa. Onko tähän mahdollista asentaa googlen kamerasoftaa ja saisko sillä kuvanlaatuun parannusta?
Ei tue virallinen rom esim. Raw-moodia oli kamerasofta mikä tahansa.
Jotain gcam-modeja oon kokeillut, mutta ei ne ainakaan oo parantanut laatua.

Periaatteessa kai Sonyn AOSP:ssa ois tuki täydelle Camera2 apille, eli sais rawn sun muuta, mutta käytännössä ei taida olla vaivan väärti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Voivoi. Muuten ok luuri pilattu luokattomalla kameralla ja heikentyneellä akunkestolla. Harmi kun ei saa liikkeitten vaihtodiileistäkään kuin muutamia kymppejä jos sellaiseen veisi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 628
Voivoi. Muuten ok luuri pilattu luokattomalla kameralla ja heikentyneellä akunkestolla. Harmi kun ei saa liikkeitten vaihtodiileistäkään kuin muutamia kymppejä jos sellaiseen veisi.
Jos luuri muuten kelpaa, niin akun saa todennäköisesti vaihdatettua huoltoliikkeessä muutamalla kympillä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Olen tässä Sonyn kanssa nyt viestitellyt puhelimen kaiuttimiin liittyvästä ongelmasta. XZ1:n ylempi kaiutin kuulostaa selvästi vaimeammalta, kun taas alempi kaiutin on kovempi ja härskimpi. Tämä vesittää stereokuvan ja etenkin alemman kaiuttimen härskiys saa kuulostamaan kaiken aika huonolta. Outoa tässä on se etten muista kaiuttimien kuulostaneen tällaisilta kun puhelimen ostin. Kysyin kaveriltani jolla on XZ1 Compact että onko hänellä sama ongelma ja kyllä on, tismalleen sama juttu. Latasin viimeisimmän ohjelmistopäivityksen, mikä ei tuonut muutosta. Sony lupaili että tutkii asiaa, mutta rivien välistä tuli sähköpostivastauksesta tunne ettei kiinnosta. Googlesta löytää paljonkin Xperia-puhelimiin liittyen samaa ongelmaa, tosin eri mallissa ongelma saattaa olla toisin päin, että ylempi kaiutin on härskin kuuloinen ja alempi vaisu.

Kokeile laittaa median voimakkuus kovalle ja peitä peukalolla toinen kaiutin, sen jälkeen vuorostaan toinen. Eron pitäisi olla päivän selvästi kuultavissa. Minusta tämä ongelma on varsin ikävä kun usein makailen sängyllä katsellen jotain puhelimesta äänen tullen puhelimen kaiuttimista. Suorastaan törkeää mainostaa puhelinta stereona, jos ääni on näin pahasti epätasapainossa. Suosittelen pommittamaan Sonylle viestiä asiasta että tasapainottavat kajarit ohjelmistolla, tai kuten pyysin heiltä, lisäisivät asetuksiin vähintään työkalun millä voi kaiuttimet itse säätää tasapainoon mieleisellään äänellä. Huoltoon ei viitsi ihan heti puhelinta lähettää, kun netin palstoilla moni sanoo että puhelin on tullut samanlaisena takaisin. Ei oikeastaan vaikuta rautavialta jos on kaverilla sama vika vieläpä eri mallissa. Oletteko itse tätä aiemmin huomanneet?

Sonyyn voi ottaa yhteyttä täältä: Sony Xperia™ tuki - Ota yhteyttä meihin (Suomi)
Jos osaa enkuksi kirjoittaa niin kannattaa suoraan tehdä niin, sillä tuolta tulee aina vastaus, että pahoittelevat kun ei voi vastata suomeksi tällä kertaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 628
Olen tässä Sonyn kanssa nyt viestitellyt puhelimen kaiuttimiin liittyvästä ongelmasta. XZ1:n ylempi kaiutin kuulostaa selvästi vaimeammalta, kun taas alempi kaiutin on kovempi ja härskimpi. Tämä vesittää stereokuvan ja etenkin alemman kaiuttimen härskiys saa kuulostamaan kaiken aika huonolta. Outoa tässä on se etten muista kaiuttimien kuulostaneen tällaisilta kun puhelimen ostin. Kysyin kaveriltani jolla on XZ1 Compact että onko hänellä sama ongelma ja kyllä on, tismalleen sama juttu. Latasin viimeisimmän ohjelmistopäivityksen, mikä ei tuonut muutosta. Sony lupaili että tutkii asiaa, mutta rivien välistä tuli sähköpostivastauksesta tunne ettei kiinnosta. Googlesta löytää paljonkin Xperia-puhelimiin liittyen samaa ongelmaa, tosin eri mallissa ongelma saattaa olla toisin päin, että ylempi kaiutin on härskin kuuloinen ja alempi vaisu.

Kokeile laittaa median voimakkuus kovalle ja peitä peukalolla toinen kaiutin, sen jälkeen vuorostaan toinen. Eron pitäisi olla päivän selvästi kuultavissa. Minusta tämä ongelma on varsin ikävä kun usein makailen sängyllä katsellen jotain puhelimesta äänen tullen puhelimen kaiuttimista. Suorastaan törkeää mainostaa puhelinta stereona, jos ääni on näin pahasti epätasapainossa. Suosittelen pommittamaan Sonylle viestiä asiasta että tasapainottavat kajarit ohjelmistolla, tai kuten pyysin heiltä, lisäisivät asetuksiin vähintään työkalun millä voi kaiuttimet itse säätää tasapainoon mieleisellään äänellä. Huoltoon ei viitsi ihan heti puhelinta lähettää, kun netin palstoilla moni sanoo että puhelin on tullut samanlaisena takaisin. Ei oikeastaan vaikuta rautavialta jos on kaverilla sama vika vieläpä eri mallissa. Oletteko itse tätä aiemmin huomanneet?

Sonyyn voi ottaa yhteyttä täältä: Sony Xperia™ tuki - Ota yhteyttä meihin (Suomi)
Jos osaa enkuksi kirjoittaa niin kannattaa suoraan tehdä niin, sillä tuolta tulee aina vastaus, että pahoittelevat kun ei voi vastata suomeksi tällä kertaa.
En minä kyllä ainakaan huomaa XZ1 Compactissa mitään eroa kaiutinten äänenlaadun välillä.

En epäile, ettetkö kokisi mahdollista tasapainoeroa ongelmaksi omalla kohdallasi, mutta jotenkin tuntuu hassulta edes olettaa, että pienen luurin pienistä kaiuttimista saisi muutenkaan aikaiseksi millään tasolla laadukasta ääntä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 830
Itsekin testasin kaiuttimet niin kyllä yhtä kovaa tulee molemmista.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Kautium @Skutah Kiitos testeistä! Laitoin Sonylle vielä viestiä ja he vahvistivat että kannattaa lähettää huoltoon. Itse usein tosiaan makoilen sängyllä katsellen Salkkareita tai jotain äänen tullen suoraan puhelimen kaiuttimien kautta. Yksi syy miksi ostin Xperia XZ1:n oli stereokaiuttimet ja toimiessaan oikein niistä lähti selkeästi paras ääni omistamistani puhelimista. Unohdin mainita aiemmin että yli puolen välin äänenvoimakkuudella alempi kaiutin kaiken päälle säröilee, mikä kuulostaa todella huonolta. Toivon että huoltokeikka on nopea ja ongelma korjaantuu. Tämä tapaus on valitettavasti taas yksi ruksi Sonyn komponenttivikojen listaan. Toivottavasti petraavat tai ovat jo petranneet uudempien mallien kanssa.

PS. Ongelma saattaa liittyä myös veteen mikä ei kuivu kaiuttimista tai toisesta niistä, sillä samanlaista säröilyä ja äänenvoimakkuuden muutos tapahtuu kun kastelee kaiuttimet. Palautin tehdasasetukset joten ei liity ohjelmistoon tai asennettuihin ohjelmiin (mitä Sony uumoili ensimmäisenä sähköpostissaan).
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tänään tuli Xperia XZ1 huollosta ja kummatkin kaiuttimet oli vaihdettu Mobylifen toimesta. Aivan hämmentävän nopeaa toimintaa entiseen Optima Serviceen nähden, jolla kesti viikkoja ennen kuin huollontila oli puhelimen saapumisesta perille muuttunut yhtään mihinkään. Iso peukku Mobylifelle ja rapiat vielä päälle siitä, ettei erikseen tarvitse ensin luoda huoltohakemusta, vaan on suoraan ohjeet sivulla mitä pitää pakkaukseen laittaa mukaan ja eikun postiin. Huollontilaa voi seurata Mobylifellä.

Itse alkuperäinen tilanne kaiuttimien kanssa ei siltikään huomattavasti muuttunut. Luulen että toisessa kaiuttimessa oli vettä, mikä ei haihtunut ollenkaan, mikä aiheutti äänen särkymistä ja merkittävän epätasapainon kaiuttimien välille. Nyt kuitenkin vaihdetuilla kaiuttimilla on edelleen eri tyylinen ääni kaiuttimissa, mikä on ilmeisesti tarkoituksella tehty, josta XDA-palstalla joku mainitsikin. Toinen kaiutin korostaa toisenlaisia ääniä ja toinen toisenlaisia; matskusta riippuen tämä ero on erittäin helppo huomata. Esimerkiksi ylemmästä kaiuttimesta tulee selvästi vokaalit painottuneemmin.
Olen tyytyväinen puhelimeen näin ja ero käyttökokemuksessa on huima Sonyn hyväksi, mitä käytin tuossa viikonlopun yli LG G5:tä Android Oreolla. Jatkuva tahmaaminen ja junnaaminen on tyypillistä varsinkin Samsungin ja LG:n luureille, kun pari isompaa päivitystä on sisässä. Sony loistaa kuin tähdenlento muiden valmistajien yläpuolella (ehkä Huawein kanssa), tarjoten hillityn ohjelmiston loistavilla pienillä lisukkeilla, sulavalla toiminnalla, aidosti merkittävillä käytännön ratkaisuilla kuten stereokaiuttimilla, kamerapainikkeella, kyljessä sijaitsevalla sormenjälkilukijalla jne. Tuskin tulee vaihdettua Sonysta muuhun kun niin tyytyväinen olen aina Sonyyn ja tavalla tai toisella kettuuntunut noiden Korea-luurien kanssa.

Oudointahan tässä keississä oli että Sony kehotti lähettämään puhelimen huoltoon, mutta onneksi Mobylifen pikaisen toiminnan takia (perjantaina aamulla lähetin, tänään keskiviikkona tuli takaisin), tästä jupakasta ei tullut sen pidempää tuskailun eeposta. Vielä vedän muuten kiitoksia hieman takaisin @Kautium @Skutah kun ette kunnolla kokeilleet kaiuttimien toimintaa vaikka annoin ohjeet. Tämä tuo taas esille sen että netissä ei voi kaikkeen lukemaansa luottaa, joten olkaa aina varautuneita kun netissä seikkailette.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 628
Vielä vedän muuten kiitoksia hieman takaisin @Kautium @Skutah kun ette kunnolla kokeilleet kaiuttimien toimintaa vaikka annoin ohjeet. Tämä tuo taas esille sen että netissä ei voi kaikkeen lukemaansa luottaa, joten olkaa aina varautuneita kun netissä seikkailette.
Kyllä minä ainakin testailin sitä ihan kunnolla peittämällä vuorotellen kummankin kaiuttimen ja vastaavasti liikuttamalla puhelinta niin, että "avoin kaiutin" oli aina samassa kohdassa jne. Äänilähteenä oli Spotify. Kaiuttimien äänenlaadussa ei ole mielestäni edelleenkään mitään merkittävää eroa ja jos nyt jotain hienovaraista eroa taajuuskorjauksen osalta onkin, niin ei ainakaan sellaista, että sitä voisi normaalissa stereotilassa havaita.

Luuri minulla on tosiaan XZ1 Compact (kuten ketjun otsikossakin), eli en tiedä vaikuttaako se asiaan, jos sinulla on se täysikokoinen versio.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
47.2.A.10.80 päivitystä ei kannata ajaa sisään, vaikka sitä tarjottaisiin.

Puhelin alkoi syömään akkua noin kolme kertaa aiempaa nopeampaan tahtiin, vaikka puhelin on käyttämättömänä pöydällä (WiFi ja GPS pois päältä).

Ohjelmiston palautuksesta / resetistä ei ollut mitään apua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
193
47.2.A.10.80 päivitystä ei kannata ajaa sisään, vaikka sitä tarjottaisiin.

Puhelin alkoi syömään akkua noin kolme kertaa aiempaa nopeampaan tahtiin, vaikka puhelin on käyttämättömänä pöydällä (WiFi ja GPS pois päältä).

Ohjelmiston palautuksesta / resetistä ei ollut mitään apua.
Samainen softa on mulla ollut viikon verran käytössä. Ei moitittavaa akkukeston tai minkään muunkaan suhteen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Kyllähän niissä kaiuttimissa on eroa. Joillakin enemmän, joillakin vähemmän, joku ei huomaa tai joku huomaa.

Omassa XZ1C:ssä asia ei ole minua vaivannut niinkään mutta kyllä minä sen eron ikävä kyllä huomaan ihan perus käytössä esim Youtube videot jne.

Jo waveformista (dB) näkee eron
upload_2019-7-3_23-17-13.png
Siinä spectrogram asetuksilla: 20-15000, 20dB gain, 90dB range, 32768 window jne.
upload_2019-7-3_23-20-20.png
En tiedä mikä siinä naksahti oikean sweepin kohdalla mutta ei se nyt lopputulokseen vaikuta.

Tuossa siis XZ1C toisti Audacityllä luotua 20Hz > 15kHz sweeppiä missä vasen kanava 10s > tauko 2s > oikea kanava 10s. Äänenvoimakkuus taisi olla joku 3/4 tai jotain sinnepäin, en jaksanut laskea pykäliä..
Nauhoitettu HTC One M7:lla á la Recforge II, mono 44.1, AGC pois päältä ja 0dB gain.

Tuossa nyt vielä huvin vuoksi One M7:n spectrogrammi XZ1C:llä nauhoitettuna. Taisi olla melkein täysillä.
upload_2019-7-3_23-40-8.png
Näitä nyt ei tietenkään voi verrata keskenään mutta huomaa kyllä kuinka lähellä kaiuttimet on tässä toisiaan.

Silloin tällöin M7:aa tulee käytettyä esim videot/musiikki/netinselaus ja tulee kyllä paha mieli kun palaa takaisin XZ1C:hen (näytön tarkkuus ja kaiuttimet).
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
47.2.A.10.80 päivitystä ei kannata ajaa sisään, vaikka sitä tarjottaisiin.

Puhelin alkoi syömään akkua noin kolme kertaa aiempaa nopeampaan tahtiin, vaikka puhelin on käyttämättömänä pöydällä (WiFi ja GPS pois päältä).

Ohjelmiston palautuksesta / resetistä ei ollut mitään apua.
Oof. Itse tuon taisin ajaa sisään samana päivänä kuin tuli, ei ainakaan vielä mitään ongelmia. *koputtaa puuta*

Minulla rullaa AccuBattery taustalla ja sen mukaan viimeisen 7pv perusteella:
upload_2019-7-3_23-55-22.png

Ennen piirakkaa muistelisin että screen off pörräsi jossain alle prosentissa.
Sen asensin toukokuun välissä eli 47.2.A.10.45 version kanssa screen off pyöri aluksi ~2%/h. Näköjään nyt sittemmin rauhoittunut.

Käyttöni voinen kiteistää ~75% nettiselain ja viestittelyt, loput videoita kera random räpsyjä ja sen sellaisia.

P.S. Enkä ole puhelinta resetoinut kertaakaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 527
Jatkuva tahmaaminen ja junnaaminen on tyypillistä varsinkin Samsungin ja LG:n luureille, kun pari isompaa päivitystä on sisässä.
Isojen päivityksien jälkeen on aina suositeltu tekemään resetti jos ongelmia esiintyy ja varsinkin android version vaihtuessa.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Onko tuolle kameralle tehtävissä mitään esim. ohjelmallisesti ? Vaikea tästä on siirtyä muihin kun kaikki muut ovat jäätävän kokoisia kapuloita, mutta tuo kamera on kyllä uskomattoman sukka point&shoot ihmiselle.
Kannattaa kokeilla Camera MX softaa.

 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Kautium Mukava kuulla että testasit ihan kunnolla.
@Lagittaja Kiitos paljon kattavasta mittauksesta!
@The Stilt Minulla on tuo päivitys sisässä ja ei toistaiseksi akku kulu sen kummemmin. Ikävä kuulla että vieläkin Androidia vaivaa nämä pientenkin päivitysten aiheuttamat yllättävät akun kulumiset. Laita asiakastukeen viestiä. Kannattaa liittää mukaan tuo Sony-palstan kohtalotoverin linkki.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Akku tullut suhteellisen railakasta tahtia taas alas yön aikana.



Puhelinta ei ole käytetty viimeisen täyden latauksen jälkeen ja näyttö on ollut päällä yhteensä 8min.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
47.2.A.10.80 päivitystä ei kannata ajaa sisään, vaikka sitä tarjottaisiin.

Puhelin alkoi syömään akkua noin kolme kertaa aiempaa nopeampaan tahtiin, vaikka puhelin on käyttämättömänä pöydällä (WiFi ja GPS pois päältä).

Ohjelmiston palautuksesta / resetistä ei ollut mitään apua.
Asensitko samat sovellukset takaisin resetin jälkeen? Jos vika olisi kuitenkin jossain sovelluksessa? Itsellä sama päivitys ajettu sisään ja akku tuntuu kestävän samaan malliin kuin ennenkin. Oliko puhelin ostettu Suomesta vai jostain muualta? Mietin, että voisiko firmwaren lokalisaatio vaikuttaa myös?
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Asensitko samat sovellukset takaisin resetin jälkeen? Jos vika olisi kuitenkin jossain sovelluksessa? Itsellä sama päivitys ajettu sisään ja akku tuntuu kestävän samaan malliin kuin ennenkin. Oliko puhelin ostettu Suomesta vai jostain muualta? Mietin, että voisiko firmwaren lokalisaatio vaikuttaa myös?
Ei ole mitään kolmannen osapuolen sovelluksia asennettuna.
Otin backuppiin ainoastaan yhteystiedot, puhelutiedot sekä viestit, ennen ohjelmiston palautusta (SPC).

Pitää kokeilla ajaa ohjelmisto sisään itse päivitystyökalulla, siten että koko puhelin varmasti ohjelmoidaan tehdaskuntoon.

Suomalainen puhelin, G8441 1311-0104 (NOBA) variantti.
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Ajoin täyden ohjelmistopaketin puhelimeen sisään manuaalisesti, eli se meni tehdaskuntoon.
Huolimatta siitä, että puhelimeen on hiljattain ajettu sama ohjelmistoversio ensin OTA:na ja sitten SPC:llä (repair) sisään lopputuloksessa oli kyllä jotain eroa.
Puhelin oli täyden ohjelmistopäivityksen jälkeen käsittämättömän paljon aiempaa nopeampi, en muista oliko se yhtä nopea edes suoraan paketista otettaessa.

Akkua vaan kuluu edelleen se 1.3% per tunti, ilman että puhelin tekee muuta kuin istuu näyttö pimeänä pöydällä.

Akkukaan tuskin on huonoksi mennyt, kun lataussyklejä < 50 eikä sitä ole edes ladattu ikinä täyteen (90%).

Elisan liittymä, eli puhelimen kustomointipaketti on "amss_fsg_lilac_elisa_finland_volte_vowfi_tar.mbn".

Oliko kenelläkään muulla kyseistä päivitystä ilman ongelmia käyttävällä Elisan liittymää?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
Ajoin täyden ohjelmistopaketin puhelimeen sisään manuaalisesti, eli se meni tehdaskuntoon.
Huolimatta siitä, että puhelimeen on hiljattain ajettu sama ohjelmistoversio ensin OTA:na ja sitten SPC:llä (repair) sisään lopputuloksessa oli kyllä jotain eroa.
Puhelin oli täyden ohjelmistopäivityksen jälkeen käsittämättömän paljon aiempaa nopeampi, en muista oliko se yhtä nopea edes suoraan paketista otettaessa.

Akkua vaan kuluu edelleen se 1.3% per tunti, ilman että puhelin tekee muuta kuin istuu näyttö pimeänä pöydällä.

Akkukaan tuskin on huonoksi mennyt, kun lataussyklejä < 50 eikä sitä ole edes ladattu ikinä täyteen (90%).
Hyvä, että korjaantui. Jokin bitti oli varmaankin mennyt poikittain aiemmin.

Akun kunnon voi tarkistaa (jollain arviolla) Service Menusta syöttämällä numerovalitsimeen *#*#7378423#*#* ja valitsemalla Service test>Battery health tests. Itsellä näyttää 2482mAh eli tuon mukaan olisi 8% heikentynyt kapasiteetti.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Minulla rullaa AccuBattery taustalla
Hyvä, että korjaantui. Jokin bitti oli varmaankin mennyt poikittain aiemmin.

Akun kunnon voi tarkistaa (jollain arviolla) Service Menusta syöttämällä numerovalitsimeen *#*#7378423#*#* ja valitsemalla Service test>Battery health tests. Itsellä näyttää 2482mAh eli tuon mukaan olisi 8% heikentynyt kapasiteetti.
Mainitaan nyt huvin vuoksi että itselleni tuo näyttää 2655mAh kun taas AccuBattery arpoo 2566mAh perustuen 232 sessioon.
Puhelimen oman kirjanpidon mukaan kenno olisi heikentynyt 1.7% ja softa arpoo 5%. Todellisuus varmaan siis jotain tuolta väliltä.

Itse yleensä lataan korkeintaan 80%:iin kun taas laturiin se menee vähän miten sattuu; joskus yli puolivälin ja silloin tällöin <15%. Viime aikoina kun en ole käyttänyt laturia makuuhuoneessa niin minulla tuo varauksen hallinta on parantunut. Ei pääse unohtumaan laturiin ihan niin helposti kun suorittaa sen lataamisen pitkin päivää.
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Hyvä, että korjaantui. Jokin bitti oli varmaankin mennyt poikittain aiemmin.

Akun kunnon voi tarkistaa (jollain arviolla) Service Menusta syöttämällä numerovalitsimeen *#*#7378423#*#* ja valitsemalla Service test>Battery health tests. Itsellä näyttää 2482mAh eli tuon mukaan olisi 8% heikentynyt kapasiteetti.
Huoltovalikon mukaan 2820mAh.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Ajoin täyden ohjelmistopaketin puhelimeen sisään manuaalisesti, eli se meni tehdaskuntoon.
Huolimatta siitä, että puhelimeen on hiljattain ajettu sama ohjelmistoversio ensin OTA:na ja sitten SPC:llä (repair) sisään lopputuloksessa oli kyllä jotain eroa.
Puhelin oli täyden ohjelmistopäivityksen jälkeen käsittämättömän paljon aiempaa nopeampi, en muista oliko se yhtä nopea edes suoraan paketista otettaessa.

Akkua vaan kuluu edelleen se 1.3% per tunti, ilman että puhelin tekee muuta kuin istuu näyttö pimeänä pöydällä.

Akkukaan tuskin on huonoksi mennyt, kun lataussyklejä < 50 eikä sitä ole edes ladattu ikinä täyteen (90%).

Elisan liittymä, eli puhelimen kustomointipaketti on "amss_fsg_lilac_elisa_finland_volte_vowfi_tar.mbn".

Oliko kenelläkään muulla kyseistä päivitystä ilman ongelmia käyttävällä Elisan liittymää?
Android (varsinkin 9) vissiin aluksi puuhastelee jotain "optimointeja" sen perusteella miten puhelinta käyttää, ja voi sen seurauksena alussa / puhtaalla asennuksella kuluttaa akkua enemmän.
Lisäksi ainakin jossain versiossa "smart backlight control" bugasi jotenkin ja aiheutti akun kulutusta, eli kannattaa ehkä koittaa ilman sitä, jos on oletuksena päällä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 105
Paljonko se battery on normaalisti? Mulla tuo näyttää 2820mAh
Nimellisesti XZ1 Compactin akku on 2700mAh mutta tarkkaa lukemaa on periaatteessa mahdotonta antaa. Esimerkiksi Xiaomi ilmoittaa akun kapasiteetin kahdella arvolla, jotka ovat typical ja minimum (Mi 9: 3300mAh typ, 3200mAh min). En tiedä, millaista arvoa Sony käyttää.

Edit: Mi 9 kapasiteetit korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Joillakin valmistajalla on vähän eri termit käytössä... On muuten pidemmän päälle hieman puuduttavia nämä li-ion kennojen speksit, nimimerkillä olen kahlannut datalehtiä läpi enemmän kuin haluan myöntää.

Sony käyttää rated capacity (定格容量) termiä kennon (LIP1648ERPC) kyljessä.
Tässä tapauksessa se on sama asia kuin Xiaomin mainostama minimi kapasiteetti.
Miksi? Mi 9:n kennon kyljessä komeilee "Rated Capacity 3200mAh" ja sitten erikseen "3200/3300mAh(min/typ)".
Mi 9:ssä on siis 3200/3300 kenno, ei 3300/3400.​

Vertailun vuoksi Sony Energy Devices Corporationin muita tuotteita:
Esimerkiksi US18650VTC5A rated capacity 2500mAh ja nominal 2600mAh. Moni kauppa myy tuota 2600mAh kennona.
Toisena esimerkkinä US18650VTC6 rated capacity 3000mAh ja nominal 3120mAh. Sattumoisin tätä sitten moni kauppaa 3000mAh kennona :confused2:

Ja jatketaan nyt huvin vuoksi vielä Samsung SDI:llä.
INR18650-30Q/35E nimellisesti/markkinoidaan/myydään 3000/3500mAh kennona.
Standard* discharge capacity 2950/3350mAh (0.2C purulla)
Rated discharge capacity 2900mAh/3250mAh (10A/1C purulla)

*Jos joku noita datalehtiä erehtyy katsomaan niin 30Q:n kohdalla saatat huomata että standardin tilalla lukee minimi. Se on virhe. Siinä pitäisi lukea (kuten 35E tai 26J) "standard discharge capacity" ja sitten toisessa sarakkeessa "min x,xxxmAh". Eli standardi kapasiteetti on vähintään nönönö.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Oliko kenelläkään muulla kyseistä päivitystä ilman ongelmia käyttävällä Elisan liittymää?
Minulla on Elisa. Suosittelen muuten ottamaan varmuudeksi pois päältä NFC:n. Myös volte-puheluvalmius vie akkua huomattavasti. Tarkista vetovalikosta kaikki päällä olevat täpät, jos jokin siellä on päällä mikä voisi viedä virtaa. Valitse lisäksi puhelimen verkoksi suoraan Elisa ilman automaattista hakua, vaikken kyllä usko tämän muuttavan mitään.
Akkua voi kulua jopa linkkimastoihin liittyvien muutosten takia tai jonkin tajuuden tai esteen takia mikä häiritsee puhelimen yhteyttä verkkoon.
Sony tarjoaa vetovalikon pikavalinnoissa vaihtoehdon ottaa 4G pois päältä, miten itse teen, sillä erittäin hyvästä signaalista huolimatta 4G:n pitäminen päällä vie minulla huomattavan paljon akkua. Minulla on tapana aina napauttaa 4G päälle silloin kun alan puhelimella jotain oikeasti tekemään tai tarvitsen nettiä alituiseen, kuten kaupungilla suunnistaessa tai videoita katsellessa. Voit aina kokeilla vain 3G:n päällä pitämistä, eikä tästä tosiaan ole haittaa vaikka akku kuluisikin normaalisti, sitä säästyy näin varmasti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 562
Viestejä
4 194 909
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
HevosSorsa

Hinta.fi

Ylös Bottom